Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 22 mei 2006, 13:25   #121
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard Jef Vermassen

Als men de dubbele moord en de moordpoging analyseert dan lijkt mij de tussenkomst van Vermassen verre van verhelderend maar uitsluitend toegespitst op de verdediging v
Oud 22 mei 2006, 13:52   #122
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
vertel jij ons eens hoe het in elkaar zit, knuppel.

Als Hans toerekeningsvatbaar wordt verklaard gaat hij naar Assisen waar een volksjury over zijn daden zal oordelen. Deze jury zal gedurende het proces geisoleerd worden van de media als ik me niet vergis.
Jef Vermassen zorgt er echter al goed optijd voor dat iedereen via de media klaargestoomd wordt om zijn theorie van de massamoordenaar te slikken.
Het proces van Hans wordt met andere woorden al vanaf nu, en met hulp van de massamedia gevoerd.
Oud 22 mei 2006, 13:56   #123
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als Hans toerekeningsvatbaar wordt verklaard gaat hij naar Assisen waar een volksjury over zijn daden zal oordelen. Deze jury zal gedurende het proces geisoleerd worden van de media als ik me niet vergis.
Jef Vermassen zorgt er echter al goed optijd voor dat iedereen via de media klaargestoomd wordt om zijn theorie van de massamoordenaar te slikken.
Het proces van Hans wordt met andere woorden al vanaf nu, en met hulp van de massamedia gevoerd.
Ik kan mij vergissen, maar ik heb de indruk dat je je het lot van "Hans" meer aantrekt, dan dat vd moordenaar van J.Van Holsbeeck.
Pietje is offline  
Oud 22 mei 2006, 13:57   #124
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Het is nog altijd die Hans die geschoten heeft, bij mijn weten.
Is dat zo?
Ik zou bijna zweren dat het een racistische partij is geweest.

Citaat:
En Herr Flick: Ja er zaten nog 15 kogels in zijn zak ofzo. Zo'n wapen herladen zal die wapenhandelaar hem wel geleerd hebben bij de verkoop van het wapen zeker?
Die wapenhandelaar zal hem zelfs een oefenkamer ter beschikking gesteld hebben, zeker?
En hij werd, uiteraard, niet achterdochtig toen hij merkte dat zijn jonge klant op hete kolen zat om zijn vers gekocht moordwapen te kunnen gebruiken.
Oud 22 mei 2006, 14:00   #125
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik kan mij vergissen, maar ik heb de indruk dat je je het lot van "Hans" meer aantrekt, dan dat vd moordenaar van J.Van Holsbeeck.
Tja, ik zou het dan ook erg vinden als mijn zoon in een dolle bui twee mensen doorschiet en daarmee op dezelfde lijn wordt gezet als massamoordenaars zoals Hitler en LeopoldII.
Oud 22 mei 2006, 14:03   #126
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De moordenaar van Joe wordt ook niet als een massamoordenaar verkocht aan de media door een mediageile topadvokaat, hé?
Knuppel is offline  
Oud 22 mei 2006, 14:14   #127
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik Bekijk bericht
Als men de dubbele moord en de moordpoging analyseert dan lijkt mij de tussenkomst van Vermassen verre van verhelderend maar uitsluitend toegespitst op de verdediging v
Kan je je posting even afmaken, Karel?

Om wiens verdediging zou het Vermassen gaan?

Wie heeft er dan verdediging nodig behalve de massamoordenaar?
Het is toch overduidelijk wie de moordenaar, en dus de schuldige is.

Voor de slachtoffers kan nog enkel een schadeloosstelling bedongen worden waar de massamoordenaar zelfs geen fractie van zal kunnen betalen. Hij is 18 jaar oud, dus meerderjarig en zelf verantwoordelijk voor wat hij heeft aangericht. Door de publiciteit die deze moordenaar kreeg is hij nu al veroordeeld tot levenslange OCMW-steun.

Of zou Vermassen in dit licht een politieke partij die wél (nog) centen heeft medeverantwoordelijk stellen?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 mei 2006 om 14:16.
Knuppel is offline  
Oud 22 mei 2006, 15:56   #128
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, ik zou het dan ook erg vinden als mijn zoon in een dolle bui twee mensen doorschiet en daarmee op dezelfde lijn wordt gezet als massamoordenaars zoals Hitler en LeopoldII.
Ik heb Vermassen nergens Hitler horen citeren als referentie.
Pietje is offline  
Oud 22 mei 2006, 16:23   #129
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Ah, was het in opdracht? Dan moeten er op zijn minst opdrachtgevers even lang de cel in, krijg je er nog "bendevorming" bij. Maar zoals ik al zei: die partij verbieden zal niet tot gevolg hebben dat haar gedachtengoed (in dit geval blijkbaar anticommunisme) zo verdwenen is.
Dat bedoel ik niet. In dat geval was het de partij zelf die iemand vermoordde, en er gebeurde niets. Nu is het iemand die het gedachtegoed van een partij aanhangt en er voor zou gaan stemmen, die moordt, en plots is heel de partij de schuldige.

Zie je de onlogica?
Oud 22 mei 2006, 16:39   #130
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De moordenaar van Joe wordt ook niet als een massamoordenaar verkocht
Omdat hij er geen is, natuurlijk.
Wat heeft de moord op Joe er overigens mee te maken?
drosophila is offline  
Oud 22 mei 2006, 18:28   #131
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wie zet hvt op dezelfde lijn als hitler en leopold II?
Oud 22 mei 2006, 18:29   #132
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De moordenaar van Joe wordt ook niet als een massamoordenaar verkocht aan de media door een mediageile topadvokaat, hé?
hoeveel heeft de moordenaar van joe er vermoord?

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 22 mei 2006 om 18:29.
Nynorsk is offline  
Oud 22 mei 2006, 19:06   #133
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hoeveel heeft de moordenaar van joe er vermoord?
HVT twee. Een echte massamoordenaar dus. Rijp om naast Stalin, Hitler en Mao te staan.
Oud 22 mei 2006, 19:12   #134
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
HVT twee. Een echte massamoordenaar dus. Rijp om naast Stalin, Hitler en Mao te staan.
1) HVT verklaarde dat hij veel meer "vreemdelingen" de dood wou injagen (een toevallige politieman kon dat gelukkig verhinderen)

2) Wat wou u bereiken met onnozele semantische muggenzifterij? Afleiding van waar het écht om gaat, nl. seriemoord met racistische motieven?
drosophila is offline  
Oud 22 mei 2006, 19:16   #135
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
1) HVT verklaarde dat hij veel meer "vreemdelingen" de dood wou injagen (een toevallige politieman kon dat gelukkig verhinderen)
Bij de Hond, gaan we naar Amerikaanse toestanden - iemand veroordelen om wat-ie zou gedaan kunnen hebben? Twee mensen zijn dood, dat is verschrikkelijk - en dat is zijn totaal aantal gepleegde moorden.

Citaat:
2) Wat wou u bereiken met onnozele semantische muggenzifterij? Afleiding van waar het écht om gaat, nl. seriemoord met racistische motieven?
Neen, ik heb er hier al op gewezen dat ik vind dat zo iemand bestempeld dient te worden als seriemoordenaar, niet als massamoordenaar. Ik vermeen ook dat de moorden met etnicistische achtergrond werden gepleegd.

Zeggen dat de moordenaar van Joe in die mate verschilt met HVT dat HVT een massamoordenaar is, lijkt me iets te ongenuanceerd.
Oud 22 mei 2006, 19:21   #136
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bij de Hond, gaan we naar Amerikaanse toestanden - iemand veroordelen om wat-ie zou gedaan kunnen hebben? Twee mensen zijn dood, dat is verschrikkelijk - en dat is zijn totaal aantal gepleegde moorden.
Het gaat hier om de typering, de motivatie, de drijfveren van de dader. Niemand pleit hier om hem te veroordelen voor wat hij van plan was (waar haalt u dat in feite?)

Citaat:
Zeggen dat de moordenaar van Joe in die mate verschilt met HVT dat HVT een massamoordenaar is, lijkt me iets te ongenuanceerd.
Die Jef Vermassen toch. Slordige advocaat. Foei hoor, zomaar ingeburgerde termen gebruiken zonder rekening te houden met de afwijkende opinie van lombas8)

Laatst gewijzigd door drosophila : 22 mei 2006 om 19:22.
drosophila is offline  
Oud 22 mei 2006, 19:30   #137
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Het gaat hier om de typering, de motivatie, de drijfveren van de dader. Niemand pleit hier om hem te veroordelen voor wat hij van plan was (waar haalt u dat in feite?)
Ik beantwoordde enkel jouw suggestie dat HVT een massamoordenaar mag genoemd worden omdat hij meer dan twee mensen zou gaan vermoorden.

Citaat:
Die Jef Vermassen toch. Slordige advocaat. Foei hoor, zomaar ingeburgerde termen gebruiken zonder rekening te houden met de afwijkende opinie van lombas8)
Een mening op zich hebben wordt inderdaad levensgevaarlijk in deze collectivistische peutertuin. [/oliepiektactiek]
Oud 22 mei 2006, 19:38   #138
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Massamoordenaar is een 'profiel'. Je wordt niet veroordeeld voor massamoord, je wordt veroordeeld voor meedere moorden.
Daarbij spelen persoonlijkheidsvariabelen een rol.
Het feit dat hij meerdere moorden wou plegen op onbekenden die aan een bepaald profiel voldeden, zorgt ervoor dat hij een ander profiel heeft dan iemand die in een passionele moord zijn vrouw en diens minnaar vermoordt.

Citaat:
Neen, ik heb er hier al op gewezen dat ik vind dat zo iemand bestempeld dient te worden als seriemoordenaar, niet als massamoordenaar. Ik vermeen ook dat de moorden met etnicistische achtergrond werden gepleegd.
waarom een seriemoordenaar?
HVT voldoet op 't eerste gezicht aan alle voorwaarden van het profiel 'massamoordenaar', zoals gehanteerd in de criminologie en de sociologie.
Waarom wil jij per sé die woordenschat veranderen?

Citaat:
het is alvast één verschil tussen de twee. er zullen er nog wel meer zijn, bijvoorbeeld naar motief en onderliggende persoonlijkheid toe.
zelfs indien de moordenaar van joe nog iemand vermoord, hoeft hij niet aan het seriemoordenaarsprofiel te voldoen.
Oud 22 mei 2006, 19:41   #139
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Massamoordenaar is een 'profiel'. Je wordt niet veroordeeld voor massamoord, je wordt veroordeeld voor meedere moorden.
Daarbij spelen persoonlijkheidsvariabelen een rol.
Het feit dat hij meerdere moorden wou plegen op onbekenden die aan een bepaald profiel voldeden, zorgt ervoor dat hij een ander profiel heeft dan iemand die in een passionele moord zijn vrouw en diens minnaar vermoordt.
Fijn hoor. Jij bent de recherche!

Citaat:
waarom een seriemoordenaar?
HVT voldoet op 't eerste gezicht aan alle voorwaarden van het profiel 'massamoordenaar', zoals gehanteerd in de criminologie en de sociologie.
Waarom wil jij per sé die woordenschat veranderen?
Ik heb toch niet gezegd dat anderen mijn woordenschat moeten overnemen? Ik zeg dat "ik meen dat" ik het raar vind hem naast Hitler te zetten. Sorry, ik zal te veel met demo -en genocides bezig zijn.

Citaat:
het is alvast één verschil tussen de twee. er zullen er nog wel meer zijn, bijvoorbeeld naar motief en onderliggende persoonlijkheid toe.
zelfs indien de moordenaar van joe nog iemand vermoord, hoeft hij niet aan het seriemoordenaarsprofiel te voldoen.
Inderdaad.
Oud 22 mei 2006, 19:42   #140
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Indien die politie-inspecteur niet tijdig had kunnen ingrijpen, waren er garantie meer dan twee doden gevallen. HVT zou op dat moment nog elf patronen gehad hebben. Dus klopt het profiel dat Vermassen gaf eigenlijk wel.

Laatst gewijzigd door Pietje : 22 mei 2006 om 19:43.
Pietje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be