Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2006, 09:43   #121
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Dat de mexicaanse regering zijn handen niet in onschuld kan wassen daar ben ik het volledig mee eens maar de VS moet niet het onschuldige schaap gaan uithangen
De VS hebben de Mexiaanse elite (de regeringen en de bezitters in Mexico) in hun zak. Dus uiteraard is de Mexicaanse staatsleiding verantwoordelijk voor wat er gebeurt, als schakel van de imperialisme kunnen ze niet veel anders dan verdragen zoals NAFTA uit te voeren. Gelukkig is er ook lokaal verzet en kiest niet iedereen voor de migratie.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 10:48   #122
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Met onze politiek zitten we niet ver van zelf een muur te bouwen rond belgië (lees: vlaanderen)... Is de eigen volk eerst-politiek dan geen muur (dan wel figuurlijk)?
Ziet niemand dan dat er zwaar wordt gehyperreageerd op die ene muur terwijl we hier zelf met onze beide voeten in de zelfde politiek zitten? Werden we dan zo goed gebrainwashed? Waarom altijd die anti-amerikaanse zever?
Het zwart wit denken van vele mensen is enorm!

Uiterst rechts bouwt muren (zie facisme of de verlichte vormen van vandaag), uitserst links bouwt muren (zie berlijn of korea),...
nogtans blijven we ervoor gaan en de rest becritiseren...?
waar gaan we naartoe?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 11:52   #123
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Met onze politiek zitten we niet ver van zelf een muur te bouwen rond belgië (lees: vlaanderen)... Is de eigen volk eerst-politiek dan geen muur (dan wel figuurlijk)?
Ziet niemand dan dat er zwaar wordt gehyperreageerd op die ene muur terwijl we hier zelf met onze beide voeten in de zelfde politiek zitten? Werden we dan zo goed gebrainwashed? Waarom altijd die anti-amerikaanse zever?
Het zwart wit denken van vele mensen is enorm!

Uiterst rechts bouwt muren (zie facisme of de verlichte vormen van vandaag), uitserst links bouwt muren (zie berlijn of korea),...
nogtans blijven we ervoor gaan en de rest becritiseren...?
waar gaan we naartoe?
Hier heb je grotendeels gelijk in. Maar je mag niet vergeten dat niet iedereen persé een onafhankelijk vlaanderen ziet zitten of dat niet iedereen elke moslim over dezelfde kam scheert en zo meer.

Het is wel een feit dat nationalistische gevoelens weer hoogtij vieren en dat extreme uitersten terug macht aan het vergaren zijn. Maar dit terzijde is het wel zo dat de VS wel degelijk de anti-amerikaanse houding in de wereld zelf veroorzaakt met hun arrogant en agressief buitenlands beleid.

Als men pas kritiek mag geven als alles hier perfect loopt dan moeten we maar stoppen met dit forum want ik denk dat het nergens perfect loopt.

En ik ben zeker niet anti-amerikaans maar heb wel grote vraagtekens bij hun buitenlands beleid en hier heb ik zeker kritiek op.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 12:11   #124
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Deuh, rechts hier heb ik ook nooit goedgekeurd, het één afkeuren, impliceert het ander uiteraard.
Oud 5 oktober 2006, 12:13   #125
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Hier heb je grotendeels gelijk in. Maar je mag niet vergeten dat niet iedereen persé een onafhankelijk vlaanderen ziet zitten of dat niet iedereen elke moslim over dezelfde kam scheert en zo meer.

Het is wel een feit dat nationalistische gevoelens weer hoogtij vieren en dat extreme uitersten terug macht aan het vergaren zijn. Maar dit terzijde is het wel zo dat de VS wel degelijk de anti-amerikaanse houding in de wereld zelf veroorzaakt met hun arrogant en agressief buitenlands beleid.

Als men pas kritiek mag geven als alles hier perfect loopt dan moeten we maar stoppen met dit forum want ik denk dat het nergens perfect loopt.

En ik ben zeker niet anti-amerikaans maar heb wel grote vraagtekens bij hun buitenlands beleid en hier heb ik zeker kritiek op.
mooi verwoord!
Grotendeels niets op te zeggen...

Ik deel wel je mening niet over het "arrogant en agressief buitenlands beleid van amerika". Maar ja...
Ik heb zeker vragen bij sommige zaken in de Vs. maar heb een hekel aan die gratise kritiek.
Oud 5 oktober 2006, 12:14   #126
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Deuh, rechts hier heb ik ook nooit goedgekeurd, het één afkeuren, impliceert het ander uiteraard.
EXTREEM- rechts...!!!!!
Oud 5 oktober 2006, 12:21   #127
StevenNr1

Standaard

Gesloten asielcentra en hekken in Ceuta gaan er voor mij ook al over hoor. En dan zijn er dus nog geen fascisten aan de macht.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 5 oktober 2006 om 12:21.
Oud 5 oktober 2006, 12:28   #128
largo_w

Standaard

Citaat:
Gesloten asielcentra en hekken in Ceuta gaan er voor mij ook al over hoor. En dan zijn er dus nog geen fascisten aan de macht.
En nu versta je mij verkeerd!

Soms zijn ze nodig gewoon! Soms kan je niets anders! Voor de leefbare omgeving van anderen!

Wil je een voorbeeld;

-Stel je breekt morgen de muur af tussen zuid- en noord-korea dan mag je je overmorgen verwachten aan wo3.
-Stel je breekt de muur af in Israël dan mag je overmorgen de resten van mensen bij elkaar sprokkelen op straat daar.
...
Oud 5 oktober 2006, 12:56   #129
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Elk(e) muur/hek is af te keuren en geen enkel(e) muur/hek zorgt voor echte oplossingen. Alleen voor een verschuiven van het probleem. En vaak zelfs voor het erger maken van het probleem. Geen enkel(e) muur/hek zal vermijden dat er mensen proberen binnen of buiten te geraken. Alleen zullen er meer slachtoffers vallen in de pogingen daartoe.

En wat het hek aan de Mexicaanse grens betreft: het is niet enkel de bedoeling om daarmee Mexicanen tegen te houden hé. Via de grens proberen ook veel mensen uit andere landen in Centraal-Amerika de VS binnen te komen. Het probleem reikt dus wel wat verder dan Mexico.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 13:02   #130
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Elk(e) muur/hek is af te keuren en geen enkel(e) muur/hek zorgt voor echte oplossingen. Alleen voor een verschuiven van het probleem. En vaak zelfs voor het erger maken van het probleem. Geen enkel(e) muur/hek zal vermijden dat er mensen proberen binnen of buiten te geraken. Alleen zullen er meer slachtoffers vallen in de pogingen daartoe.

En wat het hek aan de Mexicaanse grens betreft: het is niet enkel de bedoeling om daarmee Mexicanen tegen te houden hé. Via de grens proberen ook veel mensen uit andere landen in Centraal-Amerika de VS binnen te komen. Het probleem reikt dus wel wat verder dan Mexico.
Eindelijk eens een echte

Mooie woordkeuze nu moet jij maar eens de oplossing zoeken voor het probleem dat werd verschoven; nietwaar?
Wat doet het ertoe wie ze proberen tegen te houden om amerika binnen te komen? 1miljoen illegalen zij het nu mexicanen, brazilianen of argentijnen het probleem blijft hetzelfde!

ps:mei '68 is al lang voorbij hoor!
Oud 5 oktober 2006, 13:10   #131
StevenNr1

Standaard

Welk probleem? Dat mensen bestaan en zich vrij over de aardbol willen bewegen?
Oud 5 oktober 2006, 13:15   #132
largo_w

Standaard

Citaat:
Welk probleem? Dat mensen bestaan (niet) en zich vrij over de aardbol willen bewegen?
Inderdaad dat probleem!

We leven niet in een wereld waar alles van iedereen is!
Dat werd in het verleden geprobeert maar mislukte meerdere keren!
We kunnen voor veel zorgen maar niet voor alles...

Het liberale idee dat de vrijheid van de ene start waar de vrijheid van de andere eindigt moet nu eenmaal gerespecteerd worden...
Oud 5 oktober 2006, 13:17   #133
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mooie woordkeuze nu moet jij maar eens de oplossing zoeken voor het probleem dat werd verschoven; nietwaar?
Wat doet het ertoe wie ze proberen tegen te houden om amerika binnen te komen? 1miljoen illegalen zij het nu mexicanen, brazilianen of argentijnen het probleem blijft hetzelfde!
Het fundamentele probleem is de Noord-Zuid verhouding. Zolang er geen werk van wordt gemaakt om die ongelijkheid echt aan te pakken, zullen er mensen blijven komen. Dat zal geen muur of hek tegenhouden. Dat kost alleen maar veel geld en zorgt voor nog meer humanitair leed.
Oud 5 oktober 2006, 13:19   #134
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het liberale idee dat de vrijheid van de ene start waar de vrijheid van de andere eindigt moet nu eenmaal gerespecteerd worden...
Grappig dat je dat zegt. De vrijheid van velen in het zuiden wordt immers aangetast door de vrijheid van velen in het noorden. Zullen we dan alvast wat van die vrijheden in het noorden aan banden leggen om het goede voorbeeld te geven?
Oud 5 oktober 2006, 13:24   #135
largo_w

Standaard

Citaat:
Het fundamentele probleem is de Noord-Zuid verhouding. Zolang er geen werk van wordt gemaakt om die ongelijkheid echt aan te pakken, zullen er mensen blijven komen. Dat zal geen muur of hek tegenhouden. Dat kost alleen maar veel geld en zorgt voor nog meer humanitair leed.
Maar vrede voor alles niet waar.
Is het aan het westen om te zorgen voor vooruitgang elders?
ik geloof dat dit is "de arrogante buitenlandse politiek van amerika"...
Is het de fout van het westen dat er zo weinig vooruitgang is in deze landen?
Ik geloof dat dat " de imperialistische houding van de Vs." wordt genoemt...

Met zo een simplistische ideën gaan we er niet komen. In theorie is dat allemaal zeer mooi maar in praktijk gaat het niet!
Net zoals het communistisch idee zeer mooi is maar in praktijk niet werkt!
En waarom werken al deze zaken niet?
één woord: "de mens"!
Oud 5 oktober 2006, 13:26   #136
StevenNr1

Standaard

Citaat:
We leven niet in een wereld waar alles van iedereen is!
De wereld (de natuurlijke rijkdom) is van niemand en vrij toegang ertoe is ieders recht bij geboorte.
Citaat:
Door privébezit of staatsbezit ('het grondgebied van België') van natuurlijke rijkdom is ieders vrijheid om gebruik te maken van de natuurlijke rijkdom reeds beperkt. Verder wordt uw vrijheid niet aangetast als er iemand een voet over de grens van het land waarin u toevallig woont, zet.
Oud 5 oktober 2006, 13:27   #137
largo_w

Standaard

Citaat:
Grappig dat je dat zegt. De vrijheid van velen in het zuiden wordt immers aangetast door de vrijheid van velen in het noorden. Zullen we dan alvast wat van die vrijheden in het noorden aan banden leggen om het goede voorbeeld te geven?
Dat is natuurlijk zwart wit kijken...

Ieders bepaalt zelf zijn vrijheid. (eerst het individu dan de staat=liberaal idee)
Velen kunnen er niet aan doen soms dat ze in een bepaalt circuit komen maar dat ligt echt niet aan mensen uit het noorden zoals u het hier stelt!
Oud 5 oktober 2006, 13:31   #138
StevenNr1

Standaard

Onze welvaart is voor een groot deel gebouwd op uitbuiting, uitbuiting van de 'minsten' hier en van de periferie.
Oud 5 oktober 2006, 13:32   #139
largo_w

Standaard

Citaat:
De wereld (de natuurlijke rijkdom) is van niemand en vrij toegang ertoe is ieders recht bij geboorte.
Door privébezit of staatsbezit ('het grondgebied van België') van natuurlijke rijkdom is ieders vrijheid om gebruik te maken van de natuurlijke rijkdom reeds beperkt. Verder wordt uw vrijheid niet aangetast als er iemand een voet over de grens van het land waarin u toevallig woont, zet.
Bent u een anarchist?

Survival of the fittest let's see who wins, nietwaar?

Vooruitgang is toch een mooie zaak!

Uw vrijheid wordt inderdaad niet aangetast door een ander die in uw land komt wonen. Maar stel je opent alle grenzen dan wonen morgen 20 miljoen mensen in klein belgië en geloof me dan wordt je vrijheid wel aangetast! We zouden het niet aan kunnen!
Oud 5 oktober 2006, 13:34   #140
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar vrede voor alles niet waar.
Is het aan het westen om te zorgen voor vooruitgang elders?
ik geloof dat dit is "de arrogante buitenlandse politiek van amerika"...
Is het de fout van het westen dat er zo weinig vooruitgang is in deze landen?
Ik geloof dat dat " de imperialistische houding van de Vs." wordt genoemt...

Met zo een simplistische ideën gaan we er niet komen. In theorie is dat allemaal zeer mooi maar in praktijk gaat het niet!
Net zoals het communistisch idee zeer mooi is maar in praktijk niet werkt!
En waarom werken al deze zaken niet?
één woord: "de mens"!
Mmmm... waar heb ik gezegd dat enkel de VS verantwoordelijk is? Het is een simplistisch idee om muren en hekken te bouwen, aangezien die de oorsprong van het probleem niet aanpakken en zelfs de symptomen ervan niet bestrijden. Dweilen met de kraan open heet zoiets.

Overigens deze problematiek wijst er ook nog maar eens op dat ook het kapitalisme niet werkt in de praktijk.

En verder, wat mij betreft inderdaad vrede voor alles, maar ik weet ook wel dat de praktijk vaak anders zal zijn. Al is dat geen rede om niet voor vrede te blijven pleiten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be