Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2007, 18:52   #121
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"kapitaalsaccumulatie", interessant woord. Maar snap het niet helaam denk ik. In principe vallen daar ook particuliere aandeelhouders onder (= "het volk"?). Dus iedereen wordt er beter van!.
Particulieren leven niet van hun aandelen. En beter van, tja, relatief, het kan zijn dat ze winnen, maar even goed dat ze verliezen, en hun spellekes gaan ten koste van hun eigen en andermands werkzekerheid enzo dus...

Citaat:
Die managers zitten volgens mij niet in een 'winstlogica' maar in een 'meerwaardelogica'. Die voelen veel meer voor voortbestaan dan voor (korte termijn) winsten, en ja, soms moet ge daarvoor de heleboel eens saneren. En dan is dat zwaar klote voor werknemers. Maar ik vind persoonlijk dat VW hier zijn verantwoordelijkheid heeft genomen en de sociale problematiek heel ernstig heeft genomen en dat goed heeft afgerond.
Ze maken winst, ze willen gewoon meer winst (of meerwaarde, w/e) omdat het nu eenmaal zo is dat ze anders wel in nen andere sector ofzo investeren. 'k Bedoel maar, u onderwerpen is niet de oplossing.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 18:54   #122
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
leg dogmatisch verlichtingsdenken eens uit. Ge zijt tegen definities maar ge gebruikt hier een definitie waarvan ik niet weet wat het betekent.
Alles tot in het extreme empirisch willen vaststellen en in definities gieten. Wat niet meetbaar en/of definieerbaar is, bestaat dus niet. God zou dus niet bestaan omdat Hij niet empirisch waarneembaar is en een volk zou niet bestaan omdat er geen vaste definitie van kan worden gemaakt.
Citaat:
Die vragenreeks kind-vader en zo, ik vind dat tot op een bepaalde hoogte de 'waarom-vraag' gesteld moet worden en dat als men op een punt is waarop de waarom-vraag niet beantwoord kan worden, er uitgezocht moet worden waarom (haha, de ironie)
De "waarom"-vraag kan eeuwig blijven voortduren. Ik kan zelfs beginnen met te vragen "Waarom waarom?"
Citaat:
Ik vind het woord 'volk' een woord uit den oude tijd omdat er volgens mij maar één volk is, de mens, met verschillende specificiteiten die in elkaar overlopen zonder duidelijk scheidingslijn (en dat moet ook helemaal niet, cfr. hokjesdenken of perfecte definities zoals metternich al zei)
Het vette gedeelte is al één mogelijk definitie van een volk.

Wat is er trouwens zo verkeerd aan de "oude tijd"? Het wiel is uit een zéér oude tijd en toch gebruiken we het nog. De tien geboden komen ook uit een zéér oude tijd, toch zijn sommigen ervan nog steeds wetten. Laten we dus ook ineens stoppen met die dingen te gebruiken?

Laatst gewijzigd door Metternich : 27 januari 2007 om 18:57.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 16:40   #123
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Er is trouwens ook geen scheidingslijn tussen dag en nacht, maar slechts een geleidelijke overgang. Laten we de concepten "dag" en "nacht" dan ook maar afschaffen....

Seks is trouwens één van de meest primitieve en dierlijke menselijke bezigheden. Toch niets voor de moderne mens. Laten we seks dan ook maar afschaffen.

etc.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 21:19   #124
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijgevochten Bekijk bericht
Het lijkt me zo een relic uit "de oude tijd" en dat het dagelijks leven de thema's die dan op tafel liggen al lang heeft ingehaald. Allez, wie nu nog over "volkeren" spreekt, dat is toch volledig uit de tijd, iedereen heeft wel wat bloed van elk volk in zich (ik ben 1/10 duitser en voor de rest een beetje hollander maar toch vnl. Belgisch, maar ik voel me vooral Europeaan!). En wat wordt er bedoeld met de Vlaamse (?) cultuur, wat is er typisch aan de Vlaamse cultuur (goei rockbands misschien)

Onze Vlaamse cultuur!
Dat is ons ecologisch patrimonium (polders, vlaamse ardennen,..) en evengoed het gebouwde patrimonium zoals hoeves en herenhuizen.

Onze Vlaamse Cultuur!
Dat is onze taal, het Nederlands. In een globaliserende wereld waar diversiteit altijd en overal hoog in het vaandel gedragen wordt is het juist de uitdaging om met verschillen te leren omgaan. Dus ook het erkennen van elkaars taal. Taal van een volksgemeenschap.

Onze cultuur!

Is folk/ volksmuziek!
Blaas uw 'doedel' zak op! Volksmuziek ( h )eerlijke muziek!

Trouwens de Vlaams folk heeft een echte Vlaamse traditie maar laat andere invloeden aan bod. Waarom niet? ook dat is Vlaamse cultuur, want evolutie is er altijd geweest.
Daarom als ik spreek over volkeren is dat vooral over volksgemeenschappen. Die een binding hebben in taal en cultuur, maar ergens niet op etnische grond.

En trouwens!
In een globaliserende wereld, moeten we niet naar de wansmakelijke multiculturele eenheidsworst gaan (er zijn voorbeelden genoeg waarin zo een "samenleef" staat uitelkaar valt door oorlog) maar naar meer zeggensschap voor regio's.
Hetgeen dat achterhaald is is net het feit dat er nog staten zijn die overkoepelende bestuurorganen hebben, terwijl de regio's mee moeten beslissen over wat hun gemeenschap aan gaat. Goed dat ze dat kunnen. Maar met een Europa die meer federale overheden gaat vervangen is dus dat luik van een staats syteem niet meer nodig.
Europa een lappendeken van zichzelfbesturende regio's en die vertegenwoordigd zijn in Europa. Politiek van onderop!

U had nog een wederwoord tegoed:

Ik heb er weinig op te zeggen, mooi gezegd...

Misschien dit: Ook als antwoord op Metternich. Het is correct om de definities niet haarscherp te stellen, ik was misschien wat fel in de argumentatie eerder. Er is inderdaad een grijze zone, een overlap, een moeilijk te definieren zone (cfr. Illusion: schemering tussen dag en nacht). Wat me dan verbaast, is het hevig verdedigen van de Vlaamse cultuur, of niet per se de Vlaamse maar de typische cultuur van een volk (cfr. zelfbesturende regio's). Dit is toch ook een scheiding maken?, waar ik vind dat er meer gelijkenissen zijn dan verschillen. In plaats van een grijze zone tussen volkeren is er volgens mij slechts één groot regenboogkleurig vlak (natuurlijk regenboogkleurig, om u te jennen natuurlijk ) met andere accenten op het meest lokale niveau. Daarom dat ik vraag naar de definitie van een volk, omdat het gewoon niet bestaat volgens mij, er is maar één volk: de mens.
Metternich, ik vind uw antwoorden op de vraag voor de definitie van volk ontwijkend. Als een woord gebruikt wordt, heeft dat een betekenis en dat is inderdaad altijd genuanceerd (grijs, overlap,...), maar het heeft absoluut wel een betekenis, geef mij uw visie van die betekenis.

Komt eigenlijk weer terug op een eerder argument: we zijn toch allemaal maar mensen
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 09:43   #125
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is inderdaad een grijze zone, een overlap, een moeilijk te definieren zone (cfr. Illusion: schemering tussen dag en nacht). Wat me dan verbaast, is het hevig verdedigen van de Vlaamse cultuur, of niet per se de Vlaamse maar de typische cultuur van een volk (cfr. zelfbesturende regio's). Dit is toch ook een scheiding maken?, waar ik vind dat er meer gelijkenissen zijn dan verschillen. In plaats van een grijze zone tussen volkeren is er volgens mij slechts één groot regenboogkleurig vlak (natuurlijk regenboogkleurig, om u te jennen natuurlijk ) met andere accenten op het meest lokale niveau. Daarom dat ik vraag naar de definitie van een volk, omdat het gewoon niet bestaat volgens mij, er is maar één volk: de mens.
Wanneer begint precies de schemering en wanneer houdt die op?

Linksen hebben het vaak over klasseverschillen. Dan stel ik mij de vraag: waar begint één klasse en waar houdt die op? Tot welke klasse behoort bijvoorbeeld een gezin met één hooggeplaatste bediende, één fabrieksarbeider, één kind in de beroepsopleiding en één kind op universiteit?

Als nationalisten het volksconcept moeten laten vallen wegens gebrek aan duidelijke scheidingslijnen, waarom laten links hun klassen dan niet vallen? Is dat niet hypocriet?

De samenleving is op tal van manieren gelaagd. Waar links de klassenscheiding als primair beschouwt, ziet rechts de ethnische en culturele scheiding als primair.

Binnen een Europees land met niet-Europese immigranten is er trouwens wel degelijk een scheidingslijn en soms zelfs een zeer diepe kloof tussen de autochtone bevolking en die immigranten. Het is enkel in een natuurlijke situatie (beperkte migratie) dat er geen scheidingslijn bestaat.

Citaat:
Metternich, ik vind uw antwoorden op de vraag voor de definitie van volk ontwijkend. Als een woord gebruikt wordt, heeft dat een betekenis en dat is inderdaad altijd genuanceerd (grijs, overlap,...), maar het heeft absoluut wel een betekenis, geef mij uw visie van die betekenis.
Een volk is een groep mensen die ethnisch en cultureel gelijkaardig zijn en die door die overeenkomsten alsook door een gedeelde geschiedenis aan elkaar gebonden zijn.

Citaat:
Komt eigenlijk weer terug op een eerder argument: we zijn toch allemaal maar mensen
We zijn ook allemaal maar zoogdieren. Waarom de lijn niet doortrekken?

Nationalisten zijn trouwens veel minder geneigd om de mens als superieur boven alle levende wezens te plaatsen. Het is ironisch dat net zij vaak van supermacisme worden beschuldigd.
Oud 6 februari 2007, 15:27   #126
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Onze Vlaamse cultuur is volledig naar de kloten geholpen het moment dat daar Limburgers en Brabanders zijn bijgegooid. Wat doen die in ons Vlaanderen, vraag ik mij vaak af. En vooral waarom gaat zoveel van ons Vlaams geld naar Antwerpen?? Al wat hier is is een doodlopende haven en een zoo die nergens op trekt en daar wordt maar miljoenen naar toe gesluisd, 't is werkelijk onbegrijpelijk.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 16:24   #127
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Onze Vlaamse cultuur is volledig naar de kloten geholpen het moment dat daar Limburgers en Brabanders zijn bijgegooid.
Helaba! Wat is er mis met de twee sympathiekste Vlaamse sub-volkeren?!
Oud 6 februari 2007, 19:12   #128
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Onze Vlaamse cultuur is volledig naar de kloten geholpen het moment dat daar Limburgers en Brabanders zijn bijgegooid. Wat doen die in ons Vlaanderen, vraag ik mij vaak af. En vooral waarom gaat zoveel van ons Vlaams geld naar Antwerpen?? Al wat hier is is een doodlopende haven en een zoo die nergens op trekt en daar wordt maar miljoenen naar toe gesluisd, 't is werkelijk onbegrijpelijk.

hahaha schitterend! Misschien moeten Oost- en West-Vlaanderen maar beter de onafhankelijkheid uitroepen.

(de haven van Antwerpen is al 5 jaar aan een stuk dé groeipool van België)
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 20:44   #129
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Frans - en Zeeuws nie vergeten é!

en die haven, evenveel geld naar Zeebrugge en we hebben een echte wereldhaven.

Laatst gewijzigd door the_dude : 6 februari 2007 om 20:45.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 23:07   #130
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Van http://www.lsp-mas.be/blokbuster/antinsv.html en http://www.lsp-mas.be/blokbuster/2006/0811nsv.html (eigen onderlijning)

Citaat:
De NSV'ers vrijspel geven zonder een tegenbetoging, zorgt ervoor dat de rechtse vechtersbazen hun vuisten kunnen laten gelden tegen andersdenkenden of migranten.
Citaat:
Telkens is er ook een tegenbetoging. Niet om tot een confrontatie te komen, maar wel om ervoor te zorgen dat de NSV-betogers niet zomaar de volledige stad kunnen inpalmen.
Citaat:
8 MAART 2007 > 19u > Berchem-station (Antwerpen) > Anti-NSV betoging!
Dus de LSP'ers gaan ons tegengehouden van zogezegd geweld te plegen tegen andersdenkenden of migranten door helemaal in Berchem te gaan betogen terwijl wij in Antwerpen-stad zijn?

Waarom gebruikt de LSP op hun affiche trouwens dezelfde kleuren als de NSV!?

Laatst gewijzigd door Metternich : 16 februari 2007 om 23:10.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2007, 00:56   #131
AEvanLoon
Gouverneur

AEvanLoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 Bekijk bericht
In Antwerpen ???? Waarom in godsnaam in Antwerpen ? Tegen de PS-staat kan je veel beter betogen in hartje Wallonië, of minstens in Brussel.
Dat durven die gasten niet.
Trouwens, wat bedoelt dat onvolwassen NSV-clubje met de term PS-staat? Alsof we niet in een aartskapitalistisch landje leven, temidden van een oerkapitalistische wereldeconomie. De PS bestuurt hoogstens een tiental verpauperde Waalse steden.

Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 17 februari 2007 om 00:57.
AEvanLoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2007, 01:00   #132
AEvanLoon
Gouverneur

AEvanLoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Helaba! Wat is er mis met de twee sympathiekste Vlaamse sub-volkeren?!
Het klopt toch dat de Limburgers en de Brabanders historisch gezien evenmin tot Vlaanderen behoren als de Luxemburgers en de Luikenaars. De Henegouwers daarentegen hebben altijd veel dichter bij de Vlamingen gestaan.
Historisch, zeg ik wel.
Oud 17 februari 2007, 14:37   #133
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AEvanLoon Bekijk bericht
Dat durven die gasten niet.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2007, 14:38   #134
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Doe het dan.
Oud 17 februari 2007, 14:44   #135
HFV
Partijlid

HFV's schermafbeelding

Standaard

Onze betogingen richten zich steeds op (Vlaamse) studentensteden omdat studenten ons doelpubliek zijn.
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen
HFV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2007, 14:47   #136
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HFV Bekijk bericht
Onze betogingen richten zich steeds op (Vlaamse) studentensteden omdat studenten ons doelpubliek zijn.
Maar de onderwerpen zijn zaken dat diezelfde studenten ook niet direct aanbelangen, vermits de PS niet opkomt in Vlaanderen.
Zoek de fout.
Oud 17 februari 2007, 14:49   #137
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Doe het dan.
Doen doen doen... Voor jou moet ik helemaal niets doen, moeten is dwang en dwang is niets wat de NSV wordt opgelegd! Wij gaan en staan waar wij willen... En soms is dit in de Rand en soms ergens anders en soms in Antwerpen zoals de 8ste.

Maar ik zal me maar niet opwinden voor mannetjes als gij die de 8ste in hun broek doen van de schrik voor de mobilisatie van de fascisten die marcherend door de straten komen het Horst Wessel-lied zingend.

In plaats van kommentaar te geven op ons zou je beter eens een eigen betoging organiseren! Laat de NSV een jaar geen nationale betoging doen en heel die domme, luie, stinkende en langharige bende weet niet wat doen en zit op hun lui gat... ah ja, je moet de mensen niet beschermen tegen de vechtersbazen van de studentenvereniging van het VB.

Btw: wij zijn niet de studentenvereniging van het VB, het is net andersom!
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2007, 14:51   #138
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Doen doen doen... Voor jou moet ik helemaal niets doen, moeten is dwang en dwang is niets wat de NSV wordt opgelegd! Wij gaan en staan waar wij willen... En soms is dit in de Rand en soms ergens anders en soms in Antwerpen zoals de 8ste.

Maar ik zal me maar niet opwinden voor mannetjes als gij die de 8ste in hun broek doen van de schrik voor de mobilisatie van de fascisten die marcherend door de straten komen het Horst Wessel-lied zingend.

In plaats van kommentaar te geven op ons zou je beter eens een eigen betoging organiseren! Laat de NSV een jaar geen nationale betoging doen en heel die domme, luie, stinkende en langharige bende weet niet wat doen en zit op hun lui gat... ah ja, je moet de mensen niet beschermen tegen de vechtersbazen van de studentenvereniging van het VB.

Btw: wij zijn niet de studentenvereniging van het VB, het is net andersom!
*belediging*
*zever*
*belediging*

Er is een tegenbetoging ...
Oud 17 februari 2007, 14:53   #139
HFV
Partijlid

HFV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Maar de onderwerpen zijn zaken dat diezelfde studenten ook niet direct aanbelangen, vermits de PS niet opkomt in Vlaanderen.
Zoek de fout.
De PS zit in de federale regering, bijgevolg gaat het ook de Vlaamse studenten aan.
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen
HFV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2007, 14:54   #140
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Ben benieuwd of er deze keer ook een anti betoging gaat zijn en of linkse rat Janssens deze gaat toelaten.
Als er kans is om in groep ne linkse een lesje te leren ben ik zeker aanwezig.
Hoe u uw avatar combineert met taalgebruik over 'linkse ratten', verbaast me een beetje. Als er nu één maatschappelijke kracht is die het gebruik van cannabis gedoogt, dan is het de linkerzijde en als er één maatschappelijke kracht pleit voor de repressie van alle druggebruik en -gebruikers, dan zijn het de rechtste krachten.

Enig idee wat het NSV of VB zegt over cannabis en het gebruik ervan?

Enige uitleg hoe u de tegenstelling tussen de twee overbrugt?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be