![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weigeren van hulp aan personen in nood Opzettelijk toebrengen van slagen en verwondingen (gooien van stenen... ) Smaad aan de politie Smaad aan ambtenaren in functie (pompiers) Belemeren van de hulpdiensten bij het uitvoeren van hun functie... Schade toebrengen aan openbaar domein (buskotjes, etc... ) Schade toebrengen aan derden, (wagens / huizen) Vandalisme (buskotjes) Kom en er zullen nog wel wat kleinigheden te vinden zijn... In Italië kunde bv, al heel zware straffen krijgen voor het weghalen van iets simpels en idioots als een brandblusser of hydrant bv, ... Elke werknemer moet zelf verplicht een cursus/lezing volgen waarin die wetgeving wordt vermeld, er is dus geen excus, van : "ik wist dat niet..." Maar ja, in den belziek zal da wel een accident de parcours worden niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister
|
![]() Ik ga me niet uitspreken over de omstandigheden waarin de persoon in kwestie overleed omdat ik die nu eenmaal niet ken.
Wel dacht ik zo het volgende... Die bende ongeregeld die nu al enkele dagen heibel maakt in Brussel, doet dit met de dood van die gevangene als voorwendsel maar niet omwille van een onrecht. Maar, stel dat die rellen ook zondag doorgaan en zich verplaatsen naar waar het 0110-concert plaatsvindt. Moet er dan een wal rond het concert worden gevormd? Een soort cordon? Met waterkanonnen? Een cordon sanitair? Oh ja, ik pleeg komende zondag nu al "Dag van het Maatschappelijk Klieven" te noemen... De dag waarop de "verdraagzamen" zichzelf uitroepen als lichtpunten van de vrije toekomst en elk ander - zijnde de "onverdraagzamen" - verdoemen tot de duistere hel van intolerante xenofobie. Ja, zondag wordt waarlijk een memorabele dag vol symboliek... Het wij/zij-maatschappijmodel zal worden bezongen en bejubeld... Het belooft een échte witte zondag te worden... De vraag is voor wie...
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 28 september 2006 om 08:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Pleiten voor een multiculturele samenleving, maar niet pleiten voor de invoering van de sharia voor islamitische misdadigers. Edina toch! Het schijnt nochtans dat het helpt, in Saoedi-Arabië, Nigeria (enkel voor moslims) en aanverwanten. Als je voor iets bent, moet je er ook voor gaan! En binnen 20 jaar eisen ze het toch zelf op, zoals in Nigeria. Allemaal dankzij je multicultureel model. Wat ga je dan zeggen? Jullie eisen onaanvaardbare straffen voor.... jullie zelf? n�*�*�*�*�*�*�*�*�*..... Wordt eens wakker!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is het niet zo dat enkele jaren geleden onze vriend Abu Jahjah zich zelf liet ontvallen dat het moet mogelijk zijn om de sharia in te voeren voor moslims in België, weliswaar met respect voor de Belgische wetgeving? Nou ja, er is maar één sharia, Belgische wetgeving of niet. Maar dat zou dan pas de volgende stap zijn natuurlijk, dat zei hij er niet bij.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
31 van de dinsdag gearresteerde relschoppers had een strafblad. Maar verder is er niks mis in het avondland hoor...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jij bent tegen straffen die indruisen tegen de UVRM en ons strafrecht. Je weet donders heel goed dat er geen enkel islamland is waar je dezelfde rechten zou hebben als hier. Je weet donders goed dat ze zich daar nergens de URVRM aantrekken, noch in de landen met regimes die "door Amerika gesteund worden" (linkse teneur: allemaal schuld van de yanks), noch in de landen die niet gesteund worden door Amerika (Sudan, Libië, Syrië, Iran...) Je mag er donder op zeggen dat we hier net dezelfde weg zullen inslaan als we hen dat, in het kader van een multiculturele samenleving, toelaten. Nu al is het nataliteitsoverschot in Brussel en dit land al volledig aan allochtonen toe te schrijven. Wil je Nigeriaanse toestanden, met de sharia voor moslims? Blijf pleiten voor multiculturalisme. Wil je je rechten en vrijheden behouden in dit land? Laat de allochtone gemeenschappen dan toe zich te integreren, en te assimileren, en laat de weigeraars terug keren. In het geval van Belgen van Marokkaanse afkomst kun je daar geen speld tussen krijgen. Ze hebben allemaal ook de Marokkaanse identiteit. Hun cultuur heeft niemand nodig.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 28 september 2006 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vertel me eens hoe ze moeten ingrijpen. Eén recidiverende schurk sterft in de gevangenis (had ie drugs genomen, stierf hij van haat?) en een paar honderd van zijn collega's trappen wat lol in de binnenstad. En het is steeds zo, iedere aanleiding wordt aangegrepen. Van diegenen die er dinsdagnacht werden opgepakt (hoeveel, veertig, vijftig hooguit) hadden er 31 een strafblad. Gisterenavond waren er geen rellen, maar werden 56 "jongeren" aanhgehouden, waaronder minstens 15 minderjarigen. ze hadden bivakmutsen bij, brandbare produkten en o hemel molotovcocktails (bommen krachtig genoeg om een auto mee op te blazen, als je de ironie snapt met het topic waarin je enkele weken geleden zo hevig te keer ging). Zouden ze ook plannetjes mbt een aanslag mee gehad hebben? Een legertje bommenleggers dus... Zeg jij me nu eens, hoe moeten ze nu ingrijpen? Een brandje geblust, op naar het volgende? Hoe moeten ze ingrijpen Edina? Hen vastbinden aan hun schoolbanken? Meisjes verplichten tot hun 21ste op de schoolbanken te zitten? Huwelijken met partners uit het moederland verbieden? Hen wat les geven in waarden en normen, en de UVRM? Hoe, Edina?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 28 september 2006 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Parlementslid
|
![]() Waren er maar meer gangsters allergisch voor dat spul
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je niks anders te zeggen hebt op de schitterende posts van Nierika kan je beter zwijgen.
![]()
![]() |
#132 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Was een reply op de OP Laatst gewijzigd door Wautd : 28 september 2006 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je spreekt toch over "ingrijpen" hé? Dit bedoel ik met geforceerde integratie... Uitzonderlijke omstandigheden vergen uitzonderlijke maatregelen...
![]() |
![]() |
#134 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Allee dan zal ik het hier ook maar eens herhalen ![]() Waren er maar meer gangsters allergisch voor da spul !!!!! ![]()
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alsook erop geantwoord. Het is door jullie reacties dat mensen die wél iets te vertellen hebben over dezelfde kam geschoren worden als jullie.
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar als je deftig op iets antwoord loop je kans dat er zijn die naar de modurator lopen en je gebannen word.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben de doos van Pandora geopend, en we dragen er de gevolgen van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk krijgen onze "politiekers" die dit allemaal slikken en mogelijk hebben gemaakt op 8 oktober de rekening gepresenteerd. Kunnen ze dan weer met X-aantal partijtjes erbij te sleuren "de grootste" blijven, tot iedere burger het gesnapt heeft, en ook dat niet meer volstaat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |