Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2006, 21:02   #121
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik denk niet dat de zes jongeren tot doel hadden de man te doden, het was een samenloop van omstandigheden dat serieus verkeerd is uitgedraaid.
Die grens is verdomd dun. Als iemand zich vol jenever giet en dan rond vier uur 's namiddags door het dorp gaat racen, en vervolgens een kind doodrijdt: is dat dan met opzet of niet? Velen zullen zeggen : je wist dat dat kon gebeuren als je zo dronken achter het stuur kruipt.

Dit is gelijkaardig: als je met zes man een weerloos slachtoffer minutenlang slaat en schopt, dan weet je dat hij erin kan blijven.
Oud 24 juni 2006, 21:05   #122
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Neen onopzettelijk als in een vuist doet om pijn te doen en een wapen om te moorden. Maar daar weet het VB nu alles van. Zij weten nu ook dat een bokshandschoen dodelijk kan zijn. 8)
Bazilleken, 't heeft verdomd lang geduurd (vijf minuten) voor ge het Belangsken er bij gesleurd hebt.

Die "jongeren" hebben dus een racistische VB-er vermoord? Veel kans hé, vermits 1 of 3 Antwerpenaars VB stemmen? Kom, zand erover dus, het was eigenlijk een antifascistische verzetsdaad.

Laatst gewijzigd door baarle : 24 juni 2006 om 21:05.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 21:12   #123
Acid
Schepen

Acid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Neen onopzettelijk als in een vuist doet om pijn te doen en een wapen om te moorden.
Het gaat hier over 6 paar vuisten. Moord zonder voorbedachten rade of opzettelijke doodslag, zeker niet minder.
Oud 24 juni 2006, 21:16   #124
humble
Burgemeester

Standaard

Origine van de daders?

Nu men in alle talen zwijgt over de origine mag je 100% zeker zijn dat het allochtonen zijn.

Als het een autochtonen waren geweest hadden alle media uitgeschreeuwd dat racisten een 51 jarige man hadden doodgeslagen.
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 21:21   #125
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
Origine van de daders?

Nu men in alle talen zwijgt over de origine mag je 100% zeker zijn dat het allochtonen zijn.

Als het een autochtonen waren geweest hadden alle media uitgeschreeuwd dat racisten een 51 jarige man hadden doodgeslagen.

Klopt volledig.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 21:25   #126
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Weten ze al iets over de familie van de daders? Kwamen ze al eerder met het gerecht in aanraking? Zo ja, voor welke mis(daden)drijven. Hoe vaak liepen ze al een veroordeling op? Is er een link met het misdadig verleden van familieleden?
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 21:25   #127
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Origine van de daders?

inderdaad. In het andere geval zouden de media alle speculaties daaromtrent onmiddellijk in de kiem smoren.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 21:33   #128
Spanks
Vreemdeling

Spanks's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
inderdaad. In het andere geval zouden de media alle speculaties daaromtrent onmiddellijk in de kiem smoren.
Vraag me af waarom ze dat nog steeds doen, alsof er nog iemand is die dat niet doorziet ondertussen.
Spanks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 21:37   #129
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spanks Bekijk bericht
Vraag me af waarom ze dat nog steeds doen, alsof er nog iemand is die dat niet doorziet ondertussen.
dat het uitkomt weten ze, dus er moet een andere reden zijn ... Ik denk gewoon om het linkse gepeupel de gelegenheid te geven hun mantra op te zeggen en twijfel te zaaien onder de mensen. Vergeet ook niet dat de eerste berichtgeving de berichtgeving is die het best bij de mensen blijft "hangen".

Laatst gewijzigd door PAJOT : 24 juni 2006 om 21:39.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 21:41   #130
Knorretje
Banneling

Standaard

"De Antwerpse burgemeester Patrick Janssens reageert geschokt op de feiten. Tijdens een korte toelichting op de Grote Markt van Antwerpen noemde hij de feiten "afschuwelijk en absoluut ontoelaatbaar". "Geweld op een bus is sowieso al uit den boze, maar dat een onschuldige man dit met zijn leven moet bekopen, is dubbel zo jammer", aldus Janssens. "Dit is een nieuwe schok voor de stad Antwerpen en dat heeft niets te maken met de eventuele oorzaak van het overlijden. Het staat ook los van wie de daders zijn. We moeten bij dit droeve gebeuren met z'n allen weer even stilstaan", zo nog de Antwerpse burgemeester." Het Nieuwsblad

Tiens, doe de partijkaart van de tantes van die daders er nu ineens niet meer toe ?
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 21:43   #131
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron? Ik zag dit nergens in de Standaard staan...
belang van Limburg schrijft er over...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 21:49   #132
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen opzettelijke en onopzettelijke doodslag. Net zoals er een verschil tussen moord en moord met voorbedachte rade.

Ik denk niet dat de zes jongeren tot doel hadden de man te doden, het was een samenloop van omstandigheden dat serieus verkeerd is uitgedraaid.
als ge met 6 man, met handen en voeten op één persoon tekeer gaat dat de stukken er af vliegen, moet ge niet verschieten als het slachtoffer sterft.Ik denk juist dat die smeerlappen héél fier zijn , dat ze zo een "stomme vlaming" kapotgemaakt hebben.Hopelijk draait het nu ook voor hun héél verkeerd uit...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 21:54   #133
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht

Tiens, doe de partijkaart van de tantes van die daders er nu ineens niet meer toe ?

Blijkbaar niet, de hypocriete zak!!!!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 21:54   #134
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
als ge met 6 man, met handen en voeten op één persoon tekeer gaat dat de stukken er af vliegen, moet ge niet verschieten als het slachtoffer sterft.Ik denk juist dat die smeerlappen héél fier zijn , dat ze zo een "stomme vlaming" kapotgemaakt hebben.Hopelijk draait het nu ook voor hun héél verkeerd uit...
[Tja, ik herinner me een geval waarbij een FDF'er werd aangevallen door VB'ers tijdens de verkiezingscampagne. De man is achteraf ook aan een hartaanval overleden. De aanvallers werden veroordeeld voor doodslag. Hopelijk gebeurt dit bij deze zaak ook.] (louter als precedent te bekijken)

Ik spreek het voorval niet goed he! Ze hebben hun handen thuis te houden maar het is niet correct om in dit geval van "moord" te spreken.

Laatst gewijzigd door Kim : 24 juni 2006 om 21:55.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 21:54   #135
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
belang van Limburg schrijft er over...
Bedankt!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 22:06   #136
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
1) Of het om een 'bende' gaat, moet nog blijken
2) Dat jongeren op een bus (of ergens anders) tumult maken is niet abnormaal.
3) Het is zeer enerverend dat die ventjes op de bus tumult maken en het is heel laag van hen dat iemand die zich daarover uitspreekt en tussenkomt in de klappen moet delen, maar om dat te gaan vergelijken met de moorden door HVT is waarlijk van de pot gerukt.
4) Dat een man een hartinfarct krijgt, kan gebeuren. Dat is erg voor zijn naasten maar ik ga daar geen voorbarige conclusies uit trekken.
Ik hoop uit de grond van mn hart dat jij hetzelfde mag meemaken ,en dat de mensen ook niet tussen komen ,want risico lopen voor iemand met uw mentaliteit ,dat zou zonde zijn .Belachelijke trien!!
Oud 24 juni 2006, 22:13   #137
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Origine van de daders?

Men zwijgt niet in alle talen over de origine.
Men zegt klaar en duidelijk dat het volgens getuigen allochtonen waren, maar dat dat nog niet kan bevestigd worden door het parket.
Je kan moeilijk van het parket verwachten dat ze zeggen dat het allochtonen zijn als ze de daders niet eens kennen.
Oud 24 juni 2006, 22:16   #138
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is trouwens ook nog niet zeker of de man aan z'n verwondingen is gestorven of aan een hartstilstand.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 22:19   #139
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[Tja, ik herinner me een geval waarbij een FDF'er werd aangevallen door VB'ers tijdens de verkiezingscampagne. De man is achteraf ook aan een hartaanval overleden. De aanvallers werden veroordeeld voor doodslag. Hopelijk gebeurt dit bij deze zaak ook.] (louter als precedent te bekijken)

Ik spreek het voorval niet goed he! Ze hebben hun handen thuis te houden maar het is niet correct om in dit geval van "moord" te spreken.

voor zover ik weet is een hartaanval niet hetzelfde als een hartstilstand.
maar goed.
Als het een hartstilstand was, kan dit de zaak wel bemoeilijken.
Oud 24 juni 2006, 22:21   #140
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

In het nieuws verwoorden ze het reeds als "moord".
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be