Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2006, 12:16   #121
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC Bekijk bericht
Als die moeder haar gasten al gaat aansporen om zo'n dingen te doen, dan moesten ze haar kinderen gewoon afpakken en heropvoeden in een gezin dat hun nog de nodige waarden kan bijbrengen.

T'gaat van kwaad naar erger....

Ik ben het daarmee eens. Er zou op zijn minst eens moeten gekeken worden naar wat voor opvoeding die drie lieverdjes krijgen, want de kans lijkt me heel groot dat dit geen 1mailg incident was. Indien zo, moeten die ouders hun hoederecht verliezen.

Die kinderen vallen misschien nog te redden.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 14 augustus 2006 om 12:17.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 12:23   #122
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Allochtonen is een onterechte veralgemening. Die jonge kerels van Italiaanse afkomst die die Marokkaanse drugsverslaafde dief hadden overmeesterd en die later ongelukkig genoeg overleden is. Die mannen worden nu ook (typisch) door de Marokkaanse familie voor racist uitgemaakt. Iedereen weet dat wanneer men het over allochtonen heeft dat men het niet heeft over Italianen, Fransen, Chinezen, Filipinos, Thais of Grieken. Daar ligt hem immers het probleem (die antiwesterse mentaliteit en ingesteldheid) niet.
Ik denk niet dat ik veel overdrijf als ik stel, dat het concept 'racisme' tegenwoordig verengd is tot 'kritiek geven op mensen van Marokkaanse afkomst'. Maar aan wie ligt dat? Niet in de eerste plaats aan die Marokkanen, maar aan bepaalde politieke partijen die dit soort misbruik van de term mogelijk hebben gemaakt en zelfs aanmoedigen. De Marokkanen maken daar natuurlijk gebruik van, wie zou dat niet?

Die moeder die haar kinderen aanmoedigde om geweld te gebruiken, is op haar beurt eigenlijk aangemoedigd tot dit gedrag door de taktieken van het politiek-correcte denken. Dat men zich vooral richt op Marokkanen is te verklaren vanuit hun vrij belangrijke elektorale invloed, zeker als het op gemeenteraadsverkiezingen aankomt. Immers, in een aantal sleutelsteden vormen de Marokkanen (of liever Belgen van Marokkaanse afkomst) een belangrijke fraktie van de bevolking.
Dit noemt men 'klantenbinding'.
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 12:24   #123
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote Bekijk bericht
Ik denk niet dat ik veel overdrijf als ik stel, dat het concept 'racisme' tegenwoordig verengd is tot 'kritiek geven op mensen van Marokkaanse afkomst'. Maar aan wie ligt dat? Niet in de eerste plaats aan die Marokkanen, maar aan bepaalde politieke partijen die dit soort misbruik van de term mogelijk hebben gemaakt en zelfs aanmoedigen. De Marokkanen maken daar natuurlijk gebruik van, wie zou dat niet?

Die moeder die haar kinderen aanmoedigde om geweld te gebruiken, is op haar beurt eigenlijk aangemoedigd tot dit gedrag door de taktieken van het politiek-correcte denken. Dat men zich vooral richt op Marokkanen is te verklaren vanuit hun vrij belangrijke elektorale invloed, zeker als het op gemeenteraadsverkiezingen aankomt. Immers, in een aantal sleutelsteden vormen de Marokkanen (of liever Belgen van Marokkaanse afkomst) een belangrijke fraktie van de bevolking.
Dit noemt men 'klantenbinding'.
Enkel van Marokkaanse afkomst? Helemaal niet ! Iedereen van Marokkaanse afkomst? Helemaal niet ! Dat rotmens met haar rotjochies waren in dit 'incident' trouwens niet van Marokkaanse afkomst.

Laatst gewijzigd door smiley : 14 augustus 2006 om 12:29.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 12:27   #124
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Diegene die dit geschreven had haalt wel dingen aan die kloppen. Overbevolking, te veel migranten. Doch indien al die migranten Italianen, Spanjaarden, Filipinos enz. waren geweest dan zou er nu geen redster uitgescholden geweest zijn voor raciste en daarna het ziekenhuis zijn in geslagen. De schrijver heeft het echte probleem niet aangehaald. Het probleem dat in alle ons omringende landen en in de rest van de wereld dezelfde is, door mensen die een bepaalde mentaliteit/ingesteldheid delen, allemaal volgelingen van een zekere ideologie.... dit is geen toeval.
Allicht speelt een bepaalde beleving van de islam bij dit probleem een rol, maar toch verwijs ik naar mijn vorige posting. Want we hebben dit soort problemen niet of bijna niet bij moslims van bijv. Turkse, Pakistaanse, Indonesische of Soedanese afkomst. Ik bljif erbij dat een groot deel van onze Marokkaanse gemeenschappen ahw. 'bedorven' zijn (in de zin zoals men kinderen kan bederven of verwennen) door een regime dat steeds krampachtiger aan de macht probeert te blijven.
Oud 14 augustus 2006, 12:33   #125
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Enkel van Marokkaanse afkomst? Helemaal niet ! Iedereen van Marokkaanse afkomst? Helemaal niet ! Dat rotmens met haar rotjochies waren in dit 'incident' trouwens niet van Marokkaanse afkomst.
Hoe bedoelt U? Ik heb toch in alle vorige postings gelezen dat het Marokkanen betrof? Vanwaar waren ze dan wel afkomstig?

Bovendien vermeld ik ook nog dat ik nergens schreef dat ALLE Marokkanen zich zo gedragen. Integendeel, er zijn er steeds meer die beseffen dat dit soort gedrag en het eeuwige 'racisme'-gezeik hen zwaar zou kunnen opbreken in een niet al te verre toekomst.
Oud 14 augustus 2006, 12:35   #126
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Het word hoogtijd dat de jongste generaties wat gebrainwashed worden, zodat de samenleving in de toekomst misschien eindelijk een seutenparadijs word.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 12:36   #127
smiley

Standaard

Citaat:
Allicht speelt een bepaalde beleving van de islam bij dit probleem een rol, maar toch verwijs ik naar mijn vorige posting. Want we hebben dit soort problemen niet of bijna niet bij moslims van bijv. Turkse, Pakistaanse, Indonesische of Soedanese afkomst. Ik bljif erbij dat een groot deel van onze Marokkaanse gemeenschappen ahw. 'bedorven' zijn (in de zin zoals men kinderen kan bederven of verwennen) door een regime dat steeds krampachtiger aan de macht probeert te blijven.
Bij ons zit het probleem vooral bij de Marokkaanse gemeenschap doch niet alleen bij de Marokkaanse. In Groot Brittanie zit het probleem dan vooral bij de Pakistani. Indien men bvb in Groot Brittanie blijft weigeren om 'individuen' die een gezamelijke gevaarlijke ideologie aanhangen, en die op straat in Londen zelfs luidop staan roepen dat Londen moet gebombardeerd worden, niet oppakt en uit het land zet dan moet men niet verbaasd zijn dat men serieuze binnenlandse problemen aan het kweken is. Ik hou zulk een problemen liever uit het land ! Buiten ermee !
Oud 14 augustus 2006, 12:37   #128
smiley

Standaard

Citaat:
Hoe bedoelt U? Ik heb toch in alle vorige postings gelezen dat het Marokkanen betrof? Vanwaar waren ze dan wel afkomstig?

Bovendien vermeld ik ook nog dat ik nergens schreef dat ALLE Marokkanen zich zo gedragen. Integendeel, er zijn er steeds meer die beseffen dat dit soort gedrag en het eeuwige 'racisme'-gezeik hen zwaar zou kunnen opbreken in een niet al te verre toekomst.
Ik heb in het nieuwsblad gelezen dat een zekere Bert (den bleiter) benadrukte dat het wel om allochtonen ging maar niet om Marokkanen. Welke afkomst zij dan wel hebben daar is geen woord over gerept evenmin van welke ideologie zij aanhangers zijn. Wat het laatste betreft daar hoeft niemand lang over na te denken wat dat wel zou kunnen zijn. Maar zo denken is niet politiek correct, het ligt aan de armoede, achteruitstelling en racisme van die o zo slechte autochtonen en dan vooral van het Vlaams Belang blijft men ons voorhouden.

Laatst gewijzigd door smiley : 14 augustus 2006 om 12:50.
Oud 14 augustus 2006, 12:45   #129
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk dat die schrijver het probleem juist heel duidelijk heeft aangehaald.
Een overbevolkt Vlaanderen, enorme druk tot presteren, te veel mensen die leven van een staatsinkomen. Dat de nadruk nu in de media ligt bij de niet Europese emigranten komt omdat deze in de groot steden wonen.
Maar wees gerust, er zijn aan onze landsgrenzen even veel problemen met de inwoners van onze buurlanden. Alleen kan je tussen ons en onze directe buren geen uiterlijk verschil zien, wat dus geen duidelijk onderscheid maakt voor de pers.
Het is gemakkelijker om haat tussen twee verschillend uitziende mensen te verkrijgen, dan tussen twee mensen gelijken.
Neem daar dan nog bij dat deze een verschillende Goddienst hebben en een andere eetgewoonte en je hebt alles om de mensen te verdelen in groepen.
En dat die redster niet in het ziekenhuis zou beland zijn met Europeanen, wel daar ben ik nog zo zeker niet van.
Dit geweld bestond immers ook al in de jaren 60 & 70. Alleen werd er toen geen media aandacht aan besteed. En toen waren hier nog bijna geen NIET europeanen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 12:46   #130
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb in het nieuwsblad gelezen dat een zekere Bert (den bleiter) benadrukte dat het wel om allochtonen ging maar niet om Marokkanen. Welke afkomst zij dan wel hebben daar is geen woord over gerept evenmin van welke ideologie zij aanhangers zijn. Wat het laatste betreft daar hoeft niemand lang over na te denken wat dat wel zou kunnen zijn. Maar zoiets is niet politiek correct, het is de armoede, achteruitstelling en racisme van die o zo slechte autochtonen en dan vooral van het Vlaams Belang blijft men ons voorhouden.

Tja, in oktober kunnen we ons gedacht nog eens zeggen...
Oud 14 augustus 2006, 12:48   #131
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Een overbevolkt Vlaanderen, enorme druk tot presteren, te veel mensen die leven van een staatsinkomen. Dat de nadruk nu in de media ligt bij de niet Europese emigranten komt omdat deze in de groot steden wonen.
Maar wees gerust, er zijn aan onze landsgrenzen even veel problemen met de inwoners van onze buurlanden. Alleen kan je tussen ons en onze directe buren geen uiterlijk verschil zien, wat dus geen duidelijk onderscheid maakt voor de pers.
Het is gemakkelijker om haat tussen twee verschillend uitziende mensen te verkrijgen, dan tussen twee mensen gelijken.
Neem daar dan nog bij dat deze een verschillende Goddienst hebben en een andere eetgewoonte en je hebt alles om de mensen te verdelen in groepen.
En dat die redster niet in het ziekenhuis zou beland zijn met Europeanen, wel daar ben ik nog zo zeker niet van.
Dit geweld bestond immers ook al in de jaren 60 & 70. Alleen werd er toen geen media aandacht aan besteed. En toen waren hier nog bijna geen NIET europeanen.
Jaja, het is altijd zo geweest, ook met die roteuropeanen. Het is de schuld van de media, mijnheer, die besteden er alleen aandacht aan als het om allochtonen gaat...
Oud 14 augustus 2006, 12:52   #132
smiley

Standaard

Citaat:
Het probleem ligt bij een gevaarlijke ideologie. Zolang men dit niet ziet of blijft ontkennen stevenen we recht af op een totale oorlog in onze straten met oninpasbare agressieve integratieonwillige steeds meer eisen stellende moslimdutskes.

Laatst gewijzigd door smiley : 14 augustus 2006 om 13:01.
Oud 14 augustus 2006, 13:22   #133
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vraagje, wie van jullie is er bereid om te gaan zorgen dat de mensen het in hun eigen land even goed krijgen als hier.
Wie van jullie is er bereid toe te geven dat de Europeanen eeuwen lang de rest van de wereld heeft uitgebuit en zelf op sommige plaatsen de oorspronkelijke bevolking bijna heeft uitgeroeid.
Wie van jullie durft er duidelijk toegeven dat deze jongeren eigenlijk gewoon op zoek zijn naar een eigen identiteit. Want nu worden zij na vele jaren nog steeds behandeld als vreemden, maar ook ginder worden zij behandeld als vreemden. Ja, deze mensen zijn gewoon op zoek naar hun plaats op deze wereld.
Om duidelijk te zijn en opdat ook de minder snelle begrijper het zouden begrijpen. Er is een volksverhuizing bezig en , hoe spijtig ook, die gaan steeds gepaard met geweld en oorlog tot één van beide is overwonnen.

Wat wij nu mee maken is slechts een voorbode van wat gaat komen.
Oud 14 augustus 2006, 13:31   #134
Hans..
Burger

Standaard

Citaat:
Vraagje, wie van jullie is er bereid om te gaan zorgen dat de mensen het in hun eigen land even goed krijgen als hier.
Wie van jullie is er bereid toe te geven dat de Europeanen eeuwen lang de rest van de wereld heeft uitgebuit en zelf op sommige plaatsen de oorspronkelijke bevolking bijna heeft uitgeroeid.
Wie van jullie durft er duidelijk toegeven dat deze jongeren eigenlijk gewoon op zoek zijn naar een eigen identiteit. Want nu worden zij na vele jaren nog steeds behandeld als vreemden, maar ook ginder worden zij behandeld als vreemden. Ja, deze mensen zijn gewoon op zoek naar hun plaats op deze wereld.
Om duidelijk te zijn en opdat ook de minder snelle begrijper het zouden begrijpen. Er is een volksverhuizing bezig en , hoe spijtig ook, die gaan steeds gepaard met geweld en oorlog tot één van beide is overwonnen.

Een puntje van kritiek
Naar een eigen identiteit ? Sorry, maar dat is echt zever voor zwakkelingen. Wie in godsnaam is nu op zoek naar identiteit. Je bent nu eenmaal jezelf, meer uitleg hoeft daar niet bij.
Het is enkel maar een zwak excuus als verklaring om iets verkeerd te doen.
Hans.. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 13:53   #135
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@ Hans,

Als het zever is van zwakkelingen, vertel mij dan eens waarom de huidige Amerikaanse inwoners nogsteeds staan te roepen van waar hun bedovergroot ouders komen. En waarom zoveel geadopteerden opzoek gaan naar hun echte ouders.
Allemaal zwakkelingen zeker.
Maar het is nu net door mensen met een houding als die van U, dat deze problemen niet opgelost geraken.
Of mag men jou in het buitenland Hollander noemen zonder dat je stijgerd en antwoord dat je geen Hollander bent maar een Belg of Vlaming.
Oud 14 augustus 2006, 13:58   #136
Hans..
Burger

Standaard

Citaat:
@ Hans,

Als het zever is van zwakkelingen, vertel mij dan eens waarom de huidige Amerikaanse inwoners nogsteeds staan te roepen van waar hun bedovergroot ouders komen. En waarom zoveel geadopteerden opzoek gaan naar hun echte ouders.
Allemaal zwakkelingen zeker.
Maar het is nu net door mensen met een houding als die van U, dat deze problemen niet opgelost geraken.
Of mag men jou in het buitenland Hollander noemen zonder dat je stijgerd en antwoord dat je geen Hollander bent maar een Belg of Vlaming.
Ik vind het persoonlijk nogal zwak om op zoek te gaan naar een identiteit. Als je als geadopteerde op zoek gaat naar je echte ouders, is dat niet je eigen identiteit.
Elke mens is mens als aardbewoner. Een nederlander verschil in weze niet van een Belg, als hij België woont.... hij is mens. Net zo min een eskimo verschil van een Belg als hij in België woont, leeft.
Oud 14 augustus 2006, 14:04   #137
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ach kom nou. een zwembad is een openbare plek waar veel jongeren komen. daar zijn er altijd wel een paar die het wat te bont maken.

tegen een stevige vent van 2 meter hadden die ukkies niet eens zo'n grote bek durven opzetten.
en anders pakt ie ze bij het nekvel, zoals bij jonge katjes.

drie stoute kinderen en hun stoute mama, een jankende seut met een verstuikte duim en extreem rechts dat subiet loopt te roepen dat al qaeda het op onze zwembaden heeft gemunt.
Eigenaardig dat iemand die zichzelf als 'progressief' wil profileren, plots door de mand valt...

Ik maak uit uw bijdrage op dat vrouwen geen redster meer mogen zijn (tenzij ze ongeveer twee meter zijn). Zijn er nog zo beroepen waar vrouwen moeten van uitgesloten blijven? Ik vraag maar...Ik had graag geweten op welke vlakken zelfuitgeroepen progressievelingen de klok graag hadden teruggedraaid...Oh ja, hoe noemt men dit...Regressie!

Volgens mij kletst u maar wat uit uw nek...

Het gepleegde geweld is verwerpelijk, eender van wie het komt. Het feit dat u hier geweld poogt te verdedigen zegt veel over uzelf.

Laatst gewijzigd door La Chunga : 14 augustus 2006 om 14:14.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 14:11   #138
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hans,

aan je uitleg kan ik opmaken dat je nog nooit verder van huis bent geweest dan de kerk van je gemeente.
Jij zal ook wel je beide ouders en grootouders kennen.
Ga eens een paar maanden naar Japan of China werken en zeg mij daarna nogeens dat een eigen identitiet onzin is.
En er zijn zelfs heel grote verschillen tussen Vlamingen en Nederlanders.
Maar jij woont niet aan de Belgisch/Nederlandse grens, he!
Oud 14 augustus 2006, 14:30   #139
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:

Dus als Marokkaans crapuul hier de boel verziekt, dan is dat omdat de Spanjaarden indertijd naar Zuid-Amerika zijn gegaan, de Noord-Amerikaanse indianen bijna zijn uitgeroeid, de aboriginals en de eskimo's in de verdringing zijn geraakt, de zwarten honderden jarenlang zijn uitgebuit en gekoloniseerd, enzovoort.
Toch eigenaardig dat het vooral Marokkaantjes zijn die zich hierdoor aangesproken voelen.
En nog eigenaardiger dat diezelfde Marokkaantjes meestal ook neerzien en racistisch zijn tegenover hoger aangehaalde volkeren!
Oud 14 augustus 2006, 14:38   #140
Hans..
Burger

Standaard

Citaat:
Hans,

aan je uitleg kan ik opmaken dat je nog nooit verder van huis bent geweest dan de kerk van je gemeente.
Jij zal ook wel je beide ouders en grootouders kennen.
Ga eens een paar maanden naar Japan of China werken en zeg mij daarna nogeens dat een eigen identitiet onzin is.
En er zijn zelfs heel grote verschillen tussen Vlamingen en Nederlanders.
Maar jij woont niet aan de Belgisch/Nederlandse grens, he!
Leuke conclusies.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be