Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2006, 22:45   #121
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

voor kaatd

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 22:46   #122
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
zwartgallige ende pathetische cheerleaders
[SIZE=1]

[/SIZE]
Met heel lange, zwarte rokken. Beetje gothic.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 22:56   #123
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
De Moslimexecutieve spreekt zich uit over zaken die Moslims aanbelangen. Zolang ze er niet van overtuigd zijn dat het om Moslims gaat, hoeven ze geen uitspraken te doen. Dat lijkt mij logisch en hun logica is achteraf de correcte gebleken. In tegenstelling tot de rest van de wolven in het bos hebben ze niet meegehuild en ze hadden overschot van gelijk.

Het verwijt dat aan de Moslimexecutieve werd gericht doet me heel sterk denken aan het verwijt dat iemand aan de Franstalige pers richtte met de woorden:
Zij hoeven niet overtuigd zijn dat het om moslims ging.
Ze kunnen het signaal geven dat goede moslims misdadigers dienen aan te geven.
Er is trouwens een verschil tussen niet reageren en laten weten dat ze een oproep om het te doen niet steunen.
Het was verkeerd ook al blijken het achteraf geen moslims te zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 22:57   #124
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naast de kwestie, PollyFoutief: jij verweet de Franstalige pers dat ze het niet vermeldden. Jij zag daarin kwade wil, de aanzet tot een complot.
En daar had ze gelijk in. Als er Marokkanen in het spel zijn, spreekt de regimepers unisono van "jongeren". Er moet binnenkort iemand op de rug van de mes-slachtoffers burgemeester van Schaarbeek worden.

Citaat:
Het enige wat de Franstalige pers gedaan heeft is journalistieke deontologie: wat je niet zeker weet en niet kan checken, dat publiceer je niet.
Kwestie van smaak, Kaat. Jij zegt dat, zonder bewijzen. Easy. Dan zeg ik: als hij er als een neger had uitgezien, dan hadden ze vermeld dat het een neger of iemand met een Afrikaans uiterlijk was. OMdat dat uiterst relevant is voor de opsporing. Maar als hij er "Noord-Afrikaans" uitziet, dan zwijgt de franstalige pers dat ze zweet.

Laatst gewijzigd door baarle : 28 april 2006 om 22:58.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 23:15   #125
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Als er Marokkanen in het spel zijn, spreekt de regimepers unisono van "jongeren". Er moet binnenkort iemand op de rug van de mes-slachtoffers burgemeester van Schaarbeek worden.
Hallooo, voor de duidelijkheid: er zijn GEEN Marokkanen in het spel. That's the point. Pollycorrect gaat er pollyfoutief vanuit dat het wél Noordafrikanen zijn en verwijt anderen dat ze niet dezelfde fout maken. Dom dus. Daar helpt geen lievemoederen aan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd
Het enige wat de Franstalige pers gedaan heeft is journalistieke deontologie: wat je niet zeker weet en niet kan checken, dat publiceer je niet.
Citaat:
Kwestie van smaak, Kaat. Jij zegt dat, zonder bewijzen.
Kwestie van smaak? Pardon? Het is een kwestie van journalistieke deontologie en dat hoort een dogma in de journalistiek te zijn: wat je niet zeker weet en niet kan checken, publiceer je niet. Dat is geen kwestie van smaak, dat is het principe van elke goeie journalist.

En bewijzen, wat is dat voor onzin, bewijzen. Ik veronderstel dat je dat wel kan googlen, be my guest. Het staat zeker nog in één van mijn cursussen maar die liggen op zolder, daar begin ik niet aan.
Oud 29 april 2006, 02:04   #126
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
De Moslimexecutieve spreekt zich uit over zaken die Moslims aanbelangen. Zolang ze er niet van overtuigd zijn dat het om Moslims gaat, hoeven ze geen uitspraken te doen. Dat lijkt mij logisch en hun logica is achteraf de correcte gebleken. In tegenstelling tot de rest van de wolven in het bos hebben ze niet meegehuild en ze hadden overschot van gelijk.

Het verwijt dat aan de Moslimexecutieve werd gericht doet me heel sterk denken aan het verwijt dat iemand aan de Franstalige pers richtte met de woorden:
Zij waren dan de enigen die niet dachten dat het over noord-afrikanen ging. Goed. En hoe reageren ze als het wel over N-A gaat ? Jup... ze zeggen ook dat het niet over N-A gaat... en ze worden er niet over aangesproken. Wat een saf zeg...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 09:02   #127
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Fantastisch, kaatd.

Het gerecht had het anders wél gemeld, vanwege tientallen getuigenissen.
En de Marokkaanse gemeenschap die aanwezig was heeft het ook niet in vraag gesteld - daarom zijn er ook een paar op de mars meegelopen.

Of niet?

ps: Leuk ook dat je me overal meeneemt in al je postjes. Ik neem mijn woorden niet terug. Het gerecht, 10tallen getuigen én Allochtone Belgen stelden het ook niet in vraag toen het ons verteld werd.
Ik had eerst een beetje medelijden met je. Het opstarten van een domme racistische topic is erg. Maar het kan toegeschreven worden aan genetische factoren: vaak voorkomende psychoses zoals paranoia, bipolair omgevingsfactoren: pech gehad in een relatie, een lief wiens ouders rabiate collobo's waren en die steeds weer racistisch gif spuit. Pas op: ik zeg zo maar wat, omdat ik je wil uitleggen wat vooroordelen zijn. Pak het niet persoonlijk op hé? Ik heb toch niet gezegd dat je een debiel bent hé?

Nu blijf je ontkennen
- dat de Franstalige pers niet alleen ehtischer handelde (rassentheorieën zijn op zich quatch en er mensen mee stigmatiseren is debier)
- dat deze pers professioneler werkt dan onze paparazi: men brengt geen zaken uit die hoogst onbetrouwbaar zijn, bijvoorbeeld gebaseerd op ooggetuigen die vlak bij een misdaad stonden (professionals weten dat die vaak onder enorme stress gigantische fouten rapporteren).
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 09:09   #128
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hallooo, voor de duidelijkheid: er zijn GEEN Marokkanen in het spel. That's the point. Pollycorrect gaat er pollyfoutief vanuit dat het wél Noordafrikanen zijn en verwijt anderen dat ze niet dezelfde fout maken. Dom dus. Daar helpt geen lievemoederen aan.
Polly gelooft niet dat het Noord-Afrikanen zijn. Dat is onzin die jij uitvindt, God mag weten waarom.

Citaat:
Kwestie van smaak? Pardon? Het is een kwestie van journalistieke deontologie en dat hoort een dogma in de journalistiek te zijn: wat je niet zeker weet en niet kan checken, publiceer je niet.
Elke medium heeft het recht te weigeren informatie van het gerecht te publiceren. Elke waarnemer heeft het recht zijn conclusies te trekken uit die weigering en de belangen die er achter zitten.
Oud 29 april 2006, 17:42   #129
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Polly gelooft niet dat het Noord-Afrikanen zijn. Dat is onzin die jij uitvindt, God mag weten waarom.
Op het moment dat hij de topic start, gelooft hij het wel. 'fin, ik ga daar toch van uit. Anders is het nogal vreemd om zo'n topic te starten natuurlijk. Of hij het vandaag nog gelooft, weet ik niet. Waarschijnlijk niet want het heeft nog altijd niet in de Franstalige pers gestaan ...

Citaat:
Elke medium heeft het recht te weigeren informatie van het gerecht te publiceren. Elke waarnemer heeft het recht zijn conclusies te trekken uit die weigering en de belangen die er achter zitten.
Juist, maar de conclusies van Polly waren in ieder geval niet Correct. En wat dat betreft geldt hij alleen maar als voorbeeld voor de velen die voorbarige conclusies trokken. Voorbarige conclusies trekken is niet verstandig, je staat namelijk nogal rap voor aap. Zoals met uitspraken als:
Oud 29 april 2006, 18:02   #130
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aaltjeglibbermans Bekijk bericht
Maar het kan toegeschreven worden aan genetische factoren: vaak voorkomende psychoses zoals paranoia, bipolair omgevingsfactoren: pech gehad in een relatie, een lief wiens ouders rabiate collobo's waren en die steeds weer racistisch gif spuit.

Pas op: ik zeg zo maar wat, omdat ik je wil uitleggen wat vooroordelen zijn. Pak het niet persoonlijk op hé? Ik heb toch niet gezegd dat je een debiel bent hé?
Ik zeg toch nergens dat ik het over ericferemans heb! Awel dan!

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 29 april 2006 om 18:03.
Oud 29 april 2006, 18:23   #131
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Op het moment dat hij de topic start, gelooft hij het wel. 'fin, ik ga daar toch van uit.
...

Zoals het Belgisch gerecht, de Belgische politiek, de Belgische media en het grootste deel van de Belgische bevolking. Niet meteen iets vreemds aan dus.

Citaat:
Voorbarige conclusies trekken is niet verstandig, je staat namelijk nogal rap voor aap.
Och, daar valt wel mee te leven, zolang het maar helpt om de dader te pakken. En dat heeft het gedaan.
Oud 29 april 2006, 20:39   #132
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op het moment dat hij de topic start, gelooft hij het wel. 'fin, ik ga daar toch van uit. Anders is het nogal vreemd om zo'n topic te starten natuurlijk. Of hij het vandaag nog gelooft, weet ik niet. Waarschijnlijk niet want het heeft nog altijd niet in de Franstalige pers gestaan ...:
Zoals hierboven reeds vermeld: indien de daders het uiterlijke van zwarte afrikanen hadden, dan had jij waarschijnlijk liever gehad dat dit niet vermeld werd toen de daders gezocht werden? Misschien had je liever gehad dat getuigen en videobeelden dan twee blonde Zweden hadden getoond?

Citaat:
Juist, maar de conclusies van Polly waren in ieder geval niet Correct. En wat dat betreft geldt hij alleen maar als voorbeeld voor de velen die voorbarige conclusies trokken. Voorbarige conclusies trekken is niet verstandig, je staat namelijk nogal rap voor aap.
Zoals met uitspraken als : het waren twee blonde Zweden bedoel je?

Je staat echt voor pcp-aap (pcp = politiek correcte papegaai)hoor: die gasten z�*gen er nu eenmaal (naar onze Noord-Europese "normen") Noord-Afrikaans uit, of het nu ondertussen gebleken is dat ze verloren gelopen chinezen zijn of poolse zigeuners: het maakt geen druppel verschil!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 20:47   #133
PollyCorrect

Standaard

Uit De Morgen:

Oud 29 april 2006, 20:47   #134
PollyCorrect

Standaard

------
Oud 29 april 2006, 20:53   #135
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Uit De Morgen:

[SIZE=3]SCHITTERREND!!! [/SIZE]

De Morgen? hoe dùrven ze!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 april 2006 om 20:54.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 21:22   #136
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
[SIZE=3]SCHITTERREND!!! [/SIZE]

De Morgen? hoe dùrven ze!
Meer van dat in http://forum.politics.be/showthread.php?t=50245
Oud 29 april 2006, 21:24   #137
PollyCorrect

Standaard

Nu net precies zo'n voorbeeld op TV Brussel: reportage over Probleemjongeren in Kuregem. Men kreeg alléén... kindertjes uit donker Afrika te zien!

Het Eskimo-complex slaat dus inderdaad reeds toe.
Oud 29 april 2006, 21:58   #138
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ik had eerst een beetje medelijden met je. Het opstarten van een domme racistische topic is erg. Maar het kan toegeschreven worden aan genetische factoren: vaak voorkomende psychoses zoals paranoia, bipolair omgevingsfactoren: pech gehad in een relatie, een lief wiens ouders rabiate collobo's waren en die steeds weer racistisch gif spuit. Pas op: ik zeg zo maar wat, omdat ik je wil uitleggen wat vooroordelen zijn. Pak het niet persoonlijk op hé? Ik heb toch niet gezegd dat je een debiel bent hé?

Nu blijf je ontkennen
- dat de Franstalige pers niet alleen ehtischer handelde (rassentheorieën zijn op zich quatch en er mensen mee stigmatiseren is debier)
- dat deze pers professioneler werkt dan onze paparazi: men brengt geen zaken uit die hoogst onbetrouwbaar zijn, bijvoorbeeld gebaseerd op ooggetuigen die vlak bij een misdaad stonden (professionals weten dat die vaak onder enorme stress gigantische fouten rapporteren).
Overschot van gelijk.
Je hoeft zoiets trouwens niet te zeggen...
Van water zegt men ook niet dat het nat is...men weet het zo ook al.8)
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2006, 01:35   #139
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
...

Zoals het Belgisch gerecht, de Belgische media en het grootste deel van de Belgische bevolking.
U slaat de nagel op de kop: PollyCorrect zoekt op kap van Joe's dood de tegenstrijdigheden tussen Vlaanderen en Wallonië te verscherpen. Door de Franstalige media iets te verwijten waarin de realiteit hen gelijk geeft. Het waren -in tegenstelling tot wat uwe hoogheid beweert- dus geen BELGISCHE maar Vlaamse media die logen.

Laatst gewijzigd door kaatd : 30 april 2006 om 01:45.
Oud 30 april 2006, 01:41   #140
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
die gasten z�*gen er nu eenmaal (naar onze ... "normen") Noord-Afrikaans uit...!
Met de nadruk op 'onze normen' ... Maar beste, ze ZIJN het niet en dat zegt dus meer over uw normen dan over de realiteit. And that was my point.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be