Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2006, 17:30   #121
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Ik heb de link hierboven al gegeven.
Klopt. Zal me leren, om in een drukke discussie, niet eerst alles te lezen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 17:31   #122
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Is dat geen veralgemeend probleem van de belgicistische beweging(en)? Is dat o,ndertussen zlfs geen uitermate zwak excuus geworden?

Yann, Nello, Patriot posten hier vroeger de grofste provocaties - allemaal ten persoonlijken titel.
Ruben Cottonjé krijgt een interview in een plaatselijke Brugse krant. Kraamt daar god weet wat uit en Hans moet zich komen reppen om te zeggen dat dat geen partijstandpunten zijn. Nu ook al hetzelfde met B-plus en die Barnard. Het wordt toch wel zielig hoor.
Stel dat FDW zijn tegenstanders met bavianen en/of bloedzuigers vergelijkt, en Van Hecke distancieert van die uitspraak, denk je dan dat FDW daardoor aan het CGKR zou ontsnappen?
Oud 17 december 2006, 17:31   #123
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Verder nog een prettige avond gewenst (en veel discussieplezier) maar ik ga andere oorden opzoeken.

Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 17:31   #124
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Op zever reageer ik niet.
U bent echt een heel zware bleiter oela oela...
Waarom zegt u dat het zever is?
Moest ik het nu zelf geschreven hebben "ok" maar iemand voor wie ik niet de minste sympathie heb...
Ik zocht hem op voor jou! Het is mooi geschreven en hoogste werkelijkheid! U kan het als "zever" catalogiseren maar u kan het ook eens overwegen en een GEPAST antwoord geven!
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=231
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 17:32   #125
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Separatisme komt er, Kim, of je nu wilt of niet. Dat heet evolutie en democratisering.
Ik zie het sluitende verband tussen die twee evoluties niet. Waarom zou separatisme per definitie Vlaanderen democratischer maken?
Oud 17 december 2006, 17:32   #126
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Die uitspraak dateert al van jaren terug, zelfs nog voor ik lid was van B Plus (denk ik).

Als we dan toch die toer opgaan: wat doet een pedofiel zoals Buisseret nog in de Vlaamse Beweging? Dat is wel net even iets erger dan een uitspraak van iemand die lid is van B Plus en die de uitspraak in kwestie niet eens in naam van B Plus gedaan heeft.
zwak, Kim, teleurstellend zwak.
1) ik stel nergens dat het jou schuld o verantwoordelijkheid is, enkel dat het een fenomeen blijkt te zijn binnen de belgicistische beweging, die dus best eens orde op zaken zou mogen stellen. Mocht een LSP'er hier opmerken dat Buisseret best mag worden neergeschoten, dan zal ik onmiddellijk door de andere LSPers ferm op de vingers worden getikt.

2) nog zwakker is dat je tracht een verdediging op te bouwen met "maar wat de anderen doen is erger". Waar, maar naast de kwestie.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 17:33   #127
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben niet degene die hier constant ligt te zwammen dat er een meerderheid in Vlaanderen pro separatisme is en dat je enkel maar een meerderheid nodig hebt om Vlaanderen onafhankelijk te maken.
Waarom beweer je dan dat er geen meerderheid is?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 december 2006 om 17:33.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 17:33   #128
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Hier is dan de link.
Maar btw, brengen grote bouwprojecten meestal hun eigen werkvolk niet mee (in het Midden-Oosten, waar in het midden van de woestijn, weet ik wat allemaal voor kuntswerken worden neergezet, wordt zelden, zoniet nooit, beroep gedaan op autochtonen om de werken uit te voeren).
Nee hoor, het enige wat ze in het Midden-Oosten uit het buitenland halen zijn de architecten en ingenieurs. En daarvan hebben we zowel in Noorwegen als in Vlaanderen geen tekort. Maar het is het gewone werkvolk.

Nu zullen we dat probleem van Noorwegen wel nooit hebben want wij zitten binnen de EU, dus ze kunnen al van een stukje verder komen als het nodig is. (Als de grenzen eindelijk opengaan toch). Noorwegen is geen lidstaat dus ja.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 17:35   #129
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
U bent echt een heel zware bleiter oela oela...
Waarom zegt u dat het zever is?
Moest ik het nu zelf geschreven hebben "ok" maar iemand voor wie ik niet de minste sympathie heb...
Ik zocht hem op voor jou! Het is mooi geschreven en hoogste werkelijkheid! U kan het als "zever" catalogiseren maar u kan het ook eens overwegen en een GEPAST antwoord geven!
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=231
Met "zever" bedoel ik niet uw inhoud maar uw gedrag. U bent ontzettend onbeleefd.

Met mensen als u voer ik geen discussie en daar blijf ik bij. Een discussie kan enkel gevoerd worden tussen mensen die elkaar als mens en in hun standpunten respecteren. Dat doet u blijkbaar niet.

Voor woorden als "bleiter" is er wat mij betreft geen plaats in een politiek debat.

Een goede avond nog,
Lomeanor.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 17:37   #130
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
om daar in het Frans de brabaconne te zingen .
Noem je dat zingen???
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 17:37   #131
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Robert t vergeet er wel even bij te vermelden dat dergelijke uitspraken nooit in naam van B Plus werden uitgesproken, wel ten persoonlijke titel (bij monde van Benno Bernard).

Robert concludeert dan maar snel dat iedereen bij B Plus die visie deelt. Ik heb het opgegeven om het die man aan z'n verstand te brengen want wat baten kaars en bril als den uil niet zienen wil...
Ik vergeet helemaal niets. In de Standaard verschenen een paar jaar geleden artikels van zowel Benno Barnard als Ludo Dierickx, ondertekend als bestuurslid en voorzitter van B-Plus. Er werd niet bij vermeld dat deze artikels ten persoonlijke titel werden geschreven. Zo ken ik er ook wel een paar. Als ik je redenering goed volg zal ik het volgend commentaar van BDW bv. ook ten persoonlijke titel interpreteren.

Dat je me vergelijkt met een uil vat ik niet als een belediging op. De uil wordt beschouwd als een zeer intelligente vogel, ik weet alleen niet of ik hem nu in de rangorde boven of onder de apen moet klasseren.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 17:37   #132
Ratzo
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Ik heb een paar daagjes in een Noorse krant gelezen dat een econoom waarschuuwt dat hun werkloosheid te laag is! Om maar te zeggen, het leven is hier in Vlaanderen niet slecht maar het kan nog stukken beter.
Hm, ik heb ze nooit erg vertrouwd, die Noren. In de middeleeuwen waren ze in Europa al op strooptocht en nu komen ze klagen dat ze ter plaatste te weinig potentieel personeel hebben. Zo kan ik het ook.
Ratzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 17:39   #133
largo_w

Standaard

Citaat:
Met "zever" bedoel ik niet uw inhoud maar uw gedrag. U bent ontzettend onbeleefd.

Met mensen als u voer ik geen discussie en daar blijf ik bij. Een discussie kan enkel gevoerd worden tussen mensen die elkaar als mens en in hun standpunten respecteren. Dat doet u blijkbaar niet.

Voor woorden als "bleiter" is er wat mij betreft geen plaats in een politiek debat.

Een goede avond nog,
Lomeanor.
Hehe!

U bent echt een bleiter lomeanor.
Uw reactie betekent:
1. U verstaat het woord niet
2. U bent bent lichtgeraakt
3. U wilt geen discussie hebben over wat ik poneer

Nu I don't blame you!

Ook een goeden avond
largo_w
Oud 17 december 2006, 17:40   #134
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

We hadden 2 Duitslanden : een federalistisch en een unitair. bij de hereniging kozen ze voor het federalistische model. Kritici in duitsland willen dat systeem van tijd "hervormen" erop toeziend dat er grotere deelstaten komen die min of meer zelfbedruipend zijn ie. zodat het aantal "behoeftige, noodruftige deelstaten"zou verminderen. Steeds zonder resultaat : het lijkt wel alsof de deficitaire deelstaten de rijkere op onbeschaamde wijze willen blijven uitpersen ! Ik vermoed dat het hier om redenen gaat in de trant van de reden dat Brasschaat zich ook niet onafhankelijk wil verklaren en Baarle Nassau en Baarle hertog 2 uiterst aparte gebieden wensen te blijven
(vroeger was dat laatste aan de maten van de pinten bier, jenever en boter te wijten...). Vroeger waren Nederlandstalige Belgen eerder Koningsgezind
en tegen separatisme en nu hebben de franstalige Belgen die rflexen - binnen 15 jaar draait dat op een of andere manier weer eens om.. Ook in andere federale staten of zelfs unitaire staten eerspiegelen de locale politieke voorkeuren niet het nationale gemiddelde... EN DAN ?
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 17:41   #135
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hehe!

U bent echt een bleiter lomeanor.
Uw reactie betekent:
1. U verstaat het woord niet
2. U bent bent lichtgeraakt
3. U wilt geen discussie hebben over wat ik poneer

Nu I don't blame you!

Ook een goeden avond
largo_w
Ik versta uw woorden maar al te goed.

In de jaren dat ik al op dit forum zit wordt dit de eerste keer dat ik iemand op mijn negeerlijst zet.

U heeft de eer, waarde Largo.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 17:42   #136
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Het zijn niet de belgicisten zoals de BUB-ers en B-plussers zoals Kim die het probleem zijn voor Vlaamse onafhankelijkheid of Vlaamse eisen erdoor te krijgen, het is de Vlaamse elite die 'collaboreert' met Belgie en zo de Vlaamse eisen van de 'gewone' Vlamingen negeren en zo haalt het VB stemmen zonder iets te moeten doen, door deze Vlaamse elite wordt het VB slapend rijk omdat dan die 'gewone' vlamingen in Dewinter een wolf zien die voor hun opkomt, alleen Dewinter is geen wolf maar een weerwolf.
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 17:44   #137
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratzo Bekijk bericht
Hm, ik heb ze nooit erg vertrouwd, die Noren. In de middeleeuwen waren ze in Europa al op strooptocht en nu komen ze klagen dat ze ter plaatste te weinig potentieel personeel hebben. Zo kan ik het ook.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 17:45   #138
largo_w

Standaard

Citaat:
Ik versta uw woorden maar al te goed.

In de jaren dat ik al op dit forum zit wordt dit de eerste keer dat ik iemand op mijn negeerlijst zet.

U heeft de eer, waarde Largo.
Heb jij iets verkeerds gedronken?
U kiest dus duidelijk voor optie 2...

Hehe ik zit op iemand's negeerlijst, joy!
Hoe grappig!
Oud 17 december 2006, 17:46   #139
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dit is niet de bende sukkelaars die Belgique gaan overeind houden. Deze bende komt alleen heel soms eens in het nieuws maar heeft voor de rest geen enkele politieke invloed.

De bende niet-zo-sukkelaars die belgique overeind zullen houden zitten overal verspreid en zijn in zeer groten getale aanwezig (tenminste wat politieke invloed betreft). Het zijn de vele journalisten in de paarse media, de eigenaars van die media, de programmamakers, de vele artiesten en kunstenaars die afhangen van die media (zowat allemaal dus), de vakbondstoppen, de leiders van de door subsidies onderhouden ngo's en sociale middenveldorganisaties, een boel wetenschappers en academici.

Wij noemen dat kortweg 'het establishment'.

Of in gramsciaans-marxistische terminologie: de hegemonie.

En omwille van die reden is de vlaamse onafhankelijkheid helemaal niet zeker. Er is hier geen natievormende leidende Vlaamse klasse want de leidende klasse collaboreert volledig met het belgisch-europese regime.
Ik vind dit door pelgrim zo goed geschreven op een andere draad (over opkomst in brugge) dat ik het gewoon nog eens hier zet voor alle mensen die nog zo zeker zijn van het separatisme en het onbestaan van een België...
Oud 17 december 2006, 17:50   #140
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Ik vind dit door pelgrim zo goed geschreven op een andere draad (over opkomst in brugge) dat ik het gewoon nog eens hier zet voor alle mensen die nog zo zeker zijn van het separatisme en het onbestaan van een België...
Pelgrim heeft dat goed gezegd!
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be