![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het zijn sommige VB'ers die met een waanidee rondlopen over hoe het Belang 'orde op zaken gaat stellen', een scenario dat ongeveer zou moeten verlopen: 1.WIJ tegen ZIJ (huidige situatie) 2. de 'GROTE KUIS' van het Belang 3. alleen WIJ die overblijven. Ik wou juist aantonen dat over de essentiële inhoud van dit verhaaltje nog nooit diep is nagedacht, niet over wie er gaat gecast worden als WIJ en ZIJ, noch over wat een 'GROTE KUIS' concreet zou kunnen inhouden. Desalniettemin bestaat dit soort pseudo-logica in de hoofden van vele VB'ers, eventueel in licht genuanceerde versie maar de hoofdideeën blijven dezelfde. Deze denkbeelden worden ook gretig door de VB spindoctors gepromoot. Excuses als ik niet zo duidelijk was in mijn formulering tevoren (of nu). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vb'ers zouden al blij zijn dat : 1)de toevoer van laaggeschoolde allochtonen (van welke kleur of ras ook) stopt (oa strengere regels voor gezinshereniging en al of niet gedwongen huwelijken met ne niet-europeaan) ; 2)integratie van de aanwezige allochtonen, vooral op het punt van taalkennis en het aanwezig zijn op de arbeidsmarkt. En deze punten (of het trachtten verwezenlijken hiervan) zullen dan wel het verschil uitmaken met de nu regerende partijen (tenminste op het punt van vreemdelingenbeleid - want er is nog wel wat meer, zoals de aanstormende vergrijzing, het zinkende schip europa...). Trouwens de didactuur van het politiek correcte denken baart mij wel meer zorgen dan de slogan "eigen volk eerst". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het bewijst dat het pure nonsens is, de "vreemdelingenproblematiek". Het VB leeft van de aangepraatte problemen: de districten met het minst vreemdelingen scoren hoger dan Borgerhout... Grappig. OVerigens zijn ze ver van een absolute meerderheid.... Laatst gewijzigd door ericferemans : 23 augustus 2006 om 00:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Borgerhout, in Deurne e.d. zijn de migratieproblemen op het scherpste en daar scoort het VB het hoogste. O nee, wacht... jij wou zeggen dat er minder vreemdelingen zitten in Borgerhout ? Ah ok. Sorry. Dan laat ik die blunder van jou maar staan. Ze noemen het niet voor niets Borgerocco. (en doe me voor deze post geen proces aan, he)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 23 augustus 2006 om 01:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo verwonderlijk is het dus niet dat de rijke villabewoners zich aangesproken voelen door het VB. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#127 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Blader eens een paar bladzijden terug, daar heb ik al aangegeven dat Borgerhout tegenwoordig juist erg duur aan het worden is. Een heleboel Vlaamse gezinnen uit de middenklasse komen zich daar vestigen, omdat het centrum van Antwerpen nu eenmaal te duur is voor hen, en het Zuid een snob-buurt geworden is waar meer Porsches en Ferraris te tellen zijn dan Marokkanen en Turken. Maar ja, toen kreeg ik dus die hele lading van VB'ers over mij heen, die koste wat kost het imago van Borgerhout als "getto" wilden hoog houden. Waarschijnlijk wonen ze er zelf niet eens...
![]() |
![]() |
#128 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Een tijdje geleden nog sprak een groepje Marokkanen me in Borgerhout 's avonds aan: "Aan 't paraderen in Borgerhout, meneer?" (Letterlijk hé!) Die gasten hebben ook wel door dat daar een heleboel (relatief) rijke Vlaamse twintigers huizen aan het renoveren zijn, hoor. Denk je dat die gasten dom zijn? Het lijkt me in ieder geval een zeer goede verklaring voor de lage uitslag van het VB voor Borgerhout in deze peiling.
![]() |
![]() |
#129 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() [quote=ericferemans;1885671]och: ik maak er uit op dat hoe minder vreemdelingen er in een district wonen, hoe meer de mensen op het VB stemmen. Borgerhout, waar het VB is geboren spreekt hier toch wel boekdelen.
------------ een perverse theorie, maar deels wel een juiste. Borgerhout zit al zo gesatureerd met allochtonen dat er haast geen autochtonen meer overblijven om op het VB te stemmen. En zij die gebleven zijn hebben op één of andere manier een verbintenis. met de aanwezige allochtonen , zij het professioneel , zij het relationeel. In districten waar nog niet zo veel (relatief begrip weliswaar) allochtonen wonen, stemmen de massaal aanwezige autochtonen preventief op het VB om niet in het verhaal van de overrompelde wijken terecht te komen. Steeds meer (vluchtende) autochtonen in de buitenwijken of platteland die de grootstedelijke problemen kennen van oa de media (een lachertje) , van familie , vrienden of kennissen , van ervaringsdeskundigen zeg maar , weten maar al te best hoe de islamitische reproductie-machine hele wijken doet verloederen in enclaves met een ' no-go ' statuut. En ondertussen heeft het VB al haast 1 Vlaming op de 3 overtuigd van haar vermeend ondemocratisch , fatalistische en racistisch discours. Zou het niet te stoppen electorale succes dan toch een diepere en gefundeerde reden kunnen hebben ? At your service |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]()
![]() |
#131 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Heb je ook nog iets te zeggen of kan je enkel onnozele gezichtjes tekenen.
Voor jou was het natuurlijk een gewelddadige racistische moord, wat de rechter ook beslist? Tja, nuttige idioten als jij zijn misschien wel nodig om de maatschappij wat op te leuken....
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
Zou ik er heel ver naast zitten als ik zou beweren dat van de autochtonen in Brogerhout zo'n slordige 70% op VB stemt?
![]() |
![]() |
#133 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Verder moet u mij zeker niet in een gefabriceerd hoekje duwen dat dan "politieke correctheid" zou moeten heten. Ik probeer met een kritische blik naar alle aspecten van beleidsvorming en politiek te kijken, maar deze topic gaat nu eenmaal over het Vlaams Belang. Het feit dat wanneer ik op een rationele manier vraagtekens zet bij de ideeën van deze partij wordt verdoemd als een "politiek correcte" (lees: 'linkse'), is misschien iets om even apart bij stil te staan. Moet iedereen zich tot een politieke partij bekeren en zijn eigen open kritische geest in een denktunnel van één bepaalde ideologie proppen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vind trouwens dat de dromen van sommige vb'ers niet relevant zijn (maar dromers vind men ik alle partijen, wees gerust). Wat wel relevant is, is het partijprogramma (en in mindere mate de uitspraken van partijmandatarissen, wel rekening houdende dat mandatarissen van alle partijen op congressen stoutere uitspraken doen, dan de programmainhouden). Trouwens, mijn idee. Het demoniseren, en afgrendelen van het vb, heeft weinig met hun zogenaamde racistische motiven te maken. Wel meer met hun onafhankelijksstreven, en rechtse ideeen in het algemeen (en misschien ook wel met strategie van den tegenstander). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
NIets gelezen over het heeeel klein aantal allochtonen dat zich laat registreren? (was toch zo'n ramp indertijd: bij VB en liberalen: het stemrecht voor allochtonen: hihihi) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
There's no need to argue anymore... Uit de beslommeringen (moest iemand de moeite hebben gedaan om ze te lezen) van luitjes zoals Khonnor blijkt dan ook het failliet van links. Links denkt intelligent te zijn, want ze zijn toch oh zo verdraagzaam ( ![]() Soit, wie niet horen wil...
![]() |
![]() |
#137 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#138 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus nogmaals, leren lezen wat er staat, en geen overhaaste conclusies trekken. En trouwens, ik neem wel de moeite om jouw schrijfsels te lezen, hoe walgelijk ik de onderliggende boodschap soms ook vind.
![]() |
![]() |
#139 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vertel eens, heb jij echt enkel blonde, arische vriendjes? Waarom dan die nickname?
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |