![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Echt waar, ik lijk niets te vinden over die daling in de sociale projecten.
Bedoel je met "ondank de media projecten" dat hij dat geld heeft genomen om te investern in zijn iago? Ik vraag mij echt af wat de rede van die daling dan wel zou zijn. Nu dat de alfabetisering compleet is zou het mij niet verbazen dat na deze intensieve periode het alfabetiseingsbudget terug minderd. Wie weet hebben ze zelfs beslist om schoolboeken op geresycleerd papier te drukken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij maakt er een regeringkrant van. De normale gang van zaken bij 'marxistische' machthebbers. Mengistu, Fidel, Mugabe, enz, enz. De volgende stap? Drie keer raden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waar ik wel een probleem mee heb is dat de heer Chavez vooral goed is in mediatieke evenementen en weinig concreet doet. Bovendien concentreert hij de macht bij hemzelf en het leger, in plaats van ze te leggen bij het volk en de proto-raden van bijvoorbeeld de bolivariaanse cirkels.
![]() |
![]() |
#124 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zou je het nog altijd zo onschuldig vinden moesten we "Chavez" vervangen door "Dewinter"?
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() Of neen, dat is iets héééélemaal anders natuurlijk, domme percalion.
![]() |
![]() |
#126 |
Gouverneur
|
![]() welke krant wordt er precies gesloten?
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat het geval dewinter betreft - van mij zou het weinig verschil maken of het nu dewinter is of bourgeois de nationale media controleert... Ik zou wat dewinter betreft eerder schrik hebben van zijn beleid.
![]() |
![]() |
#128 |
Europees Commissaris
|
![]() La venontan dimanĉon finiĝos la elsendoj de RCTV (Radio Caracas Televisión), kiu estas venezuela telekomunikfirmao.
La grandaj povuloj de ĉi tiu mondo (pere de iliaj branĉoj, la privataj amasmisinformiloj) distrumpetadas ĉiuflanken ke la venezuela ŝtato kaj pli precize ĝia prezidanto Hugo Chávez perfortas la liberon esprimi. Oni ne forgesu ke tiuj FIRMAOJ estas privataj, ke ili reciprokas do PRIVATAJN INTERESOJN, ne publikajn, ne ĉiesajn. Ili agadas krome kiel politikaj dekstraj kapitalismaj iloj (tute same kiel en mia lando), neniu povas preterpasi tion; do ili ne plendegas pro perdita libero esprimi, sed pro perdita libero influi la tutan socion en precizan direkton. Kiu estas tiu preciza direkto? Evidente novliberalisma pensmaniero... fi-usoneca alieneco... regado de la libera merkato kie ĉiuj estas sklavoj. Tiuj amas(mis)informiloj mensogas fie la tutan mondon pri ĝia rolo. Ĝia rolo ne estas defendi demokration (kiu en Latina Ameriko neniam ekzistis vere, almenaŭ ne en Salvadoro), sed defendi komuniksistemon kie kelkaj malmultaj decidas kion devas scii ĉiuj aliaj kaj kion ne. Ili veas ĉar asertas ke Chávez estas “Diktatoro”, sed ili ne rimarkas (klare konscie) ekzemple la maldemokratiecon de la prezidanto de la lando kiu “disdonas demokration” tra la tuta mondo... eĉ se kelkaj landoj ne volas akcepti tian demokration. Ĉu oni konsentu tian sistemon? Miaopinie NE. El próximo domingo terminarán las emisiones de RCTV (Radio Caracas Televisión), que es una empresa de telecomunicaciones venezolana. Los grandes poderosos de este mundo (por medio de sus ramas, los medios de desinformación masiva, privados) anuncian a los cuatro vientos que el estado venezolano y más precisamente su presidente Hugo Chávez violenta la libertad de expresión. No se debe olvidar que esas EMPRESAS son privadas, as�* que se correspónden con INTERESES PRIVADOS, no públicos, no son intereses de todos. Ellas actuan además como instrumentos pol�*ticos capitalistas de derecha (igualito que en mi pa�*s), nadie puede pasar por alto eso; as�* que ellas ponen el grito en el cielo por la perdida libertad de expresión, sino por la perdida libertad de influir a toda la sociedad hacia una dirección particular. ¿Cuál es esa dirección particular? Evidentemente una manera de pensar neoliberal... alienación gringa... dominio del libre mercado donde todos son esclavos. Esos medios de (des)información masiva le mienten asquerosamente a todo el mundo sobre su papel. Su papel no es defender la democracia (que en Latinoamérica nunca existió de verdad, al menos no en El Salvador), sino defender un sistema de comunicación donde unos pocos deciden lo que deben saber todos los demás y lo que no. Se lamentan porque aseguran que Chávez es un “Dictador”, pero no reparan (concientemente, claro) por ejemplo en la antidemocracia del presidente del pa�*s que “reparte democracia” por todo el mundo... incluso si algunos pa�*ses no quieren aceptar tal democracia. ¿Se debe consentir tal sistema? En mi opinión NO. 2-talig bericht van een internationaal forum over dit onderwerp ... de vraag is vanzelfsprekend of er een monopoliesituatie vanwege de "vrije pers" was/is en of het dan wel zo is dat een publieke regeringsgecontrolleerde omroep/pers geplaatst is om een neutrale boodschap over te brengen.... O ja : de mens van het bericht woont in El Salvador (Midden-Amerika) daar zijn wel degelijk Esperantisten aanwezig !
![]() |
#129 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor diegenen die met spaans een beetje uit de voeten kunnen is het aanklikken van de link een aanrader !
![]() |
#130 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De "guerillataktiek" die door de arabieren/moslims ontwikkeld werd is die van een "volksguerilla". Men verpllicht een kompleet volk om zich aan de wil gods & aan de guerillaleiders te onderwerpen . Het systeem werd ongeveer altijd al toegepast door hand- en spandiensten te eisen in de klassieke guerillaoperaties van de Witte Brigades, IRA, De lange mars e.d., waarbij het adagio van het systeem was : behandel de bevolking beter dan de bezetters. Het huidige systeem in het MO en Afghanistan gaat echter veel verder : men brengt het volk bij dat men lichthartig moet sterven voor de zaak, kinderen voort moet brengen die desnoods zeer jong moeten sterven. De Palestijnen die in kampen leven moeten daar blijven leven en mogen zeker geen "nieuw" bestaan oipbouwen. In Irak volstaat het bijgevolg Soenniet of Sjiet te zijn om terechtgesteld te worden door de tegenpartij, eventuele al dan niet "collaboratie" met het iraakse "marionettenregime" en/of de bezettingsmacht speelt hierbij geen enkele rol. Naar het schijnt heeft Al Sadr inmiddels toch iets begrepen: de burgeroorlog moet volgens hem stoppen zodat een "wettige Iraakse regering" de bezetterskan verzoeken het land te verlaten (die hebben dan inderdaad in feite geen andere keuze), de hamvraag is dan hoe groot het ederzijds vertrouwen is in een duurzame vrede ook na het vertrek...
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() Sorry, foutje. Het ging om een populair en laatste vrij TV-station. Dat gaat hij nu ombouwen tot 'regeringszender'. Weer een stapje korter bij de dictatuur. Maar, dat wisten we al. U ook?
Laatst gewijzigd door system : 27 mei 2007 om 12:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Gouverneur
|
![]() Zoals ik al zei in 'Internationale Politiek' onder de thread 'Venezolanen betogen tegen Chavez':
tjah, het moest ervan komen dat sommigen die bullshit zouden geloven. - RCTV kreeg in 1987 een licentie om op de publieke golven -die dus staatseigendom zijn- uit te zenden. Het is dus niet zo dat de zender gesloten wordt, de licentie wordt gewoon niet verlengd. Dit is perfect legaal en zelfs normaal. Dit betekent ook dat de zender NIET gesloten wordt: ze verliest toegang tot de publieke golven, maar kan verder werken via kabel, satelliet en internet. -Ook in andere 'democratische' landen gebeurt het wel eens dat een zender zijn licentie niet vernieuwd ziet. - Niet 'Chavez zegt dat de zender meegeholpen heeft aan de staatsgreep tegen hem', maar 'de zender heeft meegeholpen aan de staatsgreep tegen hem'. Onomstotelijk bewezen. Dat deze zender toch nog 5 jaar lang heeft mogen uitzenden getuigt van een verbazingwekkende tolerantie voor andere meningen, nietwaar? - RCTV is bijlange niet de enige oppositiezender http://www.counterpunch.org/maher01122007.html http://www.counterpunch.org/mcelwee05252007.html oh ja, een 'rode VRT'? yeah, right de links zijn zeer interessant, zeker eens lezen, vooral de tweede, omdat die het meest recent is
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is enkel een kweste van er 100 procent voor te gaan waneer er een poort word opengedaan naar maatschapelijke verandering, of wat aan de zijlaan staan brommen totdat er een revolutie plaatsvind die mooi alle regeltjes van het boekje voldoed (die er nooit zal komen natuurlijk). Ik heb geen idee waar jij die machtsconcentratie van daan haalt. Een land waar de president tijdens zijn termijn afzetbaar is, is bij mijn weten het meest democratische land dat er momenteel bestaat. Fabriks/wijkraden zijn nog in ontwikeling maar gaan zeker al de goede richting uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |||
|
![]() Citaat:
Vergelijk met: "Op zich heb ik er geen probleem mee dat Hitler de joden wou uitroeien." Dat zal door niet veel mensen geïnterpreteerd worden als "Ik vind het op politiek vlak begrijpbaar dat Hitler de joden wou uitroeien." Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() 'We' is een manier van spreken. Niet altijd alles letterlijk opvatten.
Laatst gewijzigd door system : 28 mei 2007 om 19:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Minister
|
![]() Ik spreek altijd met "we" als ik het over de communisten heb.
Tje, gewoonte he ![]() ![]() ![]()
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |