Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2006, 19:52   #121
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
U moet niet meer gokken, vriend, de gerechtsarts stelt in zijn rapport expliciet dat er een oorzakelijk verband is tussen de slagen en trappen en de dood van Guido De Moor.
Ik begrijp sommige mensen op dit forum niet die blijven insinueren dat de gerechtsarts door de politiek werd gestuurd om te beweren dat er geen oorzakelijk verband is. Het toont nogmaals aan dat mensen graag blind blijven voor feiten wanneer die niet stroken met hun waan over complotten en samenzweringen. Dat is jammer.
Merkwaardig is toch wel als men de berichtgeving op VRT en RTBF eens met elkaar vergelijkt over dit element. Op de VRT doet de journaliste haar uiterste best om van de ondervraagde de verklaring te ontlokken dat de doodsoorzaak geen slagen op het hoofd is maar wel een situatie van overstress. Op RTBF stelt de nieuwslezer heel neutraal dat verder onderzoek zal moeten uitwijzen of het ene dan wel het andere element de doodsoorzaak vormt. Hier is de RTBF objectief, de VRT zo gekleurd en vooringenomen als iets.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 20:31   #122
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Merkwaardig is toch wel als men de berichtgeving op VRT en RTBF eens met elkaar vergelijkt over dit element. Op de VRT doet de journaliste haar uiterste best om van de ondervraagde de verklaring te ontlokken dat de doodsoorzaak geen slagen op het hoofd is maar wel een situatie van overstress. Op RTBF stelt de nieuwslezer heel neutraal dat verder onderzoek zal moeten uitwijzen of het ene dan wel het andere element de doodsoorzaak vormt. Hier is de RTBF objectief, de VRT zo gekleurd en vooringenomen als iets.
Blijkbaar zag u een ander VRT-nieuws dan hetgeen dat werd uitgezonden.
Op de VRT verzorgde namelijk geen vrouwelijke journaliste het item rond Guido De Moor maar wel Leo Stoops.
In diezelfde VRT-reportage kwam de verdediging aan het woord die beweerde dat er geen oorzakelijk verband was tussen de dood van Guido De Moor en de slagen van de daders. Dit werd ONMIDDELLIJK gevolgd door een MAAR van Leo Stoops die stelde dat de gerechtsarts wel degelijk en expliciet stelt dat er een oorzakelijk verband is tussen de dood en de slagen. Leo Stoops vermeldt ook dat het parket wacht met het geven van commentaar tot na de wedersamenstelling.
Wat u hier komt te vertellen is dus absoluut onjuist en bewijst dat u of het VRT-journaal niet zag, of u bewust zaken uit uw mouw schudt waarmee u denkt anderen te overtuigen dat uw vooroordeel correct is. Hoe dan ook stemt uw bijdrage die ik hierboven citeer niet in het minste beetje overeen met de realiteit.
Ik vind dit een zeer spijtige vaststelling, Jan.

Laatst gewijzigd door La Chunga : 30 juni 2006 om 20:35.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 20:49   #123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat u hier komt te vertellen is dus absoluut onjuist en bewijst dat u of het VRT-journaal niet zag, of u bewust zaken uit uw mouw schudt waarmee u denkt anderen te overtuigen dat uw vooroordeel correct is. Hoe dan ook stemt uw bijdrage die ik hierboven citeer niet in het minste beetje overeen met de realiteit.
Ik vind dit een zeer spijtige vaststelling, Jan.
Dan ging het om het VTM-journaal. In ieder geval geef ik de desbetreffende nieuwsitem correct weer.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 20:55   #124
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
Inderdaad niets meer over de moord op Demoor...
Dit is het overzicht van de hoofdpunten om 16.50 uur:

Stiefzusjes zijn gestorven door wurging
Dat blijkt uit de eerste conclusies van het onderzoek, maar die informatie is nog niet officieel bevestigd.
lees meer

"Even wachten op resultaat DNA-analyses"
Het is mogelijk dat er geen bruikbare DNA-sporen worden gevonden, zegt professor Jean-Jacques Cassiman.
lees meer

Verontwaardiging en verdriet bij de buurt
Mensen leggen bloemen en knuffeldieren neer bij de plaats van de vondst. Van overal stromen steunbetuigingen toe.
lees meer

Geboortecijfer is opnieuw gestegen
Veel Vlaamse vrouwen stellen hun kinderwens minder lang uit dan vroeger.
lees meer
Een Waalse premie voor wie tweetalig is
Het Waalse gewest gaat een premie betalen aan ambtenaren die behalve Frans ook Duits of Nederlands spreken.

lees meer
Quote van de dag

Alle hoop is verwoest met de vondst van de overleden meisjes, of beter: de vermoorde meisjes
Procureur-generaal Cédric Visart de Bocarmé bevestigt dat Stacy en Nathalie omgebracht zijn

Israël pakt acht ministers van Hamas op
Op de Westelijke Jordaanoever is het lichaam van een vermoorde kolonist teruggevonden.

lees meer
Negentig procent van de studenten werkt
Studenten mogen sinds vorig jaar ook meer werken buiten de schoolvakanties.

lees meer
"Belgen" proberen kinderen te ontvoeren
In Breda hebben mannen met Belgisch accent en nummerplaat geprobeerd om enkele jongens te ontvoeren.
lees meer
Belgen beleggen nog veel in staatsbons
De gezinnen hebben vorig jaar 577 miljoen euro belegd in staatsbons. Ook werd de staatsschuld voort afgebouwd.

lees meer
Overstromingen verjagen 200.000 Amerikanen
Vooral in de staat Pennsylvania moeten duizenden mensen hun huizen verlaten.

lees meer
Ex-Ford-werknemers krijgen ongelijk
Volgens de rechter mocht Ford criteria als "onwettige afwezigheid" of "eerdere sancties" wel gebruiken.

lees meer
Nederlandse minister Verdonk overleeft stemming
Er was een motie van wantrouwen tegen haar ingediend na de heisa rond het parlementslid Ayaan Hirsi Ali.

lees meer
"Bezoekers Olmense Zoo zijn veilig"
Gisteren glipte een zeldzame gouden tijger door de afsluiting en begon te vechten met twee soortgenoten.

lees meer

16:30 - Een Waalse premie voor wie tweetalig is
15:30 - Bomalarm in station Gent-Sint-Pieters
15:28 - Olievlek in haven van Gent opgeruimd

De emoties lopen hoog op in Luik

Er zijn geen betrouwbare cijfers

Nieuws in beeld

"Vloeken en schelden is gezond"
"Trek eens fatsoenlijke kleren aan!"
Slang kiest op slechte dag verkeerde kleur
En dan?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 22:24   #125
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan ging het om het VTM-journaal. In ieder geval geef ik de desbetreffende nieuwsitem correct weer.
Ok, dat kan want het VRT-journaal gaf mijns inziens voldoende én correcte info rond de moord op Guido De Moor. Over het VTM-journaal doe ik geen uitspraken want ik zag het niet. Maar als ze inderdaad deze desinformatie gaven is dat uitermate laakbaar.
Oud 30 juni 2006, 23:17   #126
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U moet niet meer gokken, vriend, de gerechtsarts stelt in zijn rapport expliciet dat er een oorzakelijk verband is tussen de slagen en trappen en de dood van Guido De Moor.
Ik begrijp sommige mensen op dit forum niet die blijven insinueren dat de gerechtsarts door de politiek werd gestuurd om te beweren dat er geen oorzakelijk verband is. Het toont nogmaals aan dat mensen graag blind blijven voor feiten wanneer die niet stroken met hun waan over complotten en samenzweringen. Dat is jammer.
Probleem is wel dat er complotten en samenzweringen bestaan, en dat men op den duur in niets meer geloofd.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 06:43   #127
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Probleem is wel dat er complotten en samenzweringen bestaan, en dat men op den duur in niets meer geloofd.
Ik beweer ook nergens dat er géén complotten en samenzweringen zouden bestaan, Bob.
Ik beweer dat er mensen zijn die blijven geloven in complotten en samenzweringen ook al tonen de feiten anders aan.
Het gegeven van het oorzakelijk verband tussen de dood van Guido De Moor en de slagen die hij kreeg zijn hiervan een typerend voorbeeld. De feiten zijn dat de gerechtsarts stelt dat er een oorzakelijk verband is maar toch zijn er nog mensen die vasthouden aan het feit dat diezelfde gerechtsarts het tegendeel beweert in opdracht van één of andere politicus. Zoiets begrijp ik niet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be