Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2006, 17:15   #121
de roenekes
Provinciaal Statenlid

de roenekes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hydra Bekijk bericht
Niet al te vaak gewassen plaatsen? Heb je je eigen volk als eens bekeken, met de ongeschoren plekjes??? Welke bevolking is ier dan niet hygienisch? Aha, nog iets, mijn lectors zegt dan altijd dat die niet-hygienisch plekjes dikwijls te pakken hebben met 'luizen'..Ik hoop dat je mee bent wat ik bedoel, zoniet, wil ik je mijn cursus altijd wel eens geven..Dan zal je waarschijnlijk wel begrijpen (of niet) Betweters
Ik had het hier dus eigenlijk dus wel over haar op het hoofd bedekt door zo'n hoofddoekje. Maar ja, misschien ben jij en je lector een beetje sexueel gefrustreerd aangezien je direkt over andere lichaamsdelen begint.
de roenekes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 17:16   #122
hydra
Partijlid

Standaard

De kleine rituele wassingen gebeuren 5 keer per dag!!
Dat is niet hetzelfde als een doushe, want we nemen aan dat je een doushe elke dag doet. En begin niet zo achterlijk te doen alsof je dat niet weet. je probeert moslims te kleineren door de rituele wassing te zien als een doushe..Tja, weet je dan ben je dik mis
hydra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 17:17   #123
hydra
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de roenekes Bekijk bericht
Ik had het hier dus eigenlijk dus wel over haar op het hoofd bedekt door zo'n hoofddoekje. Maar ja, misschien ben jij en je lector een beetje sexueel gefrustreerd aangezien je direkt over andere lichaamsdelen begint.
bende achterbakse lozers

Ik heb geen zin om woorden vuil te maken, tis nie et waard

Zever verder..En denk int vervolg na om iets nuttigs te schrijven..een kleuter zou zelf iets deftigers weten te zeggen
hydra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 17:17   #124
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Niet waar.
Oud 22 december 2006, 17:20   #125
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
bende achterbakse lozers
Ohlala grof in de mond. Dat mag toch niet volgens de koran... "Scheldwoorden komen terug tot diegene die ze uitspreekt..." volgens uw koran.
Oud 22 december 2006, 17:22   #126
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dat is niet hetzelfde als een doushe, want we nemen aan dat je een doushe elke dag doet.
Volgens de koran moet je dat enkel na seks doen, of heb ik het mis?
Oud 22 december 2006, 17:23   #127
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Zever verder..En denk int vervolg na om iets nuttigs te schrijven..een kleuter zou zelf iets deftigers weten te zeggen
Deze kleuter wacht op een zinnig antwoord/gesprek.
Oud 22 december 2006, 17:24   #128
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet hetzelfde als een doushe, want we nemen aan dat je een doushe elke dag doet. En begin niet zo achterlijk te doen alsof je dat niet weet. je probeert moslims te kleineren door de rituele wassing te zien als een doushe..Tja, weet je dan ben je dik mis
Dit bedoelde ik niet.

Ik ga gewoon voort op de standaard vertelling dat moslims veel reiner zijn dan kaffers, net omdat ze hun wasvoorschriften in de koran of hadith hebben staan. Dus vraag ik me af wat er volgens die wasvoorschriften moet gewassen worden. Ik heb nergens al weten staan dat er dagelijks moet gedoucht worden. Dit doen die vuile westerlingen namelijk ook.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 17:34   #129
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dit bedoelde ik niet.

Ik ga gewoon voort op de standaard vertelling dat moslims veel reiner zijn dan kaffers, net omdat ze hun wasvoorschriften in de koran of hadith hebben staan. Dus vraag ik me af wat er volgens die wasvoorschriften moet gewassen worden. Ik heb nergens al weten staan dat er dagelijks moet gedoucht worden. Dit doen die vuile westerlingen namelijk ook.
Ze moeten "reinig" zijn alvorens op hun matje te bidden. Dat wil dus niet zeggen dat ze hun moeten wassen. Zeep wordt er niet voor gebruikt. De handen tot de ellebogen, de voeten, het aangezicht, worden +-3X met water bewreven, de neus wordt gesnoten, de oren uitgwreven, en de mond gespoeld (geen tanden poetsen) ook wrijven ze eens met hun natte hand over hun haar. Dat doen ze ook enkel als ze onrein geworden zijn door bvb. naar het toilet te gaan, niet perse 5x /dag. Een volledige wasbeurt, weer zonder zeep e.d. moeten ze doen na seks te hebben gehad.
Oud 22 december 2006, 17:45   #130
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is toch wel een feit zeker..Als ik hier sommige mensen bezighoor. Ze hebben geen kennis van sommige zaken en brabbelen hier zomaar dingen. Dat noem ik karakterloze mensen. Ze denken dat ze het weten, maar dikwijls weten ze zelf niet over wat ze spreken.

en mijn karakter? Dat moet jij niet weten.
Hoe noemt ge mensen die het gebrabbel van karakterloze mensen niet kunnen weerleggen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 17:55   #131
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Had uw profeet dan al een douche ?
En dat midden de woestijn.
Oud 22 december 2006, 17:58   #132
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Oh dat was ik nog vergeten... ze hebben er zelf geen water voor nodig. Ze kunnen hun namelijk ook reinigen met zand.
Oud 22 december 2006, 19:00   #133
Banneling

Standaard

Ik heb eens de site van Jongeren voor de islam geconsulteerd en las dit
www.jvi.be

Wanneer een man zijn vrouw aanraakt, of haar geslachtsdeel aanraakt, moet hij dan de rituele wassing verrichten?

Neen, de juiste opinie is dat dit de rituele wassing (van de man) niet verbreekt! Als de vrouw hier echter opgewonden door wordt, dan komt er vocht vrij, en wanneer dit vocht vrijkomt, dan moet de vrouw de rituele wassing wel verrichten! En de juiste opinie is dat wanneer men de vrouw niet aan het geslachtsdeel aanraakt dat dit haar rituele wassing niet verbreekt (tenzij er vocht vrijkomt)! En dit is de juiste opinie en Allah weet best!

(Bron: Al-Fataawah Ash-shar’iyyah van Sheich Mashoer Hasan Aala Salmaan/700 vragen en antwoorden, uitgegeven door Markaz Al-Albaanie)

De islamitische leer die preutsheid tot hoogste morele waarde bombardeert is eigenlijk één en al sexueel geïnspireerd.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 21:21   #134
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Inderdaad, bij die lui draait alles rond SEKS.

Toen ik een tijd geleden een jongeman van 'jongeren voor islam' vroeg waarom hij mij aanbevool om mijn haar onder een hoofddoek te 'verbergen' luidde het antwoord: "Om onszelf te beschermen."
Dus moeten die lui zich beschermen tegen hun eigen seksuele lusten die ze blijkbaar niet onder bedwang kunnen houden. Daartoe dienen vrouwen zich maar te verbergen, opdat die onvolwassen, onverantwoordelijke en sekswellustige mannen, maar geen seksuele gedachten zouden krijgen.

Men zou beter die mannen een geweten schoppen en de vrouwen leren om NEE te zeggen. Maar ja, nee zeggen staat NIET in de koran, althans niet voor de vrouw.
En zeggen dat salonintellectueel en gefrustreerde ex-prof, Rik Torfs meegaat in die onzin en waanzin:

Torfs

Wie al eens naar de VRT zapt, kan er niet naast kijken : Torfs. Deze nieuwe BV is niet meer van het scherm weg te branden. Hij heeft nu al zijn eigen praatprogramma. Ook in De Standaard doet hij zijn ding : Torfs heeft er zijn tweewekelijkse column.
Torfs is hoogleraar kerkelijk recht aan de KUL .Het is intrigerend hoe populair hij wel is in de Vlaamse media. Lees Het Hellend Vlak in De Standaard van 23 november ll. : hij pleegt er een opiniestukje over de hoofddoek . Enerzijds stelt hij dat hij niet houdt van de hoofddoek omdat die een afstand creëert, anderzijds vindt hij wel dat een hoofddoek achter het loket van een overheidsbedrijf moet kunnen. Hij vindt namelijk dat de burger die daar problemen mee heeft de moslima , die hem bijvoorbeeld postzegels verkoopt, niet wil kennen als moslima.
We vinden hier alle ingrediënten van het kleinburgerlijk anarchisme dat zo typisch is voor de Vlaamse intelligentsia die voortkomt uit de katholieke zuil : enerzijds zich afzetten tegen het gezag van de overheid en tegen de ‘zwijgende meerderheid’ die problemen heeft met bepaalde maatschappelijke veranderingen , anderzijds op veilig spelen door te surfen op de trends van de tijd, te weten multiculturalisme en neo-liberale afkeer van alles wat naar regelgeving zweemt.
Dat neemt niet weg dat Torfs hier slechts het aloude uitgangspunt van de Kerk bevestigt : de Kerk houdt niet van de neutraliteit en de vrijzinnigheid van de staat maar ze maakt er gebruik van om zichzelf te profileren. Geen wonder dus dat Torfs zich solidair voelt met het islamitisch proselytisme.
In de beste traditie van intellectuele superioriteit en katholieke onverdraagzaamheid wordt de burger die problemen heeft met de hoofddoek terecht gewezen : stel je voor, hij wil de moslima niet kennen ! Is hij misschien verzuurd en bekrompen, of, wie weet, een racist ?
De populariteit van Torfs stemt tot nadenken. Het besef lijkt nog niet echt doorgedrongen dat de vrije meningsuiting slechts kan voortbestaan als iedereen zijn steentje bijdraagt om de staat en zijn overheidsbedrijven als neutrale ruimte in stand te houden. Maar ja, als er één consensus bestaat in Vlaanderen en België is het dan niet deze : de overheid is de vijand ? Er is nog werk aan de winkel voor de republikeinen.

Wim Magerman (crk)

Laatst gewijzigd door Neptunus : 25 december 2006 om 21:27.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 03:31   #135
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
En hoogst waarschijnlijk zien mensen het kruisteken ook als symbool voor de vervolging en moord op mensen van andere godsdiensten.
Als we terugkijken in onze geschiedenis is dat gedeeltelijk zo ja. Dat probleem is hier ondertussen van de baan. Maar jij en je gelijkgestemden zouden willen dat we dat nog eens allemaal overdoen met jullie islam en allah-shit? En dat we dank zij onze democratie jullie de kans en het "recht" bieden om dat door onze strot te duwen?
Hoog tijd dat er een meer "rechtse" regering komt die deze gevaarlijke boel eens wat opkuist. Ik zeg hier dus niet: die iedere vreemdeling, de moslims in het bijzonder, buiten gooit. Enkel diegenen die in onze levenswijze en gedachten niet passen. Net zoals "zij" tenslotte doen in hun landen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 04:07   #136
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heeft toch niets met dien hoofddoekgedoe te maken?

Begin anders een ander topic?

EN nog iets: ik geloof niets van wat erboven staat! En weet je dat originele versie int arabisch beginnen overtype is een onbegonne werk, aangezien jullie dat als een soort bullshit zien
En met dat soort zever-antwoorden bewijs je dat je zo gehersenspoeld bent door je "godsdienst" dat je zelfs tegenspreekt dat 1+1=2
Gewoon verloren moeite om met jullie in discussie te willen treden. Met jullie islamgedoe horen thuis in jullie islamlanden zoals de apen in het oerwoud of veilig weggestopt in de zoo.
Echt een ziekelijk gedoe, die steeds op niets uitlopende discussies, alsof je tegen een hoop stenen bezig bent... Middeleeuwers die tot hun eigen verwondering in de 21st eeuw zijn terechtgekomen. Laat ons nog een paar eeuwen met rust aub.
Oud 27 december 2006, 12:32   #137
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
U meent dat? De hoofddoek is misschien bij u uitgegroeid tot dat symbool, voor de meerderheid van de bevolking zal dat allerminst zo zijn.
Voor de meerderheid van de bevolking? Ik denk krek het tegenovergestelde...
De mening vragen en kennen van de ganse bevolking is het laatste wat men hier in dit landje aandurft! En de hoofddoek is niet het enige onderwerp in dat verband. Wanneer ik in verschillende milieus hoor praten over bepaalde onderwerpen, en de mensen vrijuit hun gedacht zeggen, maakt niet uit van welke partij ze zijn of denken te zijn, dan klopt dat niet dikwijls met wat men ons van overheidswege wil laten geloven...
Ben ik de enige met deze vasstelling?
In verband met enquètes allerhande kom je vooral mensen tegen aan wie nooit iets werd gevraagd. Men gebruikt bepaalde enquètes waarschijnlijk om de gedachten van de mensen te "stroomlijnen" in de richting die men wenst. Veel mensen "weten het ook niet goed" en denken dat wat "de anderen" uit die of die enquète denken wel zal kloppen.
Oud 27 december 2006, 12:52   #138
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Karakterloze mensen zoals jij hebben het makkelijk om ons te sorteren en zien als een ziekelijk volkske..mr bekijk eerste je onmenselijk karakter, zeker voordat je je 'kennis' neertypt ; )
Geef jij aan het woord "karakterloos" misschien als betekenis het tegenovergestelde van: "niet gehersenspoeld en open staand voor feiten"?
Oud 27 december 2006, 13:02   #139
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de roenekes Bekijk bericht
Oh dat was ik nog vergeten... ze hebben er zelf geen water voor nodig. Ze kunnen hun namelijk ook reinigen met zand.
Dat is enkel wanneer er geen water voorhanden is... enne ik durf absoluut zeggen dat de gemiddelde 'Belg' minder met hygiëne begaan is dan een practiserend moslim, al vind ik hun rituelen en gewoontes soms een beetje overdreven, ik ga nu niet in detail treden maar ik maak het dagelijks zelf mee.
Voor je begint te steigeren: ik bedoel daarmee niet dat wij vuilaards zijn he. Enne... er zijn ook moslims waar ik absoluut niet mee aan tafel zou willen zitten maar zo'n Belgen ken ik ook hoor.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 19:11   #140
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Dat is enkel wanneer er geen water voorhanden is... enne ik durf absoluut zeggen dat de gemiddelde 'Belg' minder met hygiëne begaan is dan een practiserend moslim, al vind ik hun rituelen en gewoontes soms een beetje overdreven, ik ga nu niet in detail treden maar ik maak het dagelijks zelf mee.
Voor je begint te steigeren: ik bedoel daarmee niet dat wij vuilaards zijn he. Enne... er zijn ook moslims waar ik absoluut niet mee aan tafel zou willen zitten maar zo'n Belgen ken ik ook hoor.
Daar gaat het hem nu net om.
Blijkbaar hebben ze nog niet in het snuitje dat ze hier niet meer in de woestijn leven in het jaar 400. Hun rituelen hebben ongetwijfeld zin gehad maar normale mensen passen zich aan veranderende omstandigheden aan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be