Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2006, 12:13   #121
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Geef toe dat honderden schedels iéts indrukwekkender zijn dan twee Vietnamezen hé.
't waren er wel iets meer dan 2, enkele miljoenen om exact te zijn. (en om over Cambodia te beginnen, daar hebben niet alleen de rode Khmer een bloedbad aangericht maar de VS evenzeer door massale bombardementen op dorpen)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 15:33   #122
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
't waren er wel iets meer dan 2, enkele miljoenen om exact te zijn. (en om over Cambodia te beginnen, daar hebben niet alleen de rode Khmer een bloedbad aangericht maar de VS evenzeer door massale bombardementen op dorpen)
En de oorlog in Tsjetjenië niet vergeten...
Honderdduizenden doden (en elke dag sterven er in het grootste buurland van de EU...)...
En, het zal U wellicht verwonderen... volgens de PVDA door de schuld van de VS...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 15:35   #123
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben ook in beide geweest, meerdere malen, en criminaliteit is veel lager dan in de kapitalistische wereld. Prostitutie en armoede was (is) er wel, maar in de voormalige Sovjet-Unie veel minder dan nu en in Cuba minder dan in omringende derde wereldlanden (tenminste met armoede bedoel ik geen eten hebben, sterven door gebrek aan medische zorg etc. dat is onbestaande in Cuba maar wijdverspreid in Guatemala, Honduras, Haiti, Jamaica, Dominicaanse, etc.). Natuurlijk stelt de PVDA, LSP etc. Cuba te rooskleurig voor, maar het feit blijft dat gezondheidszorg, onderwijs, etc. in Cuba op een hoger niveau staat en meer algemeen beschikbaar is dan in omringende landen.
Het schijnt dat Cuba meer dokters dan mensen telt...

In hoeverre dat dit klopt, weet ik niet...
Oud 8 juni 2006, 15:45   #124
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

[quote=CHIPIE;1749665] ... meer dokters dan mensen ... [quote]

Ei ei, voorzichtig in je woordkeus graag.

Oud 13 juni 2006, 03:36   #125
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
En de oorlog in Tsjetjenië niet vergeten...
Honderdduizenden doden (en elke dag sterven er in het grootste buurland van de EU...)...
En, het zal U wellicht verwonderen... volgens de PVDA door de schuld van de VS...
Zoals ik al zei, Tsjetsjenië is een deel van Rusland, dat vecht voor z'n eigen territoriale integriteit (te vergelijken met de burgeroorlog in de VS, die ook niet zo kosher was). Vietnam, noch cambodia, noch Servië noch Irak zijn een deel van de VS of hebben de VS ooit aangevallen.
Oud 13 juni 2006, 03:37   #126
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het schijnt dat Cuba meer dokters dan mensen telt...

In hoeverre dat dit klopt, weet ik niet...
whahahahahahahahaha ... (Geert Hoste lachband)
Oud 13 juni 2006, 04:03   #127
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei, Tsjetsjenië is een deel van Rusland, dat vecht voor z'n eigen territoriale integriteit (te vergelijken met de burgeroorlog in de VS, die ook niet zo kosher was). Vietnam, noch cambodia, noch Servië noch Irak zijn een deel van de VS of hebben de VS ooit aangevallen.
O; reeds onderhandelingen gaande voor toetreding tot de EU?

Oud 13 juni 2006, 07:43   #128
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan mag men burgers op de meest barbaarse manier doden... Mag men folterkamers inrichten en effrectief gebruiken... Mag men steden volledig met de grond plat leggen... Mag men de mensenrechten op de meest brutale manier schenen...

Ik verschiet er niets van dat U een commie bent én een grote bewonderaar van Stalin en Mao...

Ik vrees dat Uw geest verzeild bent geraakt in een dwaalhof van onmenselijkheden...
U kunt, als U da nog niet bent, nog altijd lid worden van de PVDA... U weet wel dat clubje,dat Mao zo verheerlijkt...

Laatst gewijzigd door Chipie : 13 juni 2006 om 07:44.
Oud 13 juni 2006, 09:27   #129
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan mag men burgers op de meest barbaarse manier doden... Mag men folterkamers inrichten en effrectief gebruiken... Mag men steden volledig met de grond plat leggen... Mag men de mensenrechten op de meest brutale manier schenen...

Ik verschiet er niets van dat U een commie bent én een grote bewonderaar van Stalin en Mao...

Ik vrees dat Uw geest verzeild bent geraakt in een dwaalhof van onmenselijkheden...
U kunt, als U da nog niet bent, nog altijd lid worden van de PVDA... U weet wel dat clubje,dat Mao zo verheerlijkt...
Om je eigen land te beschermen is veel toegestaan en kunnen grenzen overschreden worden, dat hebben de Amerikanen na 11/9 trouwens zelf gezegd en toegepast en ook tijdens WOII werden de mensenrechten met voeten getreden in de heilige strijd tegen de nazi's. Maar er is geen enkel excuus voor een aggressie- en kolonisatieoorlog tegen een land dat je nog nooit iets gedaan heeft, in de naam van grove leugens dan nog.
Oud 13 juni 2006, 09:33   #130
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

DE discussie draait nu om "rechtvaardige oorlogen"...vanuit een of ander standpunt is vanzelfsprekend iedere oorlog of gewelddaad rechtvaardig
en als dusdanig is er niets nieuws onder de zon. Wat wél een nieuwigheid is,
is de technisch wetenschappelijke evolutie die maakt dat er binnen héél kort er slechts één persoon nodig is om een bepaalde rechtvaardigheid te vinden in het vernietigen van de aarde en wat er op rondwandelt .. en dat die dat dan ook kan uitvoeren...

vervolg in de draad over ideologieën..;
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be