![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kunnen de jagers niet gewoon een lapke grond kopen zodat de anderen kunnen stoppen met zeveren over publiek land?
Het staat mij eerlijk gezegd ook weinig aan dat ik tijdens jachtseizoen (pas begonnen hier) moet oppassen waar ik ga wandelen. Ik maak daar geen groot probleem van omdat ik de grootste tijd van het jaar kan gaan waar ik wil, maar kan me voorstellen dat het voor mensen met minder vrije tijd, die hun vakantie niet goed hebben gepland, ambetant is.
![]() |
#122 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor de meer beschaafden onder ons, diegene die er niet op kikken iets te kunnen doden voor "de sport", bestaat dat al hé Tom, Paintball noemt dat dan....of "parcours schieten" met "echte" wapens kan je ook....kleiduif....staande en liggende wip....keuze te over...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
|
![]() Ondertussen weten we al waar uw blinde haat tegen "jagers" vandaan komt. spijtig dat dit uw oordelingsvermogen kleurt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tja, de jarenlange, veelvuldige en bovenal altijd slechte ervaringen met dat soort "mensen" heeft daar zeker toe bijgedragen...
![]() |
#125 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||||||
|
![]() Citaat:
En dat alles neemt niet weg dat er nog steeds fazanten illegaal worden uitgezet door jagers. Zie bijvoorbeeld hier en hier. In één van de gevallen beweerde de jachtmeester (!) nota bene dat hij niet wist dat fazanten niet meer mochten worden uitgezet!!! En dat was vorig jaar hé. Citaat:
Citaat:
Je zal mij trouwens niet horen zeggen dat jagers nooit iets goed doen voor het milieu of de natuur. Ik weet van jachtverenigingen die bijvoorbeeld opruimacties doen voor zwerfvuil in de natuur. Ik weet dat zei ook pleiten voor het behoud van hagen (maar ze zijn daarin natuurlijk niet alleen en kunnen dus niet alle pluimen op hun hoed steken hé). Maar daarmee doen ze nog niet aan natuurbeheer. Citaat:
Dat de vos geen predators heeft, klopt als een bus. Maar in de plaats zijn er wel auto's gekomen en geen klein beetje! Het aantal vossen dat jaarlijks wordt doodgereden is enorm groot. Bovendien worden de populaties vossen gereguleerd door het aantal prooidieren (zoals dat met alle roofdieren het geval is). Vossen zijn inderdaad voedselopportunisten, maar het is perfect mogelijk om pluimvee te beschermen tegen kippen. En de uitleg dat vossen in belangrijke mate overleven op vuilnisresten is zonder meer bullshit. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 9 november 2006 om 13:58. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Jagen kan, in een wereld met minder mensen. Indien er niet gekweekt werd, en iedereen ging morgen z'n vlees jagen, dan rest er na een goede twee weken geen levend wezen meer op deze aarde. Toont duidelijk de overbevolking aan. Geeft duidelijk weer dat de aarde niet voorzien is op zoveel mensen. Jagen om te eten is natuurlijk. Jagen om te overleven kan niet afgekeurd worden. Jagen simpelweg voor het plezier van te jagen, kan niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit terwijl er duidelijk borden hangen dat er op die domeinen niet mag gejaagd worden en ik aan niemand toelating geeft er ook maar 1 dier af te schieten. Als zij zo'n simpele regel al niet kunnen respecteren, wel wat moet het dan zijn met de andere regels. Nu gij, want jagers zijn voor mij simpele moordenaars die denken dat ze alles mogen omdat ze aan de juiste kant van de geweerloop staan. En het liefst nog op een weerlose prooi geschieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
Maar jouw redenering over biotoop vreemde elementen is wel correct. Nu nog toepassen op de mensenmaatschappij! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, ze willen één groot jachtterrein. Want dat is het wat de jagers eisen, dat zijn overal mogen jagen waar ZIJ willen en op alles mogen schieten wat ZIJ als prooi zien. En zie het nu maar onder ogen, er is in België geen plaats voor zulke mensen, dat ze een raket nemen en op Mars gaan jagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() het neerhalen van het wild is meer een klein aspect van de jacht. het is de sfeer die er rond hangt die de mensen aantrekt. En probeer eens een lekkere reebout of wild konijn (met pruimen). lekker!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als je de 12000 als "de mensen" wil bestempelen, ok "de rest" denkt er waarschijnlijk een ietsje anders over.
![]() |
#139 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat: