Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 26 april 2006, 14:12   #121
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
Verklaar U nader?
Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp niet wat U daarmee bedoeld?
Jij zegt dat er velen nog gaan schrikken als de werkelijke afkomst van de daders bekend zal zijn.
Mijn vraag aan jou is simpel. Wat ga je zeggen als ze gewoon een Poolse naam hebben, en dus gewoon Pool zijn ?
Jampie is offline  
Oud 26 april 2006, 14:19   #122
xmordan
Burgemeester

xmordan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Jij zegt dat er velen nog gaan schrikken als de werkelijke afkomst van de daders bekend zal zijn.
Mijn vraag aan jou is simpel. Wat ga je zeggen als ze gewoon een Poolse naam hebben, en dus gewoon Pool zijn ?
Polen zijn net zo goed allochtonen in dit land en niet de brave burgers waar ze zich voor uitgeven.
Maar het type van noord-afrikaan zoals zichtbaar op de beelden klopt niet helemaal met het rastype van de Polen. Vandaar ook de vergissing bij het gerecht en de media. Daarom zouden het evengoed zigeuners of noord-afrikanen kunnen zijn met de poolse nationaliteit.
Dat bedoelde ik dus.
Oud 26 april 2006, 14:21   #123
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Vlaams Blokkers en andere racisten.
... en iedereen die de multicul-aanwinst in de dagelijkse praktijk voor bekeken houdt. Of zijn dat, volgens jou toch, enkel diegenen die je hierboven meent te moeten vernoemen als "scheldwoord"? Het gros van de bevolking, laat ons zeggen...
andev is offline  
Oud 26 april 2006, 14:24   #124
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
1. Polen zijn net zo goed allochtonen in dit land en niet de brave burgers waar ze zich voor uitgeven.

2.Maar het type van noord-afrikaan zoals zichtbaar op de beelden klopt niet helemaal met het rastype van de Polen. Vandaar ook de vergissing bij het gerecht en de media. Daarom zouden het evengoed zigeuners of noord-afrikanen kunnen zijn met de poolse nationaliteit.
Dat bedoelde ik dus.
1. Bedoel je dat alle Polen in dit land niet deugen ?
2. Antwoord nu eens op de vraag. Wat ga je zeggen als blijkt dat het gewoon Polen zijn ?
Jampie is offline  
Oud 26 april 2006, 14:24   #125
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Sommigen vinden blijkbaar dat de allochtone gemeenschap zich in javel moet laten onderdompelen en ineenkrimpen van schaamte.
Een bepaald deel van die allochtone gemeenschap, zeker. En lang genoeg in de javel blijven liggen tot ze "opgelost" zijn!
Alle "oplossingen" zijn welkom!
andev is offline  
Oud 26 april 2006, 14:28   #126
xmordan
Burgemeester

Standaard

Respect voor de wetten en cultuur van het gastland daar gaat het eigenlijk om. Dat geld evengoed voor Britse voetbalhooligans die hier de boel kort en klein slaan. Zijn uiteindelijk ook allochtonen.
Moest dat respect er zijn dan was er geen rechterkant nodig.
En dat moeten alle allochtonen maar eens begrijpen.
Dan pas kan er sprake zijn van enig excuus van onze kant.
xmordan is offline  
Oud 26 april 2006, 14:31   #127
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Respect voor de wetten en cultuur van het gastland daar gaat het eigenlijk om. Dat geld evengoed voor Britse voetbalhooligans die hier de boel kort en klein slaan. Zijn uiteindelijk ook allochtonen.
Moest dat respect er zijn dan was er geen rechterkant nodig.
En dat moeten alle allochtonen maar eens begrijpen.
Dan pas kan er sprake zijn van enig excuus van onze kant.
Ik ben het met u eens. Maar antwoord nu eens op de vraag : 'Wat ga je zeggen als blijkt dat de daders gewoon 'echte' Polen zijn ?
Jampie is offline  
Oud 26 april 2006, 14:34   #128
xmordan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
2. Antwoord nu eens op de vraag. Wat ga je zeggen als blijkt dat het gewoon Polen zijn ?
Dan moeten ze evengoed streng gestraft worden, dat is toch duidelijk.
En dat wil ook niet zeggen dat er dan plots geen problemen zijn met noord-afrikanen in dit land.
Wat de polen betreft verwijs ik U graag naar volgend forumitem.
http://forum.politics.be/showthread....96#post1677596
Want die denken ook dat zij de allerbesten zijn.
Oud 26 april 2006, 14:39   #129
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wa wilde nu? Da die de doodstraf krijgt? Zweepslagen?
Tuurlijk niet! Geef hem maar 6 maand in een gesloten instelling, waar hij zich met behulp van de plaatselijke vrienden kan vervolmaken als "professionele gangster"... en laat hem dan weer maar op de maatschappij los.
Drie weken later lezen we dan in de krant: "de opgepakte X stond reeds bekend bij het gerecht voor ...enz.
Dan volgt er weer een periode zoals hierboven, en weer drie weken later:
"de opgepakte X stond reeds bekend bij het gerecht voor meerdere inbraken, diefstallen enz enz"
ZO moet dat gaan. En, ongelooflijk maar waar: zo gaat het...
Want, uiteindelijk, we zijn beschaafde en vriendelijke mensen die al eens iets door de vingers moeten zien, nietwaar?
andev is offline  
Oud 26 april 2006, 14:41   #130
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Dan moeten ze evengoed streng gestraft worden, dat is toch duidelijk.
En dat wil ook niet zeggen dat er dan plots geen problemen zijn met noord-afrikanen in dit land.
Wat de polen betreft verwijs ik U graag naar volgend forumitem.
http://forum.politics.be/showthread....96#post1677596
Want die denken ook dat zij de allerbesten zijn.
Jij hebt anders wel gesuggereerd dat het geen 'echte Polen' zouden zijn, maar Noord-Afrikanen. Je hebt zelfs gezegd
Citaat:
Volgens mij gaan er velen nog schrikken als de werkelijke afkomst van de daders zal bekend worden.
Citaat:
Indien men in Belgie een marokkaan zou oppakken met belgisch paspoort.
Is de dader dan een Belg of een noord-afrikaan?.
Zou het kunnen dat je je daar een beetje mispakt hebt en dat jij degene bent die schrikt van de werkelijke afkomst (Polen dus) ?.
Jampie is offline  
Oud 26 april 2006, 14:42   #131
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Bij de moord op Joe en het vermoedelijke daderschap van Noord-afrikanen vonden een heleboel mensen dat het ogenblik aangebroken was om uiteindelijk eens te kunnen zeggen wat ze van deze gemeenschap vinden.
Vraag: hoe komt het toch men zo over deze gemeenschap is beginnen te denken ?
In Nederland slaakt men een zucht van verlichting toen Pim Fortuyn vermoord werd door een halve gare witte, enkele maanden was het wél goed raak bij Theo Van Gogh.
Blijkbaar had men daar zelfde gevoelens jegens noord-afrikanen.
Wat te denken van een Abu, die dag in dag uit op onze zenders werd gepresenteerd, deze man ergert de autochtonen mateloos!
Wat te denken van een Chakar, nog nooit heb ik deze man eens iets positiefs horen zeggen over gastland Vlaanderen.
Is er al eens één geweest die stelt dat ook noord-afrikanen gratis onderwijs, gratis gezondheidszorg, sociale woningen, kindergeld,......krijgen.
Ik, bij mijn weten niet, als men altijd aan de klaagmuur staat en nooit in eigen boezem kijkt kan je zulke reacties krijgen, altijd ontkennen, altijd een ander....
Ga eens kijken bij de politieman/vrouw/leraar/OCMW-onthaal/ziekenhuis-onthaal....Sommigen kunnen het woord allochtoon niet méér horen.
Als je 's nacht Stuyvenberg binnenmoet is het er net een versterkte burcht en dat was vroeger niet zo.
Er zijn véél te véél op veel te korte tijd immigranten dit land binnengekomen om deze op een ordentelijke fatsoenlijke wijze te integreren.
Bovendien werd géén enkele regel afgesproken: u bent hier welkom maar u dient zich wel te houden aan dit en dat, wij verwachten van u dit en dat...
In een goede 25 jaar is een grootstad als Brussel 53% van de inwoners van allochtone afkomst dat moet toch mislopen.
Wat een problemen hebben oudere mensen al niet ,al was het maar simpelweg in euro te rekenen, wat moet dat dan niet zijn als je buiten stapt en je percies in Marrakech waant.
Kortom een ondoordacht immigratiebeleid waar nù iedereen last van heeft.
Zo boers is u verstand niet,men begrijpt bij onze machtshebbers maar niet dat ze het over een andere boeg moeten gooien,dat misdaad niet goedgepraat kan worden,en dat ze de authentieke Belg verplichten om te aanvaarden dat hun weg de enige weg is.
Ik ga akkoord dat er buitenlandse mensen hier een leven opgebouwd hebben en dat die mensen niks te verwijten is,maar diegenen die zich niet houden aan onze wetten en altijd het slachtoffer uithangen ten koste van onze bevolking en ook ten koste van hun eigen afstamming dat ze die eens duidelijk maken dat het zo niet verder kan he zeg.
Op den duur gaat men mensen die het goed menen ,maar die het grondig beu zijn om hun mond niet meer te mogen opendoen als er weeral misdadige feiten gebeuren,ook nog racisten noemen.
Oud 26 april 2006, 14:49   #132
xmordan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Jij hebt anders wel gesuggereerd dat het geen 'echte Polen' zouden zijn, maar Noord-Afrikanen. Je hebt zelfs gezegd

Zou het kunnen dat je je daar een beetje mispakt hebt en dat jij degene bent die schrikt van de werkelijke afkomst (Polen dus) ?.
Nee mijn beste,
Ik heb mij niet mispakt en denk dat ik nu genoeg mijn bedoeling uit de doeken heb gedaan.
Nu is het Uw beurt om het te willen of te kunnen begrijpen.
Een tekening kan ik er hier echt niet bijmaken.
Oud 26 april 2006, 14:53   #133
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag was niet aan mij gesteld, maar allee, omdat je zo aandringt:
Indien blijkt dat het effectief om Polen gaat, so be it! In elke gemeenschap van elk land lopen er rotte appels rond, weinig aan te doen!
Maar... als een bepaald gedeelte van een bepaalde gemeenschap internationaal de naam en de faam heeft om de hit-lijsten van de criminaliteit en het banditisme aan te voeren, dan moeten ze de gevolgen er ook maar bij nemen!
Toch zéér eigenaardig dat zelfs de ganse allochtone gemeenschap, zonder zich veel vragen te stellen - ze weten wel beter, meteen voor mogelijk nam d�*t het om Noord-Afrikanen ging!!! De macht der gewoonte?
En, ze hebben nu eens "geluk" gehad. Voor hoe lang...

Laatst gewijzigd door andev : 26 april 2006 om 15:01.
andev is offline  
Oud 26 april 2006, 14:54   #134
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Nee mijn beste,
Ik heb mij niet mispakt en denk dat ik nu genoeg mijn bedoeling uit de doeken heb gedaan.
Nu is het Uw beurt om het te willen of te kunnen begrijpen.
Een tekening kan ik er hier echt niet bijmaken.
Als je nadat de daders zijn opgepakt blijft beweren dat het om Noord-Afrikanen gaat, dan heb je je volgens mij op zijn minst vergist. Je hoeft dat niet toe te geven hoor. De feiten spreken voor zich.
Jampie is offline  
Oud 26 april 2006, 14:56   #135
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
...
Op den duur gaat men mensen die het goed menen ,maar die het grondig beu zijn om hun mond niet meer te mogen opendoen als er weeral misdadige feiten gebeuren,ook nog racisten noemen.
Neen, niet "op den duur"! Het is al een hele tijd zo...
andev is offline  
Oud 26 april 2006, 14:56   #136
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
[andev;1678534] De macht der gewoonte?
Mooi uitgedrukt. Een andere manier om het te zeggen is 'gewenning'.

Nu rest er Jampie nog altijd de mogelijkheid om de redenen van die gewenning nader te zoeken.
Knorretje is offline  
Oud 26 april 2006, 14:58   #137
xmordan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Als je nadat de daders zijn opgepakt blijft beweren dat het om Noord-Afrikanen gaat, dan heb je je volgens mij op zijn minst vergist. Je hoeft dat niet toe te geven hoor. De feiten spreken voor zich.
SORRY Jampie, ik heb mij vergist...
Zoals ik al zei, in dit land zijn geen problemen
Vraag dat maar aan de ouders van Joe.

Laatst gewijzigd door xmordan : 26 april 2006 om 14:59.
xmordan is offline  
Oud 26 april 2006, 14:58   #138
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
De feiten spreken voor zich.
Sommige andere feiten spreken ook voor zich.
Die feiten hebben geleid tot 'gewenning'.
Waarom worden die andere voor zich sprekende feiten steeds onder de mat geveegd?
Knorretje is offline  
Oud 26 april 2006, 15:03   #139
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
1.SORRY Jampie, ik heb mij vergist...
2.Zoals ik al zei, in dit land zijn geen problemen
Vraag dat maar aan de ouders van Joe.
1. Voila, dat is al een mooi begin, hopelijk leer je er iets uit.

2. Zeggen dat in dit land geen problemen zijn is alweer een vergissing.
Jampie is offline  
Oud 26 april 2006, 15:12   #140
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Bij de moord op Joe en het vermoedelijke daderschap van Noord-afrikanen vonden een heleboel mensen dat het ogenblik aangebroken was om uiteindelijk eens te kunnen zeggen wat ze van deze gemeenschap vinden.
Vraag: hoe komt het toch men zo over deze gemeenschap is beginnen te denken ?
In Nederland slaakt men een zucht van verlichting toen Pim Fortuyn vermoord werd door een halve gare witte, enkele maanden was het wél goed raak bij Theo Van Gogh.
Blijkbaar had men daar zelfde gevoelens jegens noord-afrikanen.
Wat te denken van een Abu, die dag in dag uit op onze zenders werd gepresenteerd, deze man ergert de autochtonen mateloos!
Wat te denken van een Chakar, nog nooit heb ik deze man eens iets positiefs horen zeggen over gastland Vlaanderen.
Is er al eens één geweest die stelt dat ook noord-afrikanen gratis onderwijs, gratis gezondheidszorg, sociale woningen, kindergeld,......krijgen.
Ik, bij mijn weten niet, als men altijd aan de klaagmuur staat en nooit in eigen boezem kijkt kan je zulke reacties krijgen, altijd ontkennen, altijd een ander....
Ga eens kijken bij de politieman/vrouw/leraar/OCMW-onthaal/ziekenhuis-onthaal....Sommigen kunnen het woord allochtoon niet méér horen.
Als je 's nacht Stuyvenberg binnenmoet is het er net een versterkte burcht en dat was vroeger niet zo.
Er zijn véél te véél op veel te korte tijd immigranten dit land binnengekomen om deze op een ordentelijke fatsoenlijke wijze te integreren.
Bovendien werd géén enkele regel afgesproken: u bent hier welkom maar u dient zich wel te houden aan dit en dat, wij verwachten van u dit en dat...
In een goede 25 jaar is een grootstad als Brussel 53% van de inwoners van allochtone afkomst dat moet toch mislopen.
Wat een problemen hebben oudere mensen al niet ,al was het maar simpelweg in euro te rekenen, wat moet dat dan niet zijn als je buiten stapt en je percies in Marrakech waant.
Kortom een ondoordacht immigratiebeleid waar nù iedereen last van heeft.
En weeral geen enkele reactie van een 'progressieveling'.

Zou het dan toch waar zijn?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be