Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2006, 21:04   #121
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Wel, als u de dode VN-waarnemers dus minder erg vindt dan dode Israëli's, dan stop ik nu de discussie, want daaruit blijkt dat u een dubbele standaard hanteert. De politie moet niet schieten als er burgers in hun vuurlinie lopen. Israël kan gerust een beetje voorzichtiger zijn bij het uitzoeken van hun doelen...
Dus volgens u is een politieagent die tijdens een vuurgevecht met misdadigers een burger raakt schuldig aan moord en moet die op dezelfde voet geplaatst worden als een gangster die doelgericht een burger vermoordt. Fraaie moraal.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 21:04   #122
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Bent u werkelijk zo dom en onwetend?
Nee, maar u duidelijk wel
Oud 27 juli 2006, 21:08   #123
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dus volgens u is een politieagent die tijdens een vuurgevecht met misdadigers een burger raakt schuldig aan moord en moet die op dezelfde voet geplaatst worden als een gangster die doelgericht een burger vermoordt. Fraaie moraal.
Als die agent met opzet blijft schieten, ook al kan hij duidelijk zien dat er een burger voor de loop van zijn wapen blijft lopen, wel ja. Als Israël alles, maar dan ook alles in het werk stelt om onschuldige slachtoffers te vermijden, dan zou ik geen commentaar hebben. Maar er zijn een paar honderd burgerslachtoffers gevallen, waaronder vrouwen en kinderen. Gaat u nog beweren dat Israël alles, maar dan ook alles in het werk heeft gesteld om burgerslachtoffers te vermijden?
Ik denk niet dat dat het geval was, anders hadden die vier VN-waarnemers nu nog geleefd...
Oud 27 juli 2006, 21:11   #124
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Als die agent met opzet blijft schieten, ook al kan hij duidelijk zien dat er een burger voor de loop van zijn wapen blijft lopen, wel ja. Als Israël alles, maar dan ook alles in het werk stelt om onschuldige slachtoffers te vermijden, dan zou ik geen commentaar hebben. Maar er zijn een paar honderd burgerslachtoffers gevallen, waaronder vrouwen en kinderen. Gaat u nog beweren dat Israël alles, maar dan ook alles in het werk heeft gesteld om burgerslachtoffers te vermijden?
Ik denk niet dat dat het geval was, anders hadden die vier VN-waarnemers nu nog geleefd...
Indien Israel niet terughoudend en zeer doelgericht was opgetrden dan zouden er nu vele duizenden doden zijn.
Ik stel vast dat u dus elke politieactie om gijzelaars te bevrijden gelijkstelt met poging tot moord (er is immers steeds een groot risico dat de gijzelaars omkomen).
Oud 27 juli 2006, 21:16   #125
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ontkent u dat er bij de gealieerde operaties vele burgerslachtoffers vielen?
En in WOII werd inderdaad op grote schaal gebruik gemaakt van witte fosfor. Ook van vlammenwerpers (tegenwoordig wat uit de mode).
Ik ontken dat niet, ik betreur het des te meer. Witte fosfor, vlammenwerpers, "Dresden", Hiroshima, Nagasaki.... Verschrikkelijke dingen die niet eens nodig waren voor de overwinning. Om nog maar van WO I te zwijgen! Nutteloze wreedheden die u vandaag misbruikt om de dood en de verminking van onschuldigen goed te praten.

Citaat:
Dat het Christelijk geïnspireerde organisaties zijn die ervoor gezorgd hebben dat de slavernij de wereld uit geholpen werd is gewoon een feit. Dat slavernij uit Europa verdween met de kerstening is ook een feit. Ik kan het ook niet helpen dat u daar niets van af weet.
Ha! Doet er mij aan denken dat u mij nog heelwat antwoorden schuldig bent:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=108
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 21:17   #126
thondermonst
Vreemdeling

thondermonst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
"I'm willing to give up my liberty for freedom!"
Had deze ergens in een interview gehoord, fantastisch gewoon.
Ook Terrorstorm gezien?

Nogal bondige documentaire maar een goede introductiecursus staatsterreur.

Voor de geïnteresseerden:

http://video.google.com/videoplay?do...&q=terrorstorm
thondermonst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 21:18   #127
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Indien Israel niet terughoudend en zeer doelgericht was opgetrden dan zouden er nu vele duizenden doden zijn.
Ik stel vast dat u dus elke politieactie om gijzelaars te bevrijden gelijkstelt met poging tot moord (er is immers steeds een groot risico dat de gijzelaars omkomen).
Terughoudend? Dus die dood van VN-waarnemers had niet kunnen worden vermeden? Want in al uw reacties blijft u dat negeren wanneer ik het naar voren breng...
Oud 27 juli 2006, 21:18   #128
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen, het verschrikkelijk is dat u bloeddorstige terroristen als Hizbollah gelijkstelt met een legitieme staat. U wijst radikaal elke internationale rechtsordening af en kiest voor de volslagen chaos en normloosheid.
Ik herhaal mijn vraag: wat maakt dat onderscheid uit voor de slachtoffers? Als er al iets 'terroristen' gelijkstelt met 'een legitieme staat', dan is het hun dood wel. Of hun geruïneerd leven.

Laatst gewijzigd door drosophila : 27 juli 2006 om 21:21.
Oud 27 juli 2006, 21:21   #129
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ik ontken dat niet, ik betreur het des te meer. Witte fosfor, vlammenwerpers, "Dresden", Hiroshima, Nagasaki.... Verschrikkelijke dingen die niet eens nodig waren voor de overwinning. Om nog maar van WO I te zwijgen! Nutteloze wreedheden die u vandaag misbruikt om de dood en de verminking van onschuldigen goed te praten.
Ja, het spijt mij dat u de geallieerde strijd om Europa te bevrijden afkeurt. Ik doe dat niet.
Oud 27 juli 2006, 21:22   #130
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, het spijt mij dat u de geallieerde strijd om Europa te bevrijden afkeurt. Ik doe dat niet.
Ah, doe ik dat? En waar dan wel?
Oud 27 juli 2006, 21:23   #131
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Terughoudend? Dus die dood van VN-waarnemers had niet kunnen worden vermeden? Want in al uw reacties blijft u dat negeren wanneer ik het naar voren breng...
Hebr u een bewijs van het tegendeel? Neen.
Als Israel echt VN-waarnemers opzettelijk had willen doden dan waren er al veel meer dood.
Zelden heeft een dergelijk grootschalig offensief zo weinig slachtoffers gemaakt.
Oud 27 juli 2006, 21:24   #132
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ah, doe ik dat? En waar dan wel?
Ik citeer u even:

U meent dat de geallieerde strijd een nutteloze wreedheid was.
Oud 27 juli 2006, 21:26   #133
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ik herhaal mijn vraag: wat maakt dat onderscheid uit voor de slachtoffers? Als er al iets 'terroristen' gelijkstelt met 'een legitieme staat', dan is het hun dood wel. Of hun geruïneerd leven.
U wijst elke internationale rechtsorde af. Als ik uw logica volg dan kunnen alle conventies overboord gegooid worden en kan iedereen er lustig op los beginnen schieten.
Tot wat dat leidt is te zien in Congo.
Oud 27 juli 2006, 21:28   #134
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik citeer u even:

U meent dat de geallieerde strijd een nutteloze wreedheid was.
U kan niet lezen. Ik heb het over wreedheden waarvan sommige ook vandaag als grove schendingen van internationale en humanitiaire regels zouden worden beschouwd (Dresden bv.) en die ik evenzeer ongerechtvaardigd vind als het gebruik van clusterbommen vandaag. Nergens keur ik de bevrijding an sich af.
Oud 27 juli 2006, 21:29   #135
thondermonst
Vreemdeling

thondermonst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo? Vele duizenden doden? En hoe zou Hezbollah of Hamas dat hebben klaargespeeld? Door hun indrukwekkende luchtmacht, marine en landmacht in te zetten, of wa? Blijkbaar beschikken ze over niets beter dan derderangsmateriaal als katyusha-raketten, en als ze daarmee duizenden doden willen maken, zijn ze nog wel een paar jaar bezig.
thondermonst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 21:30   #136
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U wijst elke internationale rechtsorde af. Als ik uw logica volg dan kunnen alle conventies overboord gegooid worden en kan iedereen er lustig op los beginnen schieten.
Tot wat dat leidt is te zien in Congo.
U antwoordt niet op mijn vraag.
Oud 27 juli 2006, 21:32   #137
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
U kan niet lezen. Ik heb het over wreedheden waarvan sommige ook vandaag als grove schendingen van internationale en humanitiaire regels zouden worden beschouwd (Dresden bv.) en die ik evenzeer ongerechtvaardigd vind als het gebruik van clusterbommen vandaag. Nergens keur ik de bevrijding an sich af.
Elk onderdeel van de bevrijding ging gepaard met militaire operaties waarbij gegarandeerd burgerslachtoffers vielen. U keurt dit wel af. Dus keurt u de hele bevrijdingscampagne af.
Het gebruik van Fosfor was toen en ook nu geen schending van internationale regels.
Trouwens, u hebt lak aan internationale regels en wijst ze van de hand. Anders zou u een terroristische organisatie niet gelijkstellen met een legitieme staat.
Oud 27 juli 2006, 21:33   #138
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thondermonst Bekijk bericht
Hoezo? Vele duizenden doden? En hoe zou Hezbollah of Hamas dat hebben klaargespeeld? Door hun indrukwekkende luchtmacht, marine en landmacht in te zetten, of wa? Blijkbaar beschikken ze over niets beter dan derderangsmateriaal als katyusha-raketten, en als ze daarmee duizenden doden willen maken, zijn ze nog wel een paar jaar bezig.
Ik heb het over de terughoudendheid van Israel.
Oud 27 juli 2006, 21:34   #139
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
U antwoordt niet op mijn vraag.
Jawel. Ik zeg u dat er een verschil is tussen een militaire actie van een legitieme overheid en een misdadige actie van een terroristische beweging.
U aanvaardt dit echter niet want voor u zijn terroristen even legitiem als erkende staten.
Oud 27 juli 2006, 21:36   #140
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Hebr u een bewijs van het tegendeel? Neen.
Als Israel echt VN-waarnemers opzettelijk had willen doden dan waren er al veel meer dood.
Zelden heeft een dergelijk grootschalig offensief zo weinig slachtoffers gemaakt.
Nou, ik kan wel wat moderne offensieven opnoemen waar relatief gezien minder burgerslachtoffers zijn gevallen. Toen NATO Kosovo en Servië bombardeerden zijn er tien keer zoveel slachtoffers als nu gevallen. Maar Niet alleen duurde die actie veel langer en werd er ook veel meer vuurkracht ingezet.
Ik heb nergens beweerd dat ze met opzet die posities van de VN hebben gebombardeerd. Ik zeg simpelweg: als ze beter hadden uitgekeken, hadden ze die bunker (een potentiële Hezbollah bunker, inderdaad) niet gebombardeerd. Het lijkt me weinig waarschijnlijk dat de VN haar posities niet duidelijk markeert (vb. met VN-vlaggen):
http://forum.politics.be/showthread.php?t=53916
Trouwens, het zou me verbazen dat Israël niet precies weet wat de VN-observatieposten zijn.
En in verband met dat bewijs: kan u bewijzen dat Israël zich wél terughoudend opzet? Ik dacht het ook niet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be