![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hangt u vrijdag een ticolor buiten? | |||
Nee |
![]() ![]() ![]() |
44 | 75,86% |
Ja |
![]() ![]() ![]() |
14 | 24,14% |
Weet nog niet |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je tot het Belgisch establishment behoort, heb je twee opties: ofwel ben je katholiek en behoor je tot de CDh, ofwel ben je vrijzinnig en behoor je tot de MR. De PS zou ik minder snel tot het Belgisch establishment rekenen (toch in mindere mate dan CDh of MR) omdat de PS zijn eigen structuren opbouwt, zijn eigen staat in de staat. De PS zal zijn lot nooit verbinden aan dat van België; voor de PS is België een middel (vooral een melkkoe), maar niet meer dan dat. Als CD&V de Vlaamse kaart wil trekken, dan moet ze (en dat heeft ze de laatste 7 jaar toch al flink gedaan) alle contacten met CDh verbreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zizo!
Mijn Vaderlandse plicht volbracht. Een reuzegrote tricolore siert de gevel van mijn bescheiden woning. 't Heeft wat discussie gekost met mijn zoon, maar 5 € is een krachtig argument. De toespraak van de koning was deze keer niet bij machte om mij tot tranen toe te roeren, of zelfs maar te bewegen in de pen te kruipen, wegens té bokkesaai. Hopelijk morgen meer inspiratie na de feestelijkheden in Brussel. 8)
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Burger
|
![]() Eveneens net mijn plicht gedaan... maar dan wel met de Vlaamse Leeuw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() Njah, ik hoop dat we al niet te veel separatistische spamthreads gaan krijgen op onze nationale feestdag. Ieder zijn plezier, niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Schepen
|
![]() die belgische vlag verbrand ik liever 8)
België barst ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() 176 jaar onderdrukking.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Minister-President
|
![]() En wat voor een Duitser: een fortuinjager en rondneuker. Nu ja, op elke pot past een deksel, en zo kon een kutland zoals België enkel recht hebben op een dinastie zoals de Sexen-Coburgers. Hopelijk is het één van de laatste keren dat deze idiote schepping herdacht wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien kunnen we op 21 juli vieren dat Griekenland 175 jaar lang bespaard is van de vloek der Saksen-Coburgs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij nader inzien is de vergelijing met dit idd wel vrij treffend: "Wij geven op 21 juli een gratis vat om te vieren dat na 175 jaar de Vlaamse cultuur en identiteit nog steeds leeft . Dit ondanks de pogingen van de belgische regeringen om die uit te roeien. Laten we dan ook drinken op Vlaanderen, de toekomstige Vlaamse onafhankelijkheid en het defintief begraven van de belgische wanstaat."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Minister-President
|
![]() Jaja, die Grieken....die hebben het huis Oldenburg gehad. Één van de meest invloedrijk vorstengeslachten en dat is wat andere koek dan de Sexen-Coburgers, die ook van adel waren, maar geen roste frank bezaten of noemenswaardig land. En toch hebben onze Griekse vrienden ze er ook al lang buitengesjot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#140 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ieder zijn plezier, inderdaad. Als jullie het Belgische wangedrocht, dé Europese miskleun bij uitstek willen vieren, dan doen jullie maar. Het laat me volledig koud.
|
![]() |
![]() |