![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Mag voor u een verbod op hoofddoek in een KATHOLIEKE school? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
81 | 73,64% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
29 | 26,36% |
Aantal stemmers: 110. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Isa ofte Jesus is voor de moslims een profeet, maar voor de christenen is Hij de Zoon Gods, de Christus, de tweede persoon van de H. Drievuldigheid. Totaal iets anders. En de christelijke invulling wordt resoluut en onvoorwaardelijk door de moslims verworpen. Of dat nu haatdragend is of niet, is gewoon niet aan de orde. Het gaat over de invulling van de naam Jezus, waarbij christenen en moslims er totaal andere opvattingen op na houden. Kijk hier maar ook eens naar: http://www.faqs.org/faqs/islam-faq/part9/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand op de 7de Dag het gesprek gezien tussen zuster Monica en het (wederom) beeldschone kind met de bruidssluier van Paola?
In plaats van over de hoofddoek te discussieren zou men de moslims toch eens de basisprincipes van onze rechtsstaat moeten bijbrengen. Die mensen kennen het verschil tussen 'verplichting', 'vrijheid', 'vrijheid van meningsuiting', 'vrijheid van onderwijs', en 'vrijheid van godsdienst' precies niet. Volgens dat beeldschoon kind betekende 'vrijheid van godsdienst' blijkbaar het verbod op 'vrijheid van onderwijs'! Grappig! Maar haar gordijn was echt wel mooi. Morgen kunnen ze gaan protesteren omdat ze met hun sluiers niet tussen draaiende machines mogen lopen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De islam heeft de visie overgenomen van de christenen uit de oostelijke gebieden, die teveel erfgenaam waren van de Griekse cultuur om een deïstische visie aan te kleven waarbij god een zoon naar de aarde zou sturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Burger
|
![]() De hoofddoek is perfect compatibel met christelijke waarden als eenvoud en zedigheid.
Een vijftal katholieke scholen biedt zelfs islamonderricht aan, en dit tegen het advies van Danneels in. Ware christenen, zou ik zeggen. Daarnaast heb je ook het economisch aspect: de textielsector zal wel varen met al die extra meters stof. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Burger
|
![]() Citaat:
"compatibel" betekent niet: gelijk zijn aan, zoals jij hierboven verkeerdelijk stelt. Pardon dat ik moeilijke woorden gebruik, maar ik ging ervan uit dat een PC-gebruiker dit woord kent. Nog een tweede verkeerde stelling: moslims verlangen niet dat christelijke meisjes in het katholiek onderwijs een hoofddoek dragen, zoals jij verkeerdelijk stelt in je laatste zinsdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zet een paar homo's of lesbiennes als leerkracht in die scholen en door hun eigen discriminerende karakter ben je meteen van de meeste moslims met hoofddoeken af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stelde niet dat moslims verlangen dat katholieke meisjes een hoofddoek dragen, ik stelde dat katholieke scholen zich niet moesten aanpassen aan de klederdracht van moslima's. Een "geen hoofddeksel" beleid is en blijft een "geen hoofddeksel" beleid. Maar dus om het voor jou even duidelijker te stellen: Als de islamitische waarden dan toch compatible zijn met de katholieke waarden, waarom zouden de moslima's zich dan niet aanpassen aan de katholieke waarden, vermits ze er ZELF voor kiezen om naar een katholieke school te gaan? Of om het in jouw pc-termen te stellen: als je een MAC kiest, waarom wil je er dan een WINDOWS van maken?
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Gouverneur
|
![]() Ik weet dat mijn Marrokaanse buurman zijn dochters en kleindochters liever naar de Katholieke scholen stuurde omdat er volgens hem daar veel meer discipline is en de leerkrachten er strenger zijn, zowel op prestaties als op gedrag.
Geen enkel van hen droeg een hoofddoek op school en op straat. Pikant detail: de schoondochters doen het wel.
![]() |
#131 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
As you see: same meaning in english as in dutch. But if you, yourself give another, more complex meaning to this word, please let us know your definition. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() En je "beeldspraak" is demagogisch ttz: het klinkt stoer maar het slaat nergens op! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe mooi u uw uitleg ook verpakt wadje, feit is en blijft dat iedereen gelijk voor de wet dient te zijn. Dus wanneer er in een (school)regelement vermeldt staat dat het niet toegelaten is om hoofddeksels of soortgelijks te dragen dan kan ik geen enkele reden bedenken waarom een pet niet zou zijn toegestaan, maar waarom er wel een uitzondering zou moeten worden gemaakt voor een hoofddoek?!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() en als je dan nog honderdvijftig karakters moet bijeenkrijgen dan krijg je dit zinnetje er nog gratis bovenop!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens het is voor vrouwen die een hoofddoek dragen toch niet tegen hun godsdienst om in scholen zonder hoofddoek rond te lopen. Kijk maar naar de scholen in Turkije zelf daar heeft de minderheid in de scholen een hoofddoek aan, men moet hier in Belgie gewoon over alles moeilijk doen, ze moeten overal gelijk in krijgen en wij zijn allemaal rascisten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Spijtig alleen dat u niet ingaat op de argumenten die erin zaten, en dan maar terugkeert naar de slogan die ik ermee wou weerleggen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke uw argumenten waren is mij echter niet duidelijk. Maar als u dit bedoelt: Citaat:
Het is niet de letter van het schoolreglement dat telt maar de geest. Ik stel vast dan men steeds meer de wetten en reglementen probeert te omzeilen met comaneukerij. Werden hoofddeksels toegelaten op die school of niet, dat is de vraag Indien niet, dan is dat ook van toepassing op hoofddoeken. Zo simpel is dat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
_________________________________ broken record technique: toe te passen wanneer uw vraag of opmerking genegeerd wordt |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hoofddoek wordt gedragen als een interpretatie van volgend vers: Vers 33:59 : "O profeet!Zeg tot jouw echtgenotes,jouw dochters en de vrouwen van de gelovigen iets van haar overkleding over zich heen naar beneden laten hangen.Dat bevordert het best dat men haar herkent en niet lastig valt. En God is vergevend en barmhartig." Kan jij, mijn beste watje, me nu eens uitleggen wat een hoofddoek doet op een CHRISTELIJKE school, met christelijke waarden, indien die hoofddoek gedragen wordt "om herkend te worden en bijgevolg NIET te worden LASTIG GEVALLEN"! In mijn humble opinion staan christelijke waarden voor gelijkheid onder de mensen, en dient men zich zeker niet apart te moeten laten herkennen om NIET LASTIG te worden gevallen! Ik ga er namelijk van uit dat de andere christelijke medemensen NIEMAND gaan lastigvallen, gehoofddoekt of niet gehoofddoekt! Snappie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je herkent in mijn ogen iemand wel moeilijker wanneer ze een hoofddoek dragen en niet beter zoals in hun teksten staat. Trouwens men zou zich beter wat meer bezig houden met de mensen die anderen lastig vallen dan de mensen die lastig worden gevallen. Dit is trouwens ook een mooi voorbeeld van hoe discriminerend hun godsdienst is tov vrouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp die tekst volledig zoals in een nazi-denkpatroon!
Indien je ons "uniform" draagt dan vallen we je niet lastig, al de anderen wel! En inderdaad, het laat het discriminerend karakter van islam in al zijn glorie duidelijk worden: jij, vrouw van onze godsdienst dient je te verhullen dan blijven we van je af, al de andere hoeren kunnen we verkrachten indien we daar zin in hebben! Wees maar een "katholiek" meisje van autochtone ouders in een "multiculturele" klas! Ochgot ocharme hoe zou het toch komen dat die witte racisten hun eigen gebroed daar allemaal weghalen?
![]() |
![]() |