Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2006, 18:56   #121
Dieterius
Staatssecretaris

Dieterius's schermafbeelding

Standaard

Trouwens rokers die ik ken, maken idd misbruik van hun recht... Ze vragen als het stoort dat ze er eentje opsteken, wat moet je dan zeggen, NEE! Als je dit elke dag moet zeggen, komt dit je zelf de strot uit en ga je passief meeroken, ook al wil je niet. Daarom rokers, rook zoveel je wilt maar misbruik jullie 'recht' om te roken niet tov van niet rokers. Die willen gezond blijven (qua sigarettenlucht dan ), en een leven hebben die niet wordt kapotgemaakt door een longontsteking/- kanker door het passief meeroken.
Oud 29 november 2006, 20:09   #122
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratzo Bekijk bericht
Dus volgens u liggen al die longkankerpatienten maandenlang gratis te creperen in die ziekenhuizen. Chemo, operaties, bestralingen, allemaal gratis?

En alle patienten met hart- en vaatziekten tengevolge van het roken, waar meer dan een kwart van de bevolking aan sterft, die gaan zeker ook volkomen "gratis" de pijp uit, zonder behandeling of dokterskosten? Het zou zeer mooi zijn als dat waar was.

Rokers zijn blijkbaar nog dommer dan dat ze stinken.
Meneer, die longpatienten die daar liggen zijn lang niet allemaal rokers... m'n vader had trouwens 15 JAAR IN ASBEST gewerkt... en nu niet direct zoals vandaag met maskertjes... maar omdat de man rookte was de keus vlug gemaakt... Kan NIET van de asbest zijn hoor, maar van het roken... De man heeft met tegenzin de diagnose tests doorlopen en is daarna naar huis gegaan... 8 maand met VEEL miserie, of 3-4 maand gerust thuis... de keus was snel gemaakt... Als ik een behandeling met chemo of straling naast 30 jaar taksen leg, dan twijfel ik er aan of het een kost is... Maar in geval van m'n vader was het voor iedere niet-roker dus een duw in de rug, hij heeft nooit behandeling gehad... en zo gaat het vaker dan je denkt... want die mensen die daar thuis stilletjes weg gaan zijn niet die die ze zullen tonen op tv, of opnemen in hun "cijfertjes"...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 20:25   #123
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratzo Bekijk bericht
U hebt volkomen gelijk! Ik beschouw het als een missie om rokers te beledigen. Hoe kan je respect hebben voor mensen die zelfs hun eigen longen niet respecteren en die zelfmoord plegen met vertraging? Je kan daar mee lachen of mee huilen. Ik kies voor het eerste.
Dus u bent ongetwijfeld van mening dat iedere mens die zelfmoord pleegt een dikke kloot is zonder respect... Zegt allemaal veel.... maar niet over mij, de rokers, of misschien hen die zelfmoord plegen.... Het zegt enkel dat u een blijkbaar een gebrek aan respect en beleefdheid hebt... Dat is uw gebrek, niet het mijne...

Citaat:
Trouwens, ik weet waarover ik spreek. Aangezien ik uit een rokend gezin kom ben ik zelf ook enkele jaren een verstokt roker geweest. Dagelijks twee pakjes Johnson zonder filter, Cory, Gauloises of Gitanes. Tot ik een pracht van een chronische bronchitis had ontwikkeld en op een morgen een plas bloed hoestte. Dat was wel effe schrikken.

Ik geef grif toe dat ik toen, als roker, geen enkel zelfrespect had en geen klo.. respect had voor de niet-rokende wereldbevolking. Ze konden allemaal vierkant de pot op!
Allemaal zeer shocking, echt.... U beseft toch wel degelijk dat er ooit... ooit een dag, een uur, een seconde gaat zijn, ergens in de onbekende toekomst,dat u hart zal stoppen.... Dat ook U zal sterven... ongelang hoeveel kilometertjes u doet, hoever u ook loopt... Wat mij dus betreft hebben wij een andere visie op het leven... U wil zo lang mogelijk leven, en kan niet verdragen dat anderen daar anders over denken... Ik ben van mening dat het niet is HOELANG je leeft, maar wat je ermee hebt gedaan, en of je er "content" mee was, en ik laat iedereen vrij om te denken en te beslissen of ze roken...

Citaat:
Sinds die bloeding ben ik al meer dan 15 jaar "genezen" van het roken, want ik beschouw het als een triestige ziekte. Ik ben in prima conditie en loop drie keer per week 10 km in iets meer dan 30 minuten. (Dat was 20 jaar geleden totaal uitgesloten.) Ik prijs me dus gelukkig dat ik van die vuiligheid vanaf ben.

U ziet, er is hoop voor de grootste zondaars...

Maar rookt u vooral verder, het is uw "recht".
Op een goeie dag zal ook ik stoppen, vermoed ik... maar die dag is nog niet daar.... en als ik daar mij goed bij voel, spaar dan uw speeksel voor de hete dagen als u loopt ipv het te verspillen aan beledigingen... Ik heb ook al enkele malen gedacht om meer te sporten, maar ik zie vooral op tegen, wat men noemt "beginnend sociaal contact"... Maar het zal er wel van komen... En anders.... lig ik er misschien 10 of 15 jaar sneller in... dan moet u mij ook al geen pensioen betalen, en onze staat heeft al goed verdiend aan mij nu , met al die taks... dus... dan is het ook maar alleen voordelen voor u....

Als u daartegen geen onoplettende vrachtwagenchauffeur bent tegengekomen op een van uw looprondes natuurlijk....
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 20:27   #124
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
,
Als u daartegen geen onoplettende vrachtwagenchauffeur bent tegengekomen op een van uw looprondes natuurlijk....

héhé ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 20:35   #125
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dieterius Bekijk bericht
Trouwens rokers die ik ken, maken idd misbruik van hun recht... Ze vragen als het stoort dat ze er eentje opsteken, wat moet je dan zeggen, NEE! Als je dit elke dag moet zeggen, komt dit je zelf de strot uit en ga je passief meeroken, ook al wil je niet. Daarom rokers, rook zoveel je wilt maar misbruik jullie 'recht' om te roken niet tov van niet rokers. Die willen gezond blijven (qua sigarettenlucht dan ), en een leven hebben die niet wordt kapotgemaakt door een longontsteking/- kanker door het passief meeroken.
Maar zeg toch gerust nee... de man of vrouw die u vraagt of het stoort, toont zijn respect... Ikzelf, en ik vermoed ook anderen gaan dit meestal niet vragen in een plaats waar niet mag worden gerookt, of het is niet echt duidelijk, weten het nietof het daar mag... Dus vragen ze het u... Als het een arogante zak is zal hij het u niet vragen, maar gewoon doen... Dus als men het vraagt weet men ook dat er een nee kan volgen... zeg dus eerlijk wat u wil...
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 15:42   #126
Dieterius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Maar zeg toch gerust nee... de man of vrouw die u vraagt of het stoort, toont zijn respect... Ikzelf, en ik vermoed ook anderen gaan dit meestal niet vragen in een plaats waar niet mag worden gerookt, of het is niet echt duidelijk, weten het nietof het daar mag... Dus vragen ze het u... Als het een arogante zak is zal hij het u niet vragen, maar gewoon doen... Dus als men het vraagt weet men ook dat er een nee kan volgen... zeg dus eerlijk wat u wil...
Ok, ik zal proberen. Maar soms ligt de situatie wel moelijker dan gewoon nee kunnen zeggen... (Maar dat is een lang verhaal!)
Oud 30 november 2006, 16:04   #127
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Laatst nog gehoord:

Rokers onder mekaar: "we zijn outcasts, maar we zijn tenminste beleefde outcasts, we gaan buiten".
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 16:42   #128
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Zucht;voor de mensen die niet tegen de rook kunnen enz...
Stopt mee zagen en klagen en kijk hier eens en ga dan naar één van deze plaatsen,zo hebben wij geen last van jullie meer.

http://www.rookvrij.be/horeca/rookvrij_uitgaan.html
ideaal een lijst waar ze me dus NOOIT zullen zien, trouwens m'n stamkroeguitbater gaat roken blijven toelaten heeft ie van't weekend gezegd
Oud 30 november 2006, 20:50   #129
Dieterius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Laatst nog gehoord:

Rokers onder mekaar: "we zijn outcasts, maar we zijn tenminste beleefde outcasts, we gaan buiten".
Dat zijn dan enkele rokers met verstand in hun koppeke! De meeste willen niet buiten roken, in de warmte in het gezelliger
Oud 30 november 2006, 21:17   #130
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Heeft er trouwens al eens iemand gedacht aan die arme tabaksboeren in de derde wereld ??? Met welke inkomsten gaan die hun kindjes nog eten geven ???

En willen we de velden rond harelbeke laten bombarderen met napalm ??
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 22:07   #131
AyneRand
Minister-President

Standaard

Dank zij die beslissing breken er gouden tijden aan voor traiteurs en koks die bij de mensen zelf komen koken waar we gelukkig nog onze eigen anti of pro-rookwetten kunnen handhaven. Het zal weliswaar vaak in het zwart gebeuren, ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 01:15   #132
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard

Ik vrees er voor dat veel mensen absoluut niet weten wat goed voor hun is. Er zijn sinds jaar en dag genoeg bewijzen dat mensen dingen doen zoals overmatig alcohol drinken, roken, cocaine snuiven, extase en zelfs met geld omgaan enz... Er zijn een heleboel mensen die niet in staat zijn om op laatst van de maand nog maar één cent over te laten of erger, steeds schulden maken, welk hun inkomen ook mag zijn. En nochthans weten deze mensen dat ze niet zomaar geld kunnen uitgeven als ze daar zin in hebben. Net zoals met roken, weten ze meestal, heel goed dat roken niet goed is. Toch beginnen ze eraan! De reden is de sociale druk en andere. De keuze aan de mensen altijd zelf over laten is dus geen goede zaak, mensen moeten beschermd worden tegen ongezonde en slechte gewoonten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Blijkbaar is begrijpend lezen niet uw sterkste kant. U ziet het nut van roken niet in, anderen zien het nut van drinken niet in. Ik denk dat we die keuze best aan de mensen zelf overlaten.
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 01:35   #133
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

als je een fles wodka verkoopt weet je niet wat die klant er mee gaat doen. Ik heb een fles wodka in de kast staan en die is na een jaar tijd nog niet leeg.

http://www.zippyvideos.com/524310733...t_duvel/*bieme
hier kun je zien hoe iemand bewusteloos van zijn barkruk valt na dat hij op café 10 duvels mocht leegdrinken op een uur tijd. Hij valt van zijn kruk en moet met de ziekenwagen weggebracht worden...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Eigenlijk is dat ook ni eerlijk . wie een fles wodka verkoopt aan iemand maakt hem minstens even zat ....
Maar ! Als iemand sigaretten verkoopt aan een ander en die persoon sterft aan bv. longkanker , dan is die verkoper ook mee betrokken aan de dood van die persoon . Dus eigenlijk medeplichtig aan onopzettelijke doodslag . ? ? ?

nu ja , -16 jarigen mogen geen tabak kopen en kunnen dus technisch gezien niet roken ... Hoe oud is de gemiddelde bezoeker van dat JEUGDhuis ???
Oud 1 december 2006, 01:41   #134
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

En die arme boeren in zuid Amerika die van de cocaine teelt leven en van die arme boeren die in Afghanistan papaper verbouwen. En de dealers in België die werkloos zullen worden als ze geen drugs meer kunnen dealen enz...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Heeft er trouwens al eens iemand gedacht aan die arme tabaksboeren in de derde wereld ??? Met welke inkomsten gaan die hun kindjes nog eten geven ???

En willen we de velden rond harelbeke laten bombarderen met napalm ??
Oud 1 december 2006, 01:43   #135
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Niet moeilijk. Het roken in cafés is na 1 jan 07 nog altijd toegelaten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
ideaal een lijst waar ze me dus NOOIT zullen zien, trouwens m'n stamkroeguitbater gaat roken blijven toelaten heeft ie van't weekend gezegd
Oud 1 december 2006, 01:51   #136
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Het wil toch niet zeggen omdat er mensen zijn met longziekten zoals emfyseem, asbestose, mijnwerkerslong dat er nog mensen moeten bijkomen met rokerslongen, chronische bronchitis e.a omdat ze persé een stom sigaretje moeten opsteken dat hen nog veel geld kost ook.
Roken is bovendien ook nog één van de onderliggende oorzaken voor andere ziektes zoals hart en vaatziektes.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Meneer, die longpatienten die daar liggen zijn lang niet allemaal rokers... m'n vader had trouwens 15 JAAR IN ASBEST gewerkt... en nu niet direct zoals vandaag met maskertjes... maar omdat de man rookte was de keus vlug gemaakt... Kan NIET van de asbest zijn hoor, maar van het roken... De man heeft met tegenzin de diagnose tests doorlopen en is daarna naar huis gegaan... 8 maand met VEEL miserie, of 3-4 maand gerust thuis... de keus was snel gemaakt... Als ik een behandeling met chemo of straling naast 30 jaar taksen leg, dan twijfel ik er aan of het een kost is... Maar in geval van m'n vader was het voor iedere niet-roker dus een duw in de rug, hij heeft nooit behandeling gehad... en zo gaat het vaker dan je denkt... want die mensen die daar thuis stilletjes weg gaan zijn niet die die ze zullen tonen op tv, of opnemen in hun "cijfertjes"...
Oud 1 december 2006, 01:55   #137
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Denkt u nu dat ander mensen rijk worden van de taks die u betaalt heeft aan sigaretten. De ziektekosten van de rokers zijn veel hoger dan die van niet rokers.
Ik hoop het voor u dat op een dag plotseling sterft maar voor vele rokers hun leven is wel anders verlopen. Chronische ziekten en langzaam doodgaan na veel ellende
Citaat:
Dus u bent ongetwijfeld van mening dat iedere mens die zelfmoord pleegt een dikke kloot is zonder respect... Zegt allemaal veel.... maar niet over mij, de rokers, of misschien hen die zelfmoord plegen.... Het zegt enkel dat u een blijkbaar een gebrek aan respect en beleefdheid hebt... Dat is uw gebrek, niet het mijne...

Allemaal zeer shocking, echt.... U beseft toch wel degelijk dat er ooit... ooit een dag, een uur, een seconde gaat zijn, ergens in de onbekende toekomst,dat u hart zal stoppen.... Dat ook U zal sterven... ongelang hoeveel kilometertjes u doet, hoever u ook loopt... Wat mij dus betreft hebben wij een andere visie op het leven... U wil zo lang mogelijk leven, en kan niet verdragen dat anderen daar anders over denken... Ik ben van mening dat het niet is HOELANG je leeft, maar wat je ermee hebt gedaan, en of je er "content" mee was, en ik laat iedereen vrij om te denken en te beslissen of ze roken...

Op een goeie dag zal ook ik stoppen, vermoed ik... maar die dag is nog niet daar.... en als ik daar mij goed bij voel, spaar dan uw speeksel voor de hete dagen als u loopt ipv het te verspillen aan beledigingen... Ik heb ook al enkele malen gedacht om meer te sporten, maar ik zie vooral op tegen, wat men noemt "beginnend sociaal contact"... Maar het zal er wel van komen... En anders.... lig ik er misschien 10 of 15 jaar sneller in... dan moet u mij ook al geen pensioen betalen, en onze staat heeft al goed verdiend aan mij nu , met al die taks... dus... dan is het ook maar alleen voordelen voor u....

Oud 1 december 2006, 01:59   #138
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Er zullen misschien wel zaken verdwijnen. Maar men kan niet voor iedereen goed doen. Als men zo redeneert dan moet men het cocaine, heroine,extase dealen ook maar toelaten anders pak je de dealer hun inkomen ook nog af. In een beschaving gaat de gezondheid van iedereen voor en niet het inkomen van een paar enkelingen
Citaat:
Manman,ik ben ook in new york geweest en nogal logisch dat ze daar in het centrum er sowieso geen last van hebben;zelfs om 3 uur 's nachts loopt het er bomvol van het volk,alsof er niemand moet gaan werken,lol.
Er liep potverdorie 's nachts meer volk rond dan gewoon overdag.
En New york alleen al heeft alsk mij niet vergis meer inwoners dan heel belgie en dan spreken we nog niet over vlaanderen apart.

Geen stank in je kleren is ook zoiets dat dikke zever is;als je bent weggeweest dan ruiken je kleren altijd naar het zweet,zeker in de zomer of als het er binnen heel warm was.
Ik hoop voor u dat je geen frieten bakt thuis of frieten gaat gaan eten?Tis maar dat je zou weten dat ook daarvan die geur in je kleren blijft hangen.

Ik heb ook nog meer naar het platteland op geweest en daar in een wegrestaurant geweest en we we vroegen of we een sigaret mochten opsteken maar de uitbaatster zegde ons dat we niet mochten,zeer tegen haar zin want zonder dat wij iets hoefden te zeggen zegde ze zelf;ons clienteel is fors verminderd en iemand die ik ken zegde ze heeft overlaatst zijn taverne mogen toedoen,dankzij dat rookverbod.

Maar das allemaal niet erg natuurlijk voor mensen zoals u;zolang ge uw zin maar krijgt en gij niet degene zijt die boeltje mag sluiten en eventueel daardoor in financiele problemen terecht komt met alle gevolgen vandien,je mag het dan ook eens aan die kinderen ervan uitleggen.
Oud 1 december 2006, 02:13   #139
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Als het waar is dat frieten bakken echt zo kankerverwekkend is dan is het niet meer dan logisch dat men mensen er van op de hoogte brengt en desnoods de verkoop van friteuses aan banden legt. Maar waar haal je die informatie, eigenlijk.
Men heeft ook asbest verboden omdat het sterk kankerverwekkend is, waarom friteuses dan niet. Ik denk niet dat er dan iemand zal zijn die dood zal gaan omdat hij geen friet meer kan eten. Het tegenovergestelde eerder wel. Als het frituren zo kankerverwekkend zou zijn zou u dan u kinderen dan toch laten frituren wetende dat de kans groot is dat ze daardoor ooit kanker zouden krijgen?
De luchtvervuiling is idd ook een probleem daar wordt aangewerkt onder druk van de E.U.
Citaat:
Als ge buiten komt straks of al buiten bent;denk dan eens goed na wat je nu/dan allemaal in en uitademt.Doe aub dan maar vlug een maskertje op want voor mensen zoals u is het nodig.
Bak aub dan ook geen frieten en laat zeker uw kinderen dan maar nooit frieten bakken.Een studie wijst uit dat frieten bakken kankerverwekkender is dan sigarretten,oeps,juist,je hebt al frieten gebakken;gij moordenaar gij,uw ,kinderen zo ongezond doen leven en eten.Ze moesten u in den bak steken.

En wilt ge dan ook de auto's en fabrieken afschaffen,aangezien je geen kanker wil creeren?
Achja,tis juist,dat hebben we nodig,dus dat mag wel uw kinderen hun zogezegd goeie lucht verpesten,niewaar?
Oud 1 december 2006, 02:23   #140
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik denk dat enkel in grote steden als Antwerpen en Brussel je niet-rokers cafés zult vinden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adriaan Koerbagh Bekijk bericht
U moet dringend eens wat meer buiten komen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be