![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik telde altijd met de "klassieke" methode: koe laten kalven, kalfje wegnemen en de koe kan een vrij lange periode melk leveren.
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het wegnemen van het kalfje lijkt mij niet rendabel omdat die koe instinktief gaat stoppen met melk geven en opnieuw bronstig gaat worden . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
2. Ook al wordt het dierenleed geminimaliseerd door mensen als jullie, zelfs in jullie utopisch beeld van blije diertjes op je bord, als ik ook maar dat kan vermijden, ben ik al blij. En dit is heus niet de enige reden waarom ik geen vlees eet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het enige verschil tussen jullie en mij is dat jullie de moeder nog opeten ook. Jullie staan achter dit soort praktijken en gebruiken het als een argument waarom vegetariërs geen melk zouden mogen drinken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#126 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() ?? Het zijn hun zelfgekozen groepsnamen.
Veganisten zijn de "fundi's", gebruiken geen enkel dierproduct, zelfs geen leder aan schoenen of kleding.
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn hier al genoeg voorbeelden gegeven dat absoluut geen vlees eten wel degelijk ongezond is . Dierenleed wordt hier nergens geminimaliseerd , hoe je het draait of keert , een dier in gevangenschap heeft gemiddeld een beter leven dan een dier in de natuur . Nog steeds heeft geen enkele vegetarier hier een rationele argumentatie kunnen geven waarom ze geen vlees eten . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Zouden die vegetariërs en consoorten hun huisdieren of wilde dieren hun portie vlees weigeren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Jaha, dat weet ik, maar ik zag niet in wat het met mijn vorige post te maken had. Voor de rest heb je volkomen gelijk, hoor, ik zag de relevantie niet direct. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
2) Je minimaliseert het idd niet, je ontkent het! Een kip in een legbatterij beter dan in de vrije natuur? 3) Ik eet geen vlees omdat het onnodig dierenleed vermijdt, omdat het gezonder is en omdat de kindertjes in de derde wereld ook een kans zouden krijgen op eten en water. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
![]() 2)We zijn ons bewust van het dierenleed maar u hyperreageert erop! 3)Wat heeft dat nu met derde wereld te maken? En u kunt gerust enkel vlees eten van dieren die niet in het economisch systeem zitten; dat kan hoor... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Het is te danken aan de huidige bioindustrie dat we de mensen in de derde wereld aan betaalbare prijzen van vlees en melk kunnen voorzien , maar dat blijven de vegetariers op een absurde manier ontkennen .
|
![]() |
![]() |