![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Polygamie legaliseren? | |||
Ja, binnen het burgerlijk huwelijk |
![]() ![]() ![]() |
11 | 12,94% |
Ja, buiten het burgerlijk huwelijk (legaal samenwonen, voor het "huwelijk" zorgen ze zelf maar) |
![]() ![]() ![]() |
13 | 15,29% |
Ja, onder andere voorwaarden |
![]() ![]() ![]() |
7 | 8,24% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
40 | 47,06% |
Andere mening |
![]() ![]() ![]() |
4 | 4,71% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
10 | 11,76% |
Aantal stemmers: 85. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op die manier kun je natuurlijk alles tot in het belachelijke trekken, en gewoon ophouden met alle wetenschappelijke en sociologische studies ever, want ze zijn dan allemaal fout.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, jij wil dat wij een onderzoek in een land waar een mensenleven evenveel waard is als een vlieg hier en waar vrouwen en kinderen slechts tweede en derderangswezens zijn, gaan aanvaarden als relevant voor onze samenleving. Dan kan je ook beginnen met de economische studies van Afrika als vergelijkbaar met het westen beschouwen. Hier sterven volgens jou dus kinderen van ondervoedig wegens de droogte. Je moet een kat een kat blijven noemen en niet plots met een kip gaan vergelijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet zozeer de studie die ik in den belachelijke trek, wel het beleid dat daarop volgt.
![]() |
![]() |
#124 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heu, polygamie lijkt me niet echt aangenaam, vermits vrouwen eerder jaloers aangelegd zijn. Maar misschien kunnen we polyandrie wel toelaten. Het zou in ieder geval een oplossing zijn voor het mannenoverschot in China.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals, de vraag is niet of dat het jou aangenaam lijkt.
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
Persoonlijk ben ik niet echt voor polygamie te vinden en beschouw ik het ook niet als iets dat hier bij wet toegelaten moet worden. Wie wel met meerdere vrouwen tegelijk wil trouwen, moet dan maar naar een land gaan waar dat wel toegestaan is. Anderzijds vraag ik me af waar er eigenlijk een wettelijke toelating is tot polyandrie (= 1 vrouw mag met meerdere mannen huwen) Om het simpel te houden, verkies ik de monogamie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Is het mijn opmerking over egoïsme die je niet begrijpt?Ben ik in concurrentie met de andere man van mijn vrouw of accepteer ik zijn rol bij haar en zijn aanwezigheid als een geluk factor voor haar?
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waaruit blijkt dat dan wel?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maw : polygamie is een syptoom die wijst op een vrouwonvriendelijk climaat. Laatst gewijzigd door Kaal : 8 maart 2007 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Wie gaat met mij akkoord als ik zeg dat polygamie goed is?" Laatst gewijzigd door Kaal : 8 maart 2007 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier werden de getrouwde vrouw ook nog als een minderjarig kind behandeld tot in de jaren 70. De gehuwde vrouw is hier dus pas een kleine 30 jaar gelijk gesteld aan de gehuwde man. De onderdrukking van de vrouw heeft dus duidelijk niets te maken met polygamie of monogamie. En waarom ga je er steeds weer vanuit dat polygamie moet gelijkgesteld worden als 1 man met meerdere vrouwen. Het kan immers ook omgekeerd en het kan ook meerdere mannen met meerdere vrouwen die samen leven. In sommige landen leid polygamie idd tot de onderdrukking van de vrouw, maar zelfs in de monogame koppels word de vrouw daar reeds enkel door de wet onderdrukt. Maar wist je dat voor sommige landen de gehuwde vrouw zelfs toelating nodig heeft van haar man om te mogen werken of om geld te mogen afhalen van haar eigen bankrekening. Dit in landen waar monogamie wettelijk verplicht is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() Moet kunnen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De seriële monogamie dewelke de meeste onder ons wel mogelijk vinden is m.i. dikwijls een groter probleem voor de kinderen dan in een gezin met meerdere ouders opgroeien. Maar ik blijf erbij, gelijke waarden voor ieder lid EN op vrijwillige basis. Ieder zijn ding dus...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wij hebben het hier over een officiele vorm van polygamie, waarbij de staat zou toestaan dat men met verschillende personnen kan huwen en de staat als gevolg eventueel een van de partners zou kunnen dwingen om zijn plichten in dat verband na te leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je vergeet ook even dat de meeste landen waar polygamie verboden is, juist de hoog economische landen zijn. Opdringen en verplichten van zoveel mogelijk te kopen en zoveel mogelijk tweedracht zaaien onder de bevolking. Het is ook in de hoog economische landen dat de vrouw volledig is gelijkgesteld aan de man, dit niet om haar, maar opdat zij zou kunnen consummeren zonder zich te moeten verantwoorden aan de echtgenoot. De gelijkstelling va de vrouw in de meeste mnogame landen heeft dus veel minder te maken met de vrouw, dit is gebeurd om economische reden. vergeet niet dat de meeste vrouwen die deze wetten hebben aangebracht en laten goedkeuren, de vrouwen van bedrijfsleiders en economen waren. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |