![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() He, een relaxte feremans.
Fijn!
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heb ik gemerkt met mijn scanner van Donaldy...
![]() Maar nu zit ik wel heel zwaar off-topic. ![]()
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
the Clement Peerens Explosition - Boecht van Dunaldy Iets meer on-topic: met dat racistisch geweld is het net zoals met vliegtuigrampen. Plots is het 'in' om vliegtuigrampen te signaleren.
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#126 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Om die onzin te staven komt ge af met het boek van Arthur Brand, een copycat van Dan Brown. Wat juist is van zijn verhaal over het testament van Judas is dat hij inderdaad de enige is die Christus’ boodschap begrijpt en dat Jezus hem waarschuwt: “Je zult worden vervloekt.” Al de rest zijn blatante nonsens die zelf in idioterie de Da Vinci code overtreffen. Het boek dat de wereld op zijn grondvesten zal doen daveren. Ik heb nog niet veel gedaver gehoord. Als ge wilt spreken over een ernstig onderwerp als het Evangelie van Judas raadpleegt dan eens ernstige bronnen in plaats van af te komen met een thriller. Ik zou zeggen: Schoenmaker blijft bij je leest. Doe dan ook verder met hetgeen je het best kunt – en naar mijn mening ook het enige dat ge kunt – schelden en schijten op het Vlaams Belang. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik maar denken dat "Judas" is afgeleid van "Judea" waar de "Joden" woonden.....
Goed dat een Freremans me het hier nog eens komt uitleggen: de Joden zijn er pas gekomen n�* Judas! Thx for the info! |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
Of nu science-fiction schrijvers, apocryfe evangelisten, pausen of de pastoor van zwevegem daar nog andere verhalen aan vastknopen is in deze context niet relevant. Dat diens naam van de streek Judea komt is best mogelijk. En dat Judea ouder is dan Judas, alleszins. Maar het zijn niet de perenbomen van deze streek of de plaatselijke tomaten die het begrip (in negatieve zin gebruikt in het anti-semitisme) hebben gelanceerd maar wel degelijk deze evangelist of gewoon apostel, zoals je verkiest ![]() En nu kan je nog verder gaan discuteren of Joods zijn van Judea komt (Joden hebben dan een nationaliteit...) of uit een godsdienst (Joden zijn dan degenen die uit een godsdienst zijn voortgekomen ). En zo zijn we dan vertrokken. Laatst gewijzigd door ericferemans : 4 september 2006 om 14:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
Naar mijn persoonlijke smaak is de kans dat er iets relevant staat in Jommeke even groot dan in een of ander oud boek, verzonnen door mensen die te veel verbeelding hadden. Maar dat is nu eenmaal het terrein van dokters in de godsgeleerdheid om hierover te gaan nadenken. ![]() Mijn persoonlijke interesse gaat naar toegepaste theologie. Ik heb echter nog nooit een test zien doen die het bestaan van God bevestigt... ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 4 september 2006 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() Het valt op dat de media een vuile rol spelen waar het rascistisch geweld betreft .
één-teletekst bericht s'middags dat almaar meer Slovaken naar Belgie komen , s'avonds berichtten ze dat een slovaakse tiener is neergestoken . alsof ze dat al niet wisten voor hun teletekst bericht s'middags . De boodschap van de media is duidelijk , hoe meer allochtonen , hoe meer geweld . Er gebeuren dagelijks duizenden gewelddaden , meestal tussen mensen van hetzelfde ras , soms eens tussen verschillende rassen . Af en toe neemt de media er eentje uit om de gemoederen op te hitsen . maar het dient te worden gezegd ; de media is kommercieel en moet nu eenmaal zeggen wat jan met de pet wil horen . |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Minister-President
|
![]() Voor wie het ondertussen nog altijd niet zou weten: "het nieuws wordt altijd gemaakt."
Soms zit daar een duidelijke filosofie achter; héél soms wordt ook duidelijk uit welke hoek de wind waait. Kritisch blijven is echter de boodschap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
Toch zit er altijd sensatiezucht klaar om feiten totaal buiten hun reeële waarde te plaatsen. En dat speelt dan weer in de kaart van degenen die maar één ding willenl: onvrede. Goed nieuws is dus geen nieuws. Zo krijgen hopen mensen een aantal zaken mee die niet kloppen: - het loopt hier vol vreemdelingen - we leven in een gewelddadig land Dat op zich is al een zeer spijtige zaak. Joernalisten moeten hun krant doen verkopen, en zitten daarmee tussen twee vuren: objectiviteit en comercialiteit. Moeilijk om die twee uiteen te houden voor hen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Citaat:
Moet er wel bijvertellen dat het tijdens de werkuren was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Ik liep heel de week langs de straat en heb er geen enkele gezien. Maar wel hopen skinheads. SO WHAT? Gaan we op die toer van domheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik in tutterewuttere ga wonen dan zie ik ook niks!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
|
![]() je hebt in Belgie gemiddelde kans van 4 procent om een mens voor of achter je te zien op straat die een vreemdeling is.
Maar pas op: hoe herken je een vreemdeling? |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Rare diskussies op internet als het over rascisme gaat .
80% van de moorden , verkrachtingen en pedofiele feiten worden gepleegd door autochtonen , en dan roepen ze moord en brand als een illegaal een winkeldiefstal begaat . Totaal onbegrijpelijk of het zou om pure haat moeten gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want die kloppen niet met de cijfers van de regering. Volgens hun zijn er 8.5% vreemdelingen Laatst gewijzigd door Vorenus : 4 september 2006 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |