![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#122 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door jan hyoens : 19 september 2006 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
#124 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik hoop dat Jong N-VA'er nu echt een mailtje gestuurd heeft en dan kunnen we over een paar dagen kijken of uw vooringenomenheid bewaarheid wordt.
|
![]() |
![]() |
#125 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
die buurt als een stort beschouwen is ronduit overdreven, 't is vooral een teken dat je er nooit komt. natuurlijk zijn er kebabzaken die niet te nauw kijken op de hygiëne, maar daarom moet je ze nog niet allemaal over dezelfde kam scheren. als we het specifiek over de sleepstraat hebben, daar liggen een hoop kwaliteitsvolle Turkse restaurants. |
|
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondek Gent eens zoals het is en vraag hun ongezouten mening eens met het verschil tussen vroeger en nu. Gewoon vragen, nu aanstaande zondag 24 september. Alhoewel het is "flikkendag" de straten zullen allicht "ééns" vol zijn dan. Pak een andere zondag naar keuze.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 19 september 2006 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
#127 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Copy en paste dan maar: Verder vind ik (ik zei het al eerder maar daarop antwoordde je niet) dat er toch eens deftig werk mag gemaakt worden van het bemannen (bevrouwen mag ook) van de vreemdelingendienst aan de Zuid. Die mensen die daar moeten loket doen kunnen regelmatig gewoon niet gaan eten voor twee uur in de namiddag. Op zaterdagvoormiddag gaan de deuren toe om 11.30 maar klanten die een ticket hebben moeten nog afgewerkt worden, wat wil zeggen dat stoppen om één uur (dus een uur en een half later) geen uitzondering is (is zelfs veeleer de regel). Bijna dagelijks zit het daar stampensvol van het volk en de dossiers van de vreemdelingen zijn meestal veel omslachtiger dan die van de Belgen (wat een beetje logisch is). Stapels werk op hun bureau kan gewoon niet worden weggewerkt. En de directeur (of degene die daar de scepter zwaait) trekt zich dat gewoon niet aan, die gaat op tijd gaan eten en stopt op tijd (zal de zaterdag ook wel niet komen). |
|
![]() |
![]() |
#129 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#130 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld (ik zeg maar wat hoor): de zaterdagdienst gaat tot twaalf uur door en om elf uur gaan de deuren dan al dicht, of desnoods om half elf. Indien nodig: extra personeel aanwerven of een beter systeem onder de werknemers qua werkspreiding.
![]() |
#131 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#132 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
nee serieus, dat er ook Turken eten vind ik ook een heel goed argument om te stellen dat de kwaliteit van het eten goed is. Nu, ik zou niet weten in welke pitabar ik niet regelmatig een Turkse klant zie. |
|
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#134 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#136 |
Gouverneur
|
![]() ah Gent... bij voorsprong mijn favoriete stad. Ik heb er vijf jaar op kot gezeten en later bijna een jaartje gewoond.. 'k werk er nu ook al een paar jaartjes..
toevallig heb ik vijf jaar op kot gezeten in de tolhuislaan (en op de muizenkeutels terug te komen.. 'k heb ooit een dikke muis (of was het een rat?) zien lopen op de broden van een turkse bakkerij aan de sint-salvatorkerk.. later waren mooi de gordijnen volledig naar beneden ![]() 'k heb daar heel mooie herinneringen aan overgehouden, maar ook minder goede.. 'k heb de bakker zien vertrekken en daarvoor een slager... 'k heb de buurt daar zien verturksen.. nu heb ik geen problemen met mensen van een andere origine, maar als Vlaming vond ik het eigenlijk niet zo 'tof'.. je komt buiten, er wordt eens gelachen.. en je weet helemaal niet waarover het gaat... Je vraagt je dan al eens af of jij het voorwerp ervan bent) Ik ben er in contact gekomen met moslims (tunesiërs - naast mijn kot was een tunesisch centrum) die duidelijk een onderscheid maakten tussen moslimmeisjes en 'anderen'... Maar 'k heb wel een superervaring gehad met vrouwen.. ze kwamen rondom mij zitten, het merendeel sprak geen Nederlands, maar wel de jongste... raar.. ik leek er in zekere zin bij te horen.. eigenlijk was dat wel een supertastische ervaring... Verder vertoefde ik er vaak op het speelplein in de tolhuislaan, daar waren er jongeren die vonden dat men mij moest uitdagen door voor mijn ogen vandalenstreken uit te halen.. zucht. tja.. een buur waar werk aan was.. en allicht nog is.. De Sleepstraat vind ik ook maar een vreemde buurt.. eigenlijk nogal groezelig.. echt onveilig heb ik er me nooit gevoeld... maar wel.. tja.. zoals gezegd 'groezelig'.. 'k vind niet direct een beter woord... waar ik mij ongemakkelijker voelde waren de godverlaten straten in het 'winkelcentrum'.. geen auto's, geen mensen... gewoon doods.. soms vond ik dat supertof.. dan weer eigenlijk vrij.. tja.. hoe zal ik het zeggen : griezelig... wat denk je: misschien zouden belastingen op leegstand van de bovenverdiepingen helpen.. als men daar nu gewoon 'koten' of appartementen van zou maken? Ev. een renovatiepremie of zoiets? eigenlijk vaart iedereen er wel bij.. de stad is na de sluitingsuren weer een 'leeftstad', de 'gewone huizen' komen vrij voor de gezinnen, alleenstaanden voor wie bijvoorbeeld een grotere toegankelijkheid belangrijker is dan voor de doorsnee-student.. veel bagage en boodschappen heeft die doorgaans niet.. de bovenverdiepingen worden opgeknapt.. een 'pest' zijn soms ook fietser en voetgangers.. nu heb ik op zich geen probleem met de zwakke weggebruiker.. - ik heb daar zelf vijf jaar rondgelopen en -gefietst, maar soms (o.a. door het feit dat de eenrichting vaak niet geldt voor fietsers) komen ze langs overal, voetgangers zijn niet altijd even oplettend etc... Weet je.. op sommige momenten vind ik het erger om door Gent Centrum te rijden dan door Brussel Stad.. 'k weet het.. het klinkt allicht vreemd.. maar in Brussel centrum heb je alleen maar rekening te houden met auto's... (da's al meer dan genoeg) maar in Gent komen daar ook nog eens fietsers en voetgangers bij... en die ligfietsen vind ik nog de grootste pest.. die mensen zijn bij wijze van spreken al gepasseerd op het ogenblik dat je hun 'vlagje' ziet.. maar goed: al bij al een leuke stad! Ik ben één keer naar Gent geweest op een zondag.. de stad was gewoon 'dood'... in het centrum moest je zoeken naar een gezellig terrasje/cafetaria.. quasi geen volk op straat.. met andere woorden: supersaai... we zijn dan maar vertrokken.. |
![]() |
![]() |
#137 |
Europees Commissaris
|
![]() Mja op zondag kan het wel beter. Ik erger er mij ook dood aan de zondagen: er is bijna niks te doen dan, dus wat doe je? TV kijken...
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Europees Commissaris
|
![]()
#140 |
Europees Commissaris
|
![]() En als het op café's aankomt dan zit ik wel eens in de Overpoort of Sint-Pietersplein
![]()