Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2006, 02:03   #121
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Mensen die de dierenrechten verdedigen zouden ook tegen de produktie van melk moeten zijn .
Een koe geeft alleen melk als ze drachtig is .
In de meeste gevallen gaan veeartsen als volgt tewerk :
Een koe wordt drachtig gemaakt .
Als de vrucht te groot is wordt ze geaborteerd .
Daarna wordt ze weer drachtig gemaakt en weer geaborteerd , enz .., als dat geen dierenmishandeling is .
Afschaffen die melkproduktie dus .
Zulke "routine" was mij nog niet bekend; bestaat ze echt en geeft ze rendement van betekenis?
Ik telde altijd met de "klassieke" methode: koe laten kalven, kalfje wegnemen en de koe kan een vrij lange periode melk leveren.
Oud 3 november 2006, 03:41   #122
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Zulke "routine" was mij nog niet bekend; bestaat ze echt en geeft ze rendement van betekenis?
Ik telde altijd met de "klassieke" methode: koe laten kalven, kalfje wegnemen en de koe kan een vrij lange periode melk leveren.
Als plattelander kom ik nogal eens in kontakt met veeartsen , en die hebben mij dat toch verteld .
Het wegnemen van het kalfje lijkt mij niet rendabel omdat die koe instinktief gaat stoppen met melk geven en opnieuw bronstig gaat worden .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2006, 17:07   #123
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het blijft een feit , zowel vlees als zuivel kan op een diervriendelijke manier gekweekt worden , en toch maar steeds nieuwe elementen zoeken om geen vlees te moeten eten .
Liever de eigen gezondheid op het spel zetten dan een kip te slachten die desnoods op een diervriendelijke manier wordt gekweekt .
Het blijft wazig dat vegetarisme .
En dat de huidige bioindustrie een zegen is voor de derde wereld doet ook niet meer terzake .
1. Niemand zet zijn gezondheid op het spel. Een vegetarier is per definitie gezonder dan een vleesetende mens.

2. Ook al wordt het dierenleed geminimaliseerd door mensen als jullie, zelfs in jullie utopisch beeld van blije diertjes op je bord, als ik ook maar dat kan vermijden, ben ik al blij. En dit is heus niet de enige reden waarom ik geen vlees eet.
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2006, 17:11   #124
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen die de dierenrechten verdedigen zouden ook tegen de produktie van melk moeten zijn .
Een koe geeft alleen melk als ze drachtig is .
In de meeste gevallen gaan veeartsen als volgt tewerk :
Een koe wordt drachtig gemaakt .
Als de vrucht te groot is wordt ze geaborteerd .
Daarna wordt ze weer drachtig gemaakt en weer geaborteerd , enz .., als dat geen dierenmishandeling is .
Afschaffen die melkproduktie dus .
Vegetariërs zijn niet automatisch lid van GAIA, ik zou het appreciëren als je mij zo niet zou behandelen ook. Ik ben niet tegen dierenrechten maar ik ga er mij ook niet actief voor inzetten, tenzij dan door geen vlees te eten.
Het enige verschil tussen jullie en mij is dat jullie de moeder nog opeten ook.
Jullie staan achter dit soort praktijken en gebruiken het als een argument waarom vegetariërs geen melk zouden mogen drinken.
Oud 4 november 2006, 18:05   #125
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsus Bekijk bericht
Vegetariërs zijn niet automatisch lid van GAIA, ik zou het appreciëren als je mij zo niet zou behandelen ook. Ik ben niet tegen dierenrechten maar ik ga er mij ook niet actief voor inzetten, tenzij dan door geen vlees te eten.
Het enige verschil tussen jullie en mij is dat jullie de moeder nog opeten ook.
Jullie staan achter dit soort praktijken en gebruiken het als een argument waarom vegetariërs geen melk zouden mogen drinken.
Ja, ik weet de verschillen tussen lacto-vegetariërs, pisco/pesco-vegetariërs, vegetariërs en veganisten.
Oud 5 november 2006, 19:22   #126
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik weet de verschillen tussen lacto-vegetariërs, pisco/pesco-vegetariërs, vegetariërs en veganisten.
Proficiat,

maar dat slaat echt nergens op...
Oud 5 november 2006, 22:11   #127
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Proficiat,

maar dat slaat echt nergens op...
?? Het zijn hun zelfgekozen groepsnamen.

Veganisten zijn de "fundi's", gebruiken geen enkel dierproduct, zelfs geen leder aan schoenen of kleding.
Oud 6 november 2006, 09:07   #128
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
1. Niemand zet zijn gezondheid op het spel. Een vegetarier is per definitie gezonder dan een vleesetende mens.

2. Ook al wordt het dierenleed geminimaliseerd door mensen als jullie, zelfs in jullie utopisch beeld van blije diertjes op je bord, als ik ook maar dat kan vermijden, ben ik al blij. En dit is heus niet de enige reden waarom ik geen vlees eet.
Wat blijf je toch ontkennen ?
Er zijn hier al genoeg voorbeelden gegeven dat absoluut geen vlees eten wel degelijk ongezond is .

Dierenleed wordt hier nergens geminimaliseerd , hoe je het draait of keert , een dier in gevangenschap heeft gemiddeld een beter leven dan een dier in de natuur .

Nog steeds heeft geen enkele vegetarier hier een rationele argumentatie kunnen geven waarom ze geen vlees eten .
Oud 6 november 2006, 09:36   #129
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Zouden die vegetariërs en consoorten hun huisdieren of wilde dieren hun portie vlees weigeren?
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2006, 11:40   #130
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
?? Het zijn hun zelfgekozen groepsnamen.

Veganisten zijn de "fundi's", gebruiken geen enkel dierproduct, zelfs geen leder aan schoenen of kleding.

Jaha, dat weet ik, maar ik zag niet in wat het met mijn vorige post te maken had. Voor de rest heb je volkomen gelijk, hoor, ik zag de relevantie niet direct.
Oud 6 november 2006, 11:48   #131
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat blijf je toch ontkennen ?
Er zijn hier al genoeg voorbeelden gegeven dat absoluut geen vlees eten wel degelijk ongezond is .

Dierenleed wordt hier nergens geminimaliseerd , hoe je het draait of keert , een dier in gevangenschap heeft gemiddeld een beter leven dan een dier in de natuur .

Nog steeds heeft geen enkele vegetarier hier een rationele argumentatie kunnen geven waarom ze geen vlees eten .
1) Er is geen enkel voorbeeld gegeven waarom geen vlees eten ongezond zou zijn, tenzij dan de "voedingsdriehoek", which is bullshit... Ik ben een voorbeeld dat geen vlees eten tot perfect gezonde mensen kan leiden!

2) Je minimaliseert het idd niet, je ontkent het! Een kip in een legbatterij beter dan in de vrije natuur?

3) Ik eet geen vlees omdat het onnodig dierenleed vermijdt, omdat het gezonder is en omdat de kindertjes in de derde wereld ook een kans zouden krijgen op eten en water.
Oud 6 november 2006, 13:07   #132
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Er is geen enkel voorbeeld gegeven waarom geen vlees eten ongezond zou zijn, tenzij dan de "voedingsdriehoek", which is bullshit... Ik ben een voorbeeld dat geen vlees eten tot perfect gezonde mensen kan leiden!

2) Je minimaliseert het idd niet, je ontkent het! Een kip in een legbatterij beter dan in de vrije natuur?

3) Ik eet geen vlees omdat het onnodig dierenleed vermijdt, omdat het gezonder is en omdat de kindertjes in de derde wereld ook een kans zouden krijgen op eten en water.
1)Is de voedseldriehoek zever?
2)We zijn ons bewust van het dierenleed maar u hyperreageert erop!
3)Wat heeft dat nu met derde wereld te maken? En u kunt gerust enkel vlees eten van dieren die niet in het economisch systeem zitten; dat kan hoor...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2006, 13:41   #133
Kaffer
Banneling

Standaard

Het is te danken aan de huidige bioindustrie dat we de mensen in de derde wereld aan betaalbare prijzen van vlees en melk kunnen voorzien , maar dat blijven de vegetariers op een absurde manier ontkennen .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be