Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2006, 01:03   #121
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

kijk je kan nooit weten wat de jongeren echt denken

reden daarvoor is dat ze daar geplaatst worden

als ze het verpesten dan zijn er meestal consequenties in die zin dat ze terug naar een slechtere, strengere plaats moeten

die druk van buitenuit verpest heel jouw pedagogisch kader

om te beginnen kan je nooit weten of ze je wel echt zo graag zien en ze niet achter je rug zeggen dat je een ouwe zagevent bent. verder kan je niets zeker weten. als jij ze afkeurt heeft dat voor hen immers consequenties.

ik kan beste geloven dat het ondanks dat kader toch soms nog wel kan klikken maar maak jezelf toch niks wijs - en idealiseer de boel toch niet - alsof ze je op handen dragen en s morgens staan opwachten - komaan he zeg.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 mei 2006 om 01:05.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 01:08   #122

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Eén van de valkuilen. Jongeren keuren enerzijds leiding af maar anderzijds vragen ze er naar. Is een natuurlijk opvoedingsproces (ook bij jongeren die niet in een instelling zitten)
het klopt ergens maar hoe ouder mensen worden hoe meer ze normaal gezien toch hun eigen leiders zelf kiezen. in dat geval is er dan ook niks verkeerd aan dat ze min of meer geleid worden . in alle andere opgedrongen situaties is dat wel verkeerd.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 mei 2006 om 01:09.
Oud 28 mei 2006, 01:11   #123

Standaard

Citaat:
Fout, ik ben helemaal geen harde. Ik heb enkel mijn standpunten waar ik niet van afwijk.
als je zegt ik wijk onvoorwaardelijk niet van mijn stanpunten af dan zeg je dat je verstard bent.

tijd om eens terug wakker te worden

anderen kunnen gelijk hebben
en zeker ervaringsdeskundigen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 28 mei 2006, 11:52   #124
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
cannabis is goed als je niks te doen hebt als lekkerlui in bed te liggen, of op je gemakske café's af te lopen...zo gauw je een serieuze interresse hebt, die wat moeite meebrengt (hoeft helemaal nog niet werken of studeren te zijn) , dan is het nefast: aanvallen van luiheid (=ik zal morgen wel zien...), en problemen met het geheugen zijn de meest storende...ik spreek voor mezelf natuurlijk.En waarom ik niét rook.
Ervaringsdeskundige?
Oud 28 mei 2006, 11:57   #125
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
en voel je je nu stoer ? in je mentaal minderwaardig coconnetje ? al eens bij stil gestaan waarom men iemand een deskundige noemt ?
Idioot doen... da's pas stoer...

Tjonge, tjonge...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 12:01   #126
PAJOT
Banneling

Standaard

PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 12:26   #127

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kijk je kan nooit weten wat de jongeren echt denken
fout dus
Citaat:
reden daarvoor is dat ze daar geplaatst worden
Weer fout, mijn groep zijn diegenen die niet geplaatst zijn (op een uitzondering na) en die alle dagen naar huis gaan. Reden dat ze voor onze school kiezen is omdat ze in de meeste andere scholen niet meer gewenst zijn of daar zijn buitengezet (er zijn er zelfs bij die al op dertien, veertien scholen zijn buitengezet).
Citaat:
als ze het verpesten dan zijn er meestal consequenties in die zin dat ze terug naar een slechtere, strengere plaats moeten
Soms wel, soms niet. Er zijn er die na ons naar scholen gaan waar de controle veel geringer is. Meestal staan ze na zes maand terug bij ons omdat ze daar dan zijn buitengezet of omdat ze niet meer naar school gaan (spijbelen).
Citaat:
om te beginnen kan je nooit weten of ze je wel echt zo graag zien en ze niet achter je rug zeggen dat je een ouwe zagevent bent. verder kan je niets zeker weten. als jij ze afkeurt heeft dat voor hen immers consequenties.
Dat zeggen ze recht in mijn gezicht soms ook hoor (zagevent).
En ik keur hen nooit af, enkel wijs ik hen op de mogelijke gevolgen van hun gedragingen (niet van hun gevoelens). Daarna moeten ze het zelf weten, ondervinden.
Citaat:
ik kan beste geloven dat het ondanks dat kader toch soms nog wel kan klikken maar maak jezelf toch niks wijs - en idealiseer de boel toch niet - alsof ze je op handen dragen en s morgens staan opwachten - komaan he zeg.
Het is er me zeker niet om te doen dat ze me op handen zouden dragen of stonden op te wachten aan de poort. Zou inderdaad nogal frustrerend zijn op bepaalde ogenblikken.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 12:31   #128

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als je zegt ik wijk onvoorwaardelijk niet van mijn stanpunten af dan zeg je dat je verstard bent.

tijd om eens terug wakker te worden

anderen kunnen gelijk hebben
en zeker ervaringsdeskundigen
Amaai, is dat een beschrijving van jezelf misschien? Jij bent de meest verstarde die ik ken.
Oud 28 mei 2006, 12:38   #129

Standaard

Citaat:
Amaai, is dat een beschrijving van jezelf misschien? Jij bent de meest verstarde die ik ken.
ik heb niet gezegd de meest verstandige te zijn maar op het vlak van cannabis weet ik het idd beter. dat kan ook gewoon niet anders omdat ik het zelf jarenlang gebruikt hebt. Daar jij het nooit gedaan hebt kan je er per definitie niks van weten en het is in dat geval dan ook verstandig om erover te zwijgen. Ik was ook een zg probleemjongere. Ik had dus ook de ervaring om door een bende betutelaars enerzijds en door represievelingen anderzijds te worden benadert en in een bepaalde opgedrongen mentaal minderwaardige klootjesvolk richting te worden gedrongen. Jij zegt van jezelf dat je een braaf kind was. Je bent dus nooit als een probleemjongere benadert geweest en kan daar dus per definitie niets over weten. Je bent wel ervaringsdeskundig in een braaf kind zijn en dat zal ook wel bepaalde ervaringen met zich meebrengen en ik erken je op dat vlak dan ook als expert terzake en mijn meerdere en zal je zeker niet de les gaan lezen hoe het voelt om een nerd te zijn. want dat zou heel onverstandig zijn van mij.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 mei 2006 om 12:51.
Oud 28 mei 2006, 12:39   #130
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ervaringsdeskundige?
Ik heb jarenlang geblowd...Zowat iedereen in mijn kennissenkring toen.Vreemd genoeg heeft het me nooit écht aangesproken, ik rookte gewoon mee, als ze daar mee bezig waren. Véél liever dronk ik, en om langer , en meer te kunnen drinken, nam ik speed.Trips was ik ook niet vies van, maar dat kunt ge niet alle dagen pakken, dan heeft dat geen effekt meer.
Maar van blowen werd ik zo lui, en dat heeft mij nooit bevallen.Ik zocht eerder het tegenovergestelde, opgewonden toestanden.
Maar de laatste 15 jaar neem ik helemaal niets meer.Het is zelfs al meer dan 6 jaar geleden dat ik een glas alkohol dronk, of een doodgewone sigaret rookte.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 12:48   #131

Standaard

Citaat:
Ik heb jarenlang geblowd...Zowat iedereen in mijn kennissenkring toen.Vreemd genoeg heeft het me nooit écht aangesproken, ik rookte gewoon mee, als ze daar mee bezig waren. Véél liever dronk ik, en om langer , en meer te kunnen drinken, nam ik speed.Trips was ik ook niet vies van, maar dat kunt ge niet alle dagen pakken, dan heeft dat geen effekt meer.
Maar van blowen werd ik zo lui, en dat heeft mij nooit bevallen.Ik zocht eerder het tegenovergestelde, opgewonden toestanden.
Maar de laatste 15 jaar neem ik helemaal niets meer.Het is zelfs al meer dan 6 jaar geleden dat ik een glas alkohol dronk, of een doodgewone sigaret rookte.
zo is het bij mij ook ongeveer gegaan en hey nu bevestig je zelf toch ook he dat in veel gevallen druggebruik iets is van voorbijgaande aard dat nu eenmaal hoort bij de zg zotte jeugdjaren.
Oud 28 mei 2006, 13:06   #132
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Voor ieder een persoonlijk andere ervaring, er zijn gerust ook veertigjarigen die nog eens paffen en ik ben het voorlopig ook nog niet beu, en smaken verschillen, zeker ook ivm drugs.

BTW, de meningen zullen wel verschillen, maar valt er nu eigenlijk wel iets te zeggen voor de stepping stone-theorie?
Ik kan moeilijk zeggen dat de drang of nieuwsgierigheid nu groter is dan voor ik blowde ofzo, dus voor mij persoonlijk gaat het niet op, en ik heb ook niet de indruk dat je zowiezo geconfronteerd wordt met andere drugs als je eenmaal blowt. je wordty meer met harddrugs geconfronteerd als je naar techno luistert dan als je blowt.
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 13:07   #133
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
zo is het bij mij ook ongeveer gegaan en hey nu bevestig je zelf toch ook he dat in veel gevallen druggebruik iets is van voorbijgaande aard dat nu eenmaal hoort bij de zg zotte jeugdjaren.
voor sommigen dus definitief voorbijgaande aard. "Men "heeft met de handel in drugs meerdere generaties gekelderd, liever als deze zich te zien organiseren."Drogeer jullie maar kapot, dan vallen jullie ons niet lastig, en ondertussen verdienen we er nog een flinke cent mee." Een beetje zoals men in Amerika met de Indianen gedaan heeft.Wat schiet er nog over van die fiere krijgers? Meer als met kogels werden die overwonnen met alkohol en ziektes.In het Westen maakt men de jeugd kapot met drugs en Aids.Nu enkel nog weten wie die "Men" zijn?Wie heeft daar baat bij?
Oud 28 mei 2006, 15:29   #134

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
voor sommigen dus definitief voorbijgaande aard. "Men "heeft met de handel in drugs meerdere generaties gekelderd, liever als deze zich te zien organiseren."Drogeer jullie maar kapot, dan vallen jullie ons niet lastig, en ondertussen verdienen we er nog een flinke cent mee." Een beetje zoals men in Amerika met de Indianen gedaan heeft.Wat schiet er nog over van die fiere krijgers? Meer als met kogels werden die overwonnen met alkohol en ziektes.In het Westen maakt men de jeugd kapot met drugs en Aids.Nu enkel nog weten wie die "Men" zijn?Wie heeft daar baat bij?
Yep, zo zie ik het ook.
Oud 28 mei 2006, 19:35   #135
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Moraliseer er maar op los. Wiet blijft minstens even populair dat het nu is. Al dat gezaag inspireerd de jeugd om het toch te doen.

Karma en carl: zo zie ik het dus niet.
Ik durf wedden dat jullie Henry Rollins als een mooi voorbeeld type rebel is.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 19:46   #136
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Henry Rollins heeft trouwens nog een kamer gedeeld met Nick Cave toen die zwaar aan de heroïne zat en Henry Rollins aan het bodybuilden was geslagen. En toch bleken ze vrij goed overeen te komen.

En ik kan het ook niet laten om even wijlen Bill Hicks aan het woord te laten:

We are losing the war on drugs. Well you know what that implies? There's a war going on, and people on drugs are winning it! Well what does that tell you about drugs? Some smart, creative motherfuckers on that side.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 19:47   #137
Casca
Minister

Standaard

Bill Hicks fucking rocks.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 20:10   #138
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Bill Hicks fucking rocks.

Oud 28 mei 2006, 20:27   #139
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We are losing the war on drugs. Well you know what that implies? There's a war going on, and people on drugs are winning it! Well what does that tell you about drugs? Some smart, creative motherfuckers on that side.
Idd kep da ook nekeer erges gelezen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 22:06   #140
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Moraliseer er maar op los. Wiet blijft minstens even populair dat het nu is. Al dat gezaag inspireerd de jeugd om het toch te doen.

Karma en carl: zo zie ik het dus niet.
bah...ik wil helemaal niet moraliseren. Ik vind enkel dat ze jullie er mooi ingeluisd hebben.En dan zeggen julie nog enthousiast "danku" ook nog...
Henry Rollins? Ik weet niet of dat een rebel is, in elk geval wel een energieke kerel.Amuseert zich goed, denk ik.Blijkbaar zonder drugs & alkohol.Is toch goed meegenomen.
Zelf heb ik niet het minste spijt of berouw over vroeger dagen , toen de drank en drugs dagelijkse kost waren, geen heimwee ook niet.Alles waar ge niet kapot van gaat , maakt u sterker, en iedereen is de som van zijn eigen daden.Het enige dat me dwars zit, is de vraag of we dat allemaal uit eigen vrije wil gedaan hebben,of we niet gemanipuleerd worden/werden. En die vraag stel ik mij niet om voor mezelf excuses te zoeken.Ik ben er enkel van overtuigd dat de overheid namelijk de mogelijkheid heeft om héél die handel stop te zetten.Maar dat doen ze dus niet...Waarom niet?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be