![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vandaag heb ik 10 armen, ze hebben samen 100 frank, wat 10% van het BNP van 1000 is. Morgen heb ik 1 arme, die heeft (geadjusteert voor inflatie) 10 frank, wat 1% van het BNP van 1000 is. Uw conclusie: De kloof tussen arm en rijk is groter geworden, want de armen bezitten nu 10x minder als gisteren. Mjah, leuke manier van redeneren. Het blijft echter een feit dat ALLE armen evenveel koopkracht hebben als gisteren en dat er minder zijn. In het reele geval dat we analyseren is het aantal armen op termijn constant (of zelfs gedaald als je teruggaat tot voor de periode die u uitkomt). Zoals reeds gezegd is BNP een so and so meting voor totale rijkdom. Een betere vergelijking zou zijn om inkomen met inkomen te vergelijken, ipv inkomen met productie.
![]() |
![]() |
#122 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#123 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#124 | ||||
|
![]() Citaat:
Je voorbeeld zou dus moeten worden : Vandaag heb ik 10 armen, ze hebben samen 100 frank, wat 10% van het BNP van 1000 is. Morgen heb ik 15 armen , ze hebben samen 105 frank, wat 9.5% van het BNP van 1100 is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |||||||
|
![]() Citaat:
*shrug* als u nog niet snapt hoe je fundamenteel veranderende parameters bestudeert, namelijk door de rest constant te houden, dan zijn we verkeerd bezig. Waar het hier over gaat is dat u productie met inkomen vergelijkt en dat dat geen maatstaf is voor rijkdom. Alsook neemt u dingen aan over de spreiding waarvoor u helemaal geen cijfers geeft. [quote] Citaat:
Maar enfin kerel, ik zit er pal op, u bent of oerdom of gewoon moedwillig bezig met uweigen zand in de ogen te strooien. Duidelijker uitleggen kan niet. De koopkracht van de armen in die meting is constant omdat de waarde jaar na jaar geindexeerd is met de inflatie. Om het u gemakkelijk te maken, hier is de definitie van inflatie: The overall general upward price movement of goods and services in an economy, usually as measured by the Consumer Price Index and the Producer Price Index. Citaat:
Citaat:
In de daaropvolgende posts werd u heel duidelijk uitgelegd waarom die conclusie niet getrokken kan worden: 1) BNP meet productie, niet inkomen en nog minder koopkracht 2) De totale bevolking steeg tijdens dezelfde periode. U hebt dan nog krampachtig geprobeerd om op mijn aanraden BNP/capita te nemen, waarmee punt 2 wordt geaddresseerd, maar niet de fundamentele objectie (1). Mijn stelling voor de VS is: 1) Armoede kan je, omdat het zwaar conjunctuurgevoelig is, niet op korte termijn bekijken. 2) Het aantal armen is op termijn constant gebleven of zelfs gedaald als je ver genoeg teruggaat. (50s-nu) 3) De tresholds of poverty weespiegelen exact dezelfde koopkracht. (in mensentaal: De armoedegrens is dezelfde gebleven betreffende koopkracht, maw: De arme kan met zijn minimuminkomen evenveel kopen nu als vroeger.) Verder voeg ik daar vandaag nog aan toe dat de sociale voorzieningen voor armen ook in de VS jaar na jaar zijn uitgebreidt zodat een arme van vandaag het beter heeft als een arme van 20 jaar geleden. (Medicare, foodstamps en subsidized housing) Dit is de laatste keer dat ik het uitleg. Iedereen heeft al lang door dat u een denkfout maakt, als u weigert om dat in te zien, is dat uw zaak, maar alle gegevens zijn voorhanden. In het rare geval dat u iets anders bedoelde, leg het dan gerust nog eens uit. Ik ben niet feilloos, ik ben echter wel zeker van mijn stuk kwa mijn conclusies over de armoede in de VS.
![]() |
![]() |
#127 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tuurlijk ik was juist hetzelfde van u aan het denken Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#129 |
Europees Commissaris
|
![]() Speciaal voor K9 - en met dank aan boer_bavo die het hier reeds op het forum plaatste! Lees vooral de eerste 2paragrafen, die hebben betrekking op dit onderwerp.
http://forum.politics.be/viewtopic.p...hlight=#250842 En even mijn vraag vanop de vorige pagina herhalen, want daar kreeg ik geen antwoord op: "Als ik vandaag €1000 verdien en u verdient er €500 en vanaf morgen krijgen we elk 50% opslag, bent u dan armer geworden?"
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Europees Commissaris
|
![]() En, wat denkt Greenspan zoal over de Amerikaanse economie:
http://www.economist.com/agenda/disp...ory_id=2242312
![]() |
#132 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#133 | ||
|
![]() Citaat:
Dies zijn rijkdom is irrelevant tot de uwe.
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weer eens alleen maar positieve berichten over de economie in de Verenigde Staten. Bush mag tevreden zijn:
In het derde kwartaal 8.2 percent groei (!!!) op jaarbasis. Fantastisch. Economy grows at blistering 8.2 percent en Consumer confidence jumps |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Misschien moet je ook eens kijken naar de evolutie van de koopkracht van de gezinnen. Kwestie van er een aantal te noemen. Als je een fles champagne schudt komt de champagne er weliswaar sneller uit, maar hij is ook minder genietbaar.
![]() |
![]() |
#136 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaag is de zoveelste bevestiging van een serieuze groei van de Amerikaanse economie, reeds zoveel maanden na elkaar. Tegelijk is een wet gestemd met een waarde van 400 miljard dollar voor Medicair. In twee woorden is deze wet een soort sociale zekerheid voor medicamenten voor zowat 40 miljoen amerikanen van de derde leeftijd. En dat is een wet van de Republikeinen die er ondanks democratische tegenstand erdoor is geraakt, dankzij de persoonlijke inzet van President George Bush. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#138 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat trouwens zijn kansen op herverkiezing volgend jaar gevoelig doet stijgen. Vandaag nog gelezen dat de 'job approval' van George Bush terug tot 53% is gestegen. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben blij voor de amerikanen en voor onszelf als deze groei reeël is en geen nieuwe bubbel. Het is natuurlijk van belang het complete plaatje te bekijken en niet één aspect dat men dan gaat bejubelen. Dat zijn truken van de foor maar bij beleggers schijnt dat soms aan te slaan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |