![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er vallen (vielen) oa opvallend veel meisjesbaby's per ongeluk op de grond. Jongens werden (worden?) blijkbaar hoger gewaardeerd? Vandaar een ongewoon aantal ongelukjes met meisjesbaby's. Toch is het zeker een verdienste van de Chinezen dat ze hun kop niet in het zand gestoken hebben en een poging ondernomen hebben om het tij te keren. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar economisch doet China het blijkbaar niet zo slecht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Minister-President
|
![]() poll
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga voor de 500 miljoen. In Rusland en Italië en Japan zijn ze reeds op de goede weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat tegen dan de planeet aarde reeds lang op het niveau -10 is aangekomen met uw redenering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Effe een stoute bewering plaatsen:
Links wil op termijn meer mensen en een meer kunstmatige wereld waar de mens voorrang heeft op dieren en planten. Rechts wil op termijn minder mensen en een meer natuurlijke wereld waar er plaats is voor zoveel mogelijk levensvormen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister-President
|
![]() Ik voel me links noch rechts, dus moet ik het antwoord schuldig blijven
Laatst gewijzigd door satiper : 31 juli 2006 om 18:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() We zijn met veel te veel volk op de aarde. En er komt maar bij. En ze willen allemaal maar in Europa wonen.
Daarom zou een massale oorlog met miljarden doden op termijn wel eens een goede zaak kunnen zijn. Die oorlog zou moeten uitgevochten worden in landen waar de overbevolking het grootste is. Een massaal conflict tussen India en China en de rest van Zuid-Oost Azie zou op termijn een welzijn voor de wereld kunnen zijn. Dat is, jammer maar helaas, de waarheid... Dedju, ik kan best nuchter zijn.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Beste tegendradigaard Te veel volk, akkoord. Oorlog als oplossing, niet akkoord. Oorlog is een verschrikking. Ik kan dan ook niet achter het idee staan om een probleem op te lossen door een nog groter probleem te creëren. Ik vermoed dat je dit ook niet bepleit, maar dat je enkel wil aantonen dat het één automatisch tot het andere leidt. Daar kan ik wel akkoord mee gaan. Het is een spijtig automatisme, overbevolking leidt tot agressie. Wil men dit negatief gevolg vermijden doet men er best aan om preventief de aantallen met zachtere methodes te beperken. Ik denk vooral aan het gebruik van voorbehoedsmiddelen. Dat we het tij nog (tidig) kunnen keren, daar twijfel ik eerlijk gezegd ook wel aan. Toch lijkt het me de enige zinnige weg. Niet proberen is op voorhand verloren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik pleit niet voor een oorlog op zich, maar het zou (indien het geen nucleair conflict zou worden) een goede zaak kunnen zijn op lange termijn. Tuurlijk is een oorlog een verschrikking. Van de honger sterven echter ook.
Ik heb het in een ander forum nog voorgesteld om mensen een euthanasiepremie te geven bvb. We leven gewoon te lang economisch, voor het milieu, ... De uitbraak van een soort supergriep (vogelgriep ??) die enkele miljarden mensen om het hoekje zou helpen zou ook voldoende kunnen zijn. Het klinkt misschien cynisch (en is het ook best wel) maar als er niets gebeurt dan gaan we allemaal om zeep... en das ook verschrikkelijk... En geboortebeperking is iets wat slechts op heel lange termijn zichtbaar wordt.... hebben we nog zoveel tijd ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tja, wie zal het zeggen hoeveel tijd we nog hebben. Er zijn zoveel variabelen om in rekening te brengen. Persoonlijk (en dat is in feite maar een gok) denk ik dat er nog wat tijd is. Dit betekent natuurlijk niet dat er tijd te verliezen is. Regeringen overal ter wereld zouden iets verder moeten kijken dan hun neus lang is. Maatregelen om bevolkingen status quo te houden of licht te laten dalen zijn broodnodig. Deze maatregelen zullen er maar komen onder druk van de publieke opinie. Het is dus zaak om deze zo snel mogelijk aan de juiste kant te krijgen. Laatst gewijzigd door satiper : 1 augustus 2006 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Europa heeft een gezin gemiddeld zo'n 1 �* 2 kinderen. Dat betekent dat bij elke generatie het aantal mensen dat voor de voortplanting moet zorgen met een kwart daalt. En dit zonder dat we iets aan de huidige levensgewoonten hoeven te wijzigen. Een kwart minder per generatie wat wil dat zeggen? Na 1 generatie : nog 75% Na 2 generaties : nog 60% Na 3 generaties : nog 45% Na 4 generaties : nog 35% Na 5 generaties : nog 25% Na 6 generaties : nog 20% Na 7 generaties : nog 15% Dat wil dus zeggen dat we na zo'n 7 generaties (150 �* 200 jaar) in Europa van een goeie 700 miljoen naar ongeveer 100 miljoen zijn gekomen. En dan is het weer tijd om wat meer kinderen te maken, zodat de bevolking op peil blijft. In Azië daarentegen... Daar wonen nu zoveel mensen als 30 jaar geleden op de hele aarde. Daar zal het wat trager gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Minister-President
|
![]() Vandaag in het nieuws, senegalezen ontvluchten hun land, geen toekomst meer, hun zeeen leeggevist (door oa europa).
The struggle to survive. Triest ![]() |
![]() |
![]() |