![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Als zij andere drijfveren hebben om op het Blok te stemmen is dat hun zaak, maar zij weten heel goed dat zij daarmee ook een stem tegen België uitbrengen. Duidelijk genoeg toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Nee m'n beste, het gros weet NIET voor wat die partij juist staat. Het gros kijkt naar zijn probleem: vreemdelingen => vlaams blok. De vlaams blok stemmers weten dat niet. Denkt ge nu echt dat iedereen die hun standpunten kent? Laat staan dat iedereen weet dat er iets is zoals een programma Duidelijk ![]() [size=2]het ergste is dat u goed genoeg weet dat het zo is, politiekerke[/size]
![]() |
![]() |
#123 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het wordt trouwens vrij kinderachtig dat u Zorroaster steeds uit maakt voor "politiekerke". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Al durf ik het toch ook wel te betwijfellen dat ALLE kiezers van het Vlaams Blok voorstander zijn van een onafhankelijk Vlaanderen. (ik zou zeggen: cfr de nationale stemtest, maar echt betrouwbaar is zoiets natuurlijk ook weer niet)
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Trouwens , het Vlaams blok komt dik 90-95% in het nieuws in verband met de vreemdelingenproblematiek en nauwelijks ivm hun eis voor een onafhankelijk Vlaanderen .
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#127 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Je mag me veel wijsmaken, maar de kiezers die niet weten dat het Blok voor een onafhankelijk Vlaanderen staat zijn toch een marginale minderheid. Wie voor het Blok kiest, geeft zijn stem aan een Vlaams-nationalistische partij, dat is toch de logica zelve. Je hoeft daarvoor geen gedreven Vlaams-nationalist te zijn, want het Blok profileert zich ook sterk op vlak van veiligheid en immigratie en integratie, dat klopt. Maar als je kiest voor het Blok omwille van hun andere standpunten, wil dat zeggen dat je verzoend bent met het Vlaams-nationalistische standpunt en dat het staatsbestel je weinig kan schelen. België zal je dus worst wezen, anders koos je wel voor een andere partij! Ik heb op 18 mei aan de toog gestaan met Freddy Van Gaever, de luchtvaartmagnaat die voor het Blok koos. Toen ik begon over de Vlaamse onafhankelijkheid zei hij: "Vlaanderen of België, dat kan mij allemaal niets schelen. Als ik maar veilig kan slapen!" Mijnheer Van Gaever kiest dus voor het Blok omdat België hem niets kan schelen en de criminaliteitsproblematiek hem nauw aan het hart ligt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe weinig ik het met die jongens eens ben, je moet toegeven dat ze rond de Irak-kwestie en enkele lokale kwesties in Gent en omstreken wel indrukwekkende prestaties hebben geleverd. De LSP ben ik ook tegengekomen bij Jongerenparlementen en andere meetings waar hun leden krantjes aan de man brachten en de partij voorstelden... De BUB daarentegen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar ze slechts in een provincie voor de Kamer opkwamen zullen we de senaatslijst van LSP en de Kamerlijsten van BUB vergelijken. Wij daarentegen, hebben door NIETS te doen, 10035 mensen overtuigd... terwijl we NIETS, maar dan ook NIETS gedaan hebben! De handtekeningen stonden ineens vanzelf op ons papier en de honderden affiches (die tot op manneken Pis gesignaleerd werden) waren ineens verpulverd, zodat we niets hoefden te doen. Alsook de duizenden pamfletten die gelukkig - stel je voor dat we ze zouden moeten uitdelen! - ineens verdwenen waren! Op de betoging van 4 mei was BUB ook niet aanwezig, de mensen die in onze naam spraken op RTBF waren waarschijnlijk kabouters of smurfen. Onze voorzitster van de provincie Antwerpen zetelde helemaal niet in het leerlingenparlement, dat was ook een smurf! En dan toch nog 10035 dommeriken die door ons gefopt werden. Straf ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja maar zo valt uw discours wel in het water. De RTBF was idd iets toegankelijker als de VRT. Oja, ik zal het zeggen in zijn plaats, maar onze goede vriend Trol is voor ene week op reis. Gelieve al uw frustratie en haat nu tot mij te richten ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Europees Commissaris
|
![]() [quote="Patriot"]
Citaat:
Richt ik mijn frustraties en haat ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote="alpina"]
Citaat:
En nee, ge weet wat ik van u denk, en dat het niet in met opkomt u van haat en frustratie te verdenken. De opmerking was dan ook meer in 't algemeen gericht aan de goegemeente. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |