Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2003, 15:18   #121
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Emad Hajjaj, Ad-Dustour Newspaper, Amman, Jordan
Oud 18 december 2003, 12:40   #122
jeff
Vreemdeling

jeff's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar jeff
Standaard

[size=6]En toen? en toen was het stil iemand enig idee waar Saddam zich nu zou bevinden?[/size]
Oud 18 december 2003, 19:46   #123
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Ik vind dat de ami' s hun brol daar zelf moeten opkuisen. Ze zijn een oorlog begonnen, wel ze moeten er geen Europeanen bij betrekken.
Ik zou het laf vinden wanneer men Belgische soldaten, of belgisch geld voor wederopbouw daarheen zou sturen. En dit met alle respect voor de inwoners van Irak!
Fijn. Maar dan ben je het ook met de Amerikanen eens dat zij en hun geallieerde landen zelf de contracten krijgen voor de heropbouw, en dat België , Frankrijk en Duitsland uit de boot vallen. Want Louis Michel en zijn twee collega's waren er niet zo blij mee. Integendeel, zij schreeuwen moord en brand.
Die contracten krijgen ze (we) zowiezo niet of toch zeker niet in verhouding van hun investeringen. Denken dat we er iets zouden kunnen uithalen op economisch vlak gaat verder dan naïviteit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
BTW: "ze moeten er geen Europeanen bij betrekken" is niet juist. Je bedoelt dat ze er geen van de anti-coalitie moeten bij betrekken. Want de Spanjaarden, Britten, Italianen, Nederlanders en Polen bijvoorbeeld zijn allang mee. En volgens mij zijn dat ook Europeanen.
Daar heb je dan weer volkomen gelijk

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2003, 20:28   #124
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeff
[size=6]En toen? en toen was het stil iemand enig idee waar Saddam zich nu zou bevinden?[/size]
Geen idee. Maar ik heb wel gehoord dat hij eerst nog 6 maand wordt vastgehouden wordt door de Amerikanen. Maar ondertussen zou hij ook ondervraagd worden door de FBI.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2003, 20:30   #125
Spelev
Minister

Spelev's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spelev
Standaard

Wat er ondertussen al allemaal met saddam is gebeurt zullen we nooit weten. Ik vind dat saddam meer dan ooit moet worden berecht, maar de dood straf zou niets uithalen. Dan word hij namelijk een martelaar.
Oud 18 december 2003, 21:23   #126
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Pro memorie...

http://www.gwu.edu/~nsarchiv/NSAEBB/NSAEBB82/
Oud 18 december 2003, 21:48   #127
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajl
Wat er ondertussen al allemaal met saddam is gebeurt zullen we nooit weten. Ik vind dat saddam meer dan ooit moet worden berecht, maar de dood straf zou niets uithalen. Dan word hij namelijk een martelaar.
Maar het beste zou zijn om Sadam te berechten voor een internationaal strafhof.

Oud 18 december 2003, 21:52   #128
Spelev
Minister

Spelev's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spelev
Standaard

Daarom ben ik voorstander van het hof in Den Haag.
Oud 18 december 2003, 21:55   #129
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajl
Daarom ben ik voorstander van het hof in Den Haag.
Ik ook. Maar het probleem is dat zowel Irak als de VSA het hof in Den Haag niet erkennen.

Oud 19 december 2003, 00:45   #130
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vind dat saddam meer dan ooit moet worden berecht, maar de dood straf zou niets uithalen. Dan word hij namelijk een martelaar.
Als hij gevangen gehouden wordt, wordt hij uiteraard nog een veel grotere martelaar. Ik denk dat hij daarom dat hij ook best in eigen land berecht wordt, anders gaan de Arabische landen het weer zien als een actie van het Westen tegen alle moslims waarschijnlkijk
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2003, 10:26   #131
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

[quote="Seba
Als hij gevangen gehouden wordt, wordt hij uiteraard nog een veel grotere martelaar. Ik denk dat hij daarom dat hij ook best in eigen land berecht wordt, anders gaan de Arabische landen het weer zien als een actie van het Westen tegen alle moslims waarschijnlkijk [/quote]

En is dat dan niet zo.
Ik denk niet dat Sadam aan de kant is gezet door ZIJN volk.
De oorlog is begonnen omdat, volgens de Amerikanen Sadam hun land rechtstreeks kon aanvallen met massavernietigingswapens. Hetgeen hier eeb grove leugen blijkt te zijn.
En het zou mij ook niet verwonderen, dat Sadam binnen een 3 tal maand zal zeggen waar er vernietegingswapens liggen opgeslagen. Maar hij moet eerst nog wat bijgewerkt worden. En die contractjes? Naiëvelingen gelovendat ze de restjes zullen krijgen!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2003, 10:44   #132
jeff
Vreemdeling

jeff's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar jeff
Standaard

Citaat:
En die contractjes? Naiëvelingen gelovendat ze de restjes zullen krijgen!
Welke Naiëvelingen fernand, en welke contractjes?
Oud 19 december 2003, 11:05   #133
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeff
Citaat:
En die contractjes? Naiëvelingen gelovendat ze de restjes zullen krijgen!
Welke Naiëvelingen fernand, en welke contractjes?
Naiëvelingen die denken als we ook eens soldaten zouden sturen naar Irak, als vredesmissie. De Amerikanen België contractjes zullen geven om mee te doen aan de heropbouw.
De contracten welke er nu reeds zijn , zijn onderaannemingen van Amerikaanse bedrijven die eerst de winst hebben, zonder de lasten van de arbeid.
En omdat de firma welke de hospitalen bouwd. de meeste nowhow in huis heeft.
DE opbouw is een probleem welke de Amerikanen hebben geschapen met hun ongerechtvaardigde aanval op IRAK.
Nergens, in geen enkele convensie staat er dat Sadam weg moet. Dat het een diktator is, kan IK niet beoordelen van hieruit. IK moet mij baseren op hetgeen IK VOORGESCHOTELD krijg van "onafhankelijke" nieuwsbronnen. En kom nu niet af met die miljoenen Koerden die vergast zijn. De Amerikanen hebben minstens zoveel ROODHUIDEN op hun geweten.
En wat ze in Vietnam hebben uitgespookt van de onschuldigen die VERMOORD zijn, zullen we maar zwijgen zeker.
Maar in Amerika is er geen diktator.
Die diktator werkt in de ontwikkelingslanden!
Dat is voor mij een werelddiktator!
Oud 19 december 2003, 11:44   #134
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

ik vermoed dat de VS niet zullen toelaten dat Saddam voor een internationaal tribunaal zal worden berecht. Vanuit verschillende standpunten is het voordeliger om hem door Irakezen zelf te laten berechten. De 'hearts & minds' van die bevolking zullen sneller gewonnen worden als ze hem zelf een strop rond de nek mogen leggen, in plaats van hem ergens in Europa veroordeeld te zien worden. Maar eveneens, ik denk dat een internationaal tribunaal véél te véél potjes zou openen die de VS liever willen toehouden (cf. de hulp die de VS hem heeft geboden tot eind jaren tachtig). Dat komt hen niet goed uit natuurlijk.
Oud 19 december 2003, 14:14   #135
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nergens, in geen enkele convensie staat er dat Sadam weg moet. Dat het een diktator is, kan IK niet beoordelen van hieruit. IK moet mij baseren op hetgeen IK VOORGESCHOTELD krijg van "onafhankelijke" nieuwsbronnen. En kom nu niet af met die miljoenen Koerden die vergast zijn. De Amerikanen hebben minstens zoveel ROODHUIDEN op hun geweten
ah, meneer is negationist, interessant. Ik zie echter niet goed in waarom volgens u de Koerden minder geleden zouden hebben omdat de cowboys de indianen hebben verdreven.

"in geen conventie staat dat Saddam weg moet"
Oud 19 december 2003, 14:17   #136
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
ik vermoed dat de VS niet zullen toelaten dat Saddam voor een internationaal tribunaal zal worden berecht. Vanuit verschillende standpunten is het voordeliger om hem door Irakezen zelf te laten berechten. De 'hearts & minds' van die bevolking zullen sneller gewonnen worden als ze hem zelf een strop rond de nek mogen leggen, in plaats van hem ergens in Europa veroordeeld te zien worden. Maar eveneens, ik denk dat een internationaal tribunaal véél te véél potjes zou openen die de VS liever willen toehouden (cf. de hulp die de VS hem heeft geboden tot eind jaren tachtig). Dat komt hen niet goed uit natuurlijk.
De VS erkennen trouwens het internationale tribunaal niet..
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2003, 16:27   #137
fernand
Europees Commissaris

Standaard

• [quote]

Aha, mijnheer begrijpt het woord negationist niet zeker! Mijnheer begrijpt, en gebruikt het wel verkeert he!
Mijnheer moet zich eens omscholen wat het gebruik van moeilijke woorden wil zeggen.

En geef eens aan wat IK ontken dat er niet gebeurd is!!
De holocaust, het uitmoorden van de AUTOCHTOONSE bevolking van Amerika.

Negationist is iemand die iets onkent wat (zou), gebeurt is. De holocaust ontkennen kan U in de bak doen belanden. Maar de misdaden van de Amerikanen , Stalin enz. mag men gerust ontkennen. Daar hoeft men zich niet voor te schamen.
Oud 19 december 2003, 17:01   #138
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

er bestaat nog zoiets als een AD HOC internationaal tribunaal eh...Denk aan Rwanda of Joegoslavie tribunaal...Ik had het niet over dat Internationaal Strafhof, en evenmin dat in Den Haag
Oud 19 december 2003, 20:38   #139
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mijnheer moet zich eens omscholen wat het gebruik van moeilijke woorden wil zeggen

Citaat:
Mijnheer begrijpt, en gebruikt het wel verkeert

Citaat:
Negationist is iemand die iets onkent wat (zou), gebeurt is. De holocaust ontkennen kan U in de bak doen belanden. Maar de misdaden van de Amerikanen , Stalin enz. mag men gerust ontkennen. Daar hoeft men zich niet voor te schamen.

Ik ontken helemaal niet dat de indianen zijn uitgemoord, maar ik zie alleen weinig relevantie wat de huidige Bush-regering daarmee te maken heeft, en nod minder waarom de Koerden dan minder zouden lijden

Citaat:
Dat het een diktator is, kan IK niet beoordelen van hieruit. IK moet mij baseren op hetgeen IK VOORGESCHOTELD krijg van "onafhankelijke" nieuwsbronnen. En kom nu niet af met die miljoenen Koerden die vergast zijn. De Amerikanen hebben minstens zoveel ROODHUIDEN op hun geweten.
u gelooft dus blijkbaar niet dat Saddam zijn bevolking onderdrukte, en dat omdat "de Amerikanen minstens evenveel roodhuiden op hun geweten hebben"?

Dus nogmaals: leg mij eens uit in welke mate de hiudige Amerikaanse regering verbonden is met het uitmoorden van de "roodhuiden" en in welke mate de huidige dictator Saddam niet verbonden is met het onderdrukken van de Sjiieten en de Koerden?
Oud 19 december 2003, 22:37   #140
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
Volledig mee eens. En de feiten van vandaag en suggesties vanuit the whitehouse bevestigen uw gelijk.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be