Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 3 september 2006, 23:47   #121
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Sorry, maar met zo'n hoog aantal districtraadsleden verwachtte ik toch wel dat het één en ander zou veranderen. Niet in de positieve zin voor mij he.
Maar er is dus gewoon niets verandert! Borgerhout is hetzelfde gebleven als 6 jaar geleden en je kan echt niet de schuld blijven steken op "de anderen".
INderdaad: prachtige analyse.
Als ze zoveel zetels halen doen ze even weel (weinig) als wanneer ze er geen halen. Waarom mensen er op stemmen is me steeds meer een raadsel.
ericferemans is offline  
Oud 3 september 2006, 23:51   #122
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, maar met zo'n hoog aantal districtraadsleden verwachtte ik toch wel dat het één en ander zou veranderen. Niet in de positieve zin voor mij he.
Maar er is dus gewoon niets verandert! Borgerhout is hetzelfde gebleven als 6 jaar geleden en je kan echt niet de schuld blijven steken op "de anderen".
Een district heeft niet zoveel macht, enkel dienstverlening en een algemene adviesbevoegdheid.

Ook al heb je een hoog aantal districtsleden, je hebt nog altijd een meerderheid nodig en die heeft het Vlaams Belang nergens. Het enigste wat ze kunnen doen is oppositie voeren en punten op de agenda zetten. De uiteindelijke beslissing en uitvoering ligt nog altijd bij de meerderheid van de districtsraad.

De echte macht over de districten ligt trouwens nog altijd bij het stadsbestuur van Antwerpen
Vorenus is offline  
Oud 3 september 2006, 23:57   #123
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Een district heeft niet zoveel macht, enkel dienstverlening en een algemene adviesbevoegdheid.

Ook al heb je een hoog aantal districtsleden, je hebt nog altijd een meerderheid nodig en die heeft het Vlaams Belang nergens. Het enigste wat ze kunnen doen is oppositie voeren en punten op de agenda zetten. De uiteindelijke beslissing en uitvoering ligt nog altijd bij de meerderheid van de districtsraad.

De echte macht over de districten ligt trouwens nog altijd bij het stadsbestuur van Antwerpen
Dus het VB blijft het beleid maar blokkeren door zgn oppositie te voeren waardoor er geen enkel punt op de agenda gerealiseerd kan worden. Waarom hebben ze een meerderheid nodig?! Kent het VB het woord "compromis" dan écht niet?
Uh-Huh is offline  
Oud 4 september 2006, 00:01   #124
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus het VB blijft het beleid maar blokkeren door zgn oppositie te voeren waardoor er geen enkel punt op de agenda gerealiseerd kan worden. Waarom hebben ze een meerderheid nodig?! Kent het VB het woord "compromis" dan écht niet?
Hoe kan je een beleid blokkeren als je de meerderheid niet hebt?
Vorenus is offline  
Oud 4 september 2006, 00:06   #125
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Hoe kan je een beleid blokkeren als je de meerderheid niet hebt?
Door geen compromissen te willen sluiten? Door niet aanwezig te zijn op de districtraadsvergaderingen... dat zijn 9 (!) verloren zetels he.
Uh-Huh is offline  
Oud 4 september 2006, 00:09   #126
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Door geen compromissen te willen sluiten? Door niet aanwezig te zijn op de districtraadsvergaderingen... dat zijn 9 (!) verloren zetels he.
Je moet geen compromissen sluiten als je teveel water in de wijn moet doen. Compromissen zijn niet verplicht.

En waar is het bewezen dat VB-districtsleden niet aanwezig zouden zijn?
Vorenus is offline  
Oud 4 september 2006, 00:12   #127
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Ik ken geen enkele allochtoon die me ooit heeft verteld dat hij/zij voor het VB stemt maar het is misschien wel mogelijk. Persoonlijk acht ik het zeer onwaarschijnlijk dat er veel zijn die dat doen omdat vreemdelingen, moslims, homo's en werklozen vaak de stempel "criminelen, parasieten en profiteurs" op hen gedrukt krijgen door het VB. Een weldenkende vreemdeling zou dus niet voor die partij stemmen.
Ik ken er wel enkelen. Een pool in mijn buurt over de recente inbraken waar onze politie wat polen kon vangen "die vreemdelingen denken dat ze alles mogen" (en dat alles in perfect nederlands hoor). Een accentje zit er nog op maar zijn kinderen spreken zonder accent en hijzelf is meer Vlaming dan zijn geburen. Ik ga die vent niet buitenzetten hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 4 september 2006, 00:17   #128
ilfalco
Minister-President

Standaard

Er zijn er tal van. Zo staat er bvb iemand uit estland, spanje , italie etc op VB lijsten.

Enkel met overtuigde moslims op de lijsten zou ik problemen hebben.

Want uiteindelijk is dat het paard van troje.
ilfalco is offline  
Oud 4 september 2006, 00:19   #129
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik ken er wel enkelen. Een pool in mijn buurt over de recente inbraken waar onze politie wat polen kon vangen "die vreemdelingen denken dat ze alles mogen" (en dat alles in perfect nederlands hoor). Een accentje zit er nog op maar zijn kinderen spreken zonder accent en hijzelf is meer Vlaming dan zijn geburen.
Proficiat.
Citaat:
Ik ga die vent niet buitenzetten hoor.
Alsof jij die autoriteit hebt?
Enfin, jij niet maar iemand anders misschien wel...
Uh-Huh is offline  
Oud 4 september 2006, 00:21   #130
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Proficiat.

Alsof jij die autoriteit hebt?
Enfin, jij niet maar iemand anders misschien wel...
als Vlaams Belanger zal ik zorgen dat die gast het land niet uit gaat. Wil je dat van me horen ? hehehe... dit wordt leuk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 4 september 2006, 00:28   #131
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
als Vlaams Belanger zal ik zorgen dat die gast het land niet uit gaat. Wil je dat van me horen ? hehehe... dit wordt leuk.
Juist. En ik ben Mickey Mouse.

Als die Pool een genaturaliseerde Belg is, kan niemand hem uit het land zetten.
Uh-Huh is offline  
Oud 4 september 2006, 05:56   #132
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Geen geld om boeken te kopen dat je op een bibliotheek aangewezen bent? Sukkel ...
ik kom zelf uit een welgesteld nest (naam van men vader is al paar keer vermeld geweest op forum) dus ik zou maar zwijgen was ik u.
Ik ben ook tegen een boekenverbranding en het voorstel is naar alle inwoners toe omdat zij ook recht hebben op een ruimer aanbod. In Europa doet iedere nationalistische partij dat wel, ik zie dus niet in wat het probleem is.
Het gaat dan over boeken van uitgeverij Egmont niet om antisemitische haatproza.
Internaut is offline  
Oud 4 september 2006, 06:09   #133
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pff, ik weet het niet hoor. In Borgerhout heeft het VB het hoogste aantal districtsraadsleden en toch is er niet veel tot niets verandert in onze gemeente.

Ter vergelijking:
CD&V 3
Groen! 2
N-VA 1
Onafhankelijk (?) 2
SP.a 3
VB 9
VLD 3

Bron: http://www.antwerpen.be/eCache/BOR/1...jPTIyMjAz.html

Ja dat heb ik ook gezien. Wat ben je met 9 zetels, als de overige 14 bijeen klitten ?
I'll just kill myself now.
Duupje is offline  
Oud 4 september 2006, 06:11   #134
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dubbel

Laatst gewijzigd door Duupje : 4 september 2006 om 06:11.
Duupje is offline  
Oud 4 september 2006, 06:23   #135
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel simpel, een partij die buitenschot gezet wordt steeds, kan ook niets veranderen aan iets. Dat er dan 6 jaar niets verandert is, ligt aan de partijen die wel samen de meerderheid vormen. Ik sta ook niet achter alle punten van het VB, verre van zelfs, ik stemde jaren VLD, deze keer zal het voor het eerst anders zijn. Gewoon omdat de andere partijen het niet meer verdienen voor mij, veel beloven en niets doen, je geeft het zelf ook aan. En eerlijk, ik vrees niet voor het vel van mijn Marokkaanse/turkse vrienden/buren door op hen te stemmen. De domme vergelijkingen met de wereldoorlog, gaan niet meer op, voor mij zijn ze uitgebuit door PC, gewoon om een VB te bashen. Maar nog steeds lopen er mensen rond �* la feremans, die, en ik durf zelfs zeggen, bijna hopen op zoiets, om toch maar te kunnen zeggen : 'I told you so!'. Als jij denkt, dat PC's zoveel beter zijn dan een VB, is dat jouw eigen goed recht en heb ik daar alle respect voor, voor mij is het enorm veranderd sinds ik de ogen serieus geopend heb, mensen zoals feremans bezig zie en hoor. Hij is op zen minst even haatdragend/onverdraagzaam/verzuurd, als diegene die hij zo graag verwijten maakt. Alleen is hij zo blind erdoor geworden, dat hij door het bos de bomen niet meer ziet.
Duupje is offline  
Oud 4 september 2006, 07:24   #136
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Dat iedereen verdomme zijn handen van boeken afhoudt. Links of rechts, maakt niet uit. Elke ideologie mag beleden worden, en de bijbehorende literatuur is daar een onmisbaar deel van.
Je vergist je van tegenstander. Richt je pijlen op Internaut en kornuiten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Een scenario of bestuur zoals in Orange (Frankrijk) zie ik wel zitten. Ik hoop dat het Vlaams Belang eindelijk eens orde kan zetten inzake de lectuur in bibliotheken die overwegend links is.
Oud 4 september 2006, 07:38   #137
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Geeft dan toch toe dat het VB zou staan voor vrije menigsuiting
Vrije meningsuiting is dan ook alleen van toepassing op het VB, al wie een andere visie verkondigt, zal het geweten hebben.

En ja, ik spreek uit ervaring. Ik heb al meermaals (en zelfs bijna aan den lijve) ondervonden hoe het VB omgaat met andersdenkenden, en dan ben ik nog niet eens een linkse.

Laatst gewijzigd door Kim : 4 september 2006 om 07:38.
Kim is offline  
Oud 4 september 2006, 07:42   #138
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Ik denk als het gebeurt dat het niet in Schoten zal zijn maar in Hoboken, Merksem en Deurne.
Klopt, ikzelf woon in Hoboken en het is 99% zeker dat het CS hier doorbroken zal worden.

Hoboken behoort dan ook tot de gemeentes met veel criminaliteit (en ja, gepleegd door allochtonen). Het is meermaals in het nieuws verschenen dat kinderen hier op een openbaar speelpleintje geld moesten geven aan minderjarige allochtoontjes vooraleer ze mochten spelen. Als ze het geld niet hadden, dan konden ze kiezen: klappen krijgen, iets anders waardevol afgeven of niet meer op dat speelpleintje gaan spelen.

Zulke toestanden laten escaleren (lees: traditionele politieke partijen die hier niks aan doen), is vragen om een doorbraak van het CS.
Kim is offline  
Oud 4 september 2006, 07:54   #139
jef
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Hoboken behoort dan ook tot de gemeentes met veel criminaliteit (en ja, gepleegd door allochtonen). Het is meermaals in het nieuws verschenen dat kinderen hier op een openbaar speelpleintje geld moesten geven aan minderjarige allochtoontjes vooraleer ze mochten spelen. Als ze het geld niet hadden, dan konden ze kiezen: klappen krijgen, iets anders waardevol afgeven of niet meer op dat speelpleintje gaan spelen.

Zulke toestanden laten escaleren (lees: traditionele politieke partijen die hier niks aan doen), is vragen om een doorbraak van het CS.
Deze toestanden bestaan al twintig jaar ook op het Kiel, toen ze zoontjes van mijn neeft ( nu 23 jaar) dit meemaakten ging zijn vrouw dat aanklagen bij de politie, hun raad was: GE wettet hé madammeke ge mut ze doar nie lote spele hé.
jef is offline  
Oud 4 september 2006, 08:58   #140
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Vrije meningsuiting is dan ook alleen van toepassing op het VB, al wie een andere visie verkondigt, zal het geweten hebben.

En ja, ik spreek uit ervaring. Ik heb al meermaals (en zelfs bijna aan den lijve) ondervonden hoe het VB omgaat met andersdenkenden, en dan ben ik nog niet eens een linkse.
Zeer terechte opmerking!
Hoe kan je nu de ideeën van iemand respecteren, de mening van eenieder laten aan bod komen en daar gaat de vrijheid van meningsuiting over, indien je de mens die deze verkondigdt als mens niet eens respecteert?
Hoe kan je zeggen: alle ideeën moeten kunnen verkondigd worden, vrij en zonder enige tussenkomst. Maar... De Marokkaanen moeten weg want zij hebben een cultuurtje dat me niet aanstaat: ze dragen begot hoofddoekjes.

Het blatend gebrek aan enige filosofische of culturele diepgang, eigen aan xenofobe etnocentisten is vaak heel storend. Maar laat ze maar zeggen: het is soms ook komisch...
ericferemans is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be