Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 19 september 2006, 00:39   #121
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KeyserH Bekijk bericht
als ge het echt wilt weten, vraag het dan eens aan die mensen:
Bevoegd:

BIS Online
Koning Albert II-laan 15
1210 Brussel
E-mail: [email protected]

Geert Versnick
Stadhuis Botermarkt 1
9000 Gent
Tel.: 09 266 53 50
E-mail: [email protected]
Bedankt!
Oud 19 september 2006, 11:38   #122
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Bedankt!
Ik hoop maar dat U een antwoord zal krijgen. meestal is het die is bezet, en zal u later eens terug bellen! in het jaar 0 als de uilen preken!
fernand is offline  
Oud 19 september 2006, 14:21   #123
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Typisch iets voor u hé.
Wat niet in uw kraam past is ver heen.

btw; de sleepstraat is wel precies istambul. Lelijk, het stinkt er en ik wil er niet eens doorlopen.
Je kan misschien eens aan de mensen uitleggen waar al de vlaamse ondernemers van vroeger uit de sleepstraat zijn inmiddels...als het daar toch zo goed is.
En van de wondelgemstraat, en de forelstraat, en de dampoortstraat.
Ieder zijn smaak! Als jij je thuis voelt op een stort, mij goed, maar verwacht niet van iedereen dat ze hetzelfde voelen. Maar dat zal jij wel niet begrijpen als egalitarist. En spreek eens met een inspecteur van de gezondheidsdienst (liefst onder vier ogen) over de hygiëne in die kebabzaken! Hou alvast een kotszakje bij de hand. (is natuurlijk voor gsus bedoeld)

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 19 september 2006 om 14:33.
jan hyoens is offline  
Oud 19 september 2006, 17:31   #124
KeyserH
Lokaal Raadslid

KeyserH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Ik hoop maar dat U een antwoord zal krijgen. meestal is het die is bezet, en zal u later eens terug bellen! in het jaar 0 als de uilen preken!
Ik hoop dat Jong N-VA'er nu echt een mailtje gestuurd heeft en dan kunnen we over een paar dagen kijken of uw vooringenomenheid bewaarheid wordt.
Oud 19 september 2006, 17:36   #125
KeyserH
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Ieder zijn smaak! Als jij je thuis voelt op een stort, mij goed, maar verwacht niet van iedereen dat ze hetzelfde voelen. Maar dat zal jij wel niet begrijpen als egalitarist. En spreek eens met een inspecteur van de gezondheidsdienst (liefst onder vier ogen) over de hygiëne in die kebabzaken! Hou alvast een kotszakje bij de hand. (is natuurlijk voor gsus bedoeld)
bevooroordeelde stellingnames en veralgemeniseringen. probeer het eens realistisch te houden.

die buurt als een stort beschouwen is ronduit overdreven, 't is vooral een teken dat je er nooit komt.
natuurlijk zijn er kebabzaken die niet te nauw kijken op de hygiëne, maar daarom moet je ze nog niet allemaal over dezelfde kam scheren. als we het specifiek over de sleepstraat hebben, daar liggen een hoop kwaliteitsvolle Turkse restaurants.
Oud 19 september 2006, 19:26   #126
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mariakerke ligt nogal ver van het centrum hé?
we zijn de veldstraat en de sint-michielshelling gepasseerd, vlak langs het autovrije stadscentrum dus
Meneer heeft weeral eens geluk gehad zie ik. Waarom mocht jij door en wij niet?
10 dat is een hele hoop.
tientallen, dat gaat dus van 10 tot 100
Er zijn daar slechts 3 café's met een klein terras.
maar ze waren wel open, uw punt was dat er niets open was
Te voet gelopen van de vrijdagsmark, oude markt, hondenmarkt en terug en niks gevonden.
Ik heb uiteindelijk aan de dampoort iets gevonden.
Kouter ben ik niet geweest (er is daar toch niks)
Dat is interessant in het centrum. (over het park)
langs de ene kant neuten dat de gezinnen uit het centrum wegtrekken en dat de speeltuin u niet aanstaat, maar langs de andere kant geen groen in de stad willen, goed bezig. Dat stuk van de bibliotheekstraat is gewoon overbodig en de nieuwe invulling van het park en de omgeving wordt uitgebreid besproken met de buurt (zie hier)
Welja je hebt gelijk er zouden nog wat van die straten dicht moeten.
De Blandijnberg zou een goed begin zijn.

Je leeft in andere stad dan de meeste Gentenaars, vrees ik. Ga astublieft eens hier heen en kijk hoe een echte Gentenaar zijn stad beleeft.

Laatst hoorde ik iemand zeggen dat mensen op VB stemden omdat een steen in hun voetpad los zit of er een vuilbak in de straat is omgesmeten en toen dacht ik, de redenen gaan dieper dan dat. Blijkbaar dacht ik verkeerd...
En doe me een plezier en misschien uzelf ook trouwens, ga zelf volgende zondag persoonlijk eens met de marktkramers praten op de plaatsen die ik u gaf.
Ondek Gent eens zoals het is en vraag hun ongezouten mening eens met het verschil tussen vroeger en nu.
Gewoon vragen, nu aanstaande zondag 24 september.
Alhoewel het is "flikkendag" de straten zullen allicht "ééns" vol zijn dan.
Pak een andere zondag naar keuze.

Laatst gewijzigd door Mambo : 19 september 2006 om 19:37.
Mambo is offline  
Oud 19 september 2006, 20:18   #127
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat Jong N-VA'er nu echt een mailtje gestuurd heeft en dan kunnen we over een paar dagen kijken of uw vooringenomenheid bewaarheid wordt.
Als ervaringsdeskundige spreek ik. niet als vOORingenomen!
fernand is offline  
Oud 19 september 2006, 23:02   #128

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je even weergeven waarover ik het nog niet heb gehad?

Copy en paste dan maar:
Verder vind ik (ik zei het al eerder maar daarop antwoordde je niet) dat er toch eens deftig werk mag gemaakt worden van het bemannen (bevrouwen mag ook) van de vreemdelingendienst aan de Zuid. Die mensen die daar moeten loket doen kunnen regelmatig gewoon niet gaan eten voor twee uur in de namiddag. Op zaterdagvoormiddag gaan de deuren toe om 11.30 maar klanten die een ticket hebben moeten nog afgewerkt worden, wat wil zeggen dat stoppen om één uur (dus een uur en een half later) geen uitzondering is (is zelfs veeleer de regel). Bijna dagelijks zit het daar stampensvol van het volk en de dossiers van de vreemdelingen zijn meestal veel omslachtiger dan die van de Belgen (wat een beetje logisch is). Stapels werk op hun bureau kan gewoon niet worden weggewerkt. En de directeur (of degene die daar de scepter zwaait) trekt zich dat gewoon niet aan, die gaat op tijd gaan eten en stopt op tijd (zal de zaterdag ook wel niet komen).
Karma is offline  
Oud 20 september 2006, 09:50   #129
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bevooroordeelde stellingnames en veralgemeniseringen. probeer het eens realistisch te houden.

die buurt als een stort beschouwen is ronduit overdreven, 't is vooral een teken dat je er nooit komt.
natuurlijk zijn er kebabzaken die niet te nauw kijken op de hygiëne, maar daarom moet je ze nog niet allemaal over dezelfde kam scheren. als we het specifiek over de sleepstraat hebben, daar liggen een hoop kwaliteitsvolle Turkse restaurants.
Ik ken die buurt zeer goed en een stort is het misschien niet(met dank aan de mensen van ivago) maar verloederd is het er zeker! En als je toch persé een kebab wil gaan eten, een goede tip, ga waar er turken zelf zitten te eten.
jan hyoens is offline  
Oud 20 september 2006, 16:42   #130
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Copy en paste dan maar:
Verder vind ik (ik zei het al eerder maar daarop antwoordde je niet) dat er toch eens deftig werk mag gemaakt worden van het bemannen (bevrouwen mag ook) van de vreemdelingendienst aan de Zuid. Die mensen die daar moeten loket doen kunnen regelmatig gewoon niet gaan eten voor twee uur in de namiddag. Op zaterdagvoormiddag gaan de deuren toe om 11.30 maar klanten die een ticket hebben moeten nog afgewerkt worden, wat wil zeggen dat stoppen om één uur (dus een uur en een half later) geen uitzondering is (is zelfs veeleer de regel). Bijna dagelijks zit het daar stampensvol van het volk en de dossiers van de vreemdelingen zijn meestal veel omslachtiger dan die van de Belgen (wat een beetje logisch is). Stapels werk op hun bureau kan gewoon niet worden weggewerkt. En de directeur (of degene die daar de scepter zwaait) trekt zich dat gewoon niet aan, die gaat op tijd gaan eten en stopt op tijd (zal de zaterdag ook wel niet komen).
Als het aan mij lag: ander diensthoofd, andere wetten, dus ook andere uren. De organisatie van die dienst loopt duidelijk in het honderd.
Bijvoorbeeld (ik zeg maar wat hoor): de zaterdagdienst gaat tot twaalf uur door en om elf uur gaan de deuren dan al dicht, of desnoods om half elf. Indien nodig: extra personeel aanwerven of een beter systeem onder de werknemers qua werkspreiding.
Oud 20 september 2006, 16:44   #131
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Is net onderweg, ik was gisteren goed ziek, julie zullen wel gemekt hebben dat ik pas 's avonds een vijftal postings hier heb gezet. Excuses voor het wachten
Oud 20 september 2006, 18:14   #132
KeyserH
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Ik ken die buurt zeer goed en een stort is het misschien niet(met dank aan de mensen van ivago) maar verloederd is het er zeker! En als je toch persé een kebab wil gaan eten, een goede tip, ga waar er turken zelf zitten te eten.
Samen met een Turk aan tafel zitten ofwa? bakkes, zo vies.

nee serieus, dat er ook Turken eten vind ik ook een heel goed argument om te stellen dat de kwaliteit van het eten goed is.
Nu, ik zou niet weten in welke pitabar ik niet regelmatig een Turkse klant zie.
Oud 20 september 2006, 22:16   #133
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
ik vind Gent een mooie stad.

Maar ik ben ook door sint-amandsberg gereden en toen moest ik plots stoppen voor een karavan turken die met geslachtte schapen die uit de wagen hingen en geweerschoten doord e straten reden. Ik weet niet of dit meermaals is gebeurd. Ze hadden ook witte lintjes hangen enzo.

Het was in ieder geval zeer bevreemdend.

Het getuigt volgens mij toch van een groot gebrek aan repect voor onze normen.
Welke normen? Die van de lagere klasse of die van de hogere klasse?
AyneRand is offline  
Oud 20 september 2006, 22:19   #134
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Allez bij de poenscheppers dus!
Je bedoelt de mensen die niet achterlijk en wel competent zijn?
AyneRand is offline  
Oud 20 september 2006, 22:23   #135
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Heel juist, dat loft gedoe is al lang voorbij.
Trouwens het trekt toch op geen zak zo'n loft, precies een turnzaal.
En voor die lofts op de lousbergkaai hebben ze wel al die oude mensen ergens gedumpt die daar woonden.
De Muide zal nog heel lang gewoon de muide blijven en de brugse poort zouden ze beter veranderen in de turkse poort. En Gent centrum zelf zijn alleen de benedenverdiepingen winkels, al wat er boven zit staat gewoon leeg. Blijft er nog over het zuid en ekkergem en dat zijn allemaal studentenwoningen geworden.
Bijgevolg zitten alle Gentenaars buiten Gent!
Dat jij vindt dat een loft op geen zak trekt is jou probleem, qua architectuur ben je dan ook nog niet verder belandt dan bij de nieuwbouw fermette ... de smaak van de lagere klasse ...
AyneRand is offline  
Oud 20 september 2006, 22:51   #136
vulpes
Gouverneur

Standaard

ah Gent... bij voorsprong mijn favoriete stad. Ik heb er vijf jaar op kot gezeten en later bijna een jaartje gewoond.. 'k werk er nu ook al een paar jaartjes..

toevallig heb ik vijf jaar op kot gezeten in de tolhuislaan (en op de muizenkeutels terug te komen.. 'k heb ooit een dikke muis (of was het een rat?) zien lopen op de broden van een turkse bakkerij aan de sint-salvatorkerk.. later waren mooi de gordijnen volledig naar beneden

'k heb daar heel mooie herinneringen aan overgehouden, maar ook minder goede.. 'k heb de bakker zien vertrekken en daarvoor een slager... 'k heb de buurt daar zien verturksen.. nu heb ik geen problemen met mensen van een andere origine, maar als Vlaming vond ik het eigenlijk niet zo 'tof'.. je komt buiten, er wordt eens gelachen.. en je weet helemaal niet waarover het gaat... Je vraagt je dan al eens af of jij het voorwerp ervan bent) Ik ben er in contact gekomen met moslims (tunesiërs - naast mijn kot was een tunesisch centrum) die duidelijk een onderscheid maakten tussen moslimmeisjes en 'anderen'... Maar 'k heb wel een superervaring gehad met vrouwen.. ze kwamen rondom mij zitten, het merendeel sprak geen Nederlands, maar wel de jongste... raar.. ik leek er in zekere zin bij te horen.. eigenlijk was dat wel een supertastische ervaring...

Verder vertoefde ik er vaak op het speelplein in de tolhuislaan, daar waren er jongeren die vonden dat men mij moest uitdagen door voor mijn ogen vandalenstreken uit te halen.. zucht.

tja.. een buur waar werk aan was.. en allicht nog is..

De Sleepstraat vind ik ook maar een vreemde buurt.. eigenlijk nogal groezelig.. echt onveilig heb ik er me nooit gevoeld... maar wel.. tja.. zoals gezegd 'groezelig'.. 'k vind niet direct een beter woord...

waar ik mij ongemakkelijker voelde waren de godverlaten straten in het 'winkelcentrum'.. geen auto's, geen mensen... gewoon doods.. soms vond ik dat supertof.. dan weer eigenlijk vrij.. tja.. hoe zal ik het zeggen : griezelig...

wat denk je: misschien zouden belastingen op leegstand van de bovenverdiepingen helpen.. als men daar nu gewoon 'koten' of appartementen van zou maken? Ev. een renovatiepremie of zoiets? eigenlijk vaart iedereen er wel bij.. de stad is na de sluitingsuren weer een 'leeftstad', de 'gewone huizen' komen vrij voor de gezinnen, alleenstaanden voor wie bijvoorbeeld een grotere toegankelijkheid belangrijker is dan voor de doorsnee-student.. veel bagage en boodschappen heeft die doorgaans niet.. de bovenverdiepingen worden opgeknapt..

een 'pest' zijn soms ook fietser en voetgangers.. nu heb ik op zich geen probleem met de zwakke weggebruiker.. - ik heb daar zelf vijf jaar rondgelopen en -gefietst, maar soms (o.a. door het feit dat de eenrichting vaak niet geldt voor fietsers) komen ze langs overal, voetgangers zijn niet altijd even oplettend etc... Weet je.. op sommige momenten vind ik het erger om door Gent Centrum te rijden dan door Brussel Stad.. 'k weet het.. het klinkt allicht vreemd.. maar in Brussel centrum heb je alleen maar rekening te houden met auto's... (da's al meer dan genoeg) maar in Gent komen daar ook nog eens fietsers en voetgangers bij... en die ligfietsen vind ik nog de grootste pest.. die mensen zijn bij wijze van spreken al gepasseerd op het ogenblik dat je hun 'vlagje' ziet..

maar goed: al bij al een leuke stad!

Ik ben één keer naar Gent geweest op een zondag.. de stad was gewoon 'dood'... in het centrum moest je zoeken naar een gezellig terrasje/cafetaria.. quasi geen volk op straat.. met andere woorden: supersaai... we zijn dan maar vertrokken..
vulpes is offline  
Oud 20 september 2006, 23:00   #137
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Mja op zondag kan het wel beter. Ik erger er mij ook dood aan de zondagen: er is bijna niks te doen dan, dus wat doe je? TV kijken...
Jong N-VA'er is offline  
Oud 20 september 2006, 23:22   #138
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Mja op zondag kan het wel beter. Ik erger er mij ook dood aan de zondagen: er is bijna niks te doen dan, dus wat doe je? TV kijken...
studeer je in de voskenslaan?
vulpes is offline  
Oud 21 september 2006, 00:42   #139
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
studeer je in de voskenslaan?
Jazeker!
Oud 21 september 2006, 12:10   #140
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jazeker!
En als het op café's aankomt dan zit ik wel eens in de Overpoort of Sint-Pietersplein

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be