Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2006, 14:26   #121
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
waarbij ik me trouwens afvraag waarom ik aan jouw gelul mijn tijd lig te verspillen
Omdat je niet beter te doen hebt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 14:33   #122
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
... een prachtige own goal, beste jazeker ...
Oud 11 september 2006, 14:50   #123
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
antwoord eens op zijn vraag!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 16:39   #124
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...humor is ook niet echt je sterkste kant he...
Van een droogstoppel als jij beschouw ik dat als een compliment. Dank u.

Citaat:
...net zoals een beetje intelligentie vertonen...
Geloof me vrij, u zou "intelligentie" nog niet herkennen als het 5 m groot voor uw neus staat.

Citaat:
waarbij ik me trouwens afvraag waarom ik aan jouw gelul mijn tijd lig te verspillen
Ongetwijfeld heeft u nuttigere dingen te doen dan de idioot uit te hangen. Ik zou zeggen: ga uw gang.
Oud 11 september 2006, 16:43   #125
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ach, laat hem, hij is veel te doorzichtig. Aangezien deze verdediger van "organisaties die de wereld willen verbeteren" (hebt u ooit gehoord van een organisatie die naar eigen zeggen de wereld wilt verslechteren ?) geen deftig antwoord kan formuleren, neemt hij nu zijn toevlucht tot overbekende kouwe kak. Nil nove sub sole.
Oud 11 september 2006, 17:12   #126
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
1. Van een droogstoppel als jij beschouw ik dat als een compliment. Dank u.

2. Geloof me vrij, u zou "intelligentie" nog niet herkennen als het 5 m groot voor uw neus staat.

3. Ongetwijfeld heeft u nuttigere dingen te doen dan de idioot uit te hangen. Ik zou zeggen: ga uw gang.
1. it takes one to know one

2. last van vooroordelen, turkman?

3. ongetwijfeld weet u wat het beste is voor mij... ik zal u maar in de waan laten

Laatst gewijzigd door Khonnor : 11 september 2006 om 17:18.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 17:17   #127
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
1. Ach, laat hem, hij is veel te doorzichtig.

2. Aangezien deze verdediger van "organisaties die de wereld willen verbeteren" (hebt u ooit gehoord van een organisatie die naar eigen zeggen de wereld wilt verslechteren ?) geen deftig antwoord kan formuleren,

3. neemt hij nu zijn toevlucht tot overbekende kouwe kak. Nil nove sub sole.
1. "the wise man"spreekt... allen, gelieve te luisteren

2. of neen, laat maar, de ontgoocheling is groot...

tja, turkje, het zit echt wel diep bij jou... jouw eerste diepzinnige postje moet ik echter nog tegenkomen

3. en jouw eerste postje met enige inhoud moet ik ook nog tegenkomen

oh ja, beste turkman, een beetje latijn zal je vege lijf niet redden

Laatst gewijzigd door Khonnor : 11 september 2006 om 17:20.
Oud 11 september 2006, 17:20   #128
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Repeto.

Citaat:
Ach, laat hem, hij is veel te doorzichtig. Aangezien deze verdediger van "organisaties die de wereld willen verbeteren" (hebt u ooit gehoord van een organisatie die naar eigen zeggen de wereld wilt verslechteren ?) geen deftig antwoord kan formuleren, neemt hij nu zijn toevlucht tot overbekende kouwe kak. Nil nove sub sole.
Oud 11 september 2006, 17:21   #129
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Repeto.
Citaat:
oh ja, beste turkman, een beetje latijn zal je vege lijf niet redden
Repeto.
Oud 11 september 2006, 17:29   #130
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Misschien kan Khonnor eens de moeite doen om te zien waar het allemaal mee begon. Dit is wat ik schreef:

Citaat:
De initiatiefnemers van de Zonder Haat Straat:

Citaat:
Deze affichecampagne is een initiatief van: ABVV-Regio Antwerpen, ACV-Antwerpen, ACW-Antwerpen, De Acht – Antwerps Minderhedencentrum, Federatie van Marokkaanse Verenigingen, Koepel van de Vlaamse Noord-Zuidbeweging – 11.11.11 vzw, Oxfam-Wereldwinkel Antwerpen vzw, Platform van de Afrikaanse Gemeenschappen, Samenlevingsopbouw Antwerpen stad vzw, Unie van Turkse Verenigingen, Vaka/Hand in Hand vzw

Met andere woorden: vakbonden en (links-)georiënteerde (multiculturele) verenigingen.

Het is duidelijk dat bovenstaande types verenigingen uitgesproken objectief tegenover het Vlaams Belang staan, en niet kunnen beschuldigd worden van om het even welke dubbele bodem in zulke campagnes te steken.
Dit zijn enkele zeer intelligente, hoogstaande, verdraagzame, tolerante en wereldverbeterende citaten die Khonnor niet kon nalaten als antwoord op bovenstaande op dit forum toe te voegen.

Citaat:
dus, m.a.w. geef je toe dat het vb tegen de volgende organisaties is
(...)
en deze organisaties staan uitgesproken objedtief tegen het vb?

dank om dit toe te geven
(...)
turkje turkje turkje toch
Eén iemand die mij, simpele ziel, kan uitleggen waarom Khonnor het nodig vond om op een dergelijke manier te reageren op een gewone post van mijnentwege, mag nu zijn hand opsteken.

En dan komt de knaller:

Citaat:
Blijkbaar heeft Khonnor het antwoord al gevonden, want hij blijft maar reageren op dat "gelul". Beste Khonnor, ik moet je teleurstellen: ik behoef geen toy boy.

Met vriendelijke groeten,
Oud 11 september 2006, 18:26   #131
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Op dit forum hebben niet alleen Esparanza en De Duikboot recht om wel of niet ergens van onder de indruk te zijn.

Ik doe eerder mijn hoed af voor forumdeelnemers die analyses maken zoals deze:
Bedankt om de analyse van Den Duisteren Duikboot even te bevestigen.

QED.
Oud 12 september 2006, 08:53   #132
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Misschien kan Khonnor eens de moeite doen om te zien waar het allemaal mee begon. Dit is wat ik schreef:

Dit zijn enkele zeer intelligente, hoogstaande, verdraagzame, tolerante en wereldverbeterende citaten die Khonnor niet kon nalaten als antwoord op bovenstaande op dit forum toe te voegen.

Eén iemand die mij, simpele ziel, kan uitleggen waarom Khonnor het nodig vond om op een dergelijke manier te reageren op een gewone post van mijnentwege, mag nu zijn hand opsteken.

En dan komt de knaller:

Blijkbaar heeft Khonnor het antwoord al gevonden, want hij blijft maar reageren op dat "gelul". Beste Khonnor, ik moet je teleurstellen: ik behoef geen toy boy.

Met vriendelijke groeten,
ik ga hier nog een ding op zeggen.

jij schreef dat dit wel een anti-VB-initiatief moet zijn omdat het georganiseerd wordt door een aantal vakbonden, linkse (wat dat ook moge zijn) organisaties en muliticulturele verenigingen

mijn reactie was wat belachelijk (nl, is het vb dan tegen deze organisaties?), maar dat was doelbewust...

immers, het is niet omdat deze verenigingen al dan niet openlijk, of gewoon door hun missie, laten verstaan het vb niet echt genegen te zijn, dat al wat ze organiseren - incl deze zonderhaatstraat - automatisch en exclusief tegen het vb is (begrijp je nu het kromme in je redenering?)

het vb denkt dit blijkbaar wel - ze spelen maw weer hun favorite rol, die van slachtoffer, uitgeslotene en zondebok

op de website van de zonderhaatstraat zie ik geen enkele verwijzing naar het vb

in tegendeel, het doel van de zhs is als volgt:
  • Om de racistische moorden en het zinloos geweld in Antwerpen niet te vergeten
  • Om een duidelijk signaal tegen groeiend racisme en geweld te geven
  • Om een positief signaal te geven samen met je buren, je straat of zelfs de hele wijk
  • Om mee te werken aan een stad
    • waar mensen respect hebben voor elkaar
    • waar verschillen mogen bestaan
    • waar iedereen gelijke kansen heeft
    • waar mensen samenleven in solidariteit
    • zonder racisme
    • ... zonder haat.
als jij vindt dat dit tegen het vb gericht is, tja, dan zegt dit misschien eerder iets over jou visie op het vb en de samenleving dan over de zonderhaatstraat actie zelf

en oh ja, waarom ik een beetje bitsig reageerde? lees je eigen quotes er nog eens op na.... niet bepaald een toonbeeld van eerlijke en beleefde discussie he.

of hoe moet ik het volgende dan interpreteren?

Citaat:
Van een droogstoppel als jij beschouw ik dat als een compliment. Dank u.

Geloof me vrij, u zou "intelligentie" nog niet herkennen als het 5 m groot voor uw neus staat.

Laatst gewijzigd door Khonnor : 12 september 2006 om 08:57.
Oud 12 september 2006, 10:41   #133
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik ga hier nog een ding op zeggen.

jij schreef dat dit wel een anti-VB-initiatief moet zijn omdat het georganiseerd wordt door een aantal vakbonden, linkse (wat dat ook moge zijn) organisaties en muliticulturele verenigingen
Neen, dat schreef ik niet. Ik schreef dat, vanuit het oogpunt van het VB gezien, het niet zo'n gek idee is om te geloven dat dit initiatief tegen hen is gericht, omdat politiek gezien, de organisaties die achter deze campagne stonden, niet de beste vrienden zijn van het VB en vice versa.

Probeer aub eens te lezen wat ik schrijf, en niet vanuit een of andere visie op wie of wat ik zou zijn, te insinueren dat ik dit of dat zou bedoelen. Ik word daar inderdaad wat kregelig van, en dan reageer ik met evenveel nonchanlance als u, en dan krijg je inderdaad een reeks "belachelijke reacties" waar noch ik, maar hopelijk ook noch u, erg trots op zijn.
Oud 12 september 2006, 10:55   #134
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
1. Neen, dat schreef ik niet. Ik schreef dat, vanuit het oogpunt van het VB gezien, het niet zo'n gek idee is om te geloven dat dit initiatief tegen hen is gericht, omdat politiek gezien, de organisaties die achter deze campagne stonden, niet de beste vrienden zijn van het VB en vice versa.

2. Probeer aub eens te lezen wat ik schrijf, en niet vanuit een of andere visie op wie of wat ik zou zijn, te insinueren dat ik dit of dat zou bedoelen. Ik word daar inderdaad wat kregelig van, en dan reageer ik met evenveel nonchanlance als u, en dan krijg je inderdaad een reeks "belachelijke reacties" waar noch ik, maar hopelijk ook noch u, erg trots op zijn.
1. right

u neemt de verdediging van het vb op u. uw goed recht.

mijn mening is dat het vb deze actie weeral, voor de honderdste, miljoenste keer gebruikt om in de slachtofferrol te kruipen

iets in de trant van: zijn zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk

ik zie geen graten in deze actie - wie buiten een hoop cynici en extremisten kan nu tegen meer verdraagzaamheid en minder haat op straat zijn?

het feit dat het vb zo verbolgen reageert, met een brief die overloopt van de platitudes, het populisme, en vooral het typische "u bent geïndoctrineerd door de linkse kerk" gezeik - alsof de mensen niet voor zichzelf kunnen denken"... noopt mij toch tot nadenken

niet dat de zonderhaatstraat actie veel zal uithalen - maar zie er aub de symboliek van in

2. iedereen vornt zich een visie of een indruk

ik vorm een indruk van u op basis van uw schrijfsels

u vormt zich een visie van mij op basis van de mijne

daar is niets mis mee

liever discussiëren met iemand die zich openlijk bloot geeft

dan in het luchtledige zitten wauwelen met iemand die de verdediging van iedereen op zich tracht te nemen

mijn mening over u is dat u op zijn minst sympathie hebt voor het vb, right?
Oud 12 september 2006, 11:11   #135
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
u neemt de verdediging van het vb op u. uw goed recht.
Ik zoek naar antwoorden op vragen, that's all. Ik voel mij niet geroepen om "het VB" te "verdedigen". Het enige dat ik besef, is dat de polarisering van twee richtingen komt. Het enige waar ik me dan ook aan erger, zijn mensen die de polarising altijd en uitsluitend bij één kant leggen.

Citaat:
ik zie geen graten in deze actie - wie buiten een hoop cynici en extremisten kan nu tegen meer verdraagzaamheid en minder haat op straat zijn?
Ik denk (tenminste als ik naar mezelf kijk) dat cynici bijzonder weinig hoop koesteren dat het ophangen van een afficheke voor meer verdraagzaamheid en minder haat op straat gaat zorgen.

Citaat:
het feit dat het vb zo verbolgen reageert, met een brief die overloopt van de platitudes, het populisme, en vooral het typische "u bent geïndoctrineerd door de linkse kerk" gezeik - alsof de mensen niet voor zichzelf kunnen denken"... noopt mij toch tot nadenken
Ik dacht nochtans dat het niveau van vele actieve politici uit VB hoek zo al genoegzaam bekend was Meer nog, het zou me zelfs enigszins verbaasd hebben moest het VB hier niet op gereageerd hebben.

Citaat:
ik vorm een indruk van u op basis van uw schrijfsels
Natuurlijk, en daar is niets mis mee. Ik maak er soms echter graag een punt van om "ballonnetjes" te lanceren, om een "evidentie" in een ander perspectief te zetten, en het is dan ook soms hemeltergend dat de enige reactie die daarop soms komt, erin bestaat dat ik in een hoek gedrumd wordt, zoals deze:

Citaat:
mijn mening over u is dat u op zijn minst sympathie hebt voor het vb, right?
Want, die mening klopt niet. Meer nog, er is geen enkele politieke partij die op mijn sympathie kan rekenen. De ideologie zelf, het verschil tussen ideologie en praktijk, of de opbouw, structuur en werking van de verschillende politieke partijen zijn daarvoor verantwoordelijk. Daarentegen is het wel zo dat ongeveer elke politieke partij (of zijn mandatarissen) wel een paar ideeën of reflecties heeft, waarmee ik kan akkoord gaan.
Oud 12 september 2006, 12:15   #136
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ik heb verlof. Iets op tegen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be