Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 27 mei 2006, 14:37   #121
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BJ Bekijk bericht
deze laatste reacties zijn haast allemaal off topic
maar dat komt ploertendoder maar alleen goed uit
Deze ook : http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=36 ? Om maar eens in uw stijl te blijven? Graag een antwoord.
Ploertendoder is offline  
Oud 27 mei 2006, 14:38   #122
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
kaatd;1730190]

Wat de kern van de zaak betreft:

Wie voor integratie pleit moet begrijpen dat dat eerst en vooral een economische kwestie is. Het betekent dus werkgelegenheid creëren
Er zijn 600.000 banen die niet ingevuld geraken. Er hoeft geen artificiële werkgelegenheid door de overheid gecreëerd te worden.

Citaat:
en opleidingen en onderwijs voorzien die kwalitatief hoog genoeg zijn zodat mensen hun eigen inkomsten kunnen genereren.
Vlaanderen biedt kwalitatief het meest hoogstaande onderwijs ter wereld.
Het aanbod is er en het is zo goed als gratis.
Als bepaalde allochtone gemeenschappen de kansen niet wensen te grijpen die hen geboden worden omdat ze verkiezen zich te segrereren in hun culturele visie op onderwijs, dan moeten ze daarna niet komen zeuren.

Citaat:

Wie economisch geïntegreerd is heeft dezelfde belangen als andere bewoners en gaat zich automatisch ook sociaal integreren.
Niet alle allochtonen doen dat. Sommige allochtonen verkiezen zich te onderwerpen aan religieuze dogma's die die omgang verbieden of beperken tot het hoogst noodzakelijke. In de realiteit is dat het meest merkbaar bij de moslimallochtonen. Die voeren nog steeds 80 % van hun 'reine' en 'niet door Westerse waarden geschonden ' bruiden en bruidegeommen in. Dat kan tellen als sociale integratie, niet ?

Citaat:
Je hoofddoek of je godsdienst afleggen heeft niets met integratie te maken maar alles met assimilatie.
Het inburgeringstraject en alle overheidsprojecten ivm integratie zijn uiteindelijk gericht op assimilatie. Er is geen andere weg dan assimilatie.
Kijk naar de allochtonen die wel slagen in het leven. Stuk voor stuk geassimileerden. Je ziet geen kopvodden in de VRT-redactieteams, noch op ministeriele kabinetten, nog in raden van bestuur.

Citaat:
Vraag dat maar aan de Joods orthodoxe gemeenschap: die weigeren pertinent zich te assimileren maar omdat ze economisch geïntegreerd zijn, neemt niemand daar aanstoot aan.
Dat geldt maar voor een heel klein deel van de joodse gemeenschap.
Naats hun economische zelfstandigheid vallen ze ook niet op door een buitenproprotionele criminaliteitsgraad.

Citaat:
Het probleem van asociaal, storend en crimineel gedrag dat vooral door enkele puberende jongeren uit voornamelijk Marokkaanse gezinnen tentoon gespreid wordt, heeft alles te maken met een gebrek aan economische integratie en economische perspectieven.
Zever. Het heeft alles te maken met een gebrek aan opvoeding. Pubers van 13 jaar zijn niet bezig met 'economische perspectieven'.

Citaat:
Veel van die jongens zitten in het verkeerde onderwijs, kampen met taalproblemen (vooral in Brussel)
Omdat hun ouders totaal niet geïnteresseerd zijn in de schoolcarrière van hun kinderen. Omdat hun ouders, zelf al zijn die van de 4 generatie het belangrijker vnden dat hun kinderen in het Berbers kunnen spreken voor het jaarlijks familiebezoek dan dat ze de landstalen machtig worden.

Citaat:
en hebben geen enkel uitzicht op een job
Uiteraard niet, als spijbelen prioritair is en studeren vervelend en saai.

Citaat:
en dus op de luxe en comfort die daar het resultaat van zijn. Als je die jongens wil 'rehabiliteren' dan moet je ze uitzicht bieden op werk en een loon. Zo simpel is dat.
Dat werk is er; 600.000 knelpuntbanen staan te wachten. Waarom kunnen Poolse werknemers wel wat voor Marokkaanse allochtonen een onmogelijke opdracht schijnt te zijn.

Citaat:
Wat de impact van religie betreft en bijvoorbeeld het dragen van een hoofdoek moet er misschien eens aan herinnerd worden dat de Vlaamse vrouwen tot vijftig jaar geleden bijna allemaal een hoofdoekje droegen,
Zever. 100 jaar geleden missschien wel, maar niet 50 jaar geleden. Dat hoofddoekgebruik werd beperkt tot wanneer het regenweer was, of het wekelijks kerkbezoek. Dat hoofddoekgebruik gebeurde niet in hoofde van de sexuele frustraties van de Vlaamse man.

Citaat:
zeker op zondag. Mensen zijn dat blijkbaar vergeten omdat dat vandaag uit het zicht is verdwenen, maar het dragen van een hoofddoek was ook hier bon ton zoals het dat in Italië, Spanje, Griekenland en Portugal vandaag nog vaak het geval is bij oudere generaties.
In die landen werd evenmin de hoofddoek gedragen om de inferioriteit van de vrouw tgo de man, noch haar status van reeds (door een gearrangeerd huwelijk) beklonken rol van reproductiemachine te beklemtonen.

Citaat:
We stellen vast dat dat vanzelf verdwijnt en dat de samenleving seculierder wordt.
Zever. Het fanatisme wordt steeds heviger.Het groeit recht evenredig met het wereldwijd groeiend islamisme.

Citaat:
Dat seculier worden heeft minder te maken met de strijd die tegen godsdiensten gevoerd wordt danwel met een verhoging van de levensstandaard en een uitbreiding van het onderwijs.
Zever. De moslima's die tegenwoordig aan de unief afstuderen lopen meer dan hun moeders ooit deden met een kopvod rond.

Citaat:
Ik geef zelf lees aan allochtone kinderen in Brussel. Het intellectueel niveau van veel van die kinderen ligt een pak hoger dan wat ik hier doorgaans van rechtse pipo's te lezen krijg.
Dat zal wel zijn. Vandaar dat de helft onderweg afhaakt en niet eens het middelbaar afmaakt.

Citaat:
De meeste van die kinderen hebben een zeer helder zicht op onze maatschappij en de problemen die ze kenmerkt. Veel van de kinderen hebben in heel hun familie niemand die een behoorlijke job heeft. Ze zien dat soms ook als hun eigen perspectief en dat werkt zeer demotiverend. Het is de taak van de samenleving daaraan te verhelpen en verdomd snel ook.
Aan die kindjes om zich niet te spiegelen aan de onzelfredzaamheid en het fatalisme van hun ouders. En vooral niet te veel te leuteren over 'perspectieven', maar hun lot in eigen handen te nemen.

Citaat:
De mensen die het hier nog altijd hebben over 'multicul', komen duidelijk uit het vorige millenium en zijn met hun gedachten en ontwikkeling blijven steken in de jaren vijftig van de vorige eeuw. De kwestie is niet zozeer of we een multiculturele samenleving als een verrijking zien, of we dat een aangename evolutie vinden en of we dat willen aanvaarden. Het is een onomkeerbaar feit en we zullen ermee moeten leren leven.
Het is een onomkeerbaar feit. Het kan met een beetje goede wil van de overheid evenwel ingetoomd worden. Willen we het sociaal zekerheidsstelsel in stand houden, dan moet er halt geroepen worden aan de verdere invasie van analfabeet proletariaat. Anders worden die dure straathoekwerkers, brugfiguren, klasondersteuningswerkers, extra-taalondersteuningsleraars allemaal onbetaalbaar.

Citaat:
Dat gaat lang niet altijd vanzelf en dat gaat zeker niet zonder problemen. Maar je kan trachten die problemen op te lossen of je kan trachten die problemen groter te maken en ze uit te buiten in functie van een andere agenda. Dat laatste doet het VB.
Zever. Het VB wijst al jaren op de uitwassen van de multiculturele samenleving. De zelfverklaarde democratische partijen staken hun kop in de grond, en deden alsof er geen samenlevingsproblemen bestonden.
Nu zijn de oogjes eindelijk eens opengegaan. En nu pikken ze in op de punten die het VB al jarengeleden voorstelde : jeugdsanctierecht, uitwijzing allochtone criminelen, inburgeringstraject etc. Kortom, het discours van rechten en plichten begint eindelijk door te dringen.
Knorretje is offline  
Oud 27 mei 2006, 14:39   #123
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Oorspronkelijk bericht door Ploertendoder
Op het podium van de apolitieke mars stonden de voddekoppen n koor te schreeuwen tegen Vlaams Belang en met name tegen Filip Dewinter.

Nu is mijn vraag of, aangezien de nicht van de Malinese met hare voddekop voor de mikro's op de witte mars van haar oren aan 't maken was, of haar nichtje toen zot Hansje passeerde ook een vod op haar kop droeg.

Wie kan licht werpen op dit niet onbelangrijk aspekt van deze zaak?

Duidelijk wel voor dat ventje...
__________________________________________________ ____________
Om consequent te blijven met zijn pseudo zou een deelnemer hier aan zelfdoding moeten doen...
Gij zijt ook een beroepsprovocateurke he. Dingen insinueren die er helemaal niet zijn. Graag uw (al dan niet oprechte verontschuldigingen), zoniet, melding aan de moderators. Ik kan dat ook hoor OH Grote Filosoof.
Ploertendoder is offline  
Oud 27 mei 2006, 14:41   #124
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje Bekijk bericht
Niets, men moet blijkbaar vinden dat als vrouwen een hoofddoek dragen het minder erg is om die dan om het leven te brengen.

Geen, men moet blijkbaar vinden dat als vrouwen een hoofddoek dragen het minder erg is om die dan om het leven te brengen.

Anders ben je een multikulfanaat en ben je verantwoordelijk voor de ongelijkheid van man en vrouw in de moslimwereld.
Insinuaties insinuaties insinuaties. Ik heb duidelijk gesteld dat Hansje een klinkende zot is.
Ploertendoder is offline  
Oud 27 mei 2006, 14:45   #125
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Als dat je ideale samenleving zou zijn, dan hadden de Joden in Antwerpen al veel meer "jongeren" en jongeren mogen neerschieten...
Misschien je afvragen waarom dat niet gebeurd?
De joden provoceren dan ook helemaal niet. Integendeel. Ze dragen modieuze westerse kledij en de joodse vrouwen die niet hun echte haar tonen dragen een pruik zodat ze er zelfs beter kunnen uitzien dan wanneer ze hun echte haar zouden dragen.

Ik ken ook geen joden die autochtonen op straat "vuile hoer" naroepen of die oude vrouwtjes hun handtas afrukken.

Argumenten net omgekeerd.
Ploertendoder is offline  
Oud 27 mei 2006, 14:46   #126
Knorretje
Banneling

Standaard

[quote]
[quote=kaatd;1730236]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Bon, dan hoor ik duidelijk niet bij linkse 'idioten'. Duidt me maar eens één citaat aan waar ik van slachtoffers daders heb gemaakt of omgekeerd. Eén citaat kan volstaan.
Ik sprak over een mentaliteit die typerend was voor de linkse nuttige idioten, de zelfverklaarde progressieve multikulminnaars die zich steeds hebben uitgeput in het culpabiliseren van de gastmaatschappij voor het falen van de verrijkende allochtoontjes.
U stapt duidelijk in dat discours mee.

Citaat:
En eigenlijk liever nog: spreek je eens uit over mijn analyse in plaats van gelijk in de verdediging te kruipen zonder te argumenteren.
Ik argumenteer: vraag is of je bereid bent je oogkleppen af te zetten en mijn argumentatie te lezen, laat staan te laten doordringen.
U maakt er zich nu wel gemakkelijk vanaf met de stelling dat u geen nuttige idioot bent, terwijl u zich in gans uw discours niet anders profileert. Nogmaals, u put zich uit in het culpabiliseren van de gastmaatschappij voor het falen van de verrijkende allochtoontjes.
Knorretje is offline  
Oud 27 mei 2006, 14:48   #127
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Ongelofelijk welk een hysterische reaktie volgt op het nog maar insinueren dat er een mogelijkheid zou kunnen bestaan dat een gek eventueel zou kunnen beginnen schieten zijn op de Turkse en Malinese vrouwen, omdat ze misschien een hoofddoek zou kunnen gedragen hebben?! (oef!)
EURABIË is inderdaad al hier.

Hebben de hysterische marcheerders al eens gedacht dat ze gisteren tevens marcheerden VOOR een Lejeunesque Hiltongevangenisstraf?
Ik heb er zelfs al bijna een ban aan overgehouden. Zo erg is die GESTAPO van Eurabia al bezig. Zelfs op dit forum. De linkse jongens zetten blijkbaar nu alle zeilen bij.
Ploertendoder is offline  
Oud 27 mei 2006, 14:53   #128
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Joe's vader riep NIET op tot haat en stigmatiseerde niemand. Wat ik van Mo's moeder hoorde op TV was dat wel, alhoewel ik misschien zoals zij zou reageren en niet zoals Joe's vader.

Niettegenstaande dat had ze reeds het "voorbeeld" van Joe's vader zelf kunnen inbouwen in haar speech die ook zal voorbereid geweest zijn....
De Eurabisten proberen al snel een martelaar te maken van die Mohammed en het kwam net goed uit dat er een jonge gek bijna tegelijkertijd zijn geweer leegschoot in de stad.

Als je die moeder haar gezicht zag wist je niet goed welke uitdrukking nu de bovenhand haalde, die van verdriet of die van triomf dat de allochtonen toonden dat ze nu feitelijk de plak zwaaien in Antwerpen.

Van recuperatie gesproken, hebben zeker bij de joden in de leer geweest met hun shoa-business.

Laatst gewijzigd door Ploertendoder : 27 mei 2006 om 14:54.
Ploertendoder is offline  
Oud 27 mei 2006, 14:54   #129
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Ploetertje ploetertje ploetertje toch, wat ben je vandaag stout geweest, tututututut.....
Lincoln is offline  
Oud 27 mei 2006, 14:55   #130
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Ploetertje ploetertje ploetertje toch, wat ben je vandaag stout geweest, tututututut.....
Ach, laat me toch, voor die korte tijd dat ons nog gegund is totdat de Eurabische Gestapo dit forum sluit.
Ploertendoder is offline  
Oud 27 mei 2006, 14:56   #131
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Je vergeet toch iets:

http://www.statenvertaling.net/bijbel/1kor/11.html

Evangelie Paulus, 1 Korintiërs11
5 Maar een iegelijke vrouw, die bidt of profeteert met ongedekten hoofde, onteert haar eigen hoofd; want het is een en hetzelfde, alsof haar het haar afgesneden ware.
6 Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschoren worde; maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn, of het haar afgesneden te hebben, dat zij zich dekke.
7 Want de man moet het hoofd niet dekken, overmits hij het beeld en de heerlijkheid Gods is; maar de vrouw is de heerlijkheid des mans.

Sint Paulus moslim? en 't staat wel degelijk zo in het NT...

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 mei 2006 om 14:59.
filosoof is offline  
Oud 27 mei 2006, 14:57   #132
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Ach, laat me toch, voor die korte tijd dat ons nog gegund is totdat de Eurabische Gestapo dit forum sluit.
De hoop niet opgeven maatje, het is nog niet de einde van de wereld,.
Oud 27 mei 2006, 14:59   #133
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BJ Bekijk bericht
ik sterk de indruk dat het grootste deel van haar speech volledig geïmpoviseerd was. vooral haar emotionele uitbarstingen. maar dat blijft speculatie en het heeft dus weinig zin om daar over te discusiëren
Ze was gewoon haat aan het zaaien, bevolkingsgroepen opzettelijk tegen mekaar aan het opzetten. Aantonen dat voortaan de allochtonen het in Antwerpen voor het zeggen hebben. De rest wordt de mond gesnoerd. Zelfs in de gedachten moeten voortaan de censuurschaar gezet worden volgens een of meer stadsdichters.

In de tijd van Mohammed hadden de dichters meer lef. (Maar die werden dan ook op bevel van de 'profeet' voorgoed het zwijgen opgelegd, lees vermoord).
Ploertendoder is offline  
Oud 27 mei 2006, 15:01   #134
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door lincoln
Citaat:
Puberteitscrisis?

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 mei 2006 om 15:08.
filosoof is offline  
Oud 27 mei 2006, 15:01   #135
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je vergeet toch iets:

http://www.statenvertaling.net/bijbel/1kor/11.html

Evangelie Paulus, 1 Korintiërs11
5 Maar een iegelijke vrouw, die bidt of profeteert met ongedekten hoofde, onteert haar eigen hoofd; want het is een en hetzelfde, alsof haar het haar afgesneden ware.
6 Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschoren worde; maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn, of het haar afgesneden te hebben, dat zij zich dekke.
7 Want de man moet het hoofd niet dekken, overmits hij het beeld en de heerlijkheid Gods is; maar de vrouw is de heerlijkheid des mans.

Sint Paulus moslim? en 't staat wel degelijk zo in het NT...
Vertaal elk van die zinnen eens in convenabel het Nederlands want ik versta er geen bal van.
Ploertendoder is offline  
Oud 27 mei 2006, 15:03   #136
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Vertaal elk van die zinnen eens in convenabel het Nederlands want ik versta er geen bal van.
Inburgeren, jongetje!!

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 mei 2006 om 15:07.
filosoof is offline  
Oud 27 mei 2006, 15:03   #137
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Ik snap niet dat dit soort topics nog langer worden toegelaten hier. Ploertendoder bewijst maar weer eens dat het VB niet ten onrechte aan de schandpaal wordt gehangen. Het is dit soort taal dat terroristen als HVT aanzet om aanslagen te plegen tegen Antwerpenaars.

*edit* Ik trek mijn woorden over politics.be terug, na gelezen te hebben dat er wel aktie werd tegen ondernomen.

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 27 mei 2006 om 15:05.
Bazilfunk is offline  
Oud 27 mei 2006, 15:06   #138
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens de wereldvreemde Filosoof leeft elke Vlaming met de Bijbel in de hand en laat elke Vlaming zijn vestimentaire tenue bepalen door religieuse dogma's.
Om bepaalde redenen extrapoleert hij de islamitische way of life naar het geseculariseerde Westen. Een ijdele poging om bepaalde achterlijke gebruiken als 'normaal' op te dringen. Niet meer dan dat.
Knorretje is offline  
Oud 27 mei 2006, 15:11   #139
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Volgens de wereldvreemde Filosoof leeft elke Vlaming met de Bijbel in de hand en laat elke Vlaming zijn vestimentaire tenue bepalen door religieuse dogma's.
Om bepaalde redenen extrapoleert hij de islamitische way of life naar het geseculariseerde Westen. Een ijdele poging om bepaalde achterlijke gebruiken als 'normaal' op te dringen. Niet meer dan dat.
Wie roept op dit forum zo hard dat België geen islamitisch maar een christelijk land is? De Vuil-B-ers...
De islam is gewoon de erfgenaam van een afscheuring van het katholicisme... meer niet: een kapelletjesruzie dus.

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 mei 2006 om 15:15.
filosoof is offline  
Oud 27 mei 2006, 15:13   #140
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er staat dat elke christelijk vrouw eigenlijk een sluier moet dragen. Een gebruik dat de laatste jaren in onbruik is geraakt maar nog duidelijk verder leeft in kloosters e.d.

Dus als ge echt terug wil naar de westerse waarden zou ik maar al rap een sluier kopen voor uw vrouw of ge ziet ze niet meer terug in den hemel
Bazilfunk is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be