Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2006, 14:55   #121
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Kan me geen fuk schelen wat uw persoonlijke mening is, je m'en fou.

Maar ik kan je wel verduidelijken dat ze reeds de officiele weg bewandelen en dat ze daar onzettend lang en zonder enig uitzicht aan het lijntje worden gehouden.

Kwestie van uw stoere praat wat bij te spekken met inhoud.
Onzin, de 'officiële weg' bewandelen ... in de natuur verdwijnen bedoel je, nadat ze hun uitwijzingsbevel gekregen hebben. Een paar jaartjes in de illegaliteit, en dan weer aan de oppervlakte.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 14:58   #122
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Maar natuurlijk!

Roep vooral en weet niks!
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 15:01   #123
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar natuurlijk!

De alwetende Profeet Reza heeft geargumenteerd....
Hallucineer wat minder en get real !
En vooral, hou eens op met je egoisme op te dringen aan anderen. Wil je ze opvangen, goed, maar enkel en alleen op jouw kosten. Dat is dan weer een ander paar mouwen ...
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2006, 07:29   #124
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Men zou beter hongerstakingen organiseren in eigen land, voor een beter beleid of zo. Bovendien moet men dat in een moskee doen en niet in een kerk als zij moslim zijn.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2006, 12:50   #125
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan me geen fuk schelen wat uw persoonlijke mening is, je m'en fou.
The beauty of freedom of speech

Citaat:
Maar ik kan je wel verduidelijken dat ze reeds de officiele weg bewandelen en dat ze daar onzettend lang en zonder enig uitzicht aan het lijntje worden gehouden.
Not my problem. Chantage is chantage, als ze willen sterven, laat ze sterven.
En als er problemen zijn met die dienst, dan moet die dienst aangepakt worden door de regering, niet door een bende muttes die nie meer willen eten.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2006, 12:51   #126
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Maar natuurlijk!

Eigenlijk doet dat er allemaal niet ter zake, dit is chantage, chantage is iets waar men niet mag op ingaan, dus, laat ze sterven.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 23 september 2006, 13:04   #127
Kakare
Vreemdeling

Standaard

Ik vind dat er hier nogal wat naast de kwestie wordt gedebateerd. Het gaat er niet over of het Iraniërs zijn of Congolezen of Pakistanen of wat ook. Het gaat erover dat bij uitputting van alle middelen de wet moet toegepast worden. Dat geldt voor iedereen ook voor Minister Dewael, voor alle Belgen en voor alle inwijkelingen. De wet is de wet, ook als die niet door iedereen wordt gesmaakt. "DURA LEX , SED LEX".
Kakare.
Kakare is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2006, 17:48   #128
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Wil je ze opvangen, goed, maar enkel en alleen op jouw kosten. Dat is dan weer een ander paar mouwen ...
Doe ik al, voor enkele.

en als mijn commentaar u niet aanstaat, zijt ge niet verplicht erop te reageren!
Oud 23 september 2006, 17:50   #129
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Eigenlijk doet dat er allemaal niet ter zake, dit is chantage, chantage is iets waar men niet mag op ingaan, dus, laat ze sterven.
Dan ben ik het niet met je eens.
Niet iedereen kan een egoïstisch onmens zijn die anderen de dood wenst.

Ik zou jou zelfs nog niet laten sterven, al zal dat moeilijker zijn om mijzelf daarvan te overtuigen
Oud 23 september 2006, 17:56   #130
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Als jij dit niet beziet als chantage dan zou ik eerder denken dat het probleem tussen uw 2 oren zit, en zoals ik al zei, me uitmaken voor egoïstisch onmens doet me niets.

Citaat:
Ik zou jou zelfs nog niet laten sterven, al zal dat moeilijker zijn om mijzelf daarvan te overtuigen
Dat is dan uw probleem
Oud 23 september 2006, 17:58   #131
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik vind liefdadigheid een goede zaak. Maar men mag het niet verplichten of het is geen liefdadigheid meer.

We kunnen niet gans de wereld die met zelfmoord dreigt opvangen. Hard maar realistisch. Dat gaat nu eenmaal niet.

Ze zouden veel beter hongerstaken in eigen land voor een beter bestuur.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 23 september 2006 om 17:59.
Oud 23 september 2006, 18:19   #132
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Paulus, jongen, je weet net zo goed als iedereen hier dat dat een absurd voorstel is.

De iraanse mensen die ik hier ken, en die de hongerstaking ondersteunen, worden nog eerder afgeranselt en vermoord dan dat ze de kans krijgen om te gaan hongerstaken.
Die kinderen van het gezin waar ik het eerder over had, zijn al helemaal hun kluts kwijt en leven steeds in onzekerheid en ongeborgenheid.
Alleen als je een beetje inlevingsvermogen hebt, kan je dat begrijpen.

Daar gaat het dan ook net over.
Hier in België weten ze dat ook en zegt het bestuur dat het te gevaarlijk is om ze terug te sturen, maar ze mogen ook niet hier blijven.
Met andere woorden wil iedereen ze kwijt, maar krijgen ze van niemand duidelijkheid en zekerheid.

Net die twee laatste dingen (duidelijkheid en zekerheid) maken hen zo hopeloos.

Ook net die twee dingen maken de tegenstanders van vreemdelingen zo ongevoelig. Ook de tegenstanders zijn zo fel tegen vreemdelingen, omdat ze in deze maatschappij steeds minder duidelijkheid en zekerheid van het bestuur krijgen.

In feiten zijn vreemdelingen en hun tegenstanders in die zin hetzelfde.

Natuurlijk kunnen de tegenstanders dan gevoelloos beweren om ze meteen terug te sturen naar een plek waar hun leven nog meer aan een zijden draadje hangt. Makkelijk voor diegene die hier blijft, maar eveneens een teken van egoïstische onmenselijkheid.

Ik zie liever een menselijke oplossing voor zoveel mogelijk mensen, (vreemdelingen en tegenstanders). Maar ja, door opgedreven gevoelens, mede door die onzekerheden en onduidelijkheden, is niemand meer geïnteresseerd in compromissen of de zoektocht naar een win-win situatie voor beide partijen.

"Als het voor mijn deur maar proper is", dat is tegenwoordig de leuze van onze maatschappij.

Niet om fier op te zijn!
Oud 23 september 2006, 19:18   #133
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Paulus, jongen, je weet net zo goed als iedereen hier dat dat een absurd voorstel is.

De iraanse mensen die ik hier ken, en die de hongerstaking ondersteunen, worden nog eerder afgeranselt en vermoord dan dat ze de kans krijgen om te gaan hongerstaken.
Die kinderen van het gezin waar ik het eerder over had, zijn al helemaal hun kluts kwijt en leven steeds in onzekerheid en ongeborgenheid.
Alleen als je een beetje inlevingsvermogen hebt, kan je dat begrijpen.

Daar gaat het dan ook net over.
Hier in België weten ze dat ook en zegt het bestuur dat het te gevaarlijk is om ze terug te sturen, maar ze mogen ook niet hier blijven.
Met andere woorden wil iedereen ze kwijt, maar krijgen ze van niemand duidelijkheid en zekerheid.

Net die twee laatste dingen (duidelijkheid en zekerheid) maken hen zo hopeloos.

Ook net die twee dingen maken de tegenstanders van vreemdelingen zo ongevoelig. Ook de tegenstanders zijn zo fel tegen vreemdelingen, omdat ze in deze maatschappij steeds minder duidelijkheid en zekerheid van het bestuur krijgen.

In feiten zijn vreemdelingen en hun tegenstanders in die zin hetzelfde.

Natuurlijk kunnen de tegenstanders dan gevoelloos beweren om ze meteen terug te sturen naar een plek waar hun leven nog meer aan een zijden draadje hangt. Makkelijk voor diegene die hier blijft, maar eveneens een teken van egoïstische onmenselijkheid.

Ik zie liever een menselijke oplossing voor zoveel mogelijk mensen, (vreemdelingen en tegenstanders). Maar ja, door opgedreven gevoelens, mede door die onzekerheden en onduidelijkheden, is niemand meer geïnteresseerd in compromissen of de zoektocht naar een win-win situatie voor beide partijen.

"Als het voor mijn deur maar proper is", dat is tegenwoordig de leuze van onze maatschappij.

Niet om fier op te zijn!
Het spijt me, maar ik geloof dat niet. Ik weet zeker, dat als men kan aantonen, dat men afgeranseld en vermoord gaat worden in eigen land, de Belgische autoriteiten deze mensen niet terugstuurt. Dat is één.

Twee. Als men besluit te emigreren naar een ander land, moet men zich er op voorhand van vergewissen, aan de wettelijke bepalingen te voldoen. Niet dreigen en chanteren achteraf.

Drie. Wij kunnen onmogelijk alle Iraniërs (en anderen) gaan oppvangen. Dat is praktisch niet haalbaar. Als men vandaag deze groep die hongerstaakt op een onwettelijke manier hier laat blijven, dan komt er morgen een nog grotere groep. Zoveel is zeker.

Vier. Het is oneerlijk tegenover de mensen die het uitwijzingsbevel, wél hebben nageleefd.

Sorry voor de telegramstijl.

Paulus.
Oud 24 september 2006, 01:31   #134
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het spijt me, maar ik geloof dat niet. Ik weet zeker, dat als men kan aantonen, dat men afgeranseld en vermoord gaat worden in eigen land, de Belgische autoriteiten deze mensen niet terugstuurt. Dat is één.

Twee. Als men besluit te emigreren naar een ander land, moet men zich er op voorhand van vergewissen, aan de wettelijke bepalingen te voldoen. Niet dreigen en chanteren achteraf.

Drie. Wij kunnen onmogelijk alle Iraniërs (en anderen) gaan oppvangen. Dat is praktisch niet haalbaar. Als men vandaag deze groep die hongerstaakt op een onwettelijke manier hier laat blijven, dan komt er morgen een nog grotere groep. Zoveel is zeker.

Vier. Het is oneerlijk tegenover de mensen die het uitwijzingsbevel, wél hebben nageleefd.

Paulus.
Ad 1: Ik vergelijk met Nederland en vrees dat je (ook, weer) daarin gelijk hebt, echter met inbegrip van of voorrang voor "zelfs" ginds terecht vervolgde criminelen.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 24 september 2006 om 01:33.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 13:52   #135
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Paulus.
Telegramstijl is niet erg, maakt het wat overzichtelijker.
Ik neem het zo even over.

1) de reden waarom ze nog niet teruggestuurd zijn, is net die reden die ik aangehaald heb. De regeering erkend dat deze mensen niet teruggestuurd kunnen worden, zoals dat met andere landen wel vlotter kan verlopen.

2) Ze hebben reeds alle stappen die mogelijk zijn doorlopen, maar het antwoordt van de verantwoordelijke instanties blijft aanslepen. Ondertussen blijven ze nog steeds in het ongewisse en weten ze nog altijd niet wat hun toekomst zal brengen. Met andere woorden worden ze aan het lijntje gehouden.

3) Lang niet alle Iraniers zitten hier hé, even reeel blijven aub. Trouwens nog een oneerlijkheid hieromtrent, is het feit dat de regering bij sommige iraniers wel antwoord heeft gegeven, terwijl de feiten tussen die gevallen en het gezin waarover ik het had, hetzelfde is. De regering geeft hierover zelfs geen uitleg. Pure willekeur dus. Het iene miene mutte principe van de Belgische staat.

4) Ze hebben helemaal geen uitwijzingsbevel gehad. Nu snap ik wel waarom je er zo tegen wilt zijn, maar dan moet je wel de feiten kennen. Momenteel zitten deze mensen al voor lange tijd in niemandsland. Ze worden niet uitgewezen, maar krijgen ook geen positief antwoord. ze worden aan het lijntje gehouden en dat maakt dat ze daarover deze actie voeren. Ze voeren dus actie voor een antwoord te krijgen (positief of negatief, zodat ze tenminste na lange tijd weten waar ze aan toe zijn).

Ze protesteren dus aan de ene kant tegen dat ienemienemutte principe en aan de andere kant tegen het feit dat ze al lange tijd aan het lijntje worden gehouden.
Iets waartegen een Belg, Vlaming of hoe je het ook noemt ook tegen zou protesteren!

Laatst gewijzigd door Reza : 24 september 2006 om 13:53.
Oud 24 september 2006, 14:43   #136
willem1940NLD

Standaard

Citaat:

1) de reden waarom ze nog niet teruggestuurd zijn, is net die reden die ik aangehaald heb. De regeering erkend dat deze mensen niet teruggestuurd kunnen worden, zoals dat met andere landen wel vlotter kan verlopen.

2) Ze hebben reeds alle stappen die mogelijk zijn doorlopen, maar het antwoordt van de verantwoordelijke instanties blijft aanslepen. Ondertussen blijven ze nog steeds in het ongewisse en weten ze nog altijd niet wat hun toekomst zal brengen. Met andere woorden worden ze aan het lijntje gehouden.

3) Lang niet alle Iraniers zitten hier hé, even reeel blijven aub. Trouwens nog een oneerlijkheid hieromtrent, is het feit dat de regering bij sommige iraniers wel antwoord heeft gegeven, terwijl de feiten tussen die gevallen en het gezin waarover ik het had, hetzelfde is. De regering geeft hierover zelfs geen uitleg. Pure willekeur dus. Het iene miene mutte principe van de Belgische staat.

4) Ze hebben helemaal geen uitwijzingsbevel gehad. Nu snap ik wel waarom je er zo tegen wilt zijn, maar dan moet je wel de feiten kennen. Momenteel zitten deze mensen al voor lange tijd in niemandsland. Ze worden niet uitgewezen, maar krijgen ook geen positief antwoord. ze worden aan het lijntje gehouden en dat maakt dat ze daarover deze actie voeren. Ze voeren dus actie voor een antwoord te krijgen (positief of negatief, zodat ze tenminste na lange tijd weten waar ze aan toe zijn).

Ze protesteren dus aan de ene kant tegen dat ienemienemutte principe en aan de andere kant tegen het feit dat ze al lange tijd aan het lijntje worden gehouden.
Iets waartegen een Belg, Vlaming of hoe je het ook noemt ook tegen zou protesteren!
Ik denk dat je met veel woorden niets zegt; lang op getraind?
Oud 24 september 2006, 14:54   #137
D.Nibelung
Lokaal Raadslid

Standaard

Het is jammer voor de melige hartjes, maar als Dewael zwicht dan is dat praktisch ondemocratisch en onwettelijk.
Chantage toelaten is precies hetzelfde als de mafia laten bepalen welke wetten er veranderd worden. Kan niet dus.
D.Nibelung is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 15:05   #138
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
Ik blijf het vebazend vinden dat mensen van Iran naar België komen. Als Iran onveilig is, ga dan naar Syrië, Jordanië, Egypte, Afganistan. Een cultuur die minder vreemd is, taal , godsdienst enz. Nee, ze komen naar Europa. En wij moeten ze dan met open armen ontvangen ???
Een goede argumentering. Maar het onderscheid ligt daarin, wat ze hier doen kwestie kerken bezetten, chantage, gaat daar niet pakken. Zullen daar geen moskee asiel moeten vragen, zullen daar ook niet veel indruk maken met hun chantage "hongerstaking". Verder financieël gaat daar hun haring niet bakken. Dus is het doel het rijke europa, waar men iedereen in schaamte kan doen wegkruipen van het moment dat men de twee magische woorden meester is en die zijn, racisme en discriminatie.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 15:30   #139
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
De alwetende Profeet Reza heeft geargumenteerd....
Hallucineer wat minder en get real !
En vooral, hou eens op met je egoisme op te dringen aan anderen. Wil je ze opvangen, goed, maar enkel en alleen op jouw kosten. Dat is dan weer een ander paar mouwen ...
Moest men een referendum houden, met "voorstanders betalen, tegenstanders niet" in alle eerlijkheid hoeveel voorstanders gaat men nog hebben. Nu is het makkelijk, iedereen kan zijn steentje VERPLICHT bijdragen want het gebeurt met ons zuur verdient geld. Dus is zeer makkelijk de weldoener uit te hangen. Dus dhr reza is er dan ook mee akkoord van in de toekomst langer te gaan werken, hetzelf met minder en minder te moeten gaan doen, terwijl zijn arbeid erop vermeerderd, met reden dat heel dat gelach wordt betaald door onze aller staatskas waar nu éénmaal kwistige weldoeners de plak zwaaien en geld teveel hebben voor wat betreft asielbeleid, ontwikkelingshulp. Maar niet voor de sociale zekerheid, niet voor dhr en mvr die al een heel leven hebben gewerkt, want de pensionen en de vergrijzing worden een probleem. Maar zij die naar dit continent afzakken, daar moet men begrip voor hebben en financieële steun. Raar wereldje, de problemen financieël niet kunnen oplossen voor uw eigen deur maar wel voor de rest van de wereld.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 15:43   #140
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Citaat:
Neen. Het antwoord werd gegeven. Ze worden niet toegelaten.

Citaat:

Citaat:
Klopt niet. Ze werden weldegelijk uitgewezen. Maar ze willen het niet aanvaarden. En dat is iets helemaal anders.

Paulus
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be