![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
|
![]() Alle kentekens ter wereld dus? hoeveel zijn dat er? een miljard ongeveer? en
dan ook overschrijvingen bijhouden? Dat zijn er zo'n 200 keer zoveel als het hele wagenpark van Belgie. "bestweter" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Bonzo" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> Goh bestweter: >> meen je nou echt >> wat je daar zegt ? >> >> Nou ik denk er het mijne van... >> >> >> >> > Zoiets staat ook op stapel, alleen zal waarschijnlijk niet in het >> > systeem worden opgenomen welke kentekens geen "vignet" hebben. >> >> Zelfs stellen ze dat het toc zo zou gaan werken, dus dat je via > internet een >> abbonement neemt danwel voor een jaar, danwel korter (dat is nu al in > kannen >> en kruiken hoorde ik van van Drempt. >> Voor tolwegen is ze bang, wat dus ook al duidelijk maakt dat dat geld > niet >> aan wegen gespendeerd gaat worden. >> > > en meent u echt dat in het systeem ook de kentekens worden opgenomen > van alle auto's waarvoor geen "vignet" is aangeschaft? > > |
![]() |
#122 |
|
![]() "bestweter" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Wiard" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Op Sat, 13 Jan 2007 16:29:08 +0100 schreef "pieter" <[email protected]>: >> >> >Ik heb weinig zin om voor een enkel bezoekje aan allerlei landen in > Europa >> >verplicht te worden de voorruit van mijn auto vol te plakken met > vignetten. >> >Als alle landen dat doen blijft er nix meer over om doorheen te > kijken, en >> >daar hadden we dacht ik een voorruit voor. >> >De verkeersveiligheid raakt in het geding van al die vignetten. Eerst >> >Zwitserland (geen EU land), nu Belgie (wel een EU land), wie volgt? > Hoeveel >> >EU landen hebben we inmiddels? allemaal een vignet, dan zit de > voorruit vol >> >en kunnen we er niet meer doorheen kijken. >> > >> >Op 1 januari 1997 haalde ik het deel 3 van de voorruit van mijn auto > af, >> >blij dat ik het kwijt was. Op die datum was het afgeschaft. >> >Engelse auto's hebben verplicht een bewijs van verzekering op de > voorruit. >> > >> >De voorruit is om doorheen te kijken niet om vol te plakken. De > ruiten van >> >mijn auto bevatten geen stickers. Die op de achterruit, van het > bedrijf waar >> >ik de auto heb gekocht, heb ik ook verwijderd. >> > >> > >> Och, het lijkt mij gewoon mogelijk om alles digitaal te doen. Dus: >> geen vignet kopen maar gewoon in een systeem aangeven welke kentekens >> wel en welke geen vignet hebben en dat elektronisch handhaven met >> camera's boven de weg. > > > Zoiets staat ook op stapel, alleen zal waarschijnlijk niet in het > systeem worden opgenomen welke kentekens geen "vignet" hebben. > En dan moet het Belgische systeem werken op kentekens uit allerlei landen, met ook nog uitzonderlijke kentekens (bv tijdelijke witte platen of aanhangerplaten), en dat uit in principe alle landen ter wereld. Ook bv uit Irak, Jemen of Nepal. Dat lijkt me bij de flitspalen al een probleem. Het wordt een hele grote bureaucratische bedoening om dat allemaal uit te zoeken, en die kost al gauw meer dan 60 euro per gecontroleerde auto. Anders wordt het zoiets van: Auto's uit eurolanden wel betalen en auto's uit niet eurolanden niet; dat vind ik omgekeerde discriminatie. |
![]() |
#123 |
|
![]() Bonzo wrote:
> > Als ze in Balgie op vakantie *gingen* en dat zijn er nogal wat op de > Kempen in de Ardennen en de Hoge Venen, zal de middenstand daar het > lachen spoedig vergaan scaht ik zo, juist mensen met weinig geld > zoeken belgie vaak op. Ook worden er tegenwoordig strenge bouwkundige eisen gesteld aan tweede woningen, en gaat men dit controleren. Elke verbouwing of aanpassing moet door erkende installateurs gebeuren, bijvoorbeeld. -> kostenverhogingen. De toeristenindustrie in de Ardennen ligt toch al zwaar op z'n gat, heel dom van ze. Echt veel andere inkomsten zijn daar niet. Een weekje Turkije met alles erop en eraan is nu ook al goedkoper. Lex T |
![]() |
#124 |
|
![]() "Tr@nsport" <Tr@[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] al.net... > België geeft te kennen het plan te hebben een vignet te gaan invoeren en > gelijk staan er 15 miljoen Nederlanders op de barricaden, kranten hebben > grote koppen van ontsteltenis, Internet ligt haast plat door de > commentaren > en de kabinetsformatie loopt ernstige vertraging op. > > En waar gaat het over? > > Over een jaarlijks bedrag van 60 euro (ja ik weet maar liefst zo'n 135 > florijnen) oftewel 5 euro per maand! > > Waarom zie ik al die boze berichten niet als de accijnsen weer eens per 1 > januari (automatisch!) omhoog zijn gegaan met als gevolg dat (ondanks > dalende > grondstofprijzen) de prijzen aan de pomp toch weer omhoog gaan. Met in het > kielzog stijgende gas-, elektriciteit-, water- en andere prijzen. > > Waarom niet zo'n landelijke verontwaardiging als blijkt dat er gemeenten > zijn > die de OZB met 30% verhogen en dat afdoen met "Ach, is niet meer dan een > pilsje per maand". > > Waarom niet al die verontwaardiging over ziektekosten die jaarlijks > stijgen > en stijgen terwijl dat geld nagenoeg alleen maar wordt besteed aan > management > en klerken die wel eens zullen bepalen of jij een bepaald pilletje mag > slikken. > > Enzovoort, enzovoort. > > Dus aan iedereen die zich zo boos over België maakt: > > "Het hemd is nader dan de rok" dus kijk eerst eens in je eigen > achtertuintje > alvorens te gaan lopen blaten. Tja, Ik doe 1 of 2x per jaar een dagje België en besteed dan misschien ¤60,-- per dag aan eten, drinken en entree. Dat zou dus te duur worden.. Zou voor mij dus een reden zijn om niet meer naar België te gaan. En als ik op vakantie naar Frankrijk zou gaan de omweg via Duitsland voor lief te nemen. Zo slijten de Belgische wegen niet meer door mijn auto maar mijn centen krijgen ze ook niet meer. Trouwens, wie gaat er dan nog meubels kijken in Peer? Duur kijkdagje. Peter http://www.xs4all.nl/~pwitteve/hybrid.htm |
![]() |
#125 |
|
![]() > Trouwens, wie gaat er dan nog meubels kijken in Peer? Duur kijkdagje. > *Aan kijken hebben ze Heylen en Betermeubel toch niks. Sus -------------------------------------------------------------------------------- Mijn Postvak In wordt beschermd door SPAMfighter 4257 spam-mails zijn er tot op heden geblokkeerd. Download de gratis SPAMfighter vandaag nog! |
![]() |
#126 |
|
![]() Op Sun, 14 Jan 2007 19:02:22 +0100 schreef Bonzo
<[email protected]>: > > Goh [email protected]: > meen je nou echt > wat je daar zegt ? > > Nou ik denk er het mijne van... > > > >> > Och, het lijkt mij gewoon mogelijk om alles digitaal te doen. Dus: >> > geen vignet kopen maar gewoon in een systeem aangeven welke kentekens >> > wel en welke geen vignet hebben en dat elektronisch handhaven met >> > camera's boven de weg. >> >> Nee, niks geen glijdende schaal, gewoon meteen een pauschallloesung. > >Gewoon alle vreemde tolheffingen die niet ten goede komen ana de >infrastructuur der wegen afschaffen, dan krijgt iedereen opeens honderden € >per maand extra beschikbaar en komt de Economie weer tot bloei... Tja, als ik een komkommer koop, gaat al dat geld vast niet volledig terug in de komkommerindustrie. |
![]() |
#127 |
|
![]() Op Sun, 14 Jan 2007 17:40:32 +0100 schreef Tr@nsport
<Tr@[email protected]>: >On Sun, 14 Jan 2007 14:20:46 +0100, Wiard wrote >(in article <[email protected]>): > >> Op Sun, 14 Jan 2007 13:21:03 +0100 schreef Tr@nsport >> <Tr@[email protected]>: >> >>> On Sun, 14 Jan 2007 10:28:22 +0100, Koen wrote >>> (in article <[email protected]>): >>> >>>> ik zou graag zien dat expliciet >>>> wordt gemaakt dat de gelden die binnenkomen via het vignet ook echt >>>> aan de wegen wordt besteed en niet aan een ander doel. >>> >>> Ach, wij hadden hier de "Wegenbelasting" en toen iedereen er eindelijk >>> achter >>> kwam dat die belasting geheel niet aan wegen besteed werd maar in de >>> oneindige staatsruif kwam, toen hebben ze de naam maar veranderd. >>> >> Je hebt helemaal gelijk. De aanleg, verdubbeling e.d. van al die wegen >> is helemaal gratis... >> >>> Zo heeft de politiek hier de mond vol van "rekeningrijden" terijl de dat >>> allang doen gezien belastingpercentages van boven de 70% op de brandstof en >>> strafboetes bij gebruik andere brandstoffen dan benzine. >>> >> Autorijden heeft nu eenmaal negatieve effecten en dat wordt dus >> belast. Wellicht kun je voorstellen een compensatie in natura in te >> voeren. Kun jij in je weekenden boompjes gaan planten. >> > >Ach, en jij bent nog zo'n naïeve goedgelovige die denkt dat er ook maar 1 >cent van al die belastingen (onder diverse namen) naar het miljeu gaat? > >Slaap lekker, dromen zijn bedrog. > > Dat staat er niet. Wat ik bedoel is dat het heffen van belasting een dempend effect heeft op het gebruik, hoe klein ook. Los daarvan geloof ik inderdaad dat er geld aan het milieu wordt besteed. Welk geld, dat maakt mij niet uit. Dat lijkt mij een vestzak-broekzakverhaal. Maar jij hebt vast een goed verhaal waarom ik nu naïef ben. |
![]() |
#128 |
|
![]() "Sus" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]... > >> Trouwens, wie gaat er dan nog meubels kijken in Peer? Duur kijkdagje. >> > *Aan kijken hebben ze Heylen en Betermeubel toch niks. kan ik 's zondags ook eens rustig de baan op, zonder te struikelen over de verloren gereden suzuki-swift's met gele nummerplaat en 6 man in de auto ![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() On Mon, 15 Jan 2007 21:28:00 +0100, Wiard wrote
(in article <[email protected]>): > Op Sun, 14 Jan 2007 17:40:32 +0100 schreef Tr@nsport > <Tr@[email protected]>: > >> On Sun, 14 Jan 2007 14:20:46 +0100, Wiard wrote >> (in article <[email protected]>): >> >>> Op Sun, 14 Jan 2007 13:21:03 +0100 schreef Tr@nsport >>> <Tr@[email protected]>: >>> >>>> On Sun, 14 Jan 2007 10:28:22 +0100, Koen wrote >>>> (in article <[email protected]>): >>>> >>>>> ik zou graag zien dat expliciet >>>>> wordt gemaakt dat de gelden die binnenkomen via het vignet ook echt >>>>> aan de wegen wordt besteed en niet aan een ander doel. >>>> >>>> Ach, wij hadden hier de "Wegenbelasting" en toen iedereen er eindelijk >>>> achter >>>> kwam dat die belasting geheel niet aan wegen besteed werd maar in de >>>> oneindige staatsruif kwam, toen hebben ze de naam maar veranderd. >>>> >>> Je hebt helemaal gelijk. De aanleg, verdubbeling e.d. van al die wegen >>> is helemaal gratis... >>> >>>> Zo heeft de politiek hier de mond vol van "rekeningrijden" terijl de dat >>>> allang doen gezien belastingpercentages van boven de 70% op de brandstof >>>> en >>>> strafboetes bij gebruik andere brandstoffen dan benzine. >>>> >>> Autorijden heeft nu eenmaal negatieve effecten en dat wordt dus >>> belast. Wellicht kun je voorstellen een compensatie in natura in te >>> voeren. Kun jij in je weekenden boompjes gaan planten. >>> >> >> Ach, en jij bent nog zo'n naïeve goedgelovige die denkt dat er ook maar 1 >> cent van al die belastingen (onder diverse namen) naar het miljeu gaat? >> >> Slaap lekker, dromen zijn bedrog. >> >> > Dat staat er niet. Wat ik bedoel is dat het heffen van belasting een > dempend effect heeft op het gebruik, hoe klein ook. Dat denken ze van de brandstofbelastingen ook. Geeft niet, Pigs Do Fly! > > Los daarvan geloof ik inderdaad dat er geld aan het milieu wordt > besteed. Welk geld, dat maakt mij niet uit. Dat lijkt mij een > vestzak-broekzakverhaal. Maar jij hebt vast een goed verhaal waarom ik > nu naïef ben. Mensen die denken dat boompjes planten in het weekend meer dan een symbolische waarde heeft, die noem ik naïef. |
![]() |
#130 |
|
![]() "Anton Bunschoten" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]... > Tr@nsport schreef: >> België geeft te kennen het plan te hebben een vignet te gaan invoeren en >> gelijk staan er 15 miljoen Nederlanders op de barricaden, kranten hebben >> grote koppen van ontsteltenis, Internet ligt haast plat door de >> commentaren en de kabinetsformatie loopt ernstige vertraging op. >> >> En waar gaat het over? >> >> Over een jaarlijks bedrag van 60 euro (ja ik weet maar liefst zo'n 135 >> florijnen) oftewel 5 euro per maand! > > Als ik slechts 1 keer per jaar van de weg gebruik maak, is het heel veel > geld. Met 5 euro per keer kan ik wel leven. Het gaat niet om de pegulanten, het gaat erom dat zij de Nederlanders laten betalen, want die willen naar Frankrijk met de auto ('t is om te gillen dat zij dat willen!), terwijl de Belgen zelf het geld terugkrijgen. Zulke streken zetten kwaad bloed. Komt bij dat het verkeerstechnisch geen bal oplevert. Dan is alleen een variabele heffing zinvol, zoals de Londense Congestion Charge, of de kilometerheffing die men in Nederland van plan is. Dit is gewoon een geldsnokkerij die door de Europese Commissie afgeschoten dient te worden, of anders door het Europese Hof. |
![]() |
#131 |
|
![]() Op Mon, 15 Jan 2007 21:59:38 +0100 schreef Tr@nsport
<Tr@[email protected]>: >On Mon, 15 Jan 2007 21:28:00 +0100, Wiard wrote >(in article <[email protected]>): > >> Op Sun, 14 Jan 2007 17:40:32 +0100 schreef Tr@nsport >> <Tr@[email protected]>: >> >>> On Sun, 14 Jan 2007 14:20:46 +0100, Wiard wrote >>> (in article <[email protected]>): >>> >>>> Op Sun, 14 Jan 2007 13:21:03 +0100 schreef Tr@nsport >>>> <Tr@[email protected]>: >>>> >>>>> On Sun, 14 Jan 2007 10:28:22 +0100, Koen wrote >>>>> (in article <[email protected]>): >>>>> >>>>>> ik zou graag zien dat expliciet >>>>>> wordt gemaakt dat de gelden die binnenkomen via het vignet ook echt >>>>>> aan de wegen wordt besteed en niet aan een ander doel. >>>>> >>>>> Ach, wij hadden hier de "Wegenbelasting" en toen iedereen er eindelijk >>>>> achter >>>>> kwam dat die belasting geheel niet aan wegen besteed werd maar in de >>>>> oneindige staatsruif kwam, toen hebben ze de naam maar veranderd. >>>>> >>>> Je hebt helemaal gelijk. De aanleg, verdubbeling e.d. van al die wegen >>>> is helemaal gratis... >>>> >>>>> Zo heeft de politiek hier de mond vol van "rekeningrijden" terijl de dat >>>>> allang doen gezien belastingpercentages van boven de 70% op de brandstof >>>>> en >>>>> strafboetes bij gebruik andere brandstoffen dan benzine. >>>>> >>>> Autorijden heeft nu eenmaal negatieve effecten en dat wordt dus >>>> belast. Wellicht kun je voorstellen een compensatie in natura in te >>>> voeren. Kun jij in je weekenden boompjes gaan planten. >>>> >>> >>> Ach, en jij bent nog zo'n naïeve goedgelovige die denkt dat er ook maar 1 >>> cent van al die belastingen (onder diverse namen) naar het miljeu gaat? >>> >>> Slaap lekker, dromen zijn bedrog. >>> >>> >> Dat staat er niet. Wat ik bedoel is dat het heffen van belasting een >> dempend effect heeft op het gebruik, hoe klein ook. > >Dat denken ze van de brandstofbelastingen ook. Geeft niet, Pigs Do Fly! > >> >> Los daarvan geloof ik inderdaad dat er geld aan het milieu wordt >> besteed. Welk geld, dat maakt mij niet uit. Dat lijkt mij een >> vestzak-broekzakverhaal. Maar jij hebt vast een goed verhaal waarom ik >> nu naïef ben. > >Mensen die denken dat boompjes planten in het weekend meer dan een >symbolische waarde heeft, die noem ik naïef. > Ook dat heb ik niet gezegd...ik gebruikte slechts een metafoor. |
![]() |
#132 |
|
![]() peter govaere microgolfde op 15/01/2007, zo rond 21:52:26, dit
culiterair hoogstandje: > "Sus" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >>> Trouwens, wie gaat er dan nog meubels kijken in Peer? Duur kijkdagje. >>> >> *Aan kijken hebben ze Heylen en Betermeubel toch niks. > > kan ik 's zondags ook eens rustig de baan op, zonder te struikelen over de > verloren gereden suzuki-swift's met gele nummerplaat en 6 man in de auto ![]() Ga je daarom verhuizen? :-p -- mvg, Valère To me the most important thing is the sense of going on. You know how beautiful things are when you're traveling. - Edward Hopper |
![]() |
#133 |
|
![]() Goh Harry de Hond: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > Komt bij dat het verkeerstechnisch geen bal oplevert. Dan is alleen een > variabele heffing zinvol, zoals de Londense Congestion Charge, of de > kilometerheffing die men in Nederland van plan is. Dit is gewoon een > geldsnokkerij die door de Europese Commissie afgeschoten dient te worden, of > anders door het Europese Hof. An Drempt liet zich de ware reden ontvallen tijdens een discussie programma laatst, "allemaal nederlanders op landelijke wegen dat willlen we echt niet" Er werd haar gevraagd waarom ze geen Tolwegen ging maken zoals overal elders in Europa ... -- It is said that power corrupts, but actually it's more true that power attracts the corruptible. The sane are usually attracted by other things than power. - David Brin |
![]() |
#134 |
|
![]() Goh Lex T: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > > Als ze in Balgie op vakantie *gingen* en dat zijn er nogal wat op de Kempen > > in de Ardennen en de Hoge Venen, zal de middenstand daar het lachen spoedig > > vergaan scaht ik zo, juist mensen met weinig geld zoeken belgie vaak op. > > Ook worden er tegenwoordig strenge bouwkundige eisen gesteld aan tweede > woningen, en gaat men dit controleren. Elke verbouwing of aanpassing > moet door erkende installateurs gebeuren, bijvoorbeeld. -> > kostenverhogingen. > De toeristenindustrie in de Ardennen ligt toch al zwaar op z'n gat, heel > dom van ze. Echt veel andere inkomsten zijn daar niet. > Een weekje Turkije met alles erop en eraan is nu ook al goedkoper. Yep, ze bevestigen et in mijn ogen vaak onterechte vooroordeel weer eens ![]() -- It is said that power corrupts, but actually it's more true that power attracts the corruptible. The sane are usually attracted by other things than power. - David Brin |
![]() |
#135 |
|
![]() Goh pieter: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > En dan moet het Belgische systeem werken op kentekens uit allerlei landen, > met ook nog uitzonderlijke kentekens (bv tijdelijke witte platen of > aanhangerplaten), en dat uit in principe alle landen ter wereld. Ook bv uit > Irak, Jemen of Nepal. Misscien is et je ontgaan, maar er zijn echt niet voor niks europese platen ingevoerd (ook al is dat nog niet helemaal gelukt in Belgie ![]() -- It is said that power corrupts, but actually it's more true that power attracts the corruptible. The sane are usually attracted by other things than power. - David Brin |
![]() |
#136 |
|
![]() Goh Wiard: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > Los daarvan geloof ik inderdaad dat er geld aan het milieu wordt > besteed. Welk geld, dat maakt mij niet uit. Het is een grote vergissing om geld in milieu te steken, dan komt het tenslotte meestal bij bedrijven als Booy Clean terecht, het enige dat helpt is als je het in Natuur zou stoppen, maar daar is geen geld aan te verdienen, dus gaat het nu naar de Mileu maffia ![]() -- It is said that power corrupts, but actually it's more true that power attracts the corruptible. The sane are usually attracted by other things than power. - David Brin |
![]() |
#137 |
|
![]() Goh Wiard: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > >Gewoon alle vreemde tolheffingen die niet ten goede komen ana de > >infrastructuur der wegen afschaffen, dan krijgt iedereen opeens honderden € > >per maand extra beschikbaar en komt de Economie weer tot bloei... > > Tja, als ik een komkommer koop, gaat al dat geld vast niet volledig > terug in de komkommerindustrie. Nee dan komt het ten gede aan de Komkommer teler, en niet aan de subsidie op windmolens die kapot staan te gaan. -- It is said that power corrupts, but actually it's more true that power attracts the corruptible. The sane are usually attracted by other things than power. - David Brin |
![]() |
#138 |
|
![]() Goh bestweter: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > en meent u echt dat in het systeem ook de kentekens worden opgenomen > van alle auto's waarvoor geen "vignet" is aangeschaft? Ja die kregen volgens die uitlegbelg automagischenen Accept thuis... -- It is said that power corrupts, but actually it's more true that power attracts the corruptible. The sane are usually attracted by other things than power. - David Brin |
![]() |
#139 |
|
![]() "Bonzo" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > Goh bestweter: > meen je nou echt > wat je daar zegt ? > > Nou ik denk er het mijne van... > > > > > en meent u echt dat in het systeem ook de kentekens worden opgenomen > > van alle auto's waarvoor geen "vignet" is aangeschaft? > > Ja die kregen volgens die uitlegbelg automagischenen Accept thuis... > Dat gaat me dan een pak papier kosten om dat wereldwijd aan iedere autobezitter toe te sturen! |
![]() |
#140 |
|
![]() "Bonzo" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > Goh pieter: > meen je nou echt > wat je daar zegt ? > > Nou ik denk er het mijne van... > > > >> En dan moet het Belgische systeem werken op kentekens uit allerlei >> landen, >> met ook nog uitzonderlijke kentekens (bv tijdelijke witte platen of >> aanhangerplaten), en dat uit in principe alle landen ter wereld. Ook bv > uit >> Irak, Jemen of Nepal. > > Misscien is et je ontgaan, maar er zijn echt niet voor niks europese > platen > ingevoerd (ook al is dat nog niet helemaal gelukt in Belgie ![]() Europees ja. Ik noemde ook nog wat landen buiten europa. Moeten die dan worden vrijgesteld? Of moet de Belgische overheid onderzoek gaan doen naar: land van herkomst, exact opschrift van de plaat (ook bij arabische tekens), poging tot vinden van de eigenaar (zijn niet alle buitenlandse overheden happig op), versturen van de rekening en bidden dat die ook nog wordt betaald? dat kost meer dan 60 euro. |