![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar goed. Hoewel ik er niet zelf over begonnen ben, wil ik er toch op reageren. Ten eerste wil ik kwijt dat ik nergens gezegd heb of Westers imperialisme mag of niet mag. Dat is een interessante vraag, maar ik heb daar nog niets over gezegd in deze draad. Maar ik blijf er bij, cola drinken, Mc Donalds, hollywoodfilms... Het is allemaal niet verplicht. Geen imperialisme dus. Men is vrij om naar de films te gaan kijken die men wil. Zo eenvoudig is het. Daar is dus geen sprake van imperialisme. Iets anders is wel dat MTV TMF heeft overgenomen. Da's iets anders. Ben ik niet blij om, maar ja... Het is nu zo. Ik ben trouwens wel blij met Kroes haar boete voor Microsoft. Ik hoop dat mevrouw Kroes bekwaam is en dat we op haar kunnen rekenen en dat ze haar werk goed doet. 't Is te hopen. Laatst gewijzigd door Stefanie : 6 augustus 2006 om 00:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie dus niet waar precies het imperialisme schuilgaat. Ik zie daarentegen wel een ferm groeiend angelsaxisch taalimperialisme.
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister-President
|
![]() Wel, ik heb het hier toch net gezegd? Importbruidjes, taalachterstand, incidenten in recreatieparken... Waar haalt ge het trouwens dat het allemaal "de schuld van de moslims" zou zijn? Dat denk ik niet. Misschien hebt gij dat opgemaakt uit mijn woorden, maar dat denk ik niet. Het probleem is evenzeer het dalend aantal geboortes, het moreel verval en de decadentie van het Westen. Daar ben ik ook kritisch over, hoor. En daar kunnen de moslims niet aan doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() waarvoor vooralsnog geen bewijzen zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Importbruidjes, taalachterstand, incidenten in recreatieparken... wat is hun verband met imperialisme juist?
![]() |
![]() |
#130 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ga liever klagen bij de academische instanties. :<
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een marginaal? Niet noodzakelijk. Ik zeg niet dat alle moslims crimineel zijn, maar ik hoor dat sommigen in een chique, dure wagen rijden, zonder dat ze'r voor gewerkt hebben. Ik zou dat geen "marginaal" noemen. Ge hebt wel gelijk wat betreft Engels imperialimse op het vlak van taal. Maar nogmaals: Geen enkele Amerikaan of Engelsman heeft mij al verboden om Nederlands te spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De overname van TMF gaat trouwens om meer dan "imperialisme" alleen. Het gaat ook om "commercieel" tegenover "artistiek". Geld was de enige reden voor die overname. Met muziek heeft dat niets te maken. Ik ben trouwens Anglofiel en luister niet vaak naar Nederlandstalige muziek. Af en toe zit daar een mooi liedje tussen, maar ik ben geen echte fan van Nederlandstalige muziek. Laatst gewijzigd door Stefanie : 6 augustus 2006 om 00:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 6 augustus 2006 om 00:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Minister-President
|
![]() Na 40 jaar spreken velen nog altijd onze taal niet. Zoiets is minachting én imperialisme. Een Vlaamse vrouw is niet goed genoeg, ze moet uit het land van herkomst komen. Zoiets is racimse. En ook imperialisme.
Laatst gewijzigd door Stefanie : 6 augustus 2006 om 00:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens, ik wil hier even duidelijk zijn. Het westen moet zijn problemen zelf oplossen. Als er hier te weinig babies worden geboren, is dat ONS probleem niet dat van de moslims. Het moreel verval is ONS probleem, niet dat van de moslims. Wij moeten zelf de gevolgen van het moreel verval aanpakken. Dat moeten we zelf doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() racisme wellicht, maar wat is er nu precies imperialistisch aan?
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb niets tegen Bollywoodfilms. Laatst gewijzigd door Stefanie : 6 augustus 2006 om 00:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wij worden niet gedwongen om te verengelsen. Dat is onzin. Wij hebben 'n vrije economie. Het brengt natuurlijk wel geld op als je Engels leert. Dat wil ik geloven. Of allez, dat k�*n geld opbrengen. Dat is iets anders. Trouwens, ik zie meer de "globalisatie" als oorzaak dan "economische systemen". De meeste mensen reizen graag. Is het dan niet handig als je Engels spreekt. De meesten zitten graag eens op internet. Is het dan niet handig als je Engels spreekt? Ge kunt dat imperialisme noemen. Maar de oorzaak is volgens mij de globalisering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |