![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
desnoods verwijzen ze die persoon door naar hun centrum die dan de verdere afwerking doen. Maar....wil de dakloze wel geholpen worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Gouverneur
|
![]() Wel ik heb die fles water tegen 4,5 euro gekregen. Omdat ik duidelijk gezegd had waarvoor deze moest dienen, normaal kostte die ruim 6,5 euro op de gentse feesten.
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
daar waar een overheid waterzakjes moet gaan uitdelen of bij gebrek daaraan de burgers dit zelfs in de plaats van de overheid moeten gaan doen is dit het bewijs dat we in een anarchistenstaat leven - een staat waarvan de staat zelf haar eigen grondwet niet respecteerd. het vws deelt dus geen waterzakjes uit ( kan dat ook niet wegens geen geld ) maar is wel bereid en werkt eraan om met de daklozen op het ministerie van huisvesting op tafel te gaan kloppen ( middels betoging bvb ) teneinde hun rechten af te dwingen we roepen iedereen dan ook op om met ons mee op tafel te gaan kloppen als we zoiets organiseren - zo help je de daklozen eigenlijk toch nog veel meer dan door ze water te geven. Waarmee ik niet gezegd heb ze geen water en liefst als het kan ook wel eens meer dan dat te geven maar wie de daklozen echt wil helpen zal er mee naar streven dat ze volgende zomer bvb niet meer van zijn of haar gunsten afhankelijk moeten zijn
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 juli 2006 om 12:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Gouverneur
|
![]() Tja dat is de fout van die organisaties zelf he die wilden hun taken duidelijk van elkaar afbakenen en nu zitten ze met de gabakken peren, want ze schuiven die personen op elkaar af. De ene zegt het is iemand voor jullie want die is drugverslaafd en de andere organisatie zegt dat het druggebruik niet in dermate hoge graad is en dus het dakloosheidsprobleem eerder moet aangepakt worden. Met andere woorden als iemand niet dagelijks drug gebruikt maar sporadisch eens en dakloos is staat die in de kou. Voor duielijke gevallen van dagelijks gebruik van drugs gaat de drugbestrijdingsorganisatie die man opnemen en als die totaal geen drug gebruikt dan neemt de daklozenwerking die op. Maar al die randgevallen waar moeten die heen???
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
daarom dat vws ook strijd voor een grote kuis binnen de erkende armoedebestrijding - dwz dat men al die bemoeizieke mentaal minderwaardige want paternalistische andersarmen daar buiten moet smijten en moet vervangen door NIET door diezelfde andersarmen opgeleidde ervaringsdeskundigen ook met deze strijd helpt men de daklozen structureel - ze hebben toch net zoals de moslims stemrecht hebben in de moslimexecutieve recht op inspraak binnen het vlaams netwerk voor verenigingen waarin armen het woord ( zogezegd ) nemen. Dit netwerk zou men op een andere manier een armenexecutieve kunnen noemen. de moslims hebben inspraak binnen hun eigen executieve; mogen hun eigen vertegenwoordiging naar de overheid toe kiezen. de armen niet
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 juli 2006 om 12:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() andersarmen kunnen idd niet weten hoe ze de daklozen echt kunnen helpen. Andersarmen vertrekken immers vanuit hun eigen waarden en normen kader omdat ze denken dat dat het enige zaligmakende normen en waarden kader is en zonder dat ze het zelf beseffen achten ze zich dus superieur aan de daklozen die meestal niet in dat kader kunnen en/of willen passen. Ervaringsdeskundigen vertrekken vanuit het waarden en normen kader van de daklozen en armen zelf.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 juli 2006 om 12:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
ik zou zeggen wen er maar aan ![]() maar er is nog hoop dat je ook wat ervaring zal opdoen binnenkort als je niet meer terecht kan in moeders ijskast
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Dekoster : 27 juli 2006 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ik veronderstel dat je inzake wat je hieronder zegt dan ook maar wat uit je nek kletst Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En vooral... zeg welke kansen U niet gehad hebt... Of bent U beschaamd te moeten bekennen dat de kansen naar uw kop gesmeten werden?... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Alle kinderen van het gezin in kwestie worden door de scholen opgevolgd evenals de ouders door de scholen, VDAB en OCMW. Je ziet dit gezin zo vooruit gaan op alle gebied. Natuurlijk vergd dit nog enig geduld om de ouders terug op de arbeidsmarkt te plaatsen. Maar intussen hebben ze onderdak, kledij, eten, drinken en ja zelfs nog geld over om wat van te sparen. De kinderen krijgen allemaal een studiebeurs en nog eens extra finantiele hulp van buitenaf, via de school die door eetfestijnen ed meer geld binnenhaald en dat gaan gebruiken om kansarmen hun schoolkosten te betalen (boeken copijën, schoolreisjes ed meer). Dit is een mooi vooorbeeld van hoe het eigenlijk moet in de praktijk maar zelden wordt toegepast. Omdat men kansarmen en arme gezinnen in de kou laat staan door gebrekkige informatieverstrekking en niet naar hen toestapt om hen op dergelijke intensieve manier te begelijden. Dit gezin was in onze gemeente een soort van proefproject om de samenwerking tussen verschillende instanties te testen. Dit blijkt aardig te lukken en nu neemt men al maar meer gezinnen op in deze manier van samenwerken. Maar dit hangt allemaal af van de goodwill en de goede samenwerking tussen meerdere instanties en van het goed begelijden van de gezinnen. Zowel finantieel als emotioneel en ook op gebied van studies en opleiding en dit tot zoalsng nodig blijkt. En waarom ben ik van dit geval zo goed op de hoogte, omdat het voormalige buren van mij waren, die in een echt krot van woning hebben geleefd die door de gemeente onbewoonbaar werd verklaard en werd gesloopt. Het gezin werd in een bewoonbare woning geplaatst die eveneens eigendom was van de gemeente maar leeg stond gedurende een ruime tijd. De gemeente heeft deze woning ter beschikking gesteld van het plaatselijke OCMW die op zijn beurt het gezin daarin plaatste. Natuurlijk hebben buren ook een grote rol gespeeld hierin, wij heben samen ervoor gezorgd dat deze mensen werden geholpen door de juiste instanties en op de juiste manier, we konden het niet meer aanzien hoe dit gezin in de steek werd gelaten. Maar de instanties zelf hebben ook de handen in elkaar geslaan en begeleiden nu dit gezin en nog andere gezinnen verder in samenwerking met elkaar. En zo moet het anders kom je er niet.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Dekoster : 27 juli 2006 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Gouverneur
|
![]() En trouwens nog iets, OCMW's hebben nu het recht panden die leegstaan op te eisen. Dit is niet eens een lange procedure. Men legt beslag op het pand via de rechtbank. De rechter wijst zo snel mogelijk (meestal al binnen de twee weken) het pand toe aan het OCMW. Hierdoor verliest de eigenaar alle rechten om het pand te verhuren, hij blijft wel eigenaar maar kan niets meer doen gedurende een looptijd van 10 jaar of langer.
Op deze manier raakt het OCMW aan voldoende woningen om deze ter beschikking te stellen van daklozen, mensen die zonder werk en zonder werkloosheidsuitkering zijn komen te staan ed meer. Wat gebeurd er in de praktijk??? Niets tot weinig, heel wat OCMW's maken geen gebruik van deze nieuwe wetgeving en maatregel. Ze steken hun geld liever in spiksplinternieuwe gebouwen met airco ed meer om hun personeel alle comfort te bieden of zetten via zvw's luxueuze service flats die ze aan woekerprijzen verhuren of verkopen. Waar gaan de winsten daarvan naartoe??? Goed en wel dat men hun geld belegd op één of andere manier om meer geld in kas te hebben maar dit moet terug vloeiën naar bewoonbaar maken van opgeeiste leegstaande panden en naar de kansarmen die ze eigenlijk moeten opvangen daarin. Dat is de theorie en de werkelijke praktijk naast elkaar. Enkele OCMW's gaan op eigen houtje wel panden gaan opeisen zoals in mijn gemeente al meermaals is gebeurd. Maar heel wat OCMW's hebben schrik van afrekeningen door de eigenaren waarvan ze panden hebben opgeeist en doen het dus gewoonweg niet. Laatst gewijzigd door Dekoster : 27 juli 2006 om 14:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() koster die wet noemt men de wet onckelinkx en die is helemaal niet nieuw - ze bestaat al sinds 1991 en werd nog nooit in vlaanderen toegepast - wel één keer in wallonie.
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opgelet, waarschijnlijk komen bij Jambers enkel de extreme gevallen aan bod.
Bij reportages van Jambers ivm daklozen, kansarmen en dergelijke, zie je steeds hetzelfde beeld. Mensen hebben geen geld voor: - Kledij - Voedsel - Huisvesting Maar steevast zie je dat ze wel geld hebben voor bier en sigaretten. Ik zeg niet dat dit de norm is, maar door zulke uitzendingen krijgen mensen een verkeerd beeld en aarzelen om een "arme" nog iets toe te steken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Voor mijn part mogen ze in één keer beslag leggen op alle leegstaande panden in heel ons land. Dan zou het probleem van dakloosheid snel opgelost zijn.
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |