![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister
|
![]() Spijtig dat er in Herentals geen bus stopt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens het nieuws was het 5.000, maar allez de flaminganten maakten er dezelfde dag nog 7.000 en later op de avond zelfs 13.000 man van. Nu is er ineens weer 10.000 man bijgekomen! Wedden dat er morgen 130.000 man was, toen?
![]() Flaminganten en geloofwaardige cijfers, het zal nooit werken. Getuige het afvoeren van jullie onnozele internetpoll 'stemmenkampioen' wegens universeel uitgelachen (behalve op het partijhoofdkwartier van NVA ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Partijlid
|
![]() Zegt de man van de partij die meer dan 80% van de Belgen vertegenwoordigt
![]()
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Minister
|
![]() ik denk bij het kvhv
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat ze er bij de VLD ook niet meer konden om lachen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister-President
|
![]() Als er ondertussen tig andere meer capabele kandidaten zonder een dure familienaam worden afgewezen of tijdens het reguliere programma buitengegooid, dan is er iets fundamenteel mis met de gelijkheid in België...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ge liegt. Ik heb hier de casette met de nieuwsuitzendingen van die dag nog liggen: middagnieuws: VRT: meer dan 10 000, VTM: meer dan 13 000. Avondnieuws: VRT: ongeveer 13 000, VTM: ongeveer 13 000. Officiële telling van de politie: ongeveer 13 000.
![]() |
#130 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Bij ons (KVHV in Leuven, Gent of Antwerpen). Normaliter zijn ze volgende week af. Als je prommotiemateriaal wil mag je het gerust komen halen. Indien het te ver is kan ik het je ook opsturen. Dan moet je maar je adres in een privé-bericht geven ofzo.
![]() |
#131 |
Minister
|
![]() hebt die u ook in folder formaat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Er komen affiches A1 en pamfletten A5
![]() |
#133 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Verder ben ik het er ook niet over eens dat een Europese vredesmacht per definitie een goede zaak zou zijn voor Vlaanderen en de Vlaamse onafhankelijkheid. Kijk maar naar Joegoeslavië, wat internationale vredesmachten daar aangericht hebben. Vergeet ook niet dat de francofonie beter internationaal lobbywerk verricht dan wij, en dat al jaren. Laatst gewijzigd door baarle : 21 januari 2007 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat uw vergelijking met Joegeslavië betreft: Daar had noch de EU, nog de NAVO iets verloren hé. Het was eigenlijk, in geopolitieke termen, een lap patattenvelden dat Tito in half communistische staat had nagelaten. Doordat de bevolking elkaar daar ging afmaken ging noch de politieke, noch de economische wereld trager draaien. Ik denk dat een regio als Brussel en omgeving van net iets groter internationaal belang is.
![]() |
![]() |
#135 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 21 januari 2007 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Daarmee ben ik het deels eens. De Franstaligen hebben idd een veel betere lobby in het buitenland. Toch hebben ze ook hun zwakke plekken, en mijns inziens vooral hun zeer sterke relatie met Frankrijk. Trek bijvoorbeeld als Vlaanderen eens (net zoals Nederland) heel uitgesproken de atlantische kaart, en ik denk dat de kaarten weer heel anders liggen.
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Dan zouden we ons laatste greintje sympathie verliezen bij de Europese landen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Europa is meer dan Frankrijk en Duitsland alleen é
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Collaborateurs met de Amerikanen. Stuk voor stuk.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |