![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Emad Hajjaj, Ad-Dustour Newspaper, Amman, Jordan |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Vreemdeling
|
![]() [size=6]En toen? en toen was het stil iemand enig idee waar Saddam zich nu zou bevinden?[/size]
![]() |
#123 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#125 |
Minister
|
![]() Wat er ondertussen al allemaal met saddam is gebeurt zullen we nooit weten. Ik vind dat saddam meer dan ooit moet worden berecht, maar de dood straf zou niets uithalen. Dan word hij namelijk een martelaar.
![]() |
#126 |
Staatssecretaris
|
![]()
![]() |
#127 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#128 |
Minister
|
![]() Daarom ben ik voorstander van het hof in Den Haag.
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#130 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Europees Commissaris
|
![]() [quote="Seba
Als hij gevangen gehouden wordt, wordt hij uiteraard nog een veel grotere martelaar. Ik denk dat hij daarom dat hij ook best in eigen land berecht wordt, anders gaan de Arabische landen het weer zien als een actie van het Westen tegen alle moslims waarschijnlkijk ![]() En is dat dan niet zo. Ik denk niet dat Sadam aan de kant is gezet door ZIJN volk. De oorlog is begonnen omdat, volgens de Amerikanen Sadam hun land rechtstreeks kon aanvallen met massavernietigingswapens. Hetgeen hier eeb grove leugen blijkt te zijn. En het zou mij ook niet verwonderen, dat Sadam binnen een 3 tal maand zal zeggen waar er vernietegingswapens liggen opgeslagen. Maar hij moet eerst nog wat bijgewerkt worden. En die contractjes? Naiëvelingen gelovendat ze de restjes zullen krijgen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#133 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De contracten welke er nu reeds zijn , zijn onderaannemingen van Amerikaanse bedrijven die eerst de winst hebben, zonder de lasten van de arbeid. En omdat de firma welke de hospitalen bouwd. de meeste nowhow in huis heeft. DE opbouw is een probleem welke de Amerikanen hebben geschapen met hun ongerechtvaardigde aanval op IRAK. Nergens, in geen enkele convensie staat er dat Sadam weg moet. Dat het een diktator is, kan IK niet beoordelen van hieruit. IK moet mij baseren op hetgeen IK VOORGESCHOTELD krijg van "onafhankelijke" nieuwsbronnen. En kom nu niet af met die miljoenen Koerden die vergast zijn. De Amerikanen hebben minstens zoveel ROODHUIDEN op hun geweten. En wat ze in Vietnam hebben uitgespookt van de onschuldigen die VERMOORD zijn, zullen we maar zwijgen zeker. Maar in Amerika is er geen diktator. Die diktator werkt in de ontwikkelingslanden! Dat is voor mij een werelddiktator! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ik vermoed dat de VS niet zullen toelaten dat Saddam voor een internationaal tribunaal zal worden berecht. Vanuit verschillende standpunten is het voordeliger om hem door Irakezen zelf te laten berechten. De 'hearts & minds' van die bevolking zullen sneller gewonnen worden als ze hem zelf een strop rond de nek mogen leggen, in plaats van hem ergens in Europa veroordeeld te zien worden. Maar eveneens, ik denk dat een internationaal tribunaal véél te véél potjes zou openen die de VS liever willen toehouden (cf. de hulp die de VS hem heeft geboden tot eind jaren tachtig). Dat komt hen niet goed uit natuurlijk.
![]() |
#135 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"in geen conventie staat dat Saddam weg moet" ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Europees Commissaris
|
![]()
Aha, mijnheer begrijpt het woord negationist niet zeker! Mijnheer begrijpt, en gebruikt het wel verkeert he! Mijnheer moet zich eens omscholen wat het gebruik van moeilijke woorden wil zeggen. En geef eens aan wat IK ontken dat er niet gebeurd is!! De holocaust, het uitmoorden van de AUTOCHTOONSE bevolking van Amerika. Negationist is iemand die iets onkent wat (zou), gebeurt is. De holocaust ontkennen kan U in de bak doen belanden. Maar de misdaden van de Amerikanen , Stalin enz. mag men gerust ontkennen. Daar hoeft men zich niet voor te schamen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() er bestaat nog zoiets als een AD HOC internationaal tribunaal eh...Denk aan Rwanda of Joegoslavie tribunaal...Ik had het niet over dat Internationaal Strafhof, en evenmin dat in Den Haag
![]() |
#139 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik ontken helemaal niet dat de indianen zijn uitgemoord, maar ik zie alleen weinig relevantie wat de huidige Bush-regering daarmee te maken heeft, en nod minder waarom de Koerden dan minder zouden lijden Citaat:
![]() ![]() Dus nogmaals: leg mij eens uit in welke mate de hiudige Amerikaanse regering verbonden is met het uitmoorden van de "roodhuiden" en in welke mate de huidige dictator Saddam niet verbonden is met het onderdrukken van de Sjiieten en de Koerden? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |