![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alleen het Belgische idee om van Europa in de toekomst een federatie te maken,kun je beter los laten. Dat is nl. olie op het vuur gooien. Dat is nu juist het spookbeeld dat heeft veroorzaakt dat Nederland en nog andere landen nee tegen de grondwet hebben gestemd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Europees Commissaris
|
![]() "Wat ik voor ogen heb, is een politieke Unie". Deze uitspraak is gedaan door Angela Merkel.
Na ruim vijf jaar is het misschien aardig om eens te bekijken of de opvattingen over een federaal Europa zijn verschoven. Daarom post ik opnieuw in een oud topic. Ik weet niet of Angela Merkels visie is veranderd, of dat ze haar mening lange tijd stil heeft gehouden. Maar in ieder geval is haar uitspraak opmerkelijk. Ze zal die niet hebben geuit om populistische redenen, om haar kiezersvolk naar de mond te praten. De CDU'ers zijn er niet zo voor om bevoegdheden te delen die tot nu toe in Duitse handen zijn. Als Merkel de uitspraak heeft gedaan uit overtuiging - ik kan bijna niet anders concluderen - dan moeten we ons langzamerhand voorbereiden op een federatie. Ik betreur die ontwikkeling uiteraard niet. Maar ik ben wel benieuwd of er inmiddels meer mensen de visie van Merkel steunen dan vijf jaar geleden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dazi Martina : 2 februari 2012 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben niet zozeer tegen Europa. Ik ben wel tegen Brussel. En de hele kliek die daar zit.
Politieke varkens die zich volvreten op kosten van de steeds slechter lopende economische maschine, voor een deel veroorzaakt door datzelfde varkenskot. Een federaal Europa op BRD leest kan zeer goed werken.
![]() |
#128 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |