![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Kan de klimaatwissel nog geweerd worden? | |||
Kan nog geweerd worden |
![]() ![]() ![]() |
12 | 17,91% |
Kan n iet meer geweerd worden, alleen afgeremd |
![]() ![]() ![]() |
36 | 53,73% |
Kan niet meer afgeremd worden |
![]() ![]() ![]() |
19 | 28,36% |
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() De antropogene-klimaatwissel-negationisten zondigen eigenlijk door een overmaat aan pessimisme.
Als het grotendeels menselijk veroorzaakt is, kan het ook door mensenwerk afgeblokt. Laatst gewijzigd door eno2 : 19 januari 2007 om 11:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen ik gisteren naar TV keek, weet zelfs niet welke zender er op stond, zag ik dat zelfs de toendra aan het ontdooien is en dat Siberië ijs en sneeuwvrije velden aan het krijgen is. En dat de ondergrond aan het ontdooien is.
Dus als je dan weet dat daar een massa methaan uit vrijkomt en je weet dat methaan één van de grootste opwarmers is van onze aarde, wel dan besef je plots dat we veel te laat en te traag zijn geweest. De klimaatsverandering is waarschijnlijk wel een natuurlijkproces, maar door de mens misschien wel in een versneld tempo gebracht. Dus dit nog tegenhouden of afremmen? NEE, dat kunnen we niet meer. We zullen alles lijdzaam moeten ondergaan en hopen dat de mens het uiteindelijk toch overleefd. Dus Kyoto of ecotaks of wat ook, het zal nu gewoon afwachten worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Jammer genoeg volgt echter uit "door de mens veroorzaakt" niet automatisch "door de mens te voorkomen".
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive." -- Thomas Sowell |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Lokaal Raadslid
|
![]() En hoe wil je de klimaatsverandering "afblokken" dan?
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive." -- Thomas Sowell |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Internet en de wereld zit zit vol afblokkers met interesssante voorstellen en acties. .
We zitten volop in een overschakeling naar CO2-arme energieopwekking en CO2-arm verkeer. In Engeland zullen nieuwe huizen al CO2-neutraal gebouwd worden onder Gordon Brown, ...en meer van dat fraais. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch even een leuk intermezzo.
Slechts 4.2% van de CO2 uitstoot komt van de menselijke invloed. Misschien toch eens een klimatoloog aan het woord laten in plaats van een presidentskandidaat? http://video.google.co.uk/videoplay?...06459400589360
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze zijn echter in de absolute minderheid. Geef eens een breakdown van de CO2-uitstoot... Ik kan de video niet downloaden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Minister
|
![]() Volgens mij kan geen enkele klimaatwissel worden tegengehouden. We mogen onszelf misschien wel meester van deze aardbol achten, of we dat ook zijn is een andere vraag.
Het vervelende aan eco-panikeurs is dat ze voortdurend mensen laten geloven - door het oproepen van angst - dat we invloed op bepaalde klimaatwijzigingen kunnen uitoefenen. Alsof de reductie - waar op zich niks verkeerd aan is, in tegendeel - van CO2-uitstoot de GW zal tegengaan. Het klimaat zal altijd veranderen: nu eens opwarmen, dan weer afkoelen. De belangrijkste vraag die we ons moeten stellen is: hoe gaan we met die wijzigingen om? Heeft iemand één of andere trendpoliticus of trendpolitica ooit al een sluitend antwoord op deze vraag weten geven? Welk plan hebben ze om dijken te versterken, te verhogen, bij te bouwen? Welk plan mbt ruimtelijke ordening bestaat er? Welk riolerings- en collectorenplan? Enzovoort en zo verder. Niks van dit alles, men laat de mensen in de waan dat we het klimaat kunnen gaan bepalen. Hoe naïef kan je zijn om dit te geloven? Als je vraagt hoe men met de wijzigingen wil omgaan, blijft het oorverdovend stil, ook al stellen we vast dat meer en meer mensen door bijvoorbeeld overstromingen worden getroffen die niet enkel te wijten zijn aan een slecht beleid qua ruimtelijke ordening. Voortdurend wordt gegoocheld met het heilmakende toverwoord: "Kyoto-norm". Het klinkt een beetje als de laatste zin van het Ti-Ta-Tovenaarlied: "En alles staat stil". Alsof dat toverwoord ook maar enige aarde aan de dijk zal brengen.
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
STEL dat de zeespiegel gaat stijgen, STEL dat de uitstoot (zogezegd) moet verminderd worden met twintig keer zoveel als Kyoto (wat men nu al zegt dat dit niet kan gebeuren).... BEGIN DAN TOCH MET DIJKEN TE BOUWEN OENEN! In Nederland zijn de Scheldedijken twee keer zo hoog als in België! Maar België heeft zonodig eerst een scheepslift nodig in Strépy waar geen boten naartoe kunnen varen omdat de kanalen niet zijn aangepast.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |||
Banneling
|
![]() La Chunga:
Citaat:
![]() Citaat:
Ik wil daarbij noteren, dat de opwarming nog nooit zo snel gegaan is als nu (1°C in twintig jaar) in de gehele aardbol-annalen. Citaat:
Het probleem zijn toppolitici die weigeren leiding te geven aan de noodzakelijke wijzigingen Laatst gewijzigd door eno2 : 22 januari 2007 om 11:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Als overtuigd ecologist vind ik het zeer triest dat mensen die beter zouden moeten weten dergelijke onzin blijven herhalen. Het zal zich als een boomerang tegen ons keren wanneer het leugengordijn van Al -een gemakkelijke leugen- Gore en consoorten optrekt. Triest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor je iemand voor het verspreiden van flagrante leugens uitmaakt moet je wel even de juiste gegevens opvragen, meneer de overtuigd ecologist met de paardenkleppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() @ meneer de overtuigde ecologist:
Als er ergens een boemerang zal tegenaan kletsen, dan zal het die zijn van de genadeloze en gewetensloze overexploitatie van de wereld uit ongelimiteerde hebzucht. En de hoofden waar hij zal tegenaankletsen zullen in eerste instantie die van de armen zijn, omdat de welgestelden veel beter de dure tegenbeweging kunnen financieren om zich in te dekken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() [quote]
Dat percentage doet helemaal niets ter zake! Het probleem is dat er zonder die menselijke activiteiten een evenwicht bestond tussen de CO2 uitstoot en de opname. De menselijke activiteiten hebben dat evenwicht verstoord: er is dus nu meer uitstoot dan opname. En die meer uitsoot accumuleert dan nog eens over de jaren heen met alle gevolgen vandien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() Ik had in de poll inderdaad nogeen optie moeten inlassen om de cynici te gerieven onder ons, die vinden dat er niets moet afgeremd worden, en een optie voor de eco-negationisten, die dat allemaal gebakken lucht vinden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar?
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
“ …man muß das Wahre immer wiederholen, weil auch der Irrtum um uns her immer wieder gepredigt wird, und zwar nicht von einzelnen, sondern von der Masse. In Zeitungen und Enzyklopädien, auf Schulen und Universitäten, überall ist der Irrtum oben auf, und es ist ihm wohl und behaglich, im Gefühl der Majorität, die auf seiner Seite ist ” (Johann Wolfgang von Goethe, in Johann Peter Eckerman: “Gespräche mit Goethe” 16-12-1828) toch nog maar eens opmerken dat => de globale temperatuur van de lagere troposfeer de laatste 20 jaar niet één graad is gestegen, doch ongeveer een kwart graad. De laatste paar jaar stijgt de globale temperatuur zelfs helemaal niet (wel lokaal in Europa, doch niet voor de wereld in zijn geheel). => niemand met respect voor de feiten uitspraken kan doen over de “…gehele aardbol-annalen”, om de goede reden dat niemand inzage heeft in die gehele annalen (al lopen er blijkbaar wel zelfbenoemde profeten rond die menen wel inzage te hebben). Het reconstrueren van zelfs maar één bladzijde uit die annalen is moeizaam werk, en levert doorgaans resultaten op die volledig haaks staan op het wereldbeeld van de global warming-sekte. Hier is een recent voorbeeld: http://www.geo.umass.edu/climate/pap...eretal2006.pdf dat de reconstructie van het klimaat tijdens het holoceen in Noord-Canada betreft. Geïnteresseerden kunnen een blik werpen op fig.5, (p.439) waaruit men ondermeer leert dat de temperatuur in de periode van 10.000 tot 8.500 jaar geleden ongeveer 5°C hoger lag dan tegenwoordig, waarop dan een bruuske koeling volgde. De Agassiz-ijskap (genoemd naar de ontdekker van de ijstijden) was in die tijd zo goed als helemaal weg http://gsc.nrcan.gc.ca/glaciology/na...es/agassiz.jpg (noteer dat we hier middenin ijsberenland zitten; de ijsberen hebben blijkbaar hun plan getrokken want ze lopen nu nog altijd rond in Canada). Wanneer men nog een eindje verder naar het verleden opschikt (jonge Dryas) komt men in een periode terecht waarin klimaatschommelingen voorkwamen met een amplitude en een versnelling (omslag op één decade tijd) waarvan wij ons thans geen voorstelling kunnen maken. Dat is wat er écht staat in dat hele kleine stukje van de annalen, dat min of meer binnen ons blikveld ligt. http://nl.wikipedia.org/wiki/Jonge_Dryas
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 23 januari 2007 om 10:54. |
|
![]() |
![]() |