Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2006, 16:09   #121
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Welke slachting beste vriend???
Ja, doet u vooral alsof u van niets weet. Dat zal u veel vooruithelpen in deze wereld.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 16:17   #122
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Voor u is het "Mijnheer de fundamentalistische zot"...8)
Wow, sterk argument. U bent voorwaar een enorme aanwinst voor dit forum.

Citaat:
Nochtans is Israël het welvarendste land van de gehele midden-oosten regio, dwz waar het merendeel der bevolking zich een aanvaardbare westerse levensstijl kan aanmeten dit in tegenstelling tot de Arabische oliestaten als Saoedï-Arabië, Qatar of Abu Dhabi waar een kleine elite van superrijken en een merendeel van zeer arme Arabieren bestaat.
Wat een referentie...

Ik zou Israël wel eens willen zien zonder dat Uncle Sam kwistig met dollars strooit.

Citaat:
Hangt er natuurlijk vanaf wat jij onder "racisme" verstaat. Ik vermoed niet hetgeen zoals "Vandale" racisme beschrijft...
Ach ja, ik heb 2,5 jaar op de luchthaven gewerkt en kwam er bijna dagelijks in contact met zowel het personeel van El Al als met Israëlische passagiers.
Niet iedereen was racistisch, maar de grote meerderheid wel. Voor hun waren wij ondergeschikt en geen echte mensen. En dan heb ik het in hoofdzaak over orthodoxe joden, de gewone Israëliër viel nog mee.

Ik heb op zich geen probleem met joden en de joodse staat mag van mij gerust en in vrede bestaan. Wat me echter het meest tegen de borst stuit is dat niemand kritiek mag hebben op de overheid en het heersende denkpatroon in dat land. Iedereen die toch riskeert wordt a priori uitgescholden voor racist en antisemiet en dat is niet eerlijk. Israël teert nog altijd op de slachtofferrol van de joden en heeft zich in een handige underdogpositie geplaatst zodat het zich tegenwoordig alles kan permiteren.

Als de rechtse garde zegt dat je in dit land geen kritiek mag hebben op migranten omdat ze beschermd zouden worden, geldt eens te meer voor Israël en haar inwoners.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 16:23   #123
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik het merendeel van jouw postings bekijk dan zie ik een combinatie van scheldpartijen, haat tegen Amerika en Israël. Geen kritiek op de Arabische slachtpartijen in Soedan, geen kritiek op Iran.....Ons gunneke is per toeval toch geen moslim zeker???
U kan blijkbaar ook niet goed lezen

Ben een geboren en getogen west-europeaan met een bij mijn weten zuiver west europese bloedlijn (eind de jaren 1800 moet er wel één van mijn voorvaderen burgemeester van Marseille geweest zijn)

De extremistische domheid die jij ten toon spreidt heeft waarschijnlijk zijn oorzaak in de beperkte informatie die U hebt opgedaan over het reilen en zeilen in deze wereld. Uw visie is kortzichtig en dom omdat U zich niet genoeg informeert.

Ik weet bijlange niet alles, maar op basis van het gebruik van verscheidene informatiebronnen kan ik een veel objectiever beeld samenstellen dan het enge extremistische fotootje dat jij laat zien.

Ik heb geen sympathie voor extremistische moslimmekes, voor zelfmoordaanslagers, voor oproerkraaiers, voor éénzijdige islam meatjes... Maar wat jij door jouw bril totaal niet ziet is 'the bigger picture', de rol die de US en Israel spelen in het mede op poten zetten van de WORLD TERROR, de smerige rol die wordt gespeeld, de verkeerde informatie die wordt verspreid naar de burgers, de inside jobs (van klein naar groot) die op een rijtje kunnen gezet worden, ...

Informeer U in plaats van domme uitspraken te lanceren en achteraf het deksel op de neus te krijgen.

MvG
Oud 9 juli 2006, 16:54   #124
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
U kan blijkbaar ook niet goed lezen

Ben een geboren en getogen west-europeaan met een bij mijn weten zuiver west europese bloedlijn (eind de jaren 1800 moet er wel één van mijn voorvaderen burgemeester van Marseille geweest zijn)

De extremistische domheid die jij ten toon spreidt heeft waarschijnlijk zijn oorzaak in de beperkte informatie die U hebt opgedaan over het reilen en zeilen in deze wereld. Uw visie is kortzichtig en dom omdat U zich niet genoeg informeert.

Ik weet bijlange niet alles, maar op basis van het gebruik van verscheidene informatiebronnen kan ik een veel objectiever beeld samenstellen dan het enge extremistische fotootje dat jij laat zien.

Ik heb geen sympathie voor extremistische moslimmekes, voor zelfmoordaanslagers, voor oproerkraaiers, voor éénzijdige islam meatjes... Maar wat jij door jouw bril totaal niet ziet is 'the bigger picture', de rol die de US en Israel spelen in het mede op poten zetten van de WORLD TERROR, de smerige rol die wordt gespeeld, de verkeerde informatie die wordt verspreid naar de burgers, de inside jobs (van klein naar groot) die op een rijtje kunnen gezet worden, ...

Informeer U in plaats van domme uitspraken te lanceren en achteraf het deksel op de neus te krijgen.

MvG
De "world terror" is ontstaan toen één of andere rijke gehersenspoelde islamfantiekeling uit Saoedi-Arabië meende 2 wolkenkrabbers in New York met de grond te moeten gelijkmaken. De puinhopen en rokende resten van de 2 WTC torens waren nog niet opgetrokken of de aanhangers van de Palestijnse Hamas-extremisten stonden al te juichen en te roepen op straat om hun blijdschap te uiten omwille van deze verschrikkelijke aanslag. Bush heeft toen gewoon gedaan wat elk leider van een aangevallen zou doen, nml. de "War on terror" uitgeroepen. Terroristen en hun organisaties genadeloos opjagen en uitschakelen. De reputatie van de Palestijnse terreurgroepen is er 1 van bloed en haat. Talloze vliegtuigkapingen in de jaren 60 en 70, met als uitsteker de moord op 11 Israëlische atleten in München, de agressie vanwege de Arabische staten tijdens de zesdaagse oorlog van 67 en de Yom Kippur oorlog begin de jaren 70. Kritiek op de Israëlische staat gaat mij vooral op het onvoldoende aanpakken van de eigen extremistische groepen zoals de velen ondergrondse cellen van de racistische groepering Kach en de soms onwil om verdere nederzettingen op de westelijke Jordaanoever te ontmantelen. Kritiek op de Palestijnse terreur van Hamas is voor velen (voornamelijk progressieven) onbestaande, het past nml. niet in het Eurabische verhaal...

http://www.adf-berlin.de
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 17:15   #125
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Wow, sterk argument. U bent voorwaar een enorme aanwinst voor dit forum.
Ik ben enkel maar de boodschapper en zeker geen extremist. Ik ben anti-racistisch en anti-fascistisch ingesteld.

Citaat:
Wat een referentie...

Ik zou Israël wel eens willen zien zonder dat Uncle Sam kwistig met dollars strooit..
Een 10-tal jaar geleden zei voormalig premier Benjamin Nethanyahu tijdens een bijeenkomst met de toenmalige president Clinton dat Israël gerust kan overleven zonder V.S.A steun. Met meer dan 600 operationele gevechtsvliegtuigen en een leger van honderduizenden reservisten. Alle Israëli's, mannen en vrouwen, hebben dienstplicht op achttienjarige leeftijd, maar islamitische en christelijke Arabieren, personen die fulltime religie studeren en vrouwen die zichzelf 'religieus' noemen, getrouwd zijn of kinderen hebben worden hiervan vrijgewaard. Dienstplicht duurt drie jaar voor mannen en twee jaar voor vrouwen (drie jaar in gevechtstaken). Na de dienstplicht moeten Israëlische mannen bij de IDF in reservedienst, een aantal weken per jaar, tot hun veertigste. Vrouwen gaan meestal slechts een of twee jaar in reservedienst. De ervaring van de IDF hebben bewezen dat Israël met een handvol Mirages twee keer zoveel Arabische Migs uit de lucht kon knallen.

Citaat:
Ach ja, ik heb 2,5 jaar op de luchthaven gewerkt en kwam er bijna dagelijks in contact met zowel het personeel van El Al als met Israëlische passagiers.
Niet iedereen was racistisch, maar de grote meerderheid wel. Voor hun waren wij ondergeschikt en geen echte mensen. En dan heb ik het in hoofdzaak over orthodoxe joden, de gewone Israëliër viel nog mee.

Ik heb op zich geen probleem met joden en de joodse staat mag van mij gerust en in vrede bestaan. Wat me echter het meest tegen de borst stuit is dat niemand kritiek mag hebben op de overheid en het heersende denkpatroon in dat land. Iedereen die toch riskeert wordt a priori uitgescholden voor racist en antisemiet en dat is niet eerlijk. Israël teert nog altijd op de slachtofferrol van de joden en heeft zich in een handige underdogpositie geplaatst zodat het zich tegenwoordig alles kan permiteren.

Als de rechtse garde zegt dat je in dit land geen kritiek mag hebben op migranten omdat ze beschermd zouden worden, geldt eens te meer voor Israël en haar inwoners.
De orthodoxe chassidim kunnen nogal eens arrogant voorkomen. Maar dat zijn dan vooral de zeer extremistische Joden die trouwens vaak ook zeer Anti-Israëlisch zijn. Sommigen ervan zijn zelfs actief bij groeperingen als "jewsnotzionists".Praat gerust eens met de gewone Israëli's liberale Joden. Die zijn allesbehalve arrogant en zijn zeer open. De staat Israël treedt inderdaad hard op tegen de Palestijnse terreurbendes om hen ook duidelijk te maken dat je met terreur niets afdwingt. Het verwrongen wereldbeeld van vele Arabieren is een reden om hen desnoods hardhandig in de pas te doen lopen. Kijk naar eender welk Arabisch land, daar zal je zien dat de Politie voor bepaalde gepleegde feiten veel harder optreedt als de politie in onze westerse samenleving. De omliggende Arabische regimes(Jordanië en Egypte niet bijgerekend) hebben nog steeds als hoofddoel om Israël te vernietigen en de Joden te verdrijven. Niet voor niets is een boek als Mein Kampf een bestseller in vele Arabische landen.
Oud 9 juli 2006, 17:26   #126
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De "world terror" is ontstaan toen één of andere rijke gehersenspoelde islamfantiekeling uit Saoedi-Arabië meende 2 wolkenkrabbers in New York met de grond te moeten gelijkmaken.
FOUT
Citaat:
De puinhopen en rokende resten van de 2 WTC torens waren nog niet opgetrokken of de aanhangers van de Palestijnse Hamas-extremisten stonden al te juichen en te roepen op straat om hun blijdschap te uiten omwille van deze verschrikkelijke aanslag.
FOUT
Citaat:
Bush heeft toen gewoon gedaan wat elk leider van een aangevallen zou doen, nml. de "War on terror" uitgeroepen.
FOUT
Citaat:
Terroristen en hun organisaties genadeloos opjagen en uitschakelen.
FOUT
Citaat:
De reputatie van de Palestijnse terreurgroepen is er 1 van bloed en haat.
FOUT
Citaat:
Talloze vliegtuigkapingen in de jaren 60 en 70, met als uitsteker de moord op 11 Israëlische atleten in München, de agressie vanwege de Arabische staten tijdens de zesdaagse oorlog van 67 en de Yom Kippur oorlog begin de jaren 70.
FOUT

U verdient zowaar de Nobelprijs voor grootste onzin ...

U bevestigt in deze post alweer uw enge kennis van zaken ...

Had ik u niet gewaarschuwd:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun
Oud 9 juli 2006, 17:27   #127
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben enkel maar de boodschapper en zeker geen extremist. Ik ben anti-racistisch en anti-fascistisch ingesteld.
Hoe komt het dan dat je hier totaal het tegengestelde ten toon spreidt?
Oud 9 juli 2006, 17:29   #128
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
FOUT
FOUT
FOUT
FOUT
FOUT
FOUT
Doorslaggevende argumenten beste nazi....
Oud 9 juli 2006, 17:30   #129
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ja, doet u vooral alsof u van niets weet. Dat zal u veel vooruithelpen in deze wereld.
Als je nog eens begint over slachtingen begin dan eerst en vooral eens duidelijk een verschil te maken tussen Libanese Falangisten en het Israëlische leger.
Oud 9 juli 2006, 17:37   #130
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doorslaggevende argumenten beste nazi....
Ik kan er ook niet aan doen, informeer U een beetje en je weet onmiddellijk waar je de mist in bent gegaan ...8)

PS: mooi taalgebruik, maar wanneer dit van U komt lig ik er niet wakker van!?

Laatst gewijzigd door Gun : 9 juli 2006 om 17:38.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 17:43   #131
stonaar
Banneling

stonaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je nog eens begint over slachtingen begin dan eerst en vooral eens duidelijk een verschil te maken tussen Libanese Falangisten en het Israëlische leger.
De ene heeft kinderen,bejaarden, afgeslacht .. de andere heeft de wapens geleverd en hebben voor de veiligheid van die Falangisten gezorgd.

Kanker ... als je zelfmoord wilt plegen, call me .. mijn kettingzaag wacht op je
stonaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 17:46   #132
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet over slachtingen begonnen - ik zou eerder het woord moorden gebruikt hebben - maar nu we het er toch over hebben :

de grote tragedie van het 'Heilig Land' (en niet van dat 'Heilig Land' alleen, helaas) is dat de grote meerderheid van doodbrave 'gewone mensen' - ongeacht het 'volk' waartoe ze behoren - gegijzeld wordt door een groep niet zo doodbrave extremisten.

Extremisten zijn ALTIJD en OVERAL het eigenlijke probleem, want de meerderheid van de 'gewone mensen' wil eigenlijk niks liever dan 'leven en laten leven' en vooral niet teveel gedoe rond z'n oren.

Maar aangezien de 'gewone mensen' zo doodbraaf zijn, laten ze de extremisten meestal begaan.

En worden dan slachtoffer.
Oud 9 juli 2006, 18:15   #133
Sinistra
Banneling

Standaard

Foto van de Palestijnse Al-Aqsa martelarenbrigade tijdens een bijeenkomst ergens op de Westelijke Jordaanoever. Foto trouwens van een aantal jaren geleden. Die "groet" komt u bekend voor zeker?

Oud 9 juli 2006, 18:21   #134
Sinistra
Banneling

Standaard Palestijnen en Israëli's: zoek de 2 verschillen

Een vader leest zijn Joodse kinderen over de Thorah....

Een vader leert zijn kind hoe hij "eervol" kan sterven.
Oud 9 juli 2006, 18:25   #135
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een vader leest zijn Joodse kinderen over de Thorah.....
Extremistjes aan het 'kweken'
Oud 9 juli 2006, 18:28   #136
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

@ AntiDeutsch :

Misschien kunt u het woord 'tendentieus' niet definiëren,
maar u kunt het alleszins met voorbeeldjes illustreren.

U doet dat meesterlijk, zou ik zeggen.

Hoed af !

Laatst gewijzigd door djimi : 9 juli 2006 om 18:29.
Oud 9 juli 2006, 18:48   #137
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Extremistjes aan het 'kweken'
Dat is een Joods gezin, geen Palestijns Gunneke...
Oud 9 juli 2006, 18:49   #138
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
@ AntiDeutsch :

Misschien kunt u het woord 'tendentieus' niet definiëren,
maar u kunt het alleszins met voorbeeldjes illustreren.

U doet dat meesterlijk, zou ik zeggen.

Hoed af !
Deze foto's zijn gewoon de waarheid. De Arabieren zijn nog niet eens in staat om in een democratische samenleving te leven hoe kunnen ze dan op een normale manier hun kinderen opvoeden.
Oud 9 juli 2006, 19:09   #139
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een Joods gezin, geen Palestijns Gunneke...
Zeg AntiD, Zijn er bij de Joden dan geen extremistjes?!?
Oud 9 juli 2006, 19:12   #140
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg AntiD, Zijn er bij de Joden dan geen extremistjes?!?
Uiteraard maar hun aantallen zijn een pak beperkter dan bij hun Palestijnse tegenhangers....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be