Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2007, 19:00   #121
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samuray Bekijk bericht
De moord op Pim F is natuurlijk ook iets cultureels.
Knap van jou hoor, dat je 1 incident weet te vinden als "tegenvoorbeeld"; er bestaan wel meer Turken dan Nederlanders, maar niet honderden keren zoveel.

Overigens gaan er nog steeds speculaties over de "spirituele" achtergrond van die moordenaar.
http://www.pimfortuyn.nu/pimpamflet/...02%2017_21.htm
Oud 24 januari 2007, 20:16   #122
Samuray
Schepen

Samuray's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Knap van jou hoor, dat je 1 incident weet te vinden als "tegenvoorbeeld"; er bestaan wel meer Turken dan Nederlanders, maar niet honderden keren zoveel.
Welke honderden?
Noem bv 100 om te beginnen

Citaat:
Overigens gaan er nog steeds speculaties over de "spirituele" achtergrond van die moordenaar.
http://www.pimfortuyn.nu/pimpamflet/...02%2017_21.htm
Speculaties en complotten niet serieus nemen.
Samuray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 20:34   #123
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Welke honderden?
Noem bv 100 om te beginnen

Speculaties en complotten niet serieus nemen.
Honderden: eerwraak etc., frequent in het Nieuws sinds er Turken in onze streken zijn opgedoken.
Op die 2 woorden alleen vind je hoogstwaarschijnlijk op Net slechts het topje van een ijsberg want in de gemiddelde politiek-correcte nieuwsverstrekking rust er al zeer lang een taboe op het woord "turk" als het over handelingen gaat die in een beschaafd land als onzedelijk te boek staan. Bovendien valt niet alle gewelddadigheid meteen te rangschikken onder "eerwraak" en met erg veel zoekwoorden differentiëren op Net schiet niet echt op.
Maar omdat je er zo nadrukkelijk naar vraagt, toch even een direct-vindbaar plukje:
http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...+turk&where=nl

Speculaties en complotten: inderdaad erg klein in Nederland; wij hebben hier minder Koerden en Armenen, ondanks voortschrijdende migratie.
Oud 24 januari 2007, 21:08   #124
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Honderden: eerwraak etc., frequent in het Nieuws sinds er Turken in onze streken zijn opgedoken.
Op die 2 woorden alleen vind je hoogstwaarschijnlijk op Net slechts het topje van een ijsberg want in de gemiddelde politiek-correcte nieuwsverstrekking rust er al zeer lang een taboe op het woord "turk" als het over handelingen gaat die in een beschaafd land als onzedelijk te boek staan. Bovendien valt niet alle gewelddadigheid meteen te rangschikken onder "eerwraak" en met erg veel zoekwoorden differentiëren op Net schiet niet echt op.
Maar omdat je er zo nadrukkelijk naar vraagt, toch even een direct-vindbaar plukje:
http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...+turk&where=nl

Speculaties en complotten: inderdaad erg klein in Nederland; wij hebben hier minder Koerden en Armenen, ondanks voortschrijdende migratie.
In Nederland wordt er regelmatig bericht over Nederlandse mannen die hun ex-vrouwen en kinderen doodschieten en daarna zichzelf ophangen. Is dat geen eerwraak? Het beestje krijgt een andere naam wanneer het Nederlanders betreft. Het is ongelofelijk hoe naief jij bent. Wat dacht jij van al die gevallen van pedofilie die in Nederland plaatsvinden? Doe niet zo kortzichtig Willem. Idioten zijn binnen alle volkeren en culturen te vinden.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 21:54   #125
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
In Nederland wordt er regelmatig bericht over Nederlandse mannen die hun ex-vrouwen en kinderen doodschieten en daarna zichzelf ophangen. Is dat geen eerwraak? Het beestje krijgt een andere naam wanneer het Nederlanders betreft. Het is ongelofelijk hoe naief jij bent. Wat dacht jij van al die gevallen van pedofilie die in Nederland plaatsvinden? Doe niet zo kortzichtig Willem. Idioten zijn binnen alle volkeren en culturen te vinden.
Hm, koekjes-van-eigen-deeg vallen nog altijd slecht in de multikul.

Probeer maar niet te ontkennen, dat er met name in de Turkse cultuur tamelijk "draagvlak" bestaat voor gewelddadigheid in het algemeen en voor "eerwraak" in het bijzonder; zulks in tegenstelling tot inzichten die gangbaar zijn in/bij redelijk beschaafde landen/volken.

Tot op zekere hoogte kan ik je "terechtwijzing" wel billijken: "idioten" (voor wat die/jouw term waard is) bestaan inderdaad binnen alle wereldbevolkingsgroepen; echter: niet in alle culturen in vergelijkbare percentages en ook niet altijd op vergelijkbare wijze behandeld/opgevangen/ingepast en nog minder worden zulken in alle groepen vergelijkbaar gefokt of getraind.
Ernstiger tegenpunt aan mijn kant: ik behoor mij niet te verlagen tot de verminderd zindelijke argumentatie-methoden van sommige posters, hier liet ik mij in mijn reactie daadwerkelijk even iets te ver gaan, dwz ik uitte politiek-niet-correct exact de weergave van mijn persoonlijke waarneming.
Oud 24 januari 2007, 22:41   #126
Samuray
Schepen

Standaard

willem1940NLD, ik heb je blijkbaar verkeerd begrepen. Was in de veronderstelling dat je met honderden doden bij Turken dat uitte nav iemand ombrengen omdat die andere mening op na hield. Daarom had ik je de eerste 100 van deze lijst gevraagd.
Daar je met eerwraak begon, bedoel je geweld als cultureels blijkbaar in zijn algemeenheid, dat dat bij de turken norm was.

In elke natie vind er geweld onderling plaats tussen mensen.
In Turkije misschien meer tav vrouwen omdat men mediterraine houding heeft. Maar dit macho-gedrag zien we in Italie, Griekenland, Spanje.
Geweld in gezinnen zien we in Belgie, Nederland ook veel. Ik lees regelmatig dat de man doorgedraaid is omdat vrouw hem wil verlaten en hij hele familie door de kling jaagt.
Of ene na andere kinderverkrachters (Dutroux is een bekende, en die ene Fransman met zijn kasteel ook), heden is in NL in het nieuws die ene kerel die ondanks ene na andere meldingen bij de politie een meisje van 12 in kamper had gelokt en erna die meisje na misbruikt te hebben met zijn auto doodreed.
Tijd terug hebben we de duizenden (!!!) christenpriesters uit de VS die zich aan tienduizenden kinderen hebben vergrepen gehad in het nieuws. De kerken betalen zich nu blauw aan schadeclaims.
Enz.

Elk land heeft zo zijn misdaden. Om dan een volk specifiek daarom gewelddadigheid dat bij ze voorkomt als iets cultureels te noemen is ongefundeerd. Het dient slecht eigen vooroordelen bevestigd te krijgen. Kijk dus eerst om je heen alvorens je zo iets beweert.

Laatst gewijzigd door Samuray : 24 januari 2007 om 22:44.
Oud 25 januari 2007, 02:07   #127
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
willem1940NLD, ik heb je blijkbaar verkeerd begrepen. Was in de veronderstelling dat je met honderden doden bij Turken dat uitte nav iemand ombrengen omdat die andere mening op na hield. Daarom had ik je de eerste 100 van deze lijst gevraagd.
Daar je met eerwraak begon, bedoel je geweld als cultureels blijkbaar in zijn algemeenheid, dat dat bij de turken norm was.

In elke natie vind er geweld onderling plaats tussen mensen.
In Turkije misschien meer tav vrouwen omdat men mediterraine houding heeft. Maar dit macho-gedrag zien we in Italie, Griekenland, Spanje.
Geweld in gezinnen zien we in Belgie, Nederland ook veel. Ik lees regelmatig dat de man doorgedraaid is omdat vrouw hem wil verlaten en hij hele familie door de kling jaagt.
Of ene na andere kinderverkrachters (Dutroux is een bekende, en die ene Fransman met zijn kasteel ook), heden is in NL in het nieuws die ene kerel die ondanks ene na andere meldingen bij de politie een meisje van 12 in kamper had gelokt en erna die meisje na misbruikt te hebben met zijn auto doodreed.
Tijd terug hebben we de duizenden (!!!) christenpriesters uit de VS die zich aan tienduizenden kinderen hebben vergrepen gehad in het nieuws. De kerken betalen zich nu blauw aan schadeclaims.
Enz.

Elk land heeft zo zijn misdaden. Om dan een volk specifiek daarom gewelddadigheid dat bij ze voorkomt als iets cultureels te noemen is ongefundeerd. Het dient slecht eigen vooroordelen bevestigd te krijgen. Kijk dus eerst om je heen alvorens je zo iets beweert.
Ongetwijfeld ben ik "bevooroordeeld"; misschien kun je mijn irritatie begrijpen, dat het lijkt alsof veel ingestroomde allochtonen hier dankzij ons milder strafrecht wellicht vaker hun wrede thuisland-tradities practiseren dan in hun voorliggende woonst.

Verschil blijft mijns inziens vooral een "draagvlak".
Oud 25 januari 2007, 02:24   #128
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Jij schijnt het verschil niet te (willen) beseffen, tussen de westerse cultuur, die dood veroordeelt en jouw eigen cultuur, die een eerwraak als een plicht oplegt.

Doe nu toch niet zo kortzichtig
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 10:18   #129
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe eens in Frankrijk of Zwitserland de Armeense claim bekritiseren. Niet vreemd opkijken als deze democratieen -die een zogenaamde vrijheid van meningsuiting hoog in vaandel hebben staan- je naar het gerecht slepen.
En vraag jezelf af wie Pim F. heeft omgebracht.
En dan?
Doet dat iets af ven mijn eis politieke verantwoordelijkheid op te nemen?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 14:06   #130
Samuray
Schepen

Standaard

Citaat:
Ongetwijfeld ben ik "bevooroordeeld"; misschien kun je mijn irritatie begrijpen, dat het lijkt alsof veel ingestroomde allochtonen hier dankzij ons milder strafrecht wellicht vaker hun wrede thuisland-tradities practiseren dan in hun voorliggende woonst.

Verschil blijft mijns inziens vooral een "draagvlak".
http://tt.vrt.be/tt_canvas.php?p=116&g=1&s=0&r=0&x=1

+En hoe "mild" zijn die lui van de Bende van Nijver gestraft?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bende_van_Nijvel (ter indicatie)

Laatst gewijzigd door Samuray : 25 januari 2007 om 14:06.
Oud 25 januari 2007, 16:11   #131
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
http://tt.vrt.be/tt_canvas.php?p=116&g=1&s=0&r=0&x=1

+En hoe "mild" zijn die lui van de Bende van Nijver gestraft?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bende_van_Nijvel (ter indicatie)
Probeer je een rookgordijntje te zetten?
Oud 25 januari 2007, 16:13   #132
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

ze zijn gek!
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 23:40   #133
Samuray
Schepen

Standaard

Citaat:
Kijk in de spiegel is wat ik bedoel.
Willen, we dwalen af van topic. Open een andere waarin je deze zaken die je hier aankaartte over cultuur ea verder besproken kan worden.
Oud 26 januari 2007, 00:10   #134
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zoals ik reeds zei werd het woord kaffer hier ingevoerd vanuit Afrika via de arabische slavendrijvers.
KAFFER betekende dus hier niet zozeer "ongelovige" maar wel: "neger".

Het lijkt me echter VOLKOMEN onwaarschijnlijk dat de ene turkse moslim de andere turkse moslim als "kaffir" gaat bestempelen: dit druist totaal in tegen de ethymologische oorsprong van het woord.
En je loopt doodleuk voorbij de argumenten die enkele Turken(die het kunnen weten) hier aanhalen wat betreft de betekenis van kafir voor Turken inhoudt. Je blijft halstarrig steken in die 'ethymologische' oorsprong van het woord en nog andere door islamofobie geïnspireerde verzinsels.

Citaat:
Bovendien is het woord kaffir ondertussen terug gemeengoed geworden: "wij (=niet-moslims)" mogen die term uiteraard niet meer pejoratief gebruiken om de negers (mogen we ook niet zeggen: zwarten) aan te duiden, maar de hier wonende moslims gebruiken het weldegelijk om de niet-moslims aan te duiden.
70% van de Kongolezen is Christen. Mogen we dan stellen dat alle Christenen op deze aardkloot een bende elkaar uitmoordende, verkrachtende primitievelingen zijn?

Citaat:
Volgens de krantenberichten ging het over een "non-moslim" of een "unbeliever": beiden zijn de vertaling van kaffir.
De vermoorde journalist was een Armeense christen.
De vermoorde schrijver was een Turks-Armeense Christen die trots was op het Turks staatsburgerschap en streefde naar verzoening. Maar ja, met mensen(ja, zoals jij) die hopeloos vastzitten in zwart-witdenken kom je geen meter vooruit.

Citaat:
Zuigt nog wat verder. Straks noemde de moordenaar hem nog: my ally.
Als dat geen zuigen is.
Oud 26 januari 2007, 00:18   #135
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske Bekijk bericht
Deze discussie is zinloos. De vent was een geindoctrineerde ultra-nationalist, hij handelde niet uit religieuze motieven. Giavur is een scheldwoord dat in Turkije ook buiten de puur religieuze context wordt gebruikt voor ongelovigen.

Dink heeft trouwens nooit gezegd dat Turks bloed vies is - dat is een verzinsel dat door Turkse ultras is verspreid. Hij zei enkel dat de Armeniers hun bloed moeten zuiveren van het gif van 1915. Hij deinsde er evenwel niet voor terug om het woord 'genocide' openlijk te gebruiken, iets wat hij uiteindelijk met zijn leven moest bekopen.

En zeer groot verlies. Voor Turkije en Armenie.
Met deze post van jou ben ik het eens behalve dat hij een ultra-nationalist zou zijn. Dat is weer zo een term om mensen in vakjes te duwen en dan begint het pas goed mis te lopen. Het was gewoon een gevaarlijke idioot.
Oud 26 januari 2007, 00:21   #136
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Over rookgordijnen gesproken. De man die in een discussie over een politieke moord over eerwraak begint te leuteren.
Oud 1 februari 2007, 17:40   #137
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

DEMOKRATOS's schermafbeelding

Standaard

Het is al een antal weken dat je er niet meer bent Hrant Dink. Maar uw gedachten leven voort in miljoenen! We waren massaal aanwezig in uw laatste tocht, in wel tienduizenden, Koerden, Armeniërs maar ook Turken en andere volkeren. Hier en daar waren er weer belemmeringen van de politie om niet deel te nemen, maar omdat de ogen van Europa waren gericht bleef de matrak deze keer eruit. Omdat we met zoveel waren en spandoeken hadden met "Wij zijn allemaal Hrant Dink,Wij zijn allemaal Armeniërs " gaan deze week Turkse fascisten op straat onder het motta "Wij zijn allemaal Turken, Wij zijn allemaal Ataturk". Alsof ze geraakt waren, terwijl wij altijd ijverden voor verbroedering, een maatschappij waar iedereen hetzelfde rechten en plichten had, een maatschappij die Hrant Dink'en niet zou uitmoorden, een maatschappij waar iedereen zijn zeg kon doen zonder de wetten die ons weer de das omdoen iedere keer, Maar alles heeft zijn tol nodig. Wij zullen ons altijd inzetten voor wat we zijn, onze identiteit nooit vergeten, of we nu Armeniër, Koerd, Turk moge zijn. We zullen je nooit vergeten....
DEMOKRATOS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 22:28   #138
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Met deze post van jou ben ik het eens behalve dat hij een ultra-nationalist zou zijn. Dat is weer zo een term om mensen in vakjes te duwen en dan begint het pas goed mis te lopen. Het was gewoon een gevaarlijke idioot.
Ultra-nationalisten zijn gewoonlijk gevaarlijke idioten......
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 15:17   #139
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...je/index.shtml#
(met filmpje)
Opschudding in Turkije over foto's Samast

za 03/02/07 - In Turkije is opschudding ontstaan na de publicatie van enkele foto's van Turkse politieagenten bij de Ogun Samast, de vermoedelijke moordenaar van de journalist Hrant Dink.

Op de foto poseren de agenten trots bij de 16-jarige vermoedelijke moordenaar van de Armeense journalist Dink. Ze houden zelfs speciaal een Turkse vlag omhoog.

(foto Belga)

Vermoedelijk werd de jongeman als een held behandeld door de politie.
In het westen wordt geschokt gereageerd op de foto's. Dink (foto) werd vermoord omdat hij de spreekbuis was van de Armeense minderheid in het land.
Hij hekelde vaak de Turkse genocide op Armeniërs in het begin van vorige eeuw. Daarbij vermoordden de Turken toen minstens 600.000 Armeniërs. Turkije weigert de genocide echter te erkennen.
De betrokken agenten zouden intussen wel ontslagen zijn.

-----

Ik vind het wel opmerkelijk dat de VRT blijkbaar wel de genocide als een feit behandelt.
Oud 2 februari 2009, 10:21   #140
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

DEMOKRATOS's schermafbeelding

Standaard

2de jaar dat er niet meer bent. In ons gedachte en hart blijf je voortbestaan. Ook democratie eist zijn tol, daarvoor heb je je leven gegeven. Wat jij wou was vrede en gerechtigheid voor iedereen...
DEMOKRATOS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be