Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2006, 09:04   #121
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Lombas, het dumpen van de lijkjes gebeurde vermoedelijk wel onmiddellijk na het moorden. Niet vergeten dat Abdallah eventjes gewacht heeft met zich aan te melden bij de politie, terwijl alle andere cafégangers dat wel spontaan gedaan hebben.

Niettemin denk ik eveneens dat Abdallah niet de dader is.
Ik weet niet wie de dader is, ik weet wel dat toen de politie een eerste maal die spoorweg onderzocht, Abdallah in de cel zat. Ofwel hebben de agenten er dus toen overheen gekeken, ofwel is er iemand anders in het spel.
Oud 29 juni 2006, 09:12   #122
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik weet niet wie de dader is, ik weet wel dat toen de politie een eerste maal die spoorweg onderzocht, Abdallah in de cel zat. Ofwel hebben de agenten er dus toen overheen gekeken, ofwel is er iemand anders in het spel.
Ze hebben er de eerste keer overheen gekeken. Enfin, ze konden niet echt kijken want die strook naast de spoorlijn was volledig verwilderd en toegegroeid. T'is met te maaien dat ze erop gevallen zijn tijdens een 2de 'uitkamming'.
De lijkjes werden vermoedelijk daar ook niet gedumpt maar zijn waarschijnlijk door het slechte weer met het regenwater door de riolen meegesleurd.
Het blijft een raadsel hoe de dader de lijkjes daar zou kunnen gedumpd hebben zonder zich een toegang te banen met een zeis of kapmes.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 09:14   #123
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:

Tja, dat zal de advocaat aangrijpen...
Oud 29 juni 2006, 09:18   #124
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De 'verdachte' was drie dagen zoek. Met een ander uiterlijk maakte hij een uitstapje naar een Hollandse pedovriend die hem uit de nood wilde helpen door mee te werken aan een dwaalspoor (het handschrift is dus niet van de verdachte en men gaat de dader in Holland zoeken). Dat de plaats niet precies aangekruist is, is niet verwonderlijk, ook al ken je de streek. Het was nacht, bovendien verkeerde de 'verdachte' in een stresserende toestand.
Voor hij het ene meisje misbruikte vermoordde hij het andere (lastpost).

De pedovriend kreeg de opdracht de brief te posten als de verdachte in de cel zat (hij wist dat ze hem zouden oppakken als hij zich zou aangeven). Op die manier wilde hij zijn onschuld bewijzen.
Ik krijg de indruk dat de dader doordacht te werk is gegaan, maar toch niet slim genoeg.

(Klopt misschien niets van, maar toch een mogelijke intrige voor een thriller).

Laatst gewijzigd door Duym : 29 juni 2006 om 09:33.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 09:20   #125
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Zo denk ik er ook over.
Men hart breekt dat ik er nog maar aan moet denken wat die kinderen allemaal al hebben meegemaakt.
En dan zo om het leven komen.
Dit is het ergste wat iemand kan overkomen.
Ze zijn aan hun lot overgelaten, en ten prooi gevallen van het ergste crapuul dat er bestaat.

Sorry, maar onder dergelijke omstandigheden kan ik geen medeleven hebben met die ouders.
Die ouders zijn ziek. Alcoholisme, wellicht ook depressie, heeft hun leven uit elkaar gescheurd. En niemand die ingegrepen geheeft. Dan heb ik het niet over u en mij, maar over de officiële diensten. Het gezin w�*s bekend bij het gerecht en de sociale diensten, want daar waren ze al mee in aanraking gekomen (via moeder Nathalie). Blijkbaar is er maar weinig opvolging geweest hoe Nathalie het bij haar vader deed.

Wat zou er gebeurd zijn mochten Nathalie en Stacy nooit ontvoerd zijn?
Wat betekent het om bij ouders op te groeien waarbij enkel sprake is van mishandeling en/of verwaarlozing? Zou dat nog in orde gekomen zijn?
Het antwoord is dikwijls: NEE.
De meeste van die kinderen gaan uiteindelijk zelf aan de drank, blijven werkloos of raken in de prostitutie, en voeden hun kinderen op dezelfde totaal ontoereikende manier op.

Als de kinderen van Nathalie en Stacy - die er nooit zullen komen - ontvoerd zouden worden, zou je dan ook de deur dichtgooien voor Nathalie en Stacy en hen krachtdadig veroordelen?

Het is me allemaal wat te kortzichtig, sorry.
Oud 29 juni 2006, 09:21   #126
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
De 'verdachte' was drie dagen zoek. Met een ander uiterlijk maakte hij een uitstapje naar een Hollandse pedovriend die hem uit de nood wilde helpen door mee te werken aan een dwaalspoor (het handschrift is dus niet van de verdachte en men gaat de dader in Holland zoeken). Dat de plaats niet precies aangekruist is, is niet verwonderlijk, ook al ken je de streek. Het was nacht, bovendien verkeerde de 'verdachte' in een stresserende toestand.
Voor hij het meisje misbruikte vermoordde hij de jongen (lastpost).

(Klopt misschien niets van, maar toch een mogelijke intrige voor een thriller).
de lijken zijn mogelijk een heel eind afgedreven dus het is best mogelijk dat de aangekruiste plaats de juiste is (hoewel ik nie weet of dat technisch mogelijk is)
Oud 29 juni 2006, 09:28   #127
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
de lijken zijn mogelijk een heel eind afgedreven dus het is best mogelijk dat de aangekruiste plaats de juiste is (hoewel ik nie weet of dat technisch mogelijk is)
Als het daar veel geregend heeft wel (aan Frankje DB vragen).
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 09:29   #128
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Als het daar veel geregend heeft wel (aan Frankje DB vragen).
Die lijken hebben wel mss 2 weken de tijd gehad om te gaan drijven.
ik denk dat je dan ver kunt komen, ook als het niet er veel regent.
Oud 29 juni 2006, 10:54   #129
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Er moest een maaiploeg komen voordat men een tweede keer kon zoeken. Dus het is best mogelijk dat men niet de riool in ging de eerste keer. Hoe de dader doorheen die wildernis kon komen: mogelijks zijn de lijkjes afgedreven in het riool en zijn ze oorspronkelijk gedumpt op een plaats die niet zo overwoekerd was.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 11:01   #130
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er moest een maaiploeg komen voordat men een tweede keer kon zoeken. Dus het is best mogelijk dat men niet de riool in ging de eerste keer. Hoe de dader doorheen die wildernis kon komen: mogelijks zijn de lijkjes afgedreven in het riool en zijn ze oorspronkelijk gedumpt op een plaats die niet zo overwoekerd was.
Nou, dan hoop ik dat er een sterke forensische ploeg ter beschikking staat van het gerecht, want dit levert ui-terst betwistbare zaken op. Als de staat zich nu gaat moeien met het onderzoek zoals ze dat bij de affaire Dutroux heeft gedaan (spaghetti-arrest ed), komen we zoiezo in een patstelling. Feit is dat er momenteel iemand in de cel zit die bij luttele twijfel moet worden vrijgelaten - en als hij onschuldig is, hoort dat ook zo (maar er was nog een ander feit, geloof ik, waarvoor hij in de cel zit) - maar op dat moment zit er dus niemand in de cel voor de twee meisjes, en dat is slecht voor de cijfers, zeker met de verkiezingen in aankomst.

En ik vrees dat op dat moment men, net als bij de verkiezingen tegen het einde van de jaren negentig, een enorme politieke machtsuitoefening -en strijd gaat zien waardoor het vertrouwen weerom ernstig kan geschaad worden. Enfin, speculaties uiteraard.

Laatst gewijzigd door lombas : 29 juni 2006 om 11:02.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 11:33   #131
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Ze hebben er de eerste keer overheen gekeken. Enfin, ze konden niet echt kijken want die strook naast de spoorlijn was volledig verwilderd en toegegroeid. T'is met te maaien dat ze erop gevallen zijn tijdens een 2de 'uitkamming'.
De lijkjes werden vermoedelijk daar ook niet gedumpt maar zijn waarschijnlijk door het slechte weer met het regenwater door de riolen meegesleurd.
Het blijft een raadsel hoe de dader de lijkjes daar zou kunnen gedumpd hebben zonder zich een toegang te banen met een zeis of kapmes.
en het lijkt mij ook niet zo evident om zo'n riooldeksel op te tillen, ik weet niet hoe die dingen daar in Luik eruit zien, maar de gewone deksels lijken mij toch zwaar om de tillen zeker als ze overgroeid zijn. Het meest waarschijnlijke lijk mij inderdaar dat ze ergens anders gedumpt zijn en dan een stuk meegedreven. Het is een heel eigenaardige affaire, in ieder geval denk ik dat de dader waarschijnlijk de kinderen kende maar zeer zeker de buurt goed kende ofwel dat hij zich enorm goed voorbereidt heeft. Ik zou naast die Abdellah toch ook familie, naaste kenissen en buurtbewoners niet uitsluiten als mogelijke daders.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 11:36   #132
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap Bekijk bericht
en het lijkt mij ook niet zo evident om zo'n riooldeksel op te tillen, ik weet niet hoe die dingen daar in Luik eruit zien, maar de gewone deksels lijken mij toch zwaar om de tillen zeker als ze overgroeid zijn. Het meest waarschijnlijke lijk mij inderdaar dat ze ergens anders gedumpt zijn en dan een stuk meegedreven. Het is een heel eigenaardige affaire, in ieder geval denk ik dat de dader waarschijnlijk de kinderen kende maar zeer zeker de buurt goed kende ofwel dat hij zich enorm goed voorbereidt heeft. Ik zou naast die Abdellah toch ook familie, naaste kenissen en buurtbewoners niet uitsluiten als mogelijke daders.
Op basis van de computergestuurde reconstructie die men gisteren toonde, kan met quasi zekerheid worden besloten dat er meerdere daders moeten zijn geweest...Hopelijk levert het onderzoek spoedig iets op...
Oud 29 juni 2006, 12:51   #133
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Dat is onjuist.
Hier is een link naar Gilles de Rais:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gilles_de_Rais

Hubert Lampo schreef er een roman over: "De Duivel en de Maagd"
Keizer Nero scheen pedofiel (pedosexueel) , volgens Suetonius....

Recenter: de moordenaar van de Linker Oever in Antwerpen....

Baarle, altijd tweemaal nadenken voor je iemand "leugenaar" noemt

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 juni 2006 om 12:54.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 13:01   #134
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
iets dergelijks las ik op de Google-aktualiteiten.De lijken werden verderop gedumpt, en zijn afgedreven, tot daar waar men ze uiteindelijk gevonden heeft.Daar konden ze eerst niet zoeken, dat stond vol wilde braamstruiken...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 13:05   #135
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap Bekijk bericht
en de riolen kende hij/zij ook mischien héél goed...wie loopt er dikwijls in riolen rond?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 16:13   #136
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Die ouders zijn ziek. Alcoholisme, wellicht ook depressie, heeft hun leven uit elkaar gescheurd. En niemand die ingegrepen geheeft. Dan heb ik het niet over u en mij, maar over de officiële diensten. Het gezin w�*s bekend bij het gerecht en de sociale diensten, want daar waren ze al mee in aanraking gekomen (via moeder Nathalie). Blijkbaar is er maar weinig opvolging geweest hoe Nathalie het bij haar vader deed.

Wat zou er gebeurd zijn mochten Nathalie en Stacy nooit ontvoerd zijn?
Wat betekent het om bij ouders op te groeien waarbij enkel sprake is van mishandeling en/of verwaarlozing? Zou dat nog in orde gekomen zijn?
Het antwoord is dikwijls: NEE.
De meeste van die kinderen gaan uiteindelijk zelf aan de drank, blijven werkloos of raken in de prostitutie, en voeden hun kinderen op dezelfde totaal ontoereikende manier op.

Als de kinderen van Nathalie en Stacy - die er nooit zullen komen - ontvoerd zouden worden, zou je dan ook de deur dichtgooien voor Nathalie en Stacy en hen krachtdadig veroordelen?

Het is me allemaal wat te kortzichtig, sorry.
Je kan je afvragen of je medeleven voelt met het verdriet dat ze hun kinderen verloren hebbben.
Of moet je medeleven hebben voor de omstandigheden waarin de ouders leven.

Ik vind dat wanneer je uw kinderen zo aan hun lot overlaat, dat je dan weinig medeleven kan hebben met het verdriet wanneer men ze verliest.

Ik kan wel begrip opbrengen dat ze niet die goede kansen hebben of gehad hebben om hun kinderen een degelijke opvoeding te geven.

Op uw veronderstellingen kan ik niet antwoorden.
Het is de taak van de jeudgrechtbank om die circel te doorbreken.

Stel even dat het gerecht de kinderen geplaatst had.
Ook dan waren ze in zeker zin hun kinderen kijt.
Dan moest ik ze ook niet meer 'veroordelen' omdat ze dan mss wel beterE kansen zouden krijgen. In de eventuele opvoeding van 'hun' kinderen later.

Uit de info die ik lees, had men best die kinderen moeten afnemen en in betere omstandigheden moeten opvoeden
Moeten we dan ook medeleven hebben met het 'verlies' dat de ouders dan zouden hebben?

Laatst gewijzigd door De Prof : 29 juni 2006 om 16:16.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 20:55   #137
calamity2
Vreemdeling

Standaard

doodstraf is te mild voor dit soort mensen (wet Lejeune) en psychiatrische begeleiding is verspilling van energie.
Wat kun je me dit soort mensen doen? je zou ze moeten kunnen laten afzien maar dan krijg je weer de mensenrechtenorganisaties op je dak want zelfs zo'n monster heeft spijtig genoeg rechten.

Het ergste van dit alles is de media....denk niet dat die ouders het echt leuk vinden om de "show" die door de media verwacht wordt, op te moeten voeren.

zij hebben het recht om dit op hun eigen manier te verwerken en niet publiekelijk, zoals hun nu opgedrongen wordt
calamity2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 21:00   #138
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
doodstraf is te mild voor dit soort mensen (wet Lejeune) en psychiatrische begeleiding is verspilling van energie.
Wat kun je me dit soort mensen doen? je zou ze moeten kunnen laten afzien maar dan krijg je weer de mensenrechtenorganisaties op je dak want zelfs zo'n monster heeft spijtig genoeg rechten.
Chemische castratie.
Helaas vinden progressieve mensrechtenactivisten het leed dat een pedofiel zou lijden door een gekortwiekte sexualiteit zo veel erger dan het leed en/of de dood van een verkrachtingsslachtoffertje.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 21:22   #139
Bijter
Lokaal Raadslid

Bijter's schermafbeelding

Standaard

Chemische castratie ??????????????????

Geef hem of ze maar eens aan mij.
Martelen en zolang mogelijk in leven laten.Lijden.Wraak.Hel op aarde.
Bijter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 21:26   #140
Bijter
Lokaal Raadslid

Bijter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky Bekijk bericht
Ik denk dat je beter het nieuws aandachtig had gevolgd over die moeder. Ze sloot ze niet alleen op voor enkele dagen in vochtige, donkere kelder zonder eten, maar mishandelde ze bovendien ook nog. Waarvoor denk je dat ze haar anders gearresteerd hebben? En nee, ze hadden geen andere dingen om zich niet te vervelen. Ze zaten er soms dagenlang in opgesloten. Zonder verzorging, zonder toilet, zonder licht, zonder eten en in de kou.
Als je absoluut wilt werken om eten te kopen voor je kinderen dan is er ander werk genoeg. Desnoods als werkvrouw, maar je sluit je kinderen niet dag en nacht op in een vochtige donkere kelder.
Ik begrijp niet dat er mensen zijn die zo hardvochtig kunnen zijn tegenover kinderen en het weerzinwekkende gedrag van iets wat zich moeder noemt goedkeuren. Net alsof kinderen geen levende wezens zijn.

Je zou je moeten schamen! Ik vind het hemeltergend dat er mensen zijn die zo praten als jij over kleine weerloze schepsels. Ik hoop dat iemand met een dergelijke mentaliteit als jij zelf nooit kinderen zal hebben.
En je laatste zin is gewoon té dom om op te reageren.
Mijn (geadopteerde) kinderen hebben intussen zelf al kinderen en hebben gelukkig een andere jeugd gehad en dat wens ik alle kinderen toe.
Oepsela ! Idd, niet alle berichtgeving gevolgd (heb al zot veel werk met m'n kinderen, daarom), gewoon voortgegaan op het forum....bij deze is er een correctie nodig..die je zelf al gegeven hebt.

Enne, ik heb 3 kinderen....Enne, over mij mag je dit allemaal lullen hoor ('k ben zelf goed gek), zolang je maar over m'n kinderen zwijgt.

Toch nog iets : sommigen zullen nooit normaal werk vinden, 'k ken er zo.

Oeps, 'k hoop niet dat 'k nu naar boven moet gaan waar ze liggen te slapen en hun een laatste kusje moet geven en het afbollen ????

Laatst gewijzigd door Bijter : 29 juni 2006 om 21:28.
Bijter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be