Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2003, 01:13   #121
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

@Seba & een beetje offtopic:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Het blijft nog steeds een feit dat slechts 3% van de allochtone jongeren hun weg vinden naar hoger onderwijs. Beschamend vind ik dat en ik had gehoopt dat u dit ook zou vinden.
Wel, ik stel mij tenminste de vraag HOE dat dat zou komen, terwijl u zoals gewoonlijk het P.C.hoekje induikt door te beginnen raaskallen over discrimnatie, terwijl u blijkbaar mijn voorbeelden en feiten gewoon negeert. Wil u soms quota voor migranten aan universiteiten?
Nogmaals: niemand wordt gedwongen om technisch te doen, als u dat niet wil inzien dan leeft u in een andere wereld. Nogmaals: hoe komt het dan dat er in mijn richting (toch één van de "hogere") zoveel Marrokanen zitten, worden die dan toevallig minder gediscrimineerd?

Ik wil hier toch even op inpikken en een drietal zaken onder je aandacht brengen:
1) Het gebeurt heel regelmatig dat jongeren van allochtone origine met vergelijkbare punten als autochtone jongeren door leraren of CLB (ex-PMS) naar het TSO of BSO worden gestuurd waar de autochtonen naar het ASO worden gestuurd.

2) Jongeren van allochtone origine komen vaak gewoon uit een lagere sociale klasse en hebben vaak ook ouders die maar gebrekkig Nederlands spreken. Ook niet echt bevorderlijk voor een schoolloopbaan natuurlijk.

3) De jongens worden door de ouders vaak heel vrij (té vrij) gelaten terwijl meisjes dan weer streng opgevoed worden. Voor de meisjes is de school dan ook vaak zo'n beetje de enige uitweg, terwijl veel jongens maar wat rotzooien ipv hun best te doen.

Voor de rest geef ik je volmondig gelijk.
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2003, 07:26   #122
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bananaqueen
Ze hebben überhaupt beiden een verdedigende ideologie.Het vlaamsblok om de verkeerde redenen want er valt niets meer te verdedigen, Vlamingen zijn niet meer achtergesteld op sociaal-economisch vlak en op cultureel vlak. De Arabische gemeenschap (en nog andere ook hoor) zijn daarentegen wel nog achtergesteld en vanuit dat opzicht is hun nationalisme niet verkeerd.Zoals ik het al eerder zei: je kunt de AEL gerust vergelijken met de Vlaamse beweging.
ben je nu helemaal "bananas" dat is alles op zijn kop zetten... en aansporen tot verzet, desnoods met geweld
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2003, 07:49   #123
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Als dit een leugen zou zijn ,waarom heeft de politie en de politiek tegen
die ‘ provocerende’ burgerpatrouilles niets ondernomen?Juist, omdat ze wettelijk zijn.
Helemaal niet de politiek is niet het gerecht . Neem nu de recente problemn met directieleden die gegijzend werden. Worden die gijzelaars veroordeelt? nope ze krijgen zelfs gelijk van de politiek nochtans is een gijzeling een zeer strafbaar feit.

Citaat:
Dit bewijst het volgend artikel:

AEL-patrouilles kunnen wettelijk niet verboden worden
Ht 14/01/2003
Belga
BRUSSEL -- Het advies van de Raad van State op het wetsvoorstel tot wijziging van de private milities bewijst dat er geen wettelijke grond is om de burgerpartrouilles van de Arabisch-Europese Liga (AEL) te verbieden. Dat zegt CD&V-fractieleider in de Senaat, Hugo Vandenberghe, die het voorstel van senaatsvoorzitter Armand De Decker mee ondertekende.

(bron www.standaard.be)kwist wel dat ik het ergens gelezen had.
"Dat zegt CD&V-fractieleider in de Senaat, Hugo Vandenberghe"
dat is dus de mening van 1 persoon en dan nog 1 vd opositie rarara waarom zou die tegen iets zijn van de regering

Dit bewijst dus niks als een rechter een uitspraak doet alleen dat bewijst iets.

Citaat:
Inderdaad, de AEL wil dat iedereen in dit land zich eindelijk eens aanpast aan de multiculturele samenleving en niet begint te steigeren als een gemeenschap haar in de wet voorziene basisrechten opeist. Dat is niet conservatief. De AEL wil dat de Arabische-islamitische gemeenschap zich met andere woorden emancipeert. Vanuit dit opzicht is de AEL vooruitstrevend.
Ach ja met zo'n logica is het VB ook vooruitstrevend . De Arabische-islamitische gemeenschap heeft de basisrechten die in de wet staan het AEL probeert net als het VB een "wij tegen zij" hype te creeren en ze doen dat door constant te beweren (wat niet wara is) dat heel belgie vol racisten loopt en dat de arabieren/moslim in belgie zwaar onderdrukt worden.

Citaat:
Geen zware discriminatie zegt u? De allochtonen vinden geen werk omdat ze er anders uitzien, anders denken , andere godsdienst belijden…
Complete onzin mijn vriendin is boliviaans en heeft geen enkel probleem om werk te vinden, iedereen van haar familie hier heeft werk. Ik heb 6 turkse vrienden allemaal werk ik ken 3 marokanen waarvan er 2 werken,...

Allochtonen vinden geen werk omdat ze de taal niet perfect beheersen , geen hoger onderwijs gedaan hebben,...

Tuurlijk is er racisme maar dat is een heel kleine minderheid de meeste redenen waarom ze geen werk vinden liggen bij de allochtoon zelf . Waarom zou een werkgever iemand aannemen die slecht nederlands spreekt en geen diploma heeft terwijl er 10 klaarstaan die wel een goed diploma hebben en wel perfect de taal (of meerdere ) beheersen.

Citaat:

Ivm scholing: een studie heeft uitgewezen dat amper 3% van de allochtone jongeren hogere studies volgen. Dit omdat vele een technische scholing achter de rug hebben en omdat hen het ontraden wordt. Geen discriminatie zegt u?
Nee al die allochtonen krijgen dezelfde kansen in het onderwijs. Dat ze thuis geen steun krijgen ofdat studie als onbelangrijk word aanzien is niet de fout van de school maar van de ouders, dat ze niet naar de les komen is niet de fout van de school maar van de ouders ,...

Jij haalt hier juist het grote probleem aan van allochtonen en voor 90% ligt dat bij de allochtoonse gemeenschap zelf. Zeg me eens we hebben een joodse gemeenschap waarom zie je dat probleem daar niet? Juist omdat die gemeenschap scholing heel belangrijk vind, die ook hebben een ander uiterlijk, cultuur en taal en geen enkel probleem daar.

Citaat:
Ivm huisvesting: in welke huizen wonen de meeste allochtonen hier denkt u? Juist ja, allemaal in riante villa’s want het zijn toch- ocharme wij autochtone Belgen-allemaal profiteurs.
Tja als je geen baan of gen hogere opleiding hebt kan je moelijk verwachten in een villa te wonen he . Wat wil je nu dat elke allochtoon een enorm huis vand e staat cadeau krijgt? Er wonen meer autochtonen in krotten van huizen dan allochtonen maar dat vergeet je voor de makkelijkheid eventjes.

Citaat:
Es tut mir leid, maar ik ben geen lid van de AEL, hoogstens een sympathisant.
En inderdaad de AEL is geen politieke partij , een beweging. Iedereen heeft het recht een beweging op te starten, of een politieke partij. Iedereen heeft het recht een steentje bij te dragen aan de samenleving.
Inderdaad en ik vind dat het AEL niet verboden zou moeten worden. Het is goed eens te horen wat de radicale kant van de Arabische-islamitische gemeenschap denkt.

Citaat:
Dat doet ze wel. Antizionistische slogans daarentegen niet ,omdat het zionisme racisme is.
De VN heeft overigens dit bevestigd.
Niet waar de VN heeft dit eventjes gezegd en dan kwam er zoveel protest dat ze dat terug ingetrokken hebben. De VN zegt dat dus niet.

Citaat:
Wat heeft hij u precies laten zien dat gevaarlijk is. True, iedere godsdienst kan gevaarlijk geïnterpreteerd worden , maar Dyab Abou Jahjah doet dat niet. Bovendien betekent iedere godsdienst zich onderwerpen aan vooropgestelde waarheden, niet alleen de islam.
Inderdaad

Citaat:
Hebt u daar bewijzen van , van dat opjutten?
In godsnaam, zij willen gewoon hun eigen cultuur beleven.Is dat nu zo erg ? de enige reden waarom de AEL zo opdringerig lijkt op cultureel vlak is omdat de westerse cultuur te lang zich heeft opgedrongen- lees: aanpassen of opkrassen- aan diegenen met een andere cultuur.
Weer AEL propaganda nooit is er gezegd aanpassen of opkrassen door een regering. Het AEL doet altijd alsof het VB voor heel belgie spreekt net alsof bin laden voor de hele islam spreekt.

Hun eigen cultuur beleven? Nee het AEL wil net zoals het VB hun eigen cultuur opdringen. Ze vragen niet ze eisen niemand zegt iets als iemand moslim is dat is geen enkel probleem, als die rond wil lopen in gelijk welke kleren, de ramadan wil doen,... allemaal geen probleem .
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2003, 08:08   #124
k9

Standaard

Citaat:

Hebt u bewijzen dat de AEL met deze toestanden onrechtsreeks of rechtstreeks verbonden is?De AEL antisemistisch? Vertel me eens , hoe kan een organisatie antisimistisch zijn wannneer de overgrote helft van haar leden semieten ( ook moslims zijn semieten) zijn?Wat u doet is de AEL criminaliseren.
Anti-semetisme is jodenhaat per definitie daar hebben arabieren niks mee te maken . En ja het AEL is wel duidelijk anti-semistisch

Citaat:
Ze worden al in het middelbaar aangeraden of liever gezegd gedwongen om een technische richting te volgen, terwijl de overgrote meerderheid de capaciteiten bezit om het aso aan te kunnen.
Onzin en dat zegt nog niks ik ook heb een technische richting gedaan en ik heb later informatica gestudeert en ben nu informaticus. Wat alleen mensen uit het ASO kunnen een hogere richting aan ?

Dat ze gedwongen worden om een technische richting te volgen is trouwens nog grotere onzin niemand word gedwongen om een richting te kiezen dat is gewoon onmogelijk.

Citaat:
En Marrokanen zegt u? U zal wel Belgen bedoelen zeker?!Wel, als dat zo is dan vormt uw 'univ' een uitzondering
Nee ik zat op karel de grote hogesschool en in mijn klas zaten er ook 6 marokanen

Citaat:
Inderdaad, de AEL heeft zijn bedenkingen bij een aantal arrestaties. Niet omdat ze onterecht zijn. De AEL heeft wel kritiek op de manier hoe die gerarresteerde allochtonen behandeld zijn. Die neergeschoten ongewapende overvaller is daar een 'mooi' voorbeeld van.
Een ongeluk? Ach ja dat is echt iets waar je aan kan doen. OF zeg je dat die politeagent die opzettelijk heeft neergeschoten nadat hij zag dat het een allochtoon was?
Oud 4 december 2003, 09:15   #125
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OF zeg je dat die politeagent die opzettelijk heeft neergeschoten nadat hij zag dat het een allochtoon was?
Pardon! Hij schoot nadat een GEMASKERDE allochtoon tegen zijn pistool gebotst was!

Die mannen waren niet gek hé! Ze hadden zich gemaskerd omdat anders weer in de krant zou gestaan hebben dat de overvallers marokkanen waren!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2003, 09:21   #126
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe

Pardon! Hij schoot nadat een GEMASKERDE allochtoon tegen zijn pistool gebotst was!

Die mannen waren niet gek hé! Ze hadden zich gemaskerd omdat anders weer in de krant zou gestaan hebben dat de overvallers marokkanen waren!
Euh lees het nog eens zou ik zeggen (meerk ook het vraagteken op)
Oud 4 december 2003, 15:23   #127
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Nou, ik lees vandaag eens eventjes hun website:

Bericht van 22/11
Citaat:
We waarschuwen iedereen die zal durven overwegen om onze leden morgen aan te houden dat dit het begin kan betekenen voor een nieuwe fase dat niemand wilt.
Abou Jahjah interview van 19/11
Citaat:
Het is niet omdat er een bepaalde politiek correcte traditie in België heerst, dat wij ook politiek correct moeten zijn.
Citaat:
Ik ben een Arabische nationalist voor zover Bert Anciaux een Vlaamse nationalist is. Wat is daar mis mee? Ten eerste, nationalisme is voor mij identiteit.
Citaat:
Religie is niet de enige component, want we vinden bijvoorbeeld ook dat taal belangrijk is. Iemand die thuis Arabisch of Berbers spreekt, moet dat kunnen blijven spreken en daar onderwijs over krijgen. Niet laten verwateren, zoals die mensen die zeggen dat we moeten groeien naar een Europese islam die culturele identiteit laat vallen en alleen de godsdienst behoudt.
Citaat:
Ik vind het absoluut fascistisch om te zeggen dat we ons moeten vermengen.
Citaat:
wij zijn niet voor separatisme, maar voor autonomie.
Opiniestuk in De Morgen 26/05/2000
Citaat:
Allochtone jongeren die op straat roepen en tieren zijn geen criminelen, maar jongeren die op hun manier de tijd doorbrengen.
Opiniestuk door Rifman
Citaat:
Gisteren belde ik voor een Marokkaans vriend naar een interimbureau, hij had een boodschap ingesproken gekregen waarin men hem vroeg om terug te bellen. Eens aan de telefoon wilde de madam aan de lijn met de persoon in kwestie spreken. Het feit dat zijn Nederlands onvoldoende was bleek een onoverkomelijk probleem. “Als ik geen persoonlijk sollicitatiegesprek kan voeren met uw vriend kan ik hem niet tewerkstellen, meneer’, kreeg ik te horen. “Wordt hij dan aangenomen als uw collega, mevrouw?” “Nee meneer, het gaat om een job als arbeider om bakken op te stapelen in een magazijn.” Madam werd ff stil, ik kon mijn lach namelijk niet inhouden, jaja, zelfs handenarbeid, bakken opstapelen, daar heb je tegenwoordig Nederlands voor nodig, en kan je geen Nederlands, sorry, dan besta je simpelweg niet!
AEL nieuws 3/9/2003
Citaat:
AEL is geschokt door de plannen van Agalev-Antwerpen om in allochtone wijken affiches van homo en lesbische koppels in Islamitische Kledij te gaan ophangen om te provoceren. (...)
AEL waarschuwt Agalev voor deze openlijke belediging en minachting van de Islamitische gemeenschap. (...)
Laat een ding duidelijk zijn: homosexualiteit is verboden in de Islam en zal dat altijd blijven.
Dus de mensen van het AEL willen niet inburgeren, willen zich niet integreren, maar als een afzonderlijke bevolkingsgroep in dit land wonen.
Elders op de webstek kon ik lezen dat men hoofddoekdragende dames bijstaat, wat voor mij een duidelijk teken is dat ze de vrouwen gesluierd en dus op een tweede rang willen houden (ga nu niet het tegendeel beweren, ik heb hier een prachtige Koran liggen waar het een en ander instaat en de mensen van het AEL blijven brullen dat ze de Islam in hun belevingswereld integreren, ergo zich houden aan wat hun Profeet heeft laten opschrijven.).
Hun argument dat België de scheiding tussen Kerk en Staat moet respecteren klinkt me vals in de oren omdat ik weet dat er voor een Moslim geen Staat is zonder Moslimwetten. Zij hebben inderdaad geen "Kerk", hun godsdienst IS de Staat.

En ik heb dus alleen vandaag een uurtje zitten lezen op die webstek, zonder hun forum te bezoeken, en wat ik lees staat me helemaal niet aan.
Oud 4 december 2003, 17:05   #128
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het meest interessante staat in "onze visie": de basisprincipes van het AEL.

Toen het voor het eerst verscheen (in het Engels, nederlandse vertaling kwam er pas nadat Abou Jahjah Nederland had willen veroveren), bleek ik precies de enige te zijn die tussen de regels kon lezen wat in feite de bedoeling was.

Zelfs nu nog heb ik het gevoel dat men die tekst niet ten volle wenst door te nemen.
Het is nochtans een prototype tekst voor het overnemen van een bepaald grondgebied door een bepaalde machtsgroep.
(och ja! de minderheden die in een Arabisch Europa (of in het Europese gedeelte van Groot-Arabië) vb. Nederlands spreken, zullen dat mogen blijven doen....)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 4 december 2003, 17:24   #129
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
De AEL als prive militie mag voor mijn part verboden worden.
De AEL als politieke partij volgens mij niet.
Den AEL mag voor mijn part zoveel kandidaten op ne lijst zetten bij verkiezingen en die mogen de zotste dingen voorstellen. Dat laat mij koud. Ze mogen echter niet als prive militie optreden of politionele taken doen. Dat moet verboden worden via de wet op de prive milities.

Maar geen verbod van het AEL als politieke partij.
Daar ben ik, en samen met mij mijn hele eenmanspartij, unaniem in.

voila dan zet ik het hier ook nog eens.
Ik heb niet de indruk dat het AEL een privémlitie is. IK heb ze nog niet in uniform zien rondparaderen. Jij wel?

Met de VMO was het inderdaad andere koek.
Oud 4 december 2003, 17:28   #130
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niet de indruk dat het AEL een privémlitie is. IK heb ze nog niet in uniform zien rondparaderen. Jij wel?
Zwarte broek, zwarte pull en zwarte lederen jekker. Merk onbelangrijk! Uit welke "winkel" het komt ook!

Oud 4 december 2003, 17:34   #131
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Zwarte broek, zwarte pull en zwarte lederen jekker. Merk onbelangrijk! Uit welke "winkel" het komt ook!
Half België loopt dan rond in uniform.

Hoeveel mensen dragen niet een blauwe jeansbroek?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be