Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2006, 00:03   #121
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ge maakt uzelf hier echt wel belachelijk. Over "braaf" heb ik niks gezegd. Ik ben ook helemaal niet over coca cola begonnen. Van mij mag iedereen drinken wat hij wil, zolang hij maar geen anderen stoort met zijn gedrag. Ik heb écht wel andere dingen aan m'n hoofd hoor. Hoe onnozel. Alsof het mij iets kan schelen of de moslims cola drinken of niet. Tussen haakjes, ik drink zelf nooit cola. In mijn hele leven heb ik slechts een paar keer cola geproefd en ik herinner mij dat ik het één keer gedronken heb, jaren geleden, omdat er niks anders was. Tegen mijn gedacht trouwens. Het is al jaren en jaren geleden dat ik nog één druppel cola gedronken heb. Die suiker vind ik trouwens zeer ongezond en ik vind het vrij slecht van smaak.
je gaat wel schoon off topic. Graag had ik concreet willen weten wat dat moslim imperialisme inhoudt en in hoeverre dat erger is dan het anglo-amerikaans imperialisme.
Oud 6 augustus 2006, 00:04   #122
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dus Amerikaans imperialisme mag, maar Islamitisch "imperialisme" niet? Niemand verplicht je toch ook om naar die islamitische banken te gaan? En ik denk niet dat men Bollywoodfilms in de cinema's van België kan zien.
Eh, ik reageerde enkel maar op dat antwoord dat ik kreeg. Zelf ben ik nooit over "Westers imperialimse" begonnen. Ge houdt me hier verantwoordelijk voor 'n ander zijn woorden. Alsof ik hier zat te klagen over en af te geven op "het vreselijke" Westers imperialisme. Dat waren mijn woorden niet. Ik reageerde er enkel op.

Maar goed. Hoewel ik er niet zelf over begonnen ben, wil ik er toch op reageren.

Ten eerste wil ik kwijt dat ik nergens gezegd heb of Westers imperialisme mag of niet mag. Dat is een interessante vraag, maar ik heb daar nog niets over gezegd in deze draad. Maar ik blijf er bij, cola drinken, Mc Donalds, hollywoodfilms... Het is allemaal niet verplicht. Geen imperialisme dus.

Men is vrij om naar de films te gaan kijken die men wil. Zo eenvoudig is het. Daar is dus geen sprake van imperialisme. Iets anders is wel dat MTV TMF heeft overgenomen. Da's iets anders. Ben ik niet blij om, maar ja... Het is nu zo.

Ik ben trouwens wel blij met Kroes haar boete voor Microsoft. Ik hoop dat mevrouw Kroes bekwaam is en dat we op haar kunnen rekenen en dat ze haar werk goed doet. 't Is te hopen.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 6 augustus 2006 om 00:09.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2006, 00:05   #123
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar heb ik helemaal niets over gezegd. Ik had het alleen maar over Islamitische importbruidjes en over kinderen met een taalachterstand. Maar ja, 'n moslim mag natuurlijk het Nederlands minachten. Omgekeerd daarentegen...
wie zegt er iets over minachten? Als die moslim geen nederlands wil leren dan blijft hij een marginaal in onze maatschappij met alle gevolgen vandien.
Ik zie dus niet waar precies het imperialisme schuilgaat.
Ik zie daarentegen wel een ferm groeiend angelsaxisch taalimperialisme.
Oud 6 augustus 2006, 00:06   #124
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
wie zegt er iets over minachten? Als die moslim geen nederlands wil leren dan blijft hij een marginaal in onze maatschappij met alle gevolgen vandien.
Tommetoch, en ik zit hier mijn artikel voor een academisch blad te schrijven in het arabisch.
Oud 6 augustus 2006, 00:12   #125
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
je gaat wel schoon off topic. Graag had ik concreet willen weten wat dat moslim imperialisme inhoudt en in hoeverre dat erger is dan het anglo-amerikaans imperialisme.
Wel, ik heb het hier toch net gezegd? Importbruidjes, taalachterstand, incidenten in recreatieparken... Waar haalt ge het trouwens dat het allemaal "de schuld van de moslims" zou zijn? Dat denk ik niet. Misschien hebt gij dat opgemaakt uit mijn woorden, maar dat denk ik niet. Het probleem is evenzeer het dalend aantal geboortes, het moreel verval en de decadentie van het Westen. Daar ben ik ook kritisch over, hoor. En daar kunnen de moslims niet aan doen.
Oud 6 augustus 2006, 00:13   #126
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men is vrij om naar de films te gaan kijken die men wil. Zo eenvoudig is het. Daar is dus geen sprake van imperialisme. Iets anders is wel dat MTV TMF heeft overgenomen. Da's iets anders. Ben ik niet blij om, maar ja... Het is nu zo.
en dat komt dan hier wat hypocriet zagen over moslim imperialisme

waarvoor vooralsnog geen bewijzen zijn.
Oud 6 augustus 2006, 00:14   #127
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Tommetoch, en ik zit hier mijn artikel voor een academisch blad te schrijven in het arabisch.
volksverrader.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2006, 00:14   #128
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eh, ik reageerde enkel maar op dat antwoord dat ik kreeg. Zelf ben ik nooit over "Westers imperialimse" begonnen. Ge houdt me hier verantwoordelijk voor 'n ander zijn woorden. Alsof ik hier zat te klagen over en af te geven op "het vreselijke" Westers imperialisme. Dat waren mijn woorden niet. Ik reageerde er enkel op.
Nee, je zat te klagen over "het vreselijke" islamitisch imperialisme.

Citaat:
Maar goed. Hoewel ik er niet zelf over begonnen ben, wil ik er toch op reageren.

Ten eerste wil ik kwijt dat ik nergens gezegd heb of Westers imperialisme mag of niet mag. Dat is een interessante vraag, maar ik heb daar nog niets over gezegd in deze draad. Maar ik blijf er bij, cola drinken, Mc Donalds, hollywoodfilms... Het is allemaal niet verplicht. Geen imperialisme dus.
Het zogezegde islamitisch imperialisme is ook niet verplicht?

Citaat:
Waarom dan ook niet ineens Bollywoodfilms? Dan is er meer keuze
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2006, 00:14   #129
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Importbruidjes, taalachterstand, incidenten in recreatieparken... wat is hun verband met imperialisme juist?
Oud 6 augustus 2006, 00:15   #130
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
volksverrader.
Ga liever klagen bij de academische instanties. :<
Oud 6 augustus 2006, 00:16   #131
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Komaan. Ze wonen hier al meer dan 40 jaar. Zoiets is minachting.

Een marginaal? Niet noodzakelijk. Ik zeg niet dat alle moslims crimineel zijn, maar ik hoor dat sommigen in een chique, dure wagen rijden, zonder dat ze'r voor gewerkt hebben. Ik zou dat geen "marginaal" noemen.

Ge hebt wel gelijk wat betreft Engels imperialimse op het vlak van taal. Maar nogmaals: Geen enkele Amerikaan of Engelsman heeft mij al verboden om Nederlands te spreken.
Oud 6 augustus 2006, 00:19   #132
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
en dat komt dan hier wat hypocriet zagen over moslim imperialisme

waarvoor vooralsnog geen bewijzen zijn.
Zagen? Ik reageer enkel op de antwoorden die ik krijg. Meer niet. Ik ben trouwens niet over imperialisme begonnen.

De overname van TMF gaat trouwens om meer dan "imperialisme" alleen. Het gaat ook om "commercieel" tegenover "artistiek". Geld was de enige reden voor die overname. Met muziek heeft dat niets te maken. Ik ben trouwens Anglofiel en luister niet vaak naar Nederlandstalige muziek. Af en toe zit daar een mooi liedje tussen, maar ik ben geen echte fan van Nederlandstalige muziek.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 6 augustus 2006 om 00:26.
Oud 6 augustus 2006, 00:20   #133
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar nogmaals: Geen enkele Amerikaan of Engelsman heeft mij al verboden om Nederlands te spreken.
En nogmaals: geen enkele moslim verbied je om Nederlands te spreken

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 6 augustus 2006 om 00:30.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2006, 00:21   #134
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Importbruidjes, taalachterstand, incidenten in recreatieparken... wat is hun verband met imperialisme juist?
Na 40 jaar spreken velen nog altijd onze taal niet. Zoiets is minachting én imperialisme. Een Vlaamse vrouw is niet goed genoeg, ze moet uit het land van herkomst komen. Zoiets is racimse. En ook imperialisme.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 6 augustus 2006 om 00:25.
Oud 6 augustus 2006, 00:25   #135
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
En nogmaals: geen enkele moslims verbiedt je om Nederlands te spreken
Dat is waar. Maar als de moslimgemeenschap meer kinderen krijgt dan de autochtonen, dan krijg je op termjin wel effect. In Brussel is "Mohammed" de meest voorkomende naam bij pasgeboren mannelijke babies. De moslimgmeenschap groeit snel.

Trouwens, ik wil hier even duidelijk zijn. Het westen moet zijn problemen zelf oplossen. Als er hier te weinig babies worden geboren, is dat ONS probleem niet dat van de moslims. Het moreel verval is ONS probleem, niet dat van de moslims. Wij moeten zelf de gevolgen van het moreel verval aanpakken. Dat moeten we zelf doen.
Oud 6 augustus 2006, 00:28   #136
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een marginaal? Niet noodzakelijk. Ik zeg niet dat alle moslims crimineel zijn, maar ik hoor dat sommigen in een chique, dure wagen rijden, zonder dat ze'r voor gewerkt hebben. Ik zou dat geen "marginaal" noemen.
je hebt gehoord. Tja ik hoor zoveel. En als er moslims zijn die criminele feiten plegen moeten zij voor die criminele feiten gestraft worden, dat heeft niks met al dan niet moslim zijn te maken.

Citaat:
Ge hebt wel gelijk wat betreft Engels imperialimse op het vlak van taal. Maar nogmaals: Geen enkele Amerikaan of Engelsman heeft mij al verboden om Nederlands te spreken.
er zijn hele economische systemen die ons dwingen te verengelsen. ik ken daarentegen geen enkele dwang om arabisch te moeten leren.
Oud 6 augustus 2006, 00:29   #137
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Na 40 jaar spreken velen nog altijd onze taal niet. Zoiets is minachting én imperialisme. Een Vlaamse vrouw is niet goed genoeg, ze moet uit het land van herkomst komen. Zoiets is racimse. En ook imperialisme.
racisme wellicht, maar wat is er nu precies imperialistisch aan?
Oud 6 augustus 2006, 00:30   #138
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Nee, je zat te klagen over "het vreselijke" islamitisch imperialisme.

Het zogezegde islamitisch imperialisme is ook niet verplicht?

Waarom dan ook niet ineens Bollywoodfilms? Dan is er meer keuze
Klagen? Ik reageerde enkel op wat ik hier lees. Ik heb trouwens nergens over "vreselijk islamitisch imperialisme" gesproken. Feit is wel dat de radicale moslims imperialisten zijn. Dat is zo. Zo zijn Turken geen Arabieren. Iraniërs ook niet. Is er nu nog veel over van hun oorspronkelijke cultuur? Is er in Marokko nog veel over van de Berberse taal en cultuur? Hoe komt het dat Arabisch de officiële taal is in Egypte? De Egyptenaren hadden toch hun eigen taal? Waarom spreken ze die niet?

Ik heb niets tegen Bollywoodfilms.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 6 augustus 2006 om 00:30.
Oud 6 augustus 2006, 00:35   #139
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
je hebt gehoord. Tja ik hoor zoveel. En als er moslims zijn die criminele feiten plegen moeten zij voor die criminele feiten gestraft worden, dat heeft niks met al dan niet moslim zijn te maken.

er zijn hele economische systemen die ons dwingen te verengelsen. ik ken daarentegen geen enkele dwang om arabisch te moeten leren.
Ge hebt gelijk. Criminelen moeten gestraft worden. Gelieve dat eens te gaan uitleggen aan Oncelinx en de politiek correcten die de moslims zelfmedelijden en zelfbeklag aanpraten.

Wij worden niet gedwongen om te verengelsen. Dat is onzin. Wij hebben 'n vrije economie. Het brengt natuurlijk wel geld op als je Engels leert. Dat wil ik geloven. Of allez, dat k�*n geld opbrengen. Dat is iets anders. Trouwens, ik zie meer de "globalisatie" als oorzaak dan "economische systemen".

De meeste mensen reizen graag. Is het dan niet handig als je Engels spreekt. De meesten zitten graag eens op internet. Is het dan niet handig als je Engels spreekt? Ge kunt dat imperialisme noemen. Maar de oorzaak is volgens mij de globalisering.
Oud 6 augustus 2006, 00:42   #140
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge hebt gelijk. Criminelen moeten gestraft worden. Gelieve dat eens te gaan uitleggen aan Oncelinx en de politiek correcten die de moslims zelfmedelijden en zelfbeklag aanpraten.
Ik heb bijzonder weinig vandoen met Oncelinx en de politiek correcte salonsossen.

Citaat:
Wij worden niet gedwongen om te verengelsen. Dat is onzin. Wij hebben 'n vrije economie. Het brengt natuurlijk wel geld op als je Engels leert.
het brengt geld op. En waarom? Omdat de dominante kracht in het mondiaal kapitalisme de verenigde staten zijn. D�*�*rom 'brengt Engels geld op'. Puur het gevolg van het amerikaanse imperialisme dus.

Citaat:
Dat wil ik geloven. Of allez, dat k�*n geld opbrengen. Dat is iets anders. Trouwens, ik zie meer de "globalisatie" als oorzaak dan "economische systemen".
en wat is globalisering anders dan een economisch systeem? Een goddelijke mystieke kracht of zo?

Citaat:
De meeste mensen reizen graag. Is het dan niet handig als je Engels spreekt. De meesten zitten graag eens op internet. Is het dan niet handig als je Engels spreekt? Ge kunt dat imperialisme noemen. Maar de oorzaak is volgens mij de globalisering.
ja, anglo-amerikaans imperialistische globalisering.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be