![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
De koerden die door de overheid onderdrukt en gediscimineerd worden is iets compleet anders. |
||
|
|
|
|
|
#122 |
|
Burger
|
Turkije wou snel westers en democratisch worden. Maar dit lukte niet en daarom is het land verslechtert. Maar als we naar statistieken kijken,heeft Turkije na China één van de snelst stijgende economie ter wereld. De inflatie is gedaald van 60% naar 20%. De nieuwe regering heeft op een termijn van twaalf maanden enorme doorvoeringen gedaan in het land. Het BNP stijgt,economie groeit. In oktober 2003 heeft Turkije een record gebroken met het export,nl. een export van 32 miljard euro op een maand tijd. Wel een schoon bedrag. Ze hebben een aantal grote projecten in Turkije,aanleg van wegen met een lengte van 15000km project is eind 2005 af. Daarna gaan ze tot 2005 in het hele land ADSL aanleggen. Ze blijven scholen en nieuwe huizen bouwen. Want in TR heb je in totaal 25 000 scholen.De regering heeft beloofd in 2004 dat iedereen een loon zal hebben die 30 % hoger ligt dan de huidige. Ze zullen proberen volgende week aan een oplossing te komen over cyprus. Ze zullen begin 2004 alle wetten toepassen in de praktijk. Dat hebben ze beloofd en dat gaan ze ook doen. Ik vertrouw de huidige regering.De premier heeft ook gezegd dat ze in 2015 zullen behoren bij de rijkste landen ter wereld. Want de premier zei bij een toespraak tot de volk,nadat hij de winnende partij was bij de verkiezingen 2002,"Jullie moeten me alleen drie jaar de tijd geven,kijk wat er dan zal gebeuren met Turkije."Ze doen enorme inspanningen om toe te treden tot de EU. Maar ik vind het jammer dat jullie altijd Turkije uitsluiten door het niet toe te laten treden,vinden altijd tegenargumenten. Waarom doen jullie dat niet met andere landen? Tja Turkije is een moslimland, dit is de reden. Als Turkije een christenland was zouden jullie niet zo over Turkije praten. Maar ik ben er van overtuigd dat Turkije de komende jaren zijn best zal doen en zich zal laten zien tegen landen die jaloers op hem zijn.
|
|
|
#123 |
|
Burger
|
Turkije behoort bij de EU. Door Turkije zal de Eu elke jaar 34 miljard euro in zn kas binnenkrijgen.Turkije heeft de jongste bevolking ter wereld.Dit zal veel voordelen geven voor de EU.
|
|
|
#124 |
|
Banneling
|
Europa heeft meer dan 1500 jaren van slechte ervaringen met de Turken achter de rug.
Zo plunderden de Hunnen het Romeinse Rijk en jaagden ze de Slavische en Germaanse stammen op zodat deze het Romeinse Rijk binnenvielen en het westelijk deel van dit Rijk instortte en de Middeleeuwen hier begonnen. Dan begon de ene na de andere Turkse stam het Oost Romeinse Rijk aan te vallen. Christenen werden gevangen genomen, de mannen gecrastreerd en verplicht dienst te nemen in het Turkse leger. Heel Anatolië, mee de bakermat van het christendom werd door de Turken ingepalmd en uiteindelijk viel dan ook nog eens de hoofdstad van het Oost Romeinse Rijk, Constantinopel, gesticht door de eerste tot het Christendom bekeerde Romeinse keizer. Van de Hagia Sofia werd een moskee gemaakt. Dan volgde de verovering van de Balkan. De Balkanizering werd een feit. Alle oorlogen en spanningen die daar nu voorkomen zijn allemaal erfenissen van de Turken. Tachtig jaar geleden verdreven de Turken de laatste Grieken van de kusten van Ionië, de bakermat van de westerse cultuur, waar het westers denken en de westerse filosofie ontstond. Kort na de 2e wereldoorlog werden dan bovendien de laatste Grieken uit Constantinopel uitgedreven. En nu exporteren de Turken al 40 jaar hun overbevolking naar West Europa. Over 2 generaties zullen er in Anatolië alleen al meer Turken leven dan er Russen in Europa zijn. Het enige wat de Europeanen ervaren hebben vanwege de Turken is invasie - veroveren - invasie - veroveren - invasie - veroveren. En de grootste fout die de Turken natuurlijk begaan hebben is dat ze zich in navolging van hun leider Satuk Bugra in 934 hebben bekeerd tot de islam. De Russische leider Vladimir nam in 987 een verstandiger beslissing door voor het christendom te kiezen. http://www.enjoyturkey.com/info/hist...ey/outline.htm http://mars.acnet.wnec.edu/~grempel/...onversion.html Als de Turken zich massaal tot het christendom zouden bekeren zouden ze onmiddellijk in de Europese Unie opgenomen worden. Nu zal dat eerder het geval zijn voor de Russen. |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik vind dat er eigenlijk best helemaal geen landen meer bij de EU - zoals ze nu bestaat - bijkomen. De diversiteit aan standpunten en de manier waarop de besluitvorming er gebeurt is nu al problematisch.
Daarnaast is de EU voor veel landen niet meer dan een gigantische subsidiemachine, subsidies die dan meestal nog slecht gebruikt worden ook. 50% v/d uitgaven aan landbouw? Get real... Zolang de EU niet grondig hervormd wordt tot een instelling waar er naar de europese ipv de nationale belangen gekeken wordt, zijn nog extra landen met daarbij extra uitgaven (want geef toe dat is DE reden waarom iedereen er zo graag bij wilt) en meningen in mijn ogen een slechte zaak. Ik zeg niet dat je die landen aan hun lot moet overlaten, ik zeg wel dat ik het een beetje teveel v/h goede vind om hen naast hopen (veelal weggegooid geld) ook nog eens zeggenschap te geven op de europese besluitvorming die toch al zo moeilijk is. |
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|