![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | ||
|
Parlementslid
|
@Seba & een beetje offtopic:
Citaat:
1) Het gebeurt heel regelmatig dat jongeren van allochtone origine met vergelijkbare punten als autochtone jongeren door leraren of CLB (ex-PMS) naar het TSO of BSO worden gestuurd waar de autochtonen naar het ASO worden gestuurd. 2) Jongeren van allochtone origine komen vaak gewoon uit een lagere sociale klasse en hebben vaak ook ouders die maar gebrekkig Nederlands spreken. Ook niet echt bevorderlijk voor een schoolloopbaan natuurlijk. 3) De jongens worden door de ouders vaak heel vrij (té vrij) gelaten terwijl meisjes dan weer streng opgevoed worden. Voor de meisjes is de school dan ook vaak zo'n beetje de enige uitweg, terwijl veel jongens maar wat rotzooien ipv hun best te doen. Voor de rest geef ik je volmondig gelijk. |
||
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
|
#123 | ||||||||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
dat is dus de mening van 1 persoon en dan nog 1 vd opositie rarara waarom zou die tegen iets zijn van de regering Dit bewijst dus niks als een rechter een uitspraak doet alleen dat bewijst iets. Citaat:
Citaat:
Allochtonen vinden geen werk omdat ze de taal niet perfect beheersen , geen hoger onderwijs gedaan hebben,... Tuurlijk is er racisme maar dat is een heel kleine minderheid de meeste redenen waarom ze geen werk vinden liggen bij de allochtoon zelf . Waarom zou een werkgever iemand aannemen die slecht nederlands spreekt en geen diploma heeft terwijl er 10 klaarstaan die wel een goed diploma hebben en wel perfect de taal (of meerdere ) beheersen. Citaat:
Jij haalt hier juist het grote probleem aan van allochtonen en voor 90% ligt dat bij de allochtoonse gemeenschap zelf. Zeg me eens we hebben een joodse gemeenschap waarom zie je dat probleem daar niet? Juist omdat die gemeenschap scholing heel belangrijk vind, die ook hebben een ander uiterlijk, cultuur en taal en geen enkel probleem daar. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hun eigen cultuur beleven? Nee het AEL wil net zoals het VB hun eigen cultuur opdringen. Ze vragen niet ze eisen niemand zegt iets als iemand moslim is dat is geen enkel probleem, als die rond wil lopen in gelijk welke kleren, de ramadan wil doen,... allemaal geen probleem . |
||||||||||
|
|
|
|
|
#124 | ||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Dat ze gedwongen worden om een technische richting te volgen is trouwens nog grotere onzin niemand word gedwongen om een richting te kiezen dat is gewoon onmogelijk. Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die mannen waren niet gek hé! Ze hadden zich gemaskerd omdat anders weer in de krant zou gestaan hebben dat de overvallers marokkanen waren!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#126 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#127 | |||||||||
|
Gouverneur
|
Nou, ik lees vandaag eens eventjes hun website:
Bericht van 22/11 Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Elders op de webstek kon ik lezen dat men hoofddoekdragende dames bijstaat, wat voor mij een duidelijk teken is dat ze de vrouwen gesluierd en dus op een tweede rang willen houden (ga nu niet het tegendeel beweren, ik heb hier een prachtige Koran liggen waar het een en ander instaat en de mensen van het AEL blijven brullen dat ze de Islam in hun belevingswereld integreren, ergo zich houden aan wat hun Profeet heeft laten opschrijven.). Hun argument dat België de scheiding tussen Kerk en Staat moet respecteren klinkt me vals in de oren omdat ik weet dat er voor een Moslim geen Staat is zonder Moslimwetten. Zij hebben inderdaad geen "Kerk", hun godsdienst IS de Staat. En ik heb dus alleen vandaag een uurtje zitten lezen op die webstek, zonder hun forum te bezoeken, en wat ik lees staat me helemaal niet aan.
|
|
|
|
#128 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het meest interessante staat in "onze visie": de basisprincipes van het AEL.
Toen het voor het eerst verscheen (in het Engels, nederlandse vertaling kwam er pas nadat Abou Jahjah Nederland had willen veroveren), bleek ik precies de enige te zijn die tussen de regels kon lezen wat in feite de bedoeling was. Zelfs nu nog heb ik het gevoel dat men die tekst niet ten volle wenst door te nemen. Het is nochtans een prototype tekst voor het overnemen van een bepaald grondgebied door een bepaalde machtsgroep. (och ja! de minderheden die in een Arabisch Europa (of in het Europese gedeelte van Groot-Arabië) vb. Nederlands spreken, zullen dat mogen blijven doen....)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#129 | |
|
|
Citaat:
Met de VMO was het inderdaad andere koek.
|
|
|
|
#130 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#131 | ||
|
|
Citaat:
Hoeveel mensen dragen niet een blauwe jeansbroek?
|
|