Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2007, 15:42   #121
Piet Hein
Minister

Standaard

Spijtig dat er in Herentals geen bus stopt
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 15:44   #122
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
En mogen de linkiewinkies ook meedoen, met hun rode meervoudvlaggen?
Als de organisatoren slim zouden zijn zouden ze zelf mobiliseren om linkiewinkies naar daar te krijgen, dan zouden ze al direct de pers de mond snoeren en elk fabeltje over 'extreem rechts en racisme' onderuit te halen.

Overigens, vijfduizend man zou een zware teleurstelling zijn. De vakbonden kunnen voor een al bij al niet zo'n grote politieke gebeurtenis als VW vorst het vijfvoudige op de been brengen.
Niet de vakbonden, lieve schat, maar de VW-vakbondsdelegatie (waarvoor hulde), tegen de vakbondleiding in.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 17:23   #123
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
23.000 dacht ik.
Volgens het nieuws was het 5.000, maar allez de flaminganten maakten er dezelfde dag nog 7.000 en later op de avond zelfs 13.000 man van. Nu is er ineens weer 10.000 man bijgekomen! Wedden dat er morgen 130.000 man was, toen?

Flaminganten en geloofwaardige cijfers, het zal nooit werken. Getuige het afvoeren van jullie onnozele internetpoll 'stemmenkampioen' wegens universeel uitgelachen (behalve op het partijhoofdkwartier van NVA )
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 17:24   #124
HFV
Partijlid

HFV's schermafbeelding

Standaard

Zegt de man van de partij die meer dan 80% van de Belgen vertegenwoordigt
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen
HFV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 18:52   #125
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door panzer Bekijk bericht

Waar zijn de affiches te verkrijgen?
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 19:08   #126
Piet Hein
Minister

Standaard

ik denk bij het kvhv
Oud 20 januari 2007, 19:10   #127
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Flaminganten en geloofwaardige cijfers, het zal nooit werken. Getuige het afvoeren van jullie onnozele internetpoll 'stemmenkampioen' wegens universeel uitgelachen (behalve op het partijhoofdkwartier van NVA )
Ik denk dat ze er bij de VLD ook niet meer konden om lachen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 20:24   #128
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat maakt het uit als hij uiteindelijk kan vliegen?
Als er ondertussen tig andere meer capabele kandidaten zonder een dure familienaam worden afgewezen of tijdens het reguliere programma buitengegooid, dan is er iets fundamenteel mis met de gelijkheid in België...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 23:51   #129
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

panzer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens het nieuws was het 5.000, maar allez de flaminganten maakten er dezelfde dag nog 7.000 en later op de avond zelfs 13.000 man van. Nu is er ineens weer 10.000 man bijgekomen! Wedden dat er morgen 130.000 man was, toen?
Ge liegt. Ik heb hier de casette met de nieuwsuitzendingen van die dag nog liggen: middagnieuws: VRT: meer dan 10 000, VTM: meer dan 13 000. Avondnieuws: VRT: ongeveer 13 000, VTM: ongeveer 13 000. Officiële telling van de politie: ongeveer 13 000.
Oud 20 januari 2007, 23:54   #130
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Waar zijn de affiches te verkrijgen?
Bij ons (KVHV in Leuven, Gent of Antwerpen). Normaliter zijn ze volgende week af. Als je prommotiemateriaal wil mag je het gerust komen halen. Indien het te ver is kan ik het je ook opsturen. Dan moet je maar je adres in een privé-bericht geven ofzo.
Oud 20 januari 2007, 23:57   #131
Piet Hein
Minister

Standaard

hebt die u ook in folder formaat
Oud 21 januari 2007, 11:17   #132
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
hebt die u ook in folder formaat
Er komen affiches A1 en pamfletten A5
Oud 21 januari 2007, 11:27   #133
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch ben ik er van overtuigd dat het bij een eventuele splitsing niet tot geweld komt (op hier en daar misschien wat hooligan-achtige straatgevechten na dan)

En dan nog, we bevinden ons in het centrum van Europa. Van zodra hier één schot wordt gelost staat hier een internationale strijdmacht die sterk genoeg is om zeven keer West-Europa te vernietigen, maar dan gelukkig om de vrede te bewaren. Volgens mij heb jij iets te veel Dirk Draulans gelezen
Ik hoop vanzelfsprekend hetzelfde als jij, maar mijn ervaring als Randenaar en met betogingen vertelt me om op m'n hoede te zijn. Er zit nogal wat agressie opgehoopt bij een bepaald soort franstaligen in en om Brussel.

Verder ben ik het er ook niet over eens dat een Europese vredesmacht per definitie een goede zaak zou zijn voor Vlaanderen en de Vlaamse onafhankelijkheid. Kijk maar naar Joegoeslavië, wat internationale vredesmachten daar aangericht hebben. Vergeet ook niet dat de francofonie beter internationaal lobbywerk verricht dan wij, en dat al jaren.

Laatst gewijzigd door baarle : 21 januari 2007 om 11:29.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 11:39   #134
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ik hoop vanzelfsprekend hetzelfde als jij, maar mijn ervaring als Randenaar en met betogingen vertelt me om op m'n hoede te zijn. Er zit nogal wat agressie opgehoopt bij een bepaald soort franstaligen in en om Brussel.

Verder ben ik het er ook niet over eens dat een Europese vredesmacht per definitie een goede zaak zou zijn voor Vlaanderen en de Vlaamse onafhankelijkheid. Kijk maar naar Joegoeslavië, wat internationale vredesmachten daar aangericht hebben. Vergeet ook niet dat de francofonie beter internationaal lobbywerk verricht dan wij, en dat al jaren.
Akkoord, er is bij een groot deel van die FDF-typkes veel frustratie. Maar dat is toch een kleine minderheid van de bevolking denk ik.

Wat uw vergelijking met Joegeslavië betreft: Daar had noch de EU, nog de NAVO iets verloren hé. Het was eigenlijk, in geopolitieke termen, een lap patattenvelden dat Tito in half communistische staat had nagelaten. Doordat de bevolking elkaar daar ging afmaken ging noch de politieke, noch de economische wereld trager draaien. Ik denk dat een regio als Brussel en omgeving van net iets groter internationaal belang is.
Oud 21 januari 2007, 11:42   #135
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat uw vergelijking met Joegeslavië betreft: Daar had noch de EU, nog de NAVO iets verloren hé. Het was eigenlijk, in geopolitieke termen, een lap patattenvelden dat Tito in half communistische staat had nagelaten. Doordat de bevolking elkaar daar ging afmaken ging noch de politieke, noch de economische wereld trager draaien. Ik denk dat een regio als Brussel en omgeving van net iets groter internationaal belang is.
Dat was mijn punt niet. Wel dat een internationale (Europese of andere) inmenging in de huidige omstandigheden waarschijnlijk in het nadeel van Vlaanderen en de Vlaamse onafhankelijkheid zou uitdraaien.

Laatst gewijzigd door baarle : 21 januari 2007 om 11:42.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 12:07   #136
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Dat was mijn punt niet. Wel dat een internationale (Europese of andere) inmenging in de huidige omstandigheden waarschijnlijk in het nadeel van Vlaanderen en de Vlaamse onafhankelijkheid zou uitdraaien.
Daarmee ben ik het deels eens. De Franstaligen hebben idd een veel betere lobby in het buitenland. Toch hebben ze ook hun zwakke plekken, en mijns inziens vooral hun zeer sterke relatie met Frankrijk. Trek bijvoorbeeld als Vlaanderen eens (net zoals Nederland) heel uitgesproken de atlantische kaart, en ik denk dat de kaarten weer heel anders liggen.
Oud 21 januari 2007, 12:20   #137
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trek bijvoorbeeld als Vlaanderen eens (net zoals Nederland) heel uitgesproken de atlantische kaart, en ik denk dat de kaarten weer heel anders liggen.
Inderdaad. Dan zouden we ons laatste greintje sympathie verliezen bij de Europese landen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 12:25   #138
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Inderdaad. Dan zouden we ons laatste greintje sympathie verliezen bij de Europese landen.
Denk jij dat Nederland in Europa geen greintje sympathie krijgt? Of Groot-Brittanië, of Polen of Spanje of Portugal, ...

Europa is meer dan Frankrijk en Duitsland alleen é
Oud 21 januari 2007, 12:27   #139
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groot-Brittanië, of Polen of Spanje of Portugal, ...
Collaborateurs met de Amerikanen. Stuk voor stuk.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 15:16   #140
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Trek bijvoorbeeld als Vlaanderen eens (net zoals Nederland) heel uitgesproken de atlantische kaart, en ik denk dat de kaarten weer heel anders liggen.
God verhoede! Dan zijn wij enkel "vrij" in loondienst van de Amerikanen. Staatskundige vrijheid en toch geketend zijn aan atlantistische verdragen en in de schuld staan bij de VSA. Ja, dat is pas vrijheid!

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be