Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2006, 14:03   #121
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
enige oplossing: terugfluiten van MDM, en dit is gebeurd! Schande!
We hadden niets anders verwacht!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 14:03   #122
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
De Wever heeft zelf gezegd dat hij geen coalities uitsluit. Hij sluit enkel kartels uit. Dat bleek uit de laatste terzake aflevering.
En MDM is niet terug gefloten door de partij. Probeer je aan de waarheid te houden.
Een antwoord dat getuigt van een onvoorstelbare zelfverblinding.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 14:05   #123
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Waarom neemt MDM zijn woorden niet terug? Omdat ze zijn visie verkondigen.
Waarom maakt MDM zijn woorden niet waar? Omdat de zogenaamde "super-democraten" aan de top dit niet wensen: enige oplossing: terugfluiten van MDM, en dit is gebeurd! Schande!
Geen slogannetjes, gewoon antwoorden op de vraag als het even kan: Waarom maakt MDM zijn "woorden" (=dat coalities met het VB niet uitgesloten worden na de gemeenteraadsverkiezingen) niet waar als hij zegt niet bij Van Hecke op visite te gaan? Welk logisch verband ontwaar jij tussen beide los van elkaar staande feiten?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 14:11   #124
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. MDM verklaart in het interview in 't Pallieterke zijn visies.
2. Deze visies worden niet gesmaakt door de N-VA-top �* la BDW.
3. PB van de N-VA waar BDW verklaart dat MDM de uitnodiging van FVH afwijst.

Niet teruggefloten?!

2 mogelijkheden:
- MDM komt terug op zijn uitspraken en wijst inderdaad de uitnodiging van FVH af.
- MDM is het eens met wat hij verklaarde in 't Pallieterke en gaat in op de uitnodiging

Conclusie: MDM neemt niet terug wat hij gezegd heeft en BDW wijst in MDM's naam de uitnodiging af.

Van terugfluiten gesproken!
MDM is niet teruggefloten door Dewever. Het is wel logisch dat MDM geen antwoord geeft aan FVH. Vergeet niet dat het hier over gemeenteraadsverkiezingen gaat. Meer bepaald over het sluiten van coalities in de rand. Daar hebben zowel FVH als BDW niets mee te maken. Het is een zaak tussen bijvoorbeeld MDM en Joris Vanhautem.

Ik begin de zaak een beetje beu te worden. VB klaagt en zaagt dat niemand met haar in zee wil gaan, maar als iemand tastend een hand uitsteekt, dan spuugt ze er op. Ik dacht er over na om tijdens de volgende federale verkiezingen op VB te stemmen (ik vertrouw cd&v niet op federaal niveau) maar nu kom ik wel op dat idee terug. Hoe kan ik een partij vertrouwen die zo reageert op zulk een situatie.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 14:12   #125
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Geen slogannetjes, gewoon antwoorden op de vraag als het even kan: Waarom maakt MDM zijn "woorden" (=dat coalities met het VB niet uitgesloten worden na de gemeenteraadsverkiezingen) niet waar als hij zegt niet bij Van Hecke op visite te gaan? Welk logisch verband ontwaar jij tussen beide los van elkaar staande feiten?
Als MDM meent wat hij zegt (en dat doet hij volgens mij) wilt het dus zeggen dat de schutskring rond het Vlaams Belang verdwijnt. Dit houdt in dat er van tevoren geen samenwerking wordt uitgesloten, dat er omtrent een gemeenschappelijk programma een meerderheid gevonden kan worden, dat er dus tussen beide partijen wordt samengewerkt. En dit gaat gebeuren als BDW in MDM's naam hooghartig nog maar een uitnodiging tot gesprek weigert?!
Arrogant is het enige juiste woord!
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 14:14   #126
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ik ben helemaal niet geregistreerd en heb die pdf-link van lomeanor toch kunnen openen. Vraag me af hoe dat kan met een directe link. En kunnen niet-geregistreerden dan ook aan de rest van de resultaten, lomeanor?
Normaal gezien moet je geregistreerd zijn om de resultaten in te kunnen kijken. Maar misschien lukt het wel met een directe link naar de analyses. Resultaten op de weekvragen zal denk ik wel helemaal onmogelijk zijn.

Je kan je natuurlijk altijd ook registreren
Oud 14 juni 2006, 14:16   #127
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
MDM is niet teruggefloten door Dewever. Het is wel logisch dat MDM geen antwoord geeft aan FVH. Vergeet niet dat het hier over gemeenteraadsverkiezingen gaat. Meer bepaald over het sluiten van coalities in de rand. Daar hebben zowel FVH als BDW niets mee te maken. Het is een zaak tussen bijvoorbeeld MDM en Joris Vanhautem.

Ik begin de zaak een beetje beu te worden. VB klaagt en zaagt dat niemand met haar in zee wil gaan, maar als iemand tastend een hand uitsteekt, dan spuugt ze er op. Ik dacht er over na om tijdens de volgende federale verkiezingen op VB te stemmen (ik vertrouw cd&v niet op federaal niveau) maar nu kom ik wel op dat idee terug. Hoe kan ik een partij vertrouwen die zo reageert op zulk een situatie.
1. Kijk eens aan seg, wie o wie is de auteur van dit artikel? http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=1&id=288 Juist ja, en ja is het nu echt onnatuurlijk dat de voorzitter zo'n belangrijk gesprek organiseert?

2. Jaja, de Rand, maar laten we het in hemelsnaam niet beperken tot in de Rand. Laten we zorgen dat dit naar boven getrokken wordt en dat op termijn er niet meer zoiets is als versnippering in de Vlaamse Beweging.

3. Spugen op de uitgestoken hand?! Van "ikke-ni-gedaan" gesproken.
Oud 14 juni 2006, 14:17   #128
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als MDM meent wat hij zegt (en dat doet hij volgens mij) wilt het dus zeggen dat de schutskring rond het Vlaams Belang verdwijnt. Dit houdt in dat er van tevoren geen samenwerking wordt uitgesloten, dat er omtrent een gemeenschappelijk programma een meerderheid gevonden kan worden, dat er dus tussen beide partijen wordt samengewerkt. En dit gaat gebeuren als BDW in MDM's naam hooghartig nog maar een uitnodiging tot gesprek weigert?!
Arrogant is het enige juiste woord!
Ik ben zelf ook geen grote fan van BDW. In de loop der jaren is hij zodanig verzuurd geraakt met het VB dat hij niet meer objectief kan oordelen. Ik begrijp zijn standpunt, maar tweedacht komt de Vlaamse zaak niet ten goede. Zelf steun in MDM veel meer, en ik denk dat ook de meeste NVA'ers eerder MDM steunen dan BDW.

Maar nog iets: leer aub als vb eens om een hand wat uitgestoken te laten zonder ze direct zwart te maken. Verwacht geen kartel als men zegt dat men een coalitie met u moet kunnen overwegen. Zo zaait ook het VB tweedracht in de Vlaamse beweging, net als BDW dat doet.
Oud 14 juni 2006, 14:17   #129
Kaal
Minister-President

Standaard

Ja kom zeg. Alle begrip voor de N-VA en idd het Blok pakt hen zodanig hard aan dat je mielijk in die uitgestoken hand van Van Hecke kan geloven, maar die houding van BdW en MDM is ook niet erg consekwent hé.

Tegen het cordon, maar het Belang moet eerst programma, mensen en gedrag aanpassen? Sorry maar dat is net hetzelfde als het cordon steunen zonder het te willen zeggen. En dat dat verhaal van afspraken die na de verkiezing mogelijk zijn maar niet ervoor? Op wat slaat dat nu?

BDW is goed, beter dan om het even welke VB-politikus maar wat hij over het cordon zegt is gewoon zwak en tegenstrijdig. Volgens mij is Bart tegen het cordon en begrijpt hij perfect wat de slechte gevolgen ervan zijn, maar zijn afkeer voor het belang is zodanig groot dat hij het cordon in de feiten wel in stand houdt. Dat hij dat dan ook zegt, dat zou veel verstandiger zijn.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 14:19   #130
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben zelf ook geen grote fan van BDW. In de loop der jaren is hij zodanig verzuurd geraakt met het VB dat hij niet meer objectief kan oordelen. Ik begrijp zijn standpunt, maar tweedacht komt de Vlaamse zaak niet ten goede. Zelf steun in MDM veel meer, en ik denk dat ook de meeste NVA'ers eerder MDM steunen dan BDW.

Maar nog iets: leer aub als vb eens om een hand wat uitgestoken te laten zonder ze direct zwart te maken. Verwacht geen kartel als men zegt dat men een coalitie met u moet kunnen overwegen. Zo zaait ook het VB tweedracht in de Vlaamse beweging, net als BDW dat doet.
Voil�*. Zo denk ik er ook over. Beide partijtoppen doen hier hypokriet tot en met.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 14:20   #131
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

De Wever heeft persoonlijke problemen met het Vlaams Belang. Hij filtert die via de NV-A. Zielig is dat!

Laatst gewijzigd door Zwarte Spion : 14 juni 2006 om 14:31.
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 14:20   #132
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
1. Kijk eens aan seg, wie o wie is de auteur van dit artikel? http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=1&id=288 Juist ja, en ja is het nu echt onnatuurlijk dat de voorzitter zo'n belangrijk gesprek organiseert?

2. Jaja, de Rand, maar laten we het in hemelsnaam niet beperken tot in de Rand. Laten we zorgen dat dit naar boven getrokken wordt en dat op termijn er niet meer zoiets is als versnippering in de Vlaamse Beweging.
In het artikkel in het pallieterke ging het over de rand. We hebben het hier over gemeenteraadsverkiezingen, over niet meer of niet minder. Dat is nu net het probleem. Laat dit een eerste stap zijn naar samenwerking. Waarom direct alles opblazen door te veel te willen?

Citaat:
3. Spugen op de uitgestoken hand?! Van "ikke-ni-gedaan" gesproken.
Bekijk eens naar jullie website en naar al de verwijten naar de NVA? Bekijk eens naar jullie posts hier, in deze draad en in andere draden. Hebben jullie je al ooit lovend uitgelaten over de NVA? Jullie behandelen ons erger dan jullie belgicisten behandelen. Ik daarentegen probeer steeds het goede in te zien van wat het VB doet, al is het mijn partij niet.
Oud 14 juni 2006, 14:23   #133
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
De Waver heeft persoonlijke problemen met het Vlaams Belang. Hij filtert die via de NV-A. Zielig is dat!
Hier geef ik u groot gelijk in. De Wever heeft door zijn ervaringen in het verledne persoonlijke problemen met het VB. En volgens mij hindert dat soms het streven naar Vlaamse onafhankelijkheid.

Maar De Wever zal niet voorzitter blijven. Probeer gewoon als VB wat minder de NVA leden voor "vijgen" uit te maken en zo.

Laat ons verdomme samenwerken!
Oud 14 juni 2006, 14:26   #134
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
In het artikkel in het pallieterke ging het over de rand. We hebben het hier over gemeenteraadsverkiezingen, over niet meer of niet minder. Dat is nu net het probleem. Laat dit een eerste stap zijn naar samenwerking. Waarom direct alles opblazen door te veel te willen?

Bekijk eens naar jullie website en naar al de verwijten naar de NVA? Bekijk eens naar jullie posts hier, in deze draad en in andere draden. Hebben jullie je al ooit lovend uitgelaten over de NVA? Jullie behandelen ons erger dan jullie belgicisten behandelen. Ik daarentegen probeer steeds het goede in te zien van wat het VB doet, al is het mijn partij niet.
1. Oftewel wil je samenwerken ofwel niet. Lokaal kan je samenwerken met allerei ideologische strekkingen omdat het daar over lokaal beleid gaat. Maar daar splits je deze staat niet. En laat ons eerlijk zijn, waarom moeten N-VA en VB samenwerken? Omdat ze dezelfde ethische standpunten hebben, omdat ze hetzelfde denken over migranten, ... ? Neen, wel omdat ze Vlaams-nationaal zijn. Dus werk samen waar het nodig is, en eventueel dan nog meer. Dus de prioriteit niet stellen bij de gemeentes.
2. Jullie, jou, mijn, ... Voor alle duidelijkheid: ik ben ex-N-VA'er en geen lid van een of andere partij op dit moment.
Oud 14 juni 2006, 14:29   #135
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
1. Oftewel wil je samenwerken ofwel niet. Lokaal kan je samenwerken met allerei ideologische strekkingen omdat het daar over lokaal beleid gaat. Maar daar splits je deze staat niet. En laat ons eerlijk zijn, waarom moeten N-VA en VB samenwerken? Omdat ze dezelfde ethische standpunten hebben, omdat ze hetzelfde denken over migranten, ... ? Neen, wel omdat ze Vlaams-nationaal zijn. Dus werk samen waar het nodig is, en eventueel dan nog meer. Dus de prioriteit niet stellen bij de gemeentes.
2. Jullie, jou, mijn, ... Voor alle duidelijkheid: ik ben ex-N-VA'er en geen lid van een of andere partij op dit moment.
Inderdaad. Wij komen niet overeen wat betreft migranten ed. Wel op het Vlaams standpunt. En waar is dat het meest noodzakelijk? In de rand. Vandaar dat het hier over de rand gaat, en dat prioriteit naar de gemeentes gaat.

Het gaat er hier om om bijvoorbeeld geen FDF of Union in de coalitie te krijgen in een Vlaamse gemeente. Is dat niet belangrijk?
Oud 14 juni 2006, 14:31   #136
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Wij komen niet overeen wat betreft migranten ed. Wel op het Vlaams standpunt. En waar is dat het meest noodzakelijk? In de rand. Vandaar dat het hier over de rand gaat, en dat prioriteit naar de gemeentes gaat.

Het gaat er hier om om bijvoorbeeld geen FDF of Union in de coalitie te krijgen in een Vlaamse gemeente. Is dat niet belangrijk?
Zeker wel, daarom mag dit nu niet mislukken. En mag het niet alleen niet mislukken, maar moet het verder gaan in de toekomst!
Oud 14 juni 2006, 14:31   #137
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Volgens mij is Bart tegen het cordon en begrijpt hij perfect wat de slechte gevolgen ervan zijn, maar zijn afkeer voor het belang is zodanig groot dat hij het cordon in de feiten wel in stand houdt.
Ik denk dat het nog een pak simpeler is dan afkeer voor het Belang. De Wever kan nu nog in alle cenakels komen, en vaak verkrijgen wat hij nodig heeft, krijgt een goede pers etc. Als de NVA ook maar één linkje heeft met het Belang, hoe klein ook, wordt hij terstond gecordoniseerd en kan hij dat allemaal vergeten.

Zijn hysterische anti-Belang houding is die van de Congolese évolué die op kantoor mag komen werken en niets dan minachting heeft voor degenen die nog op de plantage moeten zwoegen.

Laatst gewijzigd door baarle : 14 juni 2006 om 14:34.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 14:36   #138
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zeker wel, daarom mag dit nu niet mislukken. En mag het niet alleen niet mislukken, maar moet het verder gaan in de toekomst!
Laat ons daarom eerst beginnen in de gemeentes van de Rand. Daar moeten we het doen lukken, en dat kan bruggen slaan naar een bredere samenwerking in de toekomst.
Oud 14 juni 2006, 14:40   #139
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begin de zaak een beetje beu te worden. VB klaagt en zaagt dat niemand met haar in zee wil gaan, maar als iemand tastend een hand uitsteekt, dan spuugt ze er op.
Ik heb anders sterk de indruk dat er in Wetteren heel goed met het VB is samen te werken.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 14:44   #140
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb anders sterk de indruk dat er in Wetteren heel goed met het VB is samen te werken.
Ik ken de politiek in wetteren niet, maar dat zou me erg verheugen.

Eigenlijk heeft BDW gelijk met het probleem dat hij aanhaalt. Als iemand er ook maar over spreek om mss een coalitie met het VB te sluiten, springt de media er op als een vlieg op een paardenstront. Dat verstoort zeer sterk de lokale samenwerking, want steeds bemoeien de beide partijtoppen zich er dan mee.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be