![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Homohuwelijk; wat vindt U daarvan? | |||
Een schandelijke wanvertoning |
![]() ![]() ![]() |
182 | 42,03% |
Prima, maar alleen als men geen kinderen adopteert |
![]() ![]() ![]() |
50 | 11,55% |
Homofielen hebben de zelfde rechten als Hetero's |
![]() ![]() ![]() |
201 | 46,42% |
Aantal stemmers: 433. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heterosex kan verdorie ook lekker zijn, hoor! Het komt er alleen op aan de juiste partner te vinden. Voor de ene kan dat dus iemand van het andere geslacht zijn (geen garantie dat zelfs dat altijd lukt!) en voor de andere iemand van hetzelfde. (wat evenzeer fout kan lopen). Geluk ermee. Ik heb dat ook met mijn heteroventje (lees hetero-véntje geen heter-oventje) en gun het iedereen van harte! Niet mijn ventje bedoel ik maar geluk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Vreemdeling
|
![]() Ik kom met het grootste deel van uw betoog overeen met uw gedachtengang, buiten het feit dat twee mannen geen kind zouden kunnen opvoeden. Mijn standpunt is dat twee mannen dat evengoed kunnen als een vrouw en een man of twee vrouwen. Mijn standpunt tegenover zelf kinderen nemen heb ik al eens verwoord enkele bladzijden geleden.
Zelf wil ik ooit heel graag kinderen en mijn vriend en ik doen even hard onze best als een heterokoppel.
![]() |
#123 |
Vreemdeling
|
![]() Het is zeker niet mijn bedoeling om tegen de hetero's in te gaan hoor! Voor mij is iedereen gelijk en moet ieder zijn eigen weg naar het geluk volgen. Maar het was enkel een ongenuanceerde zin om nog eens te proberen tot Jan door te dringen in zijn eigen taal.
Ik kan er best inkomen dat heteroseks zalig is alhoewel ik het zelf niet meteen verkies ![]() En inderdaad: geluk ermee!!!
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Diep in de mens heerst nog steeds de roep van de natuur, en vindt hij al die schadelijke bijproducten van onze overbeschaving toch maar niets. En strijdende homoseksuelen zijn zo'n bijproduct. Wees gerust, die "tolerante en verdraagzame partij" (zoals u het hier in een pleonasme neerschrijft) gaat er met iedere verkiezing op vooruit; neemt ieder jaar toe aan leden en sympathisanten. Blijkbaar hebben veel meer mensen oren naar een gezonde, evenwichtige maatschappij, en de "alles kan en mag" meer dan beu zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wet is nog altijd duidelijk, en het ziet er trouwens niet naar uit dat een wetswijziging in de maak is (de groenen hebben het project - voor deze regeerperiode tenminste - al in de onderste lade geschoven). Bij CD&V noch VLD is er een meerderheid voor dergelijke wijzigingen. Enkel SP.a en Agalev zijn theoretische voorstanders, maar hun electorale vooruitzichten zijn niet zo schitterend... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Agalev: nu nog even er voor zorg dat ik hard drugs mag pakken hé! En dat de chocolade sigaretten verboden worden! ( snapt u die redenering? ) En dat ik met 105 piercingen naar school mag gaan ( anee da is ook voor spirit) SP.a: Dank u wel dat ik maar 18 beurten meer naar de kinisist mag gaan! En da noemt zich dan sociaal, ja wel voor de "erge" gevallen en dan nog! proficiat beiden, voor in paars-groen blauw zo goed te domineren! proficiat vld, dat ge een echte linkse liberale partij word! Thomas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt dan zeker nog nooit een babbeltje op tram, trein of bus geslagen met Bert&of en zijn vrienden, Jan...
Mijn vader zei het al: soort zoektsoort. En ook al was hij maar een wat hypocriete, ietwat schijnheilige katholiek (oef weer een pleonasme!), hij vertelde toch al eens zinnige dingen en hij zou je wellicht gelijk hebben gegeven...op de tram, trein of bus. Eens bij de stembus zou hij echter zeker voor de CVP gekozen hebben. Nu ik erover denk! Ben ik wel héééééééél zeker zijn dochter? Een zoon had hij anders wel...buitenshuis. Niet erg hoor! Zolang hij maar hetero én katholiek was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Thomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U blijft dit (weerlegde) bezwaar mantrisch-obsessief herhalen? Legde ik dan niet afdoende uit dat die opvatting er maar één der vele is? Is het voor u echt niet mogelijk om deze term eens vanuit een ander standpunt, of in een ander licht te bekijken? Ik vrees dat we hier op een dood punt zijn aangeland. ![]() Citaat:
Kan het echt niet zijn dat 'natuurlijkheid' een menselijke creatie is? Een sociale constructie? Een opgedrongen visie? Een overeengekomen denkwijze? Citaat:
Als ik een stuk componeer, wordt SABAM daarvan de behoeder. Als ik een tekstje schrijf wordt de forumbeheerder hiervan de behoeder. Als ik een mens creëer, hoop ik hem te kunnen opvoeden tot een zichzelf behoedend wezen, samen met mijn vrouw, ouder(s), vrienden (m/v), leraars (m/v),................ De samenstelling van de opvoedende équipe inzake geslacht, lijkt me niet echt relevant. Citaat:
Wanneer homo-stellen dan écht onder het minder gunstige fiscale regime van gehuwden willen ressorteren, kan de schatkist er enkel goed bij varen. ![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik het heb over de normale zinssituatie dan bedoel ik dat er daarin sprake is van een mannelijke en vrouwelijke component. Dat is belangrijk in de opvoeding (waarbij de hoofdrol dan in de traditionele opvoeding eerst aan de vrouw werd gegeven, dan aan de man naar mate de jongen bijvoorbeeld opgroeide). Grote families zijn inderdaad een zegen, omdat de kinderen dan hun "sociale zintuigen" beter ontwikkelen. We moeten trouwens niet zo ver in de geschiedenis terug om dat te weten. En dat is trouwens ook nog zo onder traditionele families bij ons (zoals al gezegd, kerk ik waar er veel jonge families zijn met vaak meer dan vier kinderen), in de niet-Westerse wereld. Feit is en blijft dat men in de niet-Westerse wereld waar grote families nog gewoon zijn, geen abnormale, afwijkende samenlevingsvormen toelaat en zeker de opvoeding van de kinderen niet gaat toevertrouwen aan dergelijke "koppels". Wat u trouwens niet vermeld, is dat de Germaanse volkeren in de Oudheid en vroege Middeleeuwen (waar het stamverband primeerd over de kleine familiecel van tegenwoordig) een zeer strenge en hoge huwelijksmoraal erop nahielden. Wie Tacitus heeft gelezen weet dat de Germanen homoseksuelen gewoon doden. In bijna alle oude beschavingen werd homoseksualiteit afgewezen als ingaand tegen de natuurlijke en maatschappelijke orde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opgedrongen visie? Wanneer heeft men dan voor het eerst in de geschiedenis het de mensen opgedrongen dat er slechts een huwelijk tussen een man en vrouw kan plaatshebben. Dit is iets eeuwenoud, daar het gewoon uit de dingen zelf komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of men het nu graag heeft of niet, lichamelijk vullen man en vrouw elkaar aan. En uit die natuurlijke orde vloeien een aantal maatschappelijke ordeningen voort, en dat heeft nauwelijks iets met dogma's te maken. Als men dit ontkent, kan men evengoed beweren dat de mensen hun voeten beter niet meer gebruiken maar voortaan maar met hun handen moeten lopen. Dit is ook de orde der dingen omkeren, letterlijk dan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eindelijk ben ik ook eens een conservatieve ouwe knar. En dit reeds enkele jaren,zo blijkt uit uw betoog! ![]() Wel even stellen dat wat ik hierboven bedoelde, opgaat voor elke term, voor elk concept. Het zijn enkel afspraken onder mensen: dus aanpasbaar, voor wijzigingen vatbaar, sommige star, andere meer flexibel........ Citaat:
Daarom geen noodzaak. Homofilie komt ook gewoon uit de dingen voort. Het zijn eeuwenoude aantoonbare gebeurtenissen. Even oud of ouder dan het instituut 'huwelijk' |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Homofilie komt inderdaad ook al lang voor, maar nooit eerder werd het als normaal aanzien. Steeds werd het als een afwijking gezien, een gevaarlijke zelfs die bestraft werd. Homoseksualiteit is immers tegennatuurlijk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan niet ontkend worden. Evenmin van homostellen. Citaat:
Je vergeet de constructies die niet langer meer 'in den duik' hoeven beleefd te worden: de homosexuele (m/m-v/v), om er maar een paar te noemen. Citaat:
Mogen ze volgens u huwen? Kinderen adopteren? In weerwil van hun onnatuurlijke tegendraadse manier van lopen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Homoseksuelen blijven in hun intieme beleving onnatuurlijk, wat bij gewone koppels niet eenmaal niet kan gezegd worden (en ja, er zijn ook wel wat afwijkende seksuele voorkeuren van bepaalde koppels, maar die eisen geen speciale wettelijke erkenning of zo). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De homogemeenschap was en is nog steeds slachtoffer van de macht van het getal. Laat een groter aantal zich 'outen' en binnen afzienbare tijd, kijkt geen kat er meer van op, en kunnen ze dezelfde rechten als wij 'genieten' Vroeg of laat glimlacht u om uw eigen opvattingen, en beseft u dat uw visie een product van uw opvoeding, tijd en omgeving was, en aanvaardt u waarschijnlijk volgaarne het verzoek, om in roze kleed, bruidsjongen te zijn van uw kleinzoon die zich in de echt verbindt met zijn speelkameraad van jaren........ |
|
![]() |
![]() |