![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Islamitische Vlamingen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
68 | 50,75% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
66 | 49,25% |
Aantal stemmers: 134. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() hahaha, hoeveel bange blanke jongens er toch achter de computer kruipen. Grappig.
Tuurlijk kunnen Vlamingen moslims zijn, we hebben hier toch vrijheid van godsdienst, niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Misschien zou het goed zijn van de voorgaande postings eerst te lezen alvorens je verder belachelijk te maken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Uw tekst bevestigt voor mij alleen wat ik al wist nl. dat godsdiensten niet zoveel van mekaar verschillen op het vlak van vrijheidsbeperking... Wat individuele verschillen betreft: Citaat:
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 augustus 2006 om 22:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
Nu hoop ik dat je dit niet schrijft met in je achterhoofd de gedachte dat je stelling gebaseerd is op de westerse samenleving ... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
Zolang zij aan de wetten gehoorzamen is er dan toch geen probleem? (Waarden hebben we niet, behalve vrijheid dan, dus dat schept ook al geen moeilijkheden.)
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 augustus 2006 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
![]() Nu, als je ze allemaal samenduwt in één wijk / enkele gemeenten lijkt het me vrij logisch dat ze zich hier niet al te veel buiten gaan vertonen, of niet?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 augustus 2006 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nuttige lectuur : in de Humo van deze week, een interview met 'Britse' (a-hum) moslimterrorist. "Er is niets hogers dan sterven of doden in naam van Allah'. Blz. 6 We mogen dan volgens Groentje18 geen waarden hebben, die moslimterrorist onderschrijft bepaalde waarden die een echte Brit (noch Vlaming als Groentje) onderschrijft. Klein fragmentje. Humo : Denken veel moslims als jij? Hassan Butt : Volgens mij is de meerderheid van de moslims in dit land noch in een gematigde noch in een radicale islam geïnteresseerd : ze bekommeren zich vooral om hun dagelijks leven. Maar van de praktiserende moslims deelt de meerderheid mij visie. Alleen komen sommigen er vrij voor uit en houden anderen de kiezen op elkaar. Volgens de officiële statistieken leven er in GB 3 miljoen moslims (eigenlijk zijn het er maar 1,6 miljoen, at). Daarvan zijn er, laten we zeggen, 750.000 in de islam geïnteresseerd, en van die groep was 80 % echt in de wolken over 11 september'. Humo : Zijn er veel Britse moslims die hun engagement even ver zouden drijven als jij? De meeste Pakistani die ik hier ken, zijn de Britse levenswijze en de Britse waarden spuugzat. No further comment. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Partijlid
|
![]() Naar mijn mening moet het mogelijk zijn om als Islam gelovende in Vlaanderen te wonen, zolang de Islam een bijkomende functie heeft. De wet staat boven de Godsdienst, maar daar wringt het schoentje bij de Islam. Eigenlijk zouden enkel personen die hun godsdienst duidelijk links laten liggen, toegelaten mogen worden.
Ik zit vaak te denken, zou het nier heerlijk zijn als alle godsdiensten weg waren en iedereen gewoon vrij was? |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() er moest een onderscheid gemaakt worden tussen islam en moslim, tussen fiets en fietser..
groetjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
Maar kent u nog waarden die alle Vlamingen aanhangen? Ik helaas niet ... toch zeker niet op basis van praktijk-ervaringen. ![]() (Waarden die afgedwongen worden bij wet vallen voor mij niet meer onder waarden an sich om redenen die je zelf wel kan bedenken ...)
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 augustus 2006 om 22:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. PS De waarde van een frisse pint en een zak frieten gebakken in varkensvet is mij meer dan me lief is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals vb. de meest vooruitstrevende grondwet van Europa die voorzag in een breed scala aan vrijheid van meningsuiting waardoor vele kunstenaars en schrijvers zich hier kwamen vestigen vorige eeuw!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Frankrijk heeft WK voetbal niet gewonnen in de finale tegen Italië .. ik ga niet over de bal of de voetbalveld oordelen ... of de reegls van voetbal. maar wel de spelers .. die niet goed gespeeld hebben.
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 augustus 2006 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
Als dat al een waarde is ... ![]() En de mogelijkheid om frieten (de traditioneel Belgische worden trouwens in deels runder- en deels paardenvet gefrituurd) te eten verdwijnt niet doordat hier ook Islamieten wonen hoor, die pintjes ook niet. U heeft nu enkel ook de keuze tussen kebab en pitta, als u op zoek bent naar een snack. Nog meer vrijheid dus!
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 augustus 2006 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
|
![]() @ Smiley: Ik heb net een reportage gezien waarin men het had over de "Nederlandse Islam".
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
![]() |