Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2007, 22:40   #121
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie zijn jullie ? Ik heb spreek ergens van, en ik vraag je ook iets.
Mijn woorden zijn niet dat "wij" niks dan Links Gebral posten, maar zijn dat *jij* dat vindt. Een belangrijke nuance.
Ik heb geen oogkleppen op. Ik heb het debat gestart, en wacht tot er op mijn argumenten ingegaan wordt. En blijf wachten.
Zet je kleppen af en lees de argumenten dan.
Maar dat is juist het punt : argumenten worden niet als argumenten aanvaard als ze niet door de keuring van de linkse poco-gedachtepolitie geraken.

Citaat:
En "Haatpredikant Doki heeft zijn haat kunnen spuien. Dat moet opluchten." Dat noemt dus slogantaal.
Theatrale gezegdes inroepen is pathos gebruiken, terwijl ik het net op de logos probeer te gooien...
Logos ... je bedoelt emotionele poco-approved sloganpraat.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 23:34   #122
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Het is duidelijk dat carlgustaaf nog voor de verscheurende keuze staat wie hij nu het meeste moet haten in dit verhaal : de homo's of de allochtonen. Of misschien alletwee?

Dat is misschien eigenlijk nog de makkelijkste keuze carlgustaaf, en dan hoef je zelfs niet meer te reageren want dan is er wat jou betreft eigenlijk geen vuiltje aan de lucht als de ene groep de andere afrost.
ik haat niemand, dat zei ik reeds meermaals.Allochtonen mogen van mij geen homos aftroeven omdat dat door onze wetten verboden is.Ik geef wel toe dat ik voor zowel homos als agressieve allochtonen héél weinig tot géén sympatie heb, maar dat is nog steeds niet zo een emotioneel intens gevoel als h�*�*t hoor...Zoveel zit ik met dat gespuis niet in dat ik het h�*�*t...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 23:40   #123
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dus u neemt weer één zaak om uw gelijk te halen over een hele bevolkingsgroep? Weer dat gegeneraliseer, de ene persoon is de ander niet.
ik vind toch dat die mannen die DeMoor doodsloegen veel gemeen hebben met degenen die nu die twee janetten in elkaar ramden (= allemaal allochtonen blijkbaar...).Maar het zal wel toeval zijn zeker? Vooral niet generaliseren...
Oud 18 januari 2007, 23:45   #124
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Hij heeft het over alle allochtone jongetjes.
waar heb ik gezegd dat alle allochtone jongetjes(= gasten van tussen 16 en 25...) bandieten en agressievelingen zijn?Waar?Nergens natuurlijk.Ge hebt véél te véél fantasie, liberalist.Of liever, ge legt mij woorden in de mond die passen bij het idee dat ge u over mij gemaakt hebt.
Oud 18 januari 2007, 23:48   #125
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik haat niemand, dat zei ik reeds meermaals.Allochtonen mogen van mij geen homos aftroeven omdat dat door onze wetten verboden is.Ik geef wel toe dat ik voor zowel homos als agressieve allochtonen héél weinig tot géén sympatie heb, maar dat is nog steeds niet zo een emotioneel intens gevoel als h�*�*t hoor...Zoveel zit ik met dat gespuis niet in dat ik het h�*�*t...
Hoe vredelievend. Je bent geen haar beter dan dat gespuis dat deze man heeft aangevallen. De één doet het met woorden, de ander met daden. Even verwerpelijk, hoor.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 00:09   #126
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Hoe vredelievend. Je bent geen haar beter dan dat gespuis dat deze man heeft aangevallen. De één doet het met woorden, de ander met daden. Even verwerpelijk, hoor.
ik heb niemand met woorden aangevallen...Waar haal jij dat?Als ik zeg dat ik iemand niet haat maar voor die mens geen sympatie heb, val ik hem dan aan?!?
Oud 19 januari 2007, 00:29   #127
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik heb niemand met woorden aangevallen...Waar haal jij dat?Als ik zeg dat ik iemand niet haat maar voor die mens geen sympatie heb, val ik hem dan aan?!?
Ach ach, de vermoorde onschuld. Probeer je er niet uit te lullen, carlgustaaf. In andere topics komt duidelijk naar boven hoe je denkt over holebi's. (afwijking, abnormaal, gehandicapt, enz...)

In dat opzicht ben je, zoals ik al zei, geen h�*�*r beter dan dat crapuul dat deze man in Brussel heeft aangevallen. Je werkt deze anti-gevoelens, met woorden, in de hand.

Wanneer mensen andere mensen aanvallen (of zelfs vermoorden) dan 'ontmenselijkt' de dader meestal het slachtoffer. Men ziet ze niet meer als gelijkwaardig mens en het is dus 'gemakkelijker' om ze iets aan te doen. Door holebi's/allochtonen/vul in wat past... te beschouwen als abnormaal, afwijkingen,... doe je af aan hun mens zijn. Net wat vele daders van 'hate crimes' zo typeert.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 19 januari 2007 om 00:40.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 01:30   #128
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meent gy dat nu werkelijk?

Iemand die een negatieve mening over homo's aanhoudt vindt gy hetzelfde als iemand die een homo het ziekenhuis in klopt?

Daar zit voor mij persoonlijk een wereld van verschil tussen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 05:11   #129
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
"De islam" roept helemaal niet op tot geweld tegen homoseksuelen. Lees het bericht waarnaar tomccp verwijst eens helemaal ofzo. Het gaat over een islamitische groep in Engeland met amper 800 aanhangers

Walgelijk inderdaad, maar extrapolatie naar "de islam" en "de moslims" is totaal van de pot gerukt.
Niet te geloven.. niet te geloven:
Walgelijk inderdaad, hoe jij je hoofd onder het zand steekt....

http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1082957099689.html
De weg van de moslim, een radicaal islamitisch boek uit 1964, kwam vorige week onder de aandacht toen bleek dat Al Tawheed het verkoopt. De imam zou verder zijn gelovigen oproepen tot het lezen van het geschrift. Het boek roept op, homo's 'op te sporen' en hen 'vanaf het hoogste gebouw met hun hoofd naar beneden te gooien en hen vervolgens te stenigen'. Donderdagmiddag besloot het COC Nederland dat hiermee 'de grens bereikt was'.

http://www.religioustolerance.org/hom_isla1.htm
[FONT=trebuchet ms,arial,helvetica]In the Hanafi school of thought, the homosexual is punished through harsh beating, and if he/she repeats the act, death penalty is to be applied. [/FONT] [FONT=trebuchet ms,arial,helvetica]As for the Shafi`i school of thought, the homosexual receives the same punishment of adultery (if he/she is married) or fornication (if not married). This means, that if the homosexual is married, he/she is stoned to death, while if single, he/she is whipped 100 times.[/FONT]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 05:12   #130
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nope, oproepen tot geweld tegen homo's is absoluut ontoelaatbaar. Enige probleem is je redenering is dat "de islam" dat niet doet.
Het enige probleem is dat JIJ niet weet waar islam voor staat.
Oud 19 januari 2007, 05:40   #131
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Wat mij betreft mag niemand, niemand aftroeven.
Ik heb voor agressieve allochtonen geen sympathie: ze bewijzen onaangepast te zijn en zich niet te willen aanpassen. Inpakken en terugsturen.

Sympathie voor homos: niets en ook geen antipathie. Leef en laat leven. Maar wel van mij afblijven - ik ben hetero!
(en daar ben ik fier op )

Het uitdrukkelijk ten toon spreiden (exhibitiionisme) van 'ik ben holibi': DAT vind ik buiten proporties en daar ben ik 100% tegen.
Oud 19 januari 2007, 05:44   #132
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Ik vind van niet.
Wat mij betreft is er een hemelsbreed verschil tussen stellen, dat je homo's en lesbiennes niet ziet zitten en ze ook fysiek aanvallen.

Ik vind die hele holibi bedoeling ook fout. Het is niet natuurlijk, maar het is nu eenmaal menselijk en zoals gezegd: als ze mij gerustlaten, laat ik ook anders-georienteerden gerust.
Maar als die mensen worden aangevallen (al dan niet gesteund door hun geloof) is er iets fouts en DAT mag niet gebeuren.
Oud 19 januari 2007, 07:59   #133
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Vooral het Oude Testament is hierin zeer relevant, aangezien het ook letterlijk het Woord van God is
Ho ja? en sinds wanneer mag dat dan wel zijn? En aan wie heeft God het dan letterlijk doorgeseind zoals bij Mohammed?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 08:39   #134
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Zet je kleppen af en lees de argumenten dan.
Maar dat is juist het punt : argumenten worden niet als argumenten aanvaard als ze niet door de keuring van de linkse poco-gedachtepolitie geraken.

Logos ... je bedoelt emotionele poco-approved sloganpraat.
Argumenten worden in een redelijke discussie gewogen op basis van hun interne en onderlinge logische samenhang, en op basis van hun mate van controleerbaarheid.

Bovenstaande post toont duidelijk aan dat jij heel andere maatstaven gebruikt voor het beoordelen van argumenten. Voor jou is een argument d'office onaanvaardbaar als het van een bepaalde groep (bv. de "poco's" of de "dhimmies"), of van een bepaalde persoon komt. In dat geval gaat het argument direct de vuilbak in. Die flagrante miskenning van de intrensieke waarde van een argument op basis van logica en controleerbaarheid, ongeacht de bron van het argument, komt ook duidelijk tot uiting in je eigen argumentatie die continu de wetten van de logica op zijn kop zet en een vreemde mix is van aan elkaar gerijgde feiten, theatraal gebrachte wijsheden van eigen baksel en allerlei emotionele tussenwerpsels zoals verwijten en insinuaties.

Op die manier is het natuurlijk moeilijk discussiëren, want de andere partij kan wel 1000 zinnige argumenten aanhalen, het feit dat zij tot de verkeerde groep behoort maakt dat niet één van die argumenten zelfs maar onderzocht wordt op zijn waarde ten aanzien van het onderwerp. Laat staan dat er op ingepikt wordt.

Hierboven zie ik een uitdaging van Ozymandias aan jouw adres om nu eens echt een inhoudelijk debat met stevig gefundeerde argumenten aan te gaan. Waarom hier niet op ingaan? Wat heb je te verliezen? Als je het "links gebral" dan toch met zo'n gemak doorziet als vals, haal het dan eens en voor altijd onderuit met een onweerlegbare tegenargumentatie, die logisch en samenhangend is. Presenteer hier de studies of feiten die ontegensprekelijk jouw standpunten aantonen, en er zal naar je geluisterd worden (zonder dat men er persé mee akkoord moet gaan). Dan zou je toch oneindig veel sterker staan dan nu, met je zwakke spervuur van goedkope verwijten?

Ik bedoel dit niet cynisch, ik nodig je echt uit om eens een echt debat aan te gaan zonder emotionele bullshit, om te onderzoeken waarom wij zo'n compleet tegengestelde visie hebben op de dingen die hier besproken worden. Misschien denkt één van ons over degelijke argumenten te beschikken, maar zijn die wel helemaal niet zo degelijk. Dat moet wel bijna, denk je niet? Maar voor we tot dat soort conclusies kunnen komen moet je dus eerst een echt debat voeren, met echte argumenten.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 09:00   #135
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

The leading imam in Manchester confirms that he thinks the execution of sexually active gay men is justified, the rights group Outrage reported.
Arshad Misbahi of the Manchester Central Mosque confirmed his views in a conversation to John Casson, a local psychotherapist.
Casson said: “I asked him if the execution of gay Muslims in Iran and Iraq was an acceptable punishment in Sharia law, or the result of culture, not religion.
”He told me that in a true Islamic state, such punishments were part of Islam: If the person had had a trial, at which four witnesses testified that they had seen the actual homosexual acts.“
”I asked him what would be the British Muslim view? He repeated that in an Islamic state these punishments were justified. They might result in the deaths of thousands but if this deterred millions from having sex, and spreading disease, then it was worthwhile to protect the wider community.“
”I checked again that this was not a matter of tradition, culture or local prejudice. ‘No,’ he said, ‘It is part of the central tenets of Islam: that sex outside marriage is forbidden; this is stated in the Koran and the prophet (peace and blessings be upon him) had stated that these punishments were due to such behaviours.’"
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/e...er/6087430.stm
http://littlegreenfootballs.com/webl...Kill_Gays&only
http://www.brucebawer.com/blog.htm
--------------

weer ene die de koran niet volgens Edina heeft geïnterpreteerd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 19 januari 2007, 09:01   #136
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Niet te geloven.. niet te geloven:
Walgelijk inderdaad, hoe jij je hoofd onder het zand steekt....
Kardinaal Gustaaf Joos zei toch dat ook. Kan je daaruit afleiden dat het Christelijk geloof hetzelfde doet ?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 09:11   #137
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ho ja? en sinds wanneer mag dat dan wel zijn? En aan wie heeft God het dan letterlijk doorgeseind zoals bij Mohammed?
Het eerste, en tevens het grootste en belangrijkste deel van het Oude Testament, aangezien de verdere boeken hierom draaien, is de Pentateuch. Deze vijf boeken zijn de Boeken van Mozes, en zijn opgebouwd rond de Tien Geboden. Die zijn in stenen tafels gebeiteld, en God gaf ze aan Mozes, op een berg in de woestijn. Dat is toch vrij "letterlijk doorgeseind", niet ? Om op je vraag te antwoorden: Aan Mozes.
Dit is trouwens niet de enige keer dat God "letterlijk" tot Mozes spreekt, dat is onmiskenbaar.
Oud 19 januari 2007, 09:14   #138
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Ik vind van niet.
Wat mij betreft is er een hemelsbreed verschil tussen stellen, dat je homo's en lesbiennes niet ziet zitten en ze ook fysiek aanvallen.

Ik vind die hele holibi bedoeling ook fout. Het is niet natuurlijk, maar het is nu eenmaal menselijk en zoals gezegd: als ze mij gerustlaten, laat ik ook anders-georienteerden gerust.
Maar als die mensen worden aangevallen (al dan niet gesteund door hun geloof) is er iets fouts en DAT mag niet gebeuren.
Er is een hemelsbreed verschil tussen stellen dat je holebi's niet ziet zitten en ze fysiek aanvallen, maar het verschil schuilt hierin dat het een "denken" is, en het ander "handelen".
Er is echter geen (weinig) verschil tussen het fysiek aanvallen en het aanvallen met woorden, aangezien het hier allebei om "handelen" gaat.
Denken kan niet bestraft worden. Ergens naar handelen wel.
Oud 19 januari 2007, 09:18   #139
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Voor jou is een argument d'office onaanvaardbaar als het van een bepaalde groep (bv. de "poco's" of de "dhimmies"), of van een bepaalde persoon komt. In dat geval gaat het argument direct de vuilbak in.
Dat is nou precies hetgeen ik de poco's verwijt. Als het argument niet politically correct approved is, hebben ze er geen oren naar. Erger, ze lezen er zelfs over, negeren ze en jammeren daarna over het gebrek aan argumenten.

Citaat:
Op die manier is het natuurlijk moeilijk discussiëren, want de andere partij kan wel 1000 zinnige argumenten aanhalen,
Politically correct 'zinnige' argumenten kunnen weleens dikke bullshit zijn.

Citaat:
het feit dat zij tot de verkeerde groep behoort maakt dat niet één van die argumenten zelfs maar onderzocht wordt op zijn waarde ten aanzien van het onderwerp. Laat staan dat er op ingepikt wordt.
Tja, dat verweet ik jou gisteren al. Je pleegt plagiaat.

Citaat:
Hierboven zie ik een uitdaging van Ozymandias aan jouw adres om nu eens echt een inhoudelijk debat met stevig gefundeerde argumenten aan te gaan. Waarom hier niet op ingaan? Wat heb je te verliezen?
Tijd.
Zie je,mijn argumenten zullen volgens de zelfverklaarde poco's nooit wetenschappelijk, of gefundeerd genoeg zijn. Zelf al copieer ik hier heel de koran, studies, statistieken, uitspraken, analyses .... Mijn argumenten zullen pas gefundeerd zijn als ze voor 100 % de politiek correcte doctrines nazingen. Tot die platzakkerij ben ik niet bereid.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 09:27   #140
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Het eerste, en tevens het grootste en belangrijkste deel van het Oude Testament, aangezien de verdere boeken hierom draaien, is de Pentateuch. Deze vijf boeken zijn de Boeken van Mozes, en zijn opgebouwd rond de Tien Geboden. Die zijn in stenen tafels gebeiteld, en God gaf ze aan Mozes, op een berg in de woestijn. Dat is toch vrij "letterlijk doorgeseind", niet ? Om op je vraag te antwoorden: Aan Mozes.
Dit is trouwens niet de enige keer dat God "letterlijk" tot Mozes spreekt, dat is onmiskenbaar.
De tien geboden zijn dus letterlijk doorgeseind (op dienen berg ja).

Maar de rest toch niet? Ik lees nergens in de bijbel de gebiedende wijs van Allah: "zeg aan de gelovigen.... etc.."
Waar staat God (jahweh) in de eerste persoon in de bijbel?

Nu, allah vergist hem ook wel eens in de koran, waarin soms allah, soms mohammed in de eerste persoon staan, maar ja ... dat is een andere discussie.

Volgens mij was er toch een consensus dat de Bijbel door MENSEN geschreven werd en niet door god, terwijl het in de koran zuiver en alleen allah was die het doorseinde.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be