Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2006, 13:55   #121
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
De Lotto is een zelfbedruipende organisatie

Vlaams Belang is een politieke partij en krijgt dus dotaties = belastingsgeld

Dat ze met hun fikken van MIJN bijdrage blijven
Lotto is een NV van publiek recht en dus nog steeds gebonden aan de overheid.
Oud 27 juli 2006, 14:00   #122
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
De artiesten weten hier dat ze komen zingen op de 24 uren van het Vlaams Belang. Rond de pot draaien en links, deze twee zijn onafscheidelijk. Zoals stevaert en gratis, maar die is nu niet meer gratis heeft nu zoals veel salon sossen en dikke pree.

Barman heeft zijn artiesten gelokt met de melding dat het voor verdraagzaamheid is. Daarom wassen ze nu hun handen in onschuld en beweren dat ze niet tegen het Vlaams Belang zingen.

Het Vlaams Belang is tenminste duidelijk, Barman draait rond de pot om artiesten erin te luizen.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 14:02   #123
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Waar haal je het vandaan? Vrije meningsuitng betekent vrije meningsuiting. Je mag dus alles zeggen wat je wil. Je mag zoveel kritiek geven op het beleid als je wil. Je mag bestaande problemen met allochtonen aankaarten, zoveel je wil. Je mag zelfs zeggen dat je multiculturaliteit maar niks vindt. Maar wat niet mag is racisme (onafhankelijk wie dat doet of tegen wie het gericht is). Racisme is namelijk geen mening. Racisme is haat zaaien tov bepaalde groepen. En de reden waarom dat niet mag is omdat haat zaaien systematisch vooraf gaat aan misdrijven gebaseerd op racisme (in het ergste geval genocide). Je moet dus niet wachten tot het zover is, maar preventief optreden (dat is een woord dat het VB anders nochthans graag hoort). En laat nu net het VB veroordeeld zijn voor racisme (de partij hé, niet zijn kiezers). Een evenement dat dus tegen het racisme is gericht is per definitie ook tegen het VB gericht, maar daarom niet tegen haar kiezers. En dat heeft dus niets met propaganda te maken.
En we zijn weer volop bezig rond de pot aan het draaien, op een manier die eeuwig kan duren...
Wanneer sommigen in het VB bepaalde toestanden aanklagen die specifiek in verband staan met bepaalde delen van bepaalde bevolkingsgroepen... dan noemen jullie dat "racisme", en voor jullie is de zaak opgelost!
Je blijft de zaken ondersteboven draaien. Die bepaalde groepen krijgen verwijten op meerdere gebieden... omdat er iets aan hun gedrag en opvattingen scheelt die we hier in ons land niet hoeven te dulden! En niet omdat de mensen hier in grote getale racisten zijn. Er bestaan racisten, maar meer bij "hen" dan bij ons, twijfel daar maar niet aan.
En de genocides kun je beter gaan zoeken in sommige landen, ook nu, waar sommige van die geviseerde groepen vandaan komen! Kijk maar eens wat in bepaalde delen van het Afrikaanse continent gebeurt! Daar zijn de doden door "echt" racisme niet meer te tellen, gewoon een fait divers in onze nieuwsberichten, en misschien weten we er nog geen tiende van...
Maar oei, wat een groot drama als er hier eens één sneuvelt...
Uiteraard kom je nu weer niet af met de joden, de nazis, de kampen enz enz. Of neem er meteen maar de oude Grieken en de wetten van Hammoerabi bij enz, genoeg voorbeelden in de geschiedenis.
Wat telt is wat er nu aan de gang is.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 14:40   #124
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En we zijn weer volop bezig rond de pot aan het draaien, op een manier die eeuwig kan duren...
Wanneer sommigen in het VB bepaalde toestanden aanklagen die specifiek in verband staan met bepaalde delen van bepaalde bevolkingsgroepen... dan noemen jullie dat "racisme", en voor jullie is de zaak opgelost!
Waar blijf je je onzin toch vandaan halen? Niemand ontkend dat er een probleem is met bepaalde bevolkingsgroepen. En daarover praten heeft niets met racisme te maken. Wat wel racistisch is, is dat je die problemen louter en alleen toeschrijft aan hun afkomst, dan je systematisch een hele bevolkingsgroep stigmatiseert voor de daden van een minderheid, dat je systematisch hun hele cultuur belachelijk maakt, dat je hen systematisch voorstelt als minderwaardig,... En dat heeft dus niets met vrijheid van meningsuiting te maken, maar alles met een diepgewortelde haat tegen die groepen. Of geloof jij nu echt in de simplistische oplossingen van het VB?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 14:58   #125
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Racisme is wel een mening, ongeacht van wat jij komt beweren. Trouwens, het is niet omdat diefstal verboden is bij wet dat het plots geen daad meer is.

Toch wel. Ik mag geen racistische uitspraken doen. Ergo, mijn vrijheid van meningsuiting wordt beperkt. Ergo, het is geen vrijheid meer.

En Straatsburg is natuurlijk onfeilbaar en heeft de enige echte Waarheid in pacht.

Neen, wel voor het recht om racistische meningen te verkondigen.
Grappig hoor! Jij gelooft duidelijk in niets, behalve dan het VB. Niet in de wet, niet in onze rechtspraak, niet in de Europese rechtspraak. Misschien in de woordenboek dan? Volgens het woordenboek is een mening "wat men meent ten aanzien van een persoon, kwestie of geval". Bij mijn weten is een groep mensen geen persoon, noch een kwestie, noch een geval. Dus nee, racisme is geen mening. En aangezien het bovendien aanzet tot haat, (en dus potentiëel ook tot geweld), kom je in het vaarwater van de rechten van die andere. En vrije meningsuiting eindigt in ieder geval waar de rechten van een ander geschonden worden.

Laatst gewijzigd door Edina : 27 juli 2006 om 15:01.
Oud 27 juli 2006, 15:52   #126
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Lotto is een zelfbedruipende organisatie

Vlaams Belang is een politieke partij en krijgt dus dotaties = belastingsgeld

Dat ze met hun fikken van MIJN bijdrage blijven
Mijnheer zij blijven met hun FIKKEN van Uw belastingsgeld. Uw dotatie gaat naar UW partij waar U voor gekoezen heeft. Of heeft u ook Vlaams Belang gestemd?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 15:55   #127
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Mijnheer zij blijven met hun FIKKEN van Uw belastingsgeld. Uw dotatie gaat naar UW partij waar U voor gekoezen heeft. Of heeft u ook Vlaams Belang gestemd?
Dat klopt niet in het geval de partij waarop ik gestemd heb de kiesdrempel niet gehaald heeft. In dat geval wordt mijn belastinggeld mee gebruikt voor de andere partijen.
Oud 27 juli 2006, 15:56   #128
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het was de bedoeling van mijn post om -op ironische wijze- duidelijk te maken dat alle partijen dotaties krijgen en ook het VB en dat we dus niet te kiezen hebben naar wie mijn belastingsgeld gaat.

Tweede bedoeling: het non-argument van de Lotto onderuit halen. Ze mogen sponsoren wie ze willen wanneer ze dat met hun geld doen. Wil je niet dat jouw geld daar bij is, koop geen lottoformulieren en krasloten meer. De belastingsbetaler heeft die keuze niet.
Nogmaals het is niet Uw belastingsgeld die het Vlaams Belang krijgt, maar het belastingsgeld van de steemer van het Vlaams Belang.
De dotatie wordt gegeven naargelang het aantal behaalde stemmen£. Dus degene die Vlaams Belang stemt betaald aan Vlaams Belang. Wanneer u niet stemt, wil dit zeggen dat het u geen bal kan schelen wat er gebeurt met uw geld. maar dit gaat dan niet naar Vlaams Belang.
Oud 27 juli 2006, 16:03   #129
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat klopt niet in het geval de partij waarop ik gestemd heb de kiesdrempel niet gehaald heeft. In dat geval wordt mijn belastinggeld mee gebruikt voor de andere partijen.
Neen, dat klopt niet uw geld gaat niet naar een andere partij. Het aantal stemmen bepaald de dotatie! en niet de kiesdrempel.
Oud 27 juli 2006, 16:25   #130
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Neen, dat klopt niet uw geld gaat niet naar een andere partij. Het aantal stemmen bepaald de dotatie! en niet de kiesdrempel.
Dat heb ik ook al proberen te zeggen, maar dat gaat er niet in...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 16:29   #131
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Grappig hoor! Jij gelooft duidelijk in niets, behalve dan het VB. Niet in de wet, niet in onze rechtspraak, niet in de Europese rechtspraak. Misschien in de woordenboek dan? Volgens het woordenboek is een mening "wat men meent ten aanzien van een persoon, kwestie of geval". Bij mijn weten is een groep mensen geen persoon, noch een kwestie, noch een geval. Dus nee, racisme is geen mening. En aangezien het bovendien aanzet tot haat, (en dus potentiëel ook tot geweld), kom je in het vaarwater van de rechten van die andere. En vrije meningsuiting eindigt in ieder geval waar de rechten van een ander geschonden worden.
Jawel, hij gelooft in de vrije meningsuiting. In niets meer en zeker niets minder...

en ter uwer attentie de mening van VanDale over wat een mening juist is:

[SIZE=4]me·ning[/SIZE] (de ~ (v.), ~en) 1 wat men van iem. of iets vindt, hoe men oordeelt => gedacht, gedachte, geluid, gevoelen, inzicht, oordeel, opinie, opvatting, standpunt, stellingname

das al nen hele anderen uitleg dan den uwen he...

"HOE MEN OORDEELT" en dat oordeel kan U natuurlijk niet aanstaan... maar das een heel andere kwestie. Het is en blijft een MENING.

Geloof je nog in de woordenboeken ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 27 juli 2006 om 16:30.
Oud 27 juli 2006, 16:46   #132
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Zeg, een vraagje aan de starter van deze draad,
en aan allen die deze draad zo subliem vonden,

gaan jullie nu ook zo'n draad maken voor de tsjeven hun bal, waar dus ook meer dan 75 procent van de Vlamingen niet op gestemd heeft ...
en ook voor de blauwen, en voor de sossen ...???

Of is het de bedoeling om alle bals van politieke partaaien te verbieden, inbegrepen de duistere fuiven van sommige kleine ekstreme partijtjes?
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 16:58   #133
Tegendradigaard

Standaard

watte de Will Tura gaat weer zingen op het bal van de VLD heb ik gehoord.....

blauw.....
Oud 27 juli 2006, 17:05   #134
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan jij rekenen? Er is een bepaalde som geld die de overheid via de balastingen binnen krijgt. Daarvan gaat een deel naar partijdotaties, die gebaseerd zijn op het aantal stemmen die de partijen gehaald hebben die de kiesdrempel haalden. De rest van het belastingsgeld wordt gebruikt voor andere doeleinden. Waarom zou iemand die gestemd heeft op een partij die de kiesdrempel niet haalde meer moeten betalen voor die andere doeleinden?
Oud 27 juli 2006, 17:07   #135
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zeg, een vraagje aan de starter van deze draad,
en aan allen die deze draad zo subliem vonden,

gaan jullie nu ook zo'n draad maken voor de tsjeven hun bal, waar dus ook meer dan 75 procent van de Vlamingen niet op gestemd heeft ...
en ook voor de blauwen, en voor de sossen ...???

Of is het de bedoeling om alle bals van politieke partaaien te verbieden, inbegrepen de duistere fuiven van sommige kleine ekstreme partijtjes?
Als de tjeven een boze brief schrijven aan artiesten die op het VLD bal willen optreden of dat van CD&V of andere zal er inderdaad wel weer ergens zo'n brief verschijnen.

Ik snap niet waarom zoveel mensen zich plots storen aan dezelfde brief die ze nog wel ondersteunden toen het over 0110 artiesten ging. Voor mij was een echt zielige brief net als deze brief.

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 27 juli 2006 om 17:07.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 17:11   #136
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grappig hoor! Jij gelooft duidelijk in niets, behalve dan het VB.
Het VB is een politieke partij en dus onbetrouwbaar.

Citaat:
Niet in de wet, niet in onze rechtspraak, niet in de Europese rechtspraak.
Niet wat betreft democratie en vrijheid van meningsuiting.

Citaat:
Misschien in de woordenboek dan? Volgens het woordenboek is een mening "wat men meent ten aanzien van een persoon, kwestie of geval". Bij mijn weten is een groep mensen geen persoon, noch een kwestie, noch een geval. Dus nee, racisme is geen mening.
Dus een uitspraak als "Een allochtoon is een crimineel" is dan - volgens uw logica - niet racistisch wegens toegepast op slechts 1 persoon en dus een mening?

Citaat:
En aangezien het bovendien aanzet tot haat, (en dus potentiëel ook tot geweld), kom je in het vaarwater van de rechten van die andere. En vrije meningsuiting eindigt in ieder geval waar de rechten van een ander geschonden worden.
Haat en geweld volgen pas nadat de aanhoorder van die mening daartoe kiest. De mening zelf leidt daar niet toe. Overigens, censuur en vervolging van meningsuitingen leiden zelf tot haat en geweld, dat heeft zowat elk dictatoriaal regime - dat van de kerk op kop - in de geschiedenis bewezen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 27 juli 2006 om 17:12.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 17:17   #137
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Kan jij rekenen? Er is een bepaalde som geld die de overheid via de balastingen binnen krijgt. Daarvan gaat een deel naar partijdotaties, die gebaseerd zijn op het aantal stemmen die de partijen gehaald hebben die de kiesdrempel haalden. De rest van het belastingsgeld wordt gebruikt voor andere doeleinden. Waarom zou iemand die gestemd heeft op een partij die de kiesdrempel niet haalde meer moeten betalen voor die andere doeleinden?
ANDERE doeleinden. Wil jij nu zeggen dat het VB al de rest van het geld krijgt ???

geef mij eens de link waarin dat staat.

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 27 juli 2006 om 17:18.
Oud 27 juli 2006, 17:56   #138
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar blijf je je onzin toch vandaan halen? Niemand ontkend dat er een probleem is met bepaalde bevolkingsgroepen. En daarover praten heeft niets met racisme te maken. Wat wel racistisch is, is dat je die problemen louter en alleen toeschrijft aan hun afkomst, dan je systematisch een hele bevolkingsgroep stigmatiseert voor de daden van een minderheid, dat je systematisch hun hele cultuur belachelijk maakt, dat je hen systematisch voorstelt als minderwaardig,... En dat heeft dus niets met vrijheid van meningsuiting te maken, maar alles met een diepgewortelde haat tegen die groepen. Of geloof jij nu echt in de simplistische oplossingen van het VB?
De oplossingen van het VB kunnen dan simplistisch zijn, en "het probleem" niet zomaar oplossen... maar dat is alvast een heel stuk beter dan de problemen verzwijgen, goedpraten, gegevens vervalsen, alles aanvaarden alsof het toch vanzelfsprekend is en "we er maar moeten leren mee leven" en zo van die nutteloze en nietsoplossende prietpraat waar andere partijen en bepaalde linkse multicullers hun mantra hebben van gemaakt!
Zelfs binnen de groep van allochtonen zijn er heel wat goedbedoelende burgers die zelf problemen hebben met het gedrag en de mentaliteit van een niet onaanzienlijk aantal van hun soortgenoten. Er zijn er zelfs die voor het VB stemmen, om er toch iets aan gedaan te krijgen... stel je voor.
De problemen louter toeschrijven aan hun afkomst, een ganse bevolkingsgroep stigmatiseren omdat opmerkingen over een deel van hen worden gemaakt, hun cultuur belachelijk maken enz ?
- een bepaalde groep binnen die allochtonen hebben inderdaad een bijna wereldwijde reputatie ivm met de problemen die ze veroorzaken, Marokkanen, om ze niet te noemen. Dat vermelden staat niet gelijk met de ganse groep beschuldigen! Nazi's waren Duitsers, is daarmee gezegd dat alle Duitsers nazi's waren?
- hun cultuur belachelijk gemaakt? Wel, er zijn inderdaad dingen die in onze Westerse landen als belachelijk, achterlijk, niet toelaatbaar enz mogen/moeten bestempeld worden en hier ontoelaatbaar moeten zijn en blijven. Trouwens zij vinden van ons hetzelfde. Dat is het resultaat van alles en iedereen op een hoop te gooien, ook al passen ze niet bij elkaar. Zet maar wolven, schapen, kippen, vossen enz bij elkaar... en praat ze maar een "multiculwereldje" aan waar ze allemaal beter zullen van worden...
Problemen op tafel gooien en willen oplossen, ook al vergt het minder aangename oplossingen voor sommige individuen (... en niet alle leden van de groep) = "racisme" ???
Je doet maar... en hou maar op met "waar haal je al die onzin vandaan". Een beetje last van een dikke nek? Op 8 oktober zullen er heel wat mensen zijn die, uitgaande van diezelfde "onzin" een keuze zullen maken die niet in je kraam zal passen.

Laatst gewijzigd door andev : 27 juli 2006 om 18:00.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 19:06   #139
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
ANDERE doeleinden. Wil jij nu zeggen dat het VB al de rest van het geld krijgt ???

geef mij eens de link waarin dat staat.
Jij hebt duidelijk mijn post niet begrepen... Andere doeleinden = alles behalve partijdotaties. Maw een deel van het belastinggeld is bestemd voor partijdotaties en wordt verdeeld volgens het aantal stemmen dat partijen, die de kiesdrempel gehaald hebben, kregen. Dat deel van het belastinggeld komt van alle belastingbetalers. Als je op een partij hebt gestemd die de kiesdrempel heeft gehaald, gaat dat naar die partij. Als je op een partij hebt gestemd die de kiesdrempel niet haalde, wordt het verdeeld over de andere partijen. Snap je het nu?
Oud 27 juli 2006, 19:26   #140
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
De oplossingen van het VB kunnen dan simplistisch zijn, en "het probleem" niet zomaar oplossen... maar dat is alvast een heel stuk beter dan de problemen verzwijgen, goedpraten, gegevens vervalsen, alles aanvaarden alsof het toch vanzelfsprekend is en "we er maar moeten leren mee leven" en zo van die nutteloze en nietsoplossende prietpraat waar andere partijen en bepaalde linkse multicullers hun mantra hebben van gemaakt!
Zelfs binnen de groep van allochtonen zijn er heel wat goedbedoelende burgers die zelf problemen hebben met het gedrag en de mentaliteit van een niet onaanzienlijk aantal van hun soortgenoten. Er zijn er zelfs die voor het VB stemmen, om er toch iets aan gedaan te krijgen... stel je voor.
De problemen louter toeschrijven aan hun afkomst, een ganse bevolkingsgroep stigmatiseren omdat opmerkingen over een deel van hen worden gemaakt, hun cultuur belachelijk maken enz ?
- een bepaalde groep binnen die allochtonen hebben inderdaad een bijna wereldwijde reputatie ivm met de problemen die ze veroorzaken, Marokkanen, om ze niet te noemen. Dat vermelden staat niet gelijk met de ganse groep beschuldigen! Nazi's waren Duitsers, is daarmee gezegd dat alle Duitsers nazi's waren?
- hun cultuur belachelijk gemaakt? Wel, er zijn inderdaad dingen die in onze Westerse landen als belachelijk, achterlijk, niet toelaatbaar enz mogen/moeten bestempeld worden en hier ontoelaatbaar moeten zijn en blijven. Trouwens zij vinden van ons hetzelfde. Dat is het resultaat van alles en iedereen op een hoop te gooien, ook al passen ze niet bij elkaar. Zet maar wolven, schapen, kippen, vossen enz bij elkaar... en praat ze maar een "multiculwereldje" aan waar ze allemaal beter zullen van worden...
Problemen op tafel gooien en willen oplossen, ook al vergt het minder aangename oplossingen voor sommige individuen (... en niet alle leden van de groep) = "racisme" ???
Je doet maar... en hou maar op met "waar haal je al die onzin vandaan". Een beetje last van een dikke nek? Op 8 oktober zullen er heel wat mensen zijn die, uitgaande van diezelfde "onzin" een keuze zullen maken die niet in je kraam zal passen.
Dat fabeltje van "problemen verzwijgen, goedpraten, gegevens vervalsen, alles aanvaarden alsof het toch vanzelfsprekend is en we er maar moeten leren mee leven" bestaat niet of toch niet in de proporties die het VB wil doen geloven. Bepaalde problemen zijn nu eenmaal niet eenvoudig op te lossen. Maar langs de andere kant zijn de problemen ook niet van die proporties die het VB ervan maakt. De multiculturele maatschappij is een feit. Je mag daar tegen zijn. Je mag hopen dat die verdwijnt. Maar dat zal de zaken niet veranderen. Die multiculturele maatschappij zal er blijven. Daar kan zelfs het VB niets aan veranderen. En dan heb ik het zelfs niet alleen over allochtonen. Het is duidelijk dat er binnende autochtonen ondertussen ook al zo'n grote verschillen zijn dat je bijna van verschillende culturen kan spreken. De "normen en waarden" zijn ook niet voor alle autochtonen gelijk. Dus de enige oplossing die er is, is proberen beter met elkaar samen te leven. Dat betekent niet dat je problemen moet aanvaarden, maar wel dat je culturele verschillen moet aanvaarden. Je kan een cultuur niet opdringen.

Opmerkingen zoals Marokanen hebben een wereldwijde reputatie voor de problemen die ze veroorzaken kan je inderdaad racistisch noemen. Omdat die bewering echt ongefundeerd is. In andere landen zijn er andere groepen waar meer problemen mee zijn. Het is nu eenmaal zo dat Marokkanen in onze contreien een groot deel van de allochtone bevolking uitmaken. Maar de problemen die er zijn, zijn er niet omdat ze Marokkaan zijn. Daarin zit het racistische van je discours. Wat betreft de cultuur. Je mag gerust zeggen dat bepaalde zaken van een cultuur hier niet tolereerbaar zijn in zoverre ze indruisen tegen onze wetten. Over de rest heeft niemand het recht te oordelen. En al helemaal niet om die cultuur daarom als minderwaardig te beschouwen. Want het zijn zo'n waardeoordelen die in de geschiedenis al hebben aangetoond tot wat ze kunnen leiden.

Overigens is je vergelijking tussen onze multiculturele maatschappij en het samenzetten van verschillende diersoorten totaal onnozel. Alle mensen behoren namelijk tot dezelfde soort. Het samenzetten van verschillende rassen van dezelfde diersoort zal niet echt tot grootschalige problemen leiden. Alleen zullen ze elkaar soms verkeerd begrijpen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be