Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2006, 13:50   #121
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik heb allochtoon geweld nooit geminimaliseerd. Maar blijkbaar is het not done om het te hebben over autochtoon geweld. Dan ben je een linkse die minimaliseert.
Je bekoopt het onterecht voor de lawine aan minimaliseringen vanuit linkse, zelfs staatshoek.
Oud 26 juni 2006, 13:52   #122
Jan Dupont
Vreemdeling

Jan Dupont's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Inderdaad, dat wordt nogal snel vergeten.
Ja, Kay-gell, ik ben nog niet zo lang op dit forum, maar stel ook vast dat rechts zelfs in staat is dat te vergeten wat men nog niet weet.

Ik heb trouwens gepoogd ernstig met die mensen in dialoog te treden maar dat is zeer moeilijk.
Jan Dupont is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 13:55   #123
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Je bekoopt het onterecht voor de lawine aan minimaliseringen vanuit linkse, zelfs staatshoek.
ik hou niet van die 'poets wederom poets' attitude. dat is kinderachtig en brengt niemand een stap vooruit.

Daarnaast komt nog dat sommigen blijkbaar ECHT denken dat autochtonen geen geweld plegen. Dat autochtonen niet verkrachten, moorden, beroven.
Ik vraag me af of dat diezelfde mensen zijn die denken dat er miljoenen allochtonen rondlopen in vlaanderen.
Ik heb ergens eens een quote gelezen van iemand die dacht dat er een miljoen marokkanen in Antwerpen wonen.
Oud 26 juni 2006, 13:57   #124
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
ALLE betrokken getuigen hebben meteen gezegd dat het om allochtonen gingen. Belangrijk gegeven bij het opsporen van voortvluchtige moordenaars, toch?
Maar dat is voor de politiek correcten weer te moeilijk zeker.
Tjah...
Oud 26 juni 2006, 14:00   #125
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik hou niet van die 'poets wederom poets' attitude. dat is kinderachtig en brengt niemand een stap vooruit.

Daarnaast komt nog dat sommigen blijkbaar ECHT denken dat autochtonen geen geweld plegen. Dat autochtonen niet verkrachten, moorden, beroven.
Ik vraag me af of dat diezelfde mensen zijn die denken dat er miljoenen allochtonen rondlopen in vlaanderen.
Ik heb ergens eens een quote gelezen van iemand die dacht dat er een miljoen marokkanen in Antwerpen wonen.
Heb dat ook al gezien, die typische kriekskes met ballekes-mensen die van mening waren dat er DRIE MILJOEN vreemdelingen rondlopen in Belgie of Vlaanderen alleen. Echt van dat typisch dom volk dat fermettekes als droomhuizen ziet.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 26 juni 2006 om 14:01.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 14:03   #126
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
Per blanke die een misdrijf pleegt, waarbij een dode valt, kunnen we tien allochtonen plaatsen die hetzelfde misdrijf plegen. Het verschil is dat die blanke effectief geestesgestoord is en dat die allochtonen dat puur doen uit verveling.
Uit pure verveling is anders ook wel ferm gestoord...
Oud 26 juni 2006, 14:05   #127
bk232214
Gouverneur

Standaard De olie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Nee, deze moed heeft men hier niet.
Sinds een aantal jaren al verzwijgt men(oa.in de media) de identiteit en dus ook afkomst/origine van daders van criminele feiten. En als men het wél doet, volgt direct de zin.....jamaar, dat komt omdat ze gediscrimineerd worden, geen werk hebben,...enz.

Ook kan men hier onder druk van links geen gerichte aanpak organiseren, aangezien men hier steeds met 'algemene maatregelen' moet werken, en niet gericht tegen een bepaalde(etnische) groep. Hoewel een aantal van die (etnische) groepen oververtegenwoordigd zijn in sommige takken vd criminaliteit. Links is als de dood om bepaalde groepen te viseren, wat een deftige aanpak onmogelijk maakt.

Ik begrijp en ondersteun uw noodkreet om een centrum-rechtse regering zoals in Nederland, met VVD en CDA. Maar aangezien linkse partijen het cordon misbruiken en VLD en CD&V in deze val blijven trappen, zie ik dit hier in den Belziek niet snel gebeuren. En intussen zakt ons landje steeds dieper weg id miserie .
En mi. draagt links hiervoor een verpletterende verantwoordelijkheid!
Je mag niet vergeten dat de olie de politiek in Europa bepaald , durf geen moslim terug sturen je bent verwittigt
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 14:12   #128
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is zelfs geen poets wederom poets. Je genuanceerde attitude valt gewoon niet op in de stormvloed van minimalisering. Ik keur dat niet goed, maar ik vind het zeer begrijpelijk. Net zoals jij, zijn honderdduizenden mensen het beu gestigmatiseerd te worden omdat ze heel eenvoudige onrechtvaardigheden aanklagen.

Laatst gewijzigd door baarle : 26 juni 2006 om 14:13.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 14:17   #129
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ken het exacte cijfer niet, maar ik durf al te ontkennen dat het wel niet klop 40% zal zijn.
maar dan nog is 60% autochtoon.
ik zou criminaliteit door autochtonen dus niet achteloos overboord gooien uit het discours en minimaliseren.

Lees het volgende eens, misschien dat dan de pellen van uw ogen vallen.

In september 2005 zaten dus 9.083 personen in de Belgische gevangenissen

De nationaliteiten waren verdeeld als volgt:

5.160 Belgen
1073 Marokkanen
323 Algerijnen
250 Turken
249 Italianen
233 ex-Joegoslaven
1.781 van diverse nationaliteit Een voor de hand liggende conclusie kan zijn dat er zich dus 56,8% Belgen en 43,2% vreemdelingen achter de tralies bevinden.
Als we de nationaliteitscijfers procentueel bekijken, krijgen we echter een totaal ander beeld dan een verhouding 57/43,2%
Rond dezelfde periode leefden in België officieel 10.445.852 personen. Daarvan waren er 1.448.093 met een vreemde nationaliteit of van vreemde origine en door de snel-Belgwet genaturaliseerd. Dat komt neer op 13,8% van de totale bevolking.

Van de 5.160 Belgen in de gevangenis kon de minister niet zeggen of het oorspronkelijke of genaturaliseerde Belgen zijn. (Hoezo, niet? Dat zié je in de meeste gevallen toch!). We gaan er dus maar van uit, dat het oorspronkelijke Belgen zijn. Zij vertegenwoordigen echter 0,00058% van de bevolking. De vreemdelingen vertegenwoordigen 0,26% van hun groep. Daar ligt dus de criminaliteit 448 keer hoger!

Laatst gewijzigd door daiwa : 26 juni 2006 om 14:21.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 14:23   #130
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Ik heb les gegeven aan een Brusselse buschauffeur - een Marokkaan - en die reed vaak heel laat, na middernacht, en had dan als enige passagiers een bende 'baldadige jongeren', die in zijn bus... joints zaten te roken. Verder durft er nog amper iemand op die bus.

Hij durft er zelf ook niks van te zeggen en is het ondertussen gewend dat zijn bus gekaapt wordt..
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 14:26   #131
Bhairav

Standaard

Oh neen! Toch geen joints??? Moesten het sigaretten zijn, zou het zo erg niet zijn natuurlijk.
Oud 26 juni 2006, 14:31   #132
camaris
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Oh neen! Toch geen joints??? Moesten het sigaretten zijn, zou het zo erg niet zijn natuurlijk.
Maakt niet uit wat het is, er mag sowieso niet gerookt worden op de bus...
camaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 14:32   #133
Bhairav

Standaard

Vind ik flauw. Desondanks ik eigenlijk niet tegen sigarettenrook kan.
Oud 26 juni 2006, 14:33   #134
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat wordt nogal snel vergeten.
Mijn glazen bol zegt dat het Marokkanen waren. En ik denk dat mijn glazen bol deze keer niet liegt...
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 14:41   #135
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Kan men in dit land eindelijk eens de moed hebben om de problemen bij naam te durven noemen inplaats van als een hoop angsthazen de problemen te verzwijgen omdat de goegemeente zijn broek vol schijt om stemmen te verliezen aan het Vlaams Belang. Indien men de problemen van de multiculturele samenleving werkelijk wil aanpakken en wil vermijden dat extreem-rechts er garen van spint dient men zowel bij CD&V als VLD zich te bezinnen over hun politieke koers. De traditionele partijen dienen naar rechts op te schuiven zodat de VLD een evenknie kan worden van de Nederlandse VVD en het CD&V de Vlaamse afspiegeling wordt van het CDA van Balkenende. Noem een kat een kat en een hond een hond zonder te vervallen in wederzijdse scheldpartijen of linkse "political correctness" . Een anti-links front tegen SP.A en Groen kan uiteindelijk een waardig veiligheids en migratiebeleid voeren zonder nog geconfronteerd te worden met linkse sabotage.
wat is de nationaliteit dan??
in de vlaamse media las ik dat het waarschijnlijk allochtonen waren, maar van waar precies weet niemand denk ik

ik begrijp je probleem eigenlijk niet

Laatst gewijzigd door gm10 : 26 juni 2006 om 14:41.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 14:44   #136
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ridicuul wat u hier doet, u legt woorden in de mond van iemand die u niet kent. Verder geeft u een opsomming van misdaden begaan door allochtonen, ik kan u ook een lijstje geven van misdrijven begaan door autochtonen. En mocht u het vergeten zijn autochtonen verkrachten ook jonge meisjes en jongetjes ook nog als het kan.
Be my guest en begin maar al met je lijstje samen te stellen.

Hier alvast nog eentje om toe te voegen aan MIJN lijstje: (excuse me voor de bron, in de kranten is het moeilijk te vinden)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaamsbelang
26.06.2006 14.59u - Het was maar een titel op een binnenbladzijde, in het regionale katern van Het Laatste Nieuws: “Tiener weigert gsm af te geven en krijgt messteek.” Zulke overvallen zijn helaas schering en inslag in het multiculturele Brussel. Meestal halen ze niet eens de media. Dit keer wel: een flink artikel, met een foto. Misschien had het iets meer nieuwswaarde omdat één van de getuigen een vriend was van Joe Van Holsbeek. Die vriend belde ook de politie op.

Het verhaal begint heel gewoon: drie kameraden hadden samen het einde van de examens gevierd en ze namen samen de tram naar huis. Tegenover hen zaten twee ‘jongeren’, die hen volgden toen ze uitstapten. De ‘jongeren’ trokken een mes en eisten de gsm van Ludovic, één van de drie kameraden. Die weigerde, en na enig duw- en trekwerk kreeg hij een messteek in de schouder. Ludovic en zijn twee vrienden konden zich losrukken en wegrennen. In het ziekenhuis bleek de steekwonde gelukkig niet zo erg te zijn: de longen waren niet geraakt. Ludovic had dus al bij al nog geluk.

Hoe banaal zulke overvallen zijn geworden, blijkt wel uit een klein detail in dat artikel: enkele dagen tevoren was Ludovic ook al bedreigd door een jongen die zijn gsm wilde inpikken. Op de foto in Het Laatste Nieuws is alleen Ludovics rug met de steekwonde te zien. Niet zijn gezicht. Hij durfde niet herkenbaar op de foto, uit vrees voor represailles. Ook dat klinkt ons allemaal akelig bekend in de oren.

Dit is België: hier zijn de bandieten niet bang om herkend te worden door de politie. Hier zijn de slachtoffers bang om herkend te worden door het gespuis. In échte rechtsstaten is het net andersom. Die foto zegt eigenlijk heel veel over de spiraal van onveiligheid en geweld waarin België steeds verder wegzinkt. Over de lange ineenstorting van de rechtsstaat en het falen van Justitie.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 14:51   #137
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Nee, deze moed heeft men hier niet.
Sinds een aantal jaren al verzwijgt men(oa.in de media) de identiteit en dus ook afkomst/origine van daders van criminele feiten. En als men het wél doet, volgt direct de zin.....jamaar, dat komt omdat ze gediscrimineerd worden, geen werk hebben,...enz.

Ook kan men hier onder druk van links geen gerichte aanpak organiseren, aangezien men hier steeds met 'algemene maatregelen' moet werken, en niet gericht tegen een bepaalde(etnische) groep. Hoewel een aantal van die (etnische) groepen oververtegenwoordigd zijn in sommige takken vd criminaliteit. Links is als de dood om bepaalde groepen te viseren, wat een deftige aanpak onmogelijk maakt.

Ik begrijp en ondersteun uw noodkreet om een centrum-rechtse regering zoals in Nederland, met VVD en CDA. Maar aangezien linkse partijen het cordon misbruiken en VLD en CD&V in deze val blijven trappen, zie ik dit hier in den Belziek niet snel gebeuren. En intussen zakt ons landje steeds dieper weg id miserie .
En mi. draagt links hiervoor een verpletterende verantwoordelijkheid!
men zou alle krantenartikels die over allochtonen gaan, die misdaden begaan hebben, moeten startten met: "Omdat ze gediscrimineerd worden, en slachtoffer zijn van racisme, hebben ....(het verhaal doen)...
Net zoals de sprookjes met "er was eens " beginnen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 14:54   #138
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
En we blijven maar volharden in de boosheid.
De doorsnee Laffe vlaming weigert nogmaals het racistische aan de daden van HvT in te zien.
[SIZE=2]HANS VAN THEMSCE HEEFT HEEFT NIET HET WILDE WEG MENSEN NEERGESCHOTEN WANT DAN WAREN ER IN DIE 15 MIN VEEL MEER SLACHTOFFERS GEVALLEN EN HADDEN DIE BLANKEN DIE MEN OP HET NIEUWS ZAG HET NIET MEER KUNNEN NAVERTELLEN.
HET ENIGSTE BLANKE SLACHTOFFER WAS IN HET GEZELFSCHAP VAN EEN "KLEURLING".

[/SIZE]
Door dit soort dingen begin ik Vlaanderen echt meer en meer te haten en te verafschuwen. IK spuug op dat zwart kutbeest en iedereen die er zich mee verbindt(ben zelf trouwens autochtoon voor de duidelijkheid)
Bent u 1 van die helden die aankondigt te gaan verhuizen als dat 'zwart kutbeest' ooit aan de macht komt? Tot het zover is natuurlijk. De laffe autochtoon, ja ja.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 14:56   #139
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Bent u 1 van die helden die aankondigt te gaan verhuizen als dat 'zwart kutbeest' ooit aan de macht komt? Tot het zover is natuurlijk. De laffe autochtoon, ja ja.
Dat zwart kubeest is (gelukkig) nog nie aan de macht, dus ik moet nog nie verhuizen. Maar ik zal het wel doen als het ooit zover komt.

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 14:59   #140
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Dat zwart kubeest is (gelukkig) nog nie aan de macht, dus ik moet nog nie verhuizen. Maar ik zal het wel doen als het ooit zover komt.
Dat is pas goed nieuws!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be