![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister-President
|
![]() Lotto is een NV van publiek recht en dus nog steeds gebonden aan de overheid.
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer sommigen in het VB bepaalde toestanden aanklagen die specifiek in verband staan met bepaalde delen van bepaalde bevolkingsgroepen... dan noemen jullie dat "racisme", en voor jullie is de zaak opgelost! Je blijft de zaken ondersteboven draaien. Die bepaalde groepen krijgen verwijten op meerdere gebieden... omdat er iets aan hun gedrag en opvattingen scheelt die we hier in ons land niet hoeven te dulden! En niet omdat de mensen hier in grote getale racisten zijn. Er bestaan racisten, maar meer bij "hen" dan bij ons, twijfel daar maar niet aan. En de genocides kun je beter gaan zoeken in sommige landen, ook nu, waar sommige van die geviseerde groepen vandaan komen! Kijk maar eens wat in bepaalde delen van het Afrikaanse continent gebeurt! Daar zijn de doden door "echt" racisme niet meer te tellen, gewoon een fait divers in onze nieuwsberichten, en misschien weten we er nog geen tiende van... Maar oei, wat een groot drama als er hier eens één sneuvelt... Uiteraard kom je nu weer niet af met de joden, de nazis, de kampen enz enz. Of neem er meteen maar de oude Grieken en de wetten van Hammoerabi bij enz, genoeg voorbeelden in de geschiedenis. Wat telt is wat er nu aan de gang is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 27 juli 2006 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() Dat klopt niet in het geval de partij waarop ik gestemd heb de kiesdrempel niet gehaald heeft. In dat geval wordt mijn belastinggeld mee gebruikt voor de andere partijen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De dotatie wordt gegeven naargelang het aantal behaalde stemmen£. Dus degene die Vlaams Belang stemt betaald aan Vlaams Belang. Wanneer u niet stemt, wil dit zeggen dat het u geen bal kan schelen wat er gebeurt met uw geld. maar dit gaat dan niet naar Vlaams Belang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, dat klopt niet uw geld gaat niet naar een andere partij. Het aantal stemmen bepaald de dotatie! en niet de kiesdrempel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() Dat heb ik ook al proberen te zeggen, maar dat gaat er niet in...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
en ter uwer attentie de mening van VanDale over wat een mening juist is: [SIZE=4]me·ning[/SIZE] (de ~ (v.), ~en) 1 wat men van iem. of iets vindt, hoe men oordeelt => gedacht, gedachte, geluid, gevoelen, inzicht, oordeel, opinie, opvatting, standpunt, stellingname das al nen hele anderen uitleg dan den uwen he... "HOE MEN OORDEELT" en dat oordeel kan U natuurlijk niet aanstaan... maar das een heel andere kwestie. Het is en blijft een MENING. Geloof je nog in de woordenboeken ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 27 juli 2006 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg, een vraagje aan de starter van deze draad,
en aan allen die deze draad zo subliem vonden, gaan jullie nu ook zo'n draad maken voor de tsjeven hun bal, waar dus ook meer dan 75 procent van de Vlamingen niet op gestemd heeft ... en ook voor de blauwen, en voor de sossen ...??? Of is het de bedoeling om alle bals van politieke partaaien te verbieden, inbegrepen de duistere fuiven van sommige kleine ekstreme partijtjes? |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() watte de Will Tura gaat weer zingen op het bal van de VLD heb ik gehoord.....
blauw..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() Kan jij rekenen? Er is een bepaalde som geld die de overheid via de balastingen binnen krijgt. Daarvan gaat een deel naar partijdotaties, die gebaseerd zijn op het aantal stemmen die de partijen gehaald hebben die de kiesdrempel haalden. De rest van het belastingsgeld wordt gebruikt voor andere doeleinden. Waarom zou iemand die gestemd heeft op een partij die de kiesdrempel niet haalde meer moeten betalen voor die andere doeleinden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik snap niet waarom zoveel mensen zich plots storen aan dezelfde brief die ze nog wel ondersteunden toen het over 0110 artiesten ging. Voor mij was een echt zielige brief net als deze brief. Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 27 juli 2006 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 27 juli 2006 om 17:12. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
geef mij eens de link waarin dat staat.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 27 juli 2006 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs binnen de groep van allochtonen zijn er heel wat goedbedoelende burgers die zelf problemen hebben met het gedrag en de mentaliteit van een niet onaanzienlijk aantal van hun soortgenoten. Er zijn er zelfs die voor het VB stemmen, om er toch iets aan gedaan te krijgen... stel je voor. De problemen louter toeschrijven aan hun afkomst, een ganse bevolkingsgroep stigmatiseren omdat opmerkingen over een deel van hen worden gemaakt, hun cultuur belachelijk maken enz ? - een bepaalde groep binnen die allochtonen hebben inderdaad een bijna wereldwijde reputatie ivm met de problemen die ze veroorzaken, Marokkanen, om ze niet te noemen. Dat vermelden staat niet gelijk met de ganse groep beschuldigen! Nazi's waren Duitsers, is daarmee gezegd dat alle Duitsers nazi's waren? - hun cultuur belachelijk gemaakt? Wel, er zijn inderdaad dingen die in onze Westerse landen als belachelijk, achterlijk, niet toelaatbaar enz mogen/moeten bestempeld worden en hier ontoelaatbaar moeten zijn en blijven. Trouwens zij vinden van ons hetzelfde. Dat is het resultaat van alles en iedereen op een hoop te gooien, ook al passen ze niet bij elkaar. Zet maar wolven, schapen, kippen, vossen enz bij elkaar... en praat ze maar een "multiculwereldje" aan waar ze allemaal beter zullen van worden... Problemen op tafel gooien en willen oplossen, ook al vergt het minder aangename oplossingen voor sommige individuen (... en niet alle leden van de groep) = "racisme" ??? Je doet maar... en hou maar op met "waar haal je al die onzin vandaan". Een beetje last van een dikke nek? Op 8 oktober zullen er heel wat mensen zijn die, uitgaande van diezelfde "onzin" een keuze zullen maken die niet in je kraam zal passen. Laatst gewijzigd door andev : 27 juli 2006 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() Jij hebt duidelijk mijn post niet begrepen... Andere doeleinden = alles behalve partijdotaties. Maw een deel van het belastinggeld is bestemd voor partijdotaties en wordt verdeeld volgens het aantal stemmen dat partijen, die de kiesdrempel gehaald hebben, kregen. Dat deel van het belastinggeld komt van alle belastingbetalers. Als je op een partij hebt gestemd die de kiesdrempel heeft gehaald, gaat dat naar die partij. Als je op een partij hebt gestemd die de kiesdrempel niet haalde, wordt het verdeeld over de andere partijen. Snap je het nu?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
Opmerkingen zoals Marokanen hebben een wereldwijde reputatie voor de problemen die ze veroorzaken kan je inderdaad racistisch noemen. Omdat die bewering echt ongefundeerd is. In andere landen zijn er andere groepen waar meer problemen mee zijn. Het is nu eenmaal zo dat Marokkanen in onze contreien een groot deel van de allochtone bevolking uitmaken. Maar de problemen die er zijn, zijn er niet omdat ze Marokkaan zijn. Daarin zit het racistische van je discours. Wat betreft de cultuur. Je mag gerust zeggen dat bepaalde zaken van een cultuur hier niet tolereerbaar zijn in zoverre ze indruisen tegen onze wetten. Over de rest heeft niemand het recht te oordelen. En al helemaal niet om die cultuur daarom als minderwaardig te beschouwen. Want het zijn zo'n waardeoordelen die in de geschiedenis al hebben aangetoond tot wat ze kunnen leiden. Overigens is je vergelijking tussen onze multiculturele maatschappij en het samenzetten van verschillende diersoorten totaal onnozel. Alle mensen behoren namelijk tot dezelfde soort. Het samenzetten van verschillende rassen van dezelfde diersoort zal niet echt tot grootschalige problemen leiden. Alleen zullen ze elkaar soms verkeerd begrijpen. |
|
![]() |
![]() |