Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2007, 12:26   #121
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Kijk dat is dus het verschil tussen jij en ik circe : Jij beschouwt die mensen in eerste instantie als "Moslims" en al de rest interesseert je niet. Ik beschouw die mensen in eerste instantie als mens, en daarna als ouder. Dat het eventueel moslims zouden kunnen zijn lijkt me in deze context totaal irrelevant. En je kan je trouwens de moeite besparen om dit debat te proberen doen afglijden naar een potje moslimbashen, het zal denk ik niet lukken.
Blijkbaar heeft circe gewoon "het millitaire boek-gids" van het france leger in praktijk genomen...est pour le flammand la meme chose, dat hebben ze ook gezegd tegen les indigenes maar nog erger...est pour les african le soup mes pas avec les tommate, més pourqoui mon generale ? parce qe ce sont les musulman !!!
Oud 29 januari 2007, 13:39   #122
tomcpp
Banneling

Standaard

Als je klaagt over discriminatie, stop dan eerst es met hoofddoekjes, het afslaan van vrouwen en het verkrachten van 9-jarigen ? Alle zodra die stukken verwijderd worden uit de koran, of moslims massaal declareren niet in de koran te geloven kunnen we es tegoei klappen.
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 13:43   #123
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
Als je klaagt over discriminatie, stop dan eerst es met hoofddoekjes, het afslaan van vrouwen en het verkrachten van 9-jarigen ? Alle zodra die stukken verwijderd worden uit de koran, of moslims massaal declareren niet in de koran te geloven kunnen we es tegoei klappen.
Waarom zou ik es tegoei gaan klappen met u? ik zie daar geen enkel nood aan !
Oud 29 januari 2007, 13:49   #124
Anna List
Banneling

Standaard

we kunnen gerust allemaal een beetje harder werken om die dutskes een grote studiebeurs te geven ... tuurlijk !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 13:53   #125
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
we kunnen gerust allemaal een beetje harder werken om die dutskes een grote studiebeurs te geven ... tuurlijk !
dat noemen ze sociale bijdrage...
Oud 29 januari 2007, 13:59   #126
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
dat noemen ze sociale bijdrage...
sollidariteit !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 14:01   #127
tomcpp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Waarom zou ik es tegoei gaan klappen met u? ik zie daar geen enkel nood aan !
Uiteraard niet. Moslims mogen geen vragen stellen van de koran. Dus tegoei klappen is buiten de mogelijkheden.

Zie koran 5:102. En stop dus met vragen te stellen. Dat is haram.

Zie ook 3:109 iemand helpen met zijn studie is haram. Dat is een recht dat enkel allah heeft.
Oud 29 januari 2007, 14:01   #128
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
sollidariteit !
a ben voila...
Oud 29 januari 2007, 14:02   #129
Lincoln

Standaard

Citaat:
Uiteraard niet. Moslims mogen geen vragen stellen van de koran. Dus tegoei klappen is buiten de mogelijkheden.

Zie koran 5:102. En stop dus met vragen te stellen. Dat is haram.

Zie ook 3:109 iemand helpen met zijn studie is haram. Dat is een recht dat enkel allah heeft.
Dat is jou eigen visie op de koran en heeft met de koran niets mee te maken !
Oud 29 januari 2007, 14:03   #130
tomcpp
Banneling

Standaard

Weet jij zelfs maar wat er staat in die verzen ? Lees ze eens.
Oud 29 januari 2007, 14:07   #131
Lincoln

Standaard

Citaat:
Weet jij zelfs maar wat er staat in die verzen ? Lees ze eens.
Ik ben te lui om dat te doen.
Oud 29 januari 2007, 15:03   #132
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barbarossa* Bekijk bericht
Het kan ook zijn dat die zak het bewust deed, om mij extra te motiveren!

Een domme gast (no offence), kreeg telkens te horen dat hij voor beroeps te slim was,en een intelligente (ik geef toe ik leerde niet graag, maar ik was/ben slim) moest beroeps doen. Toen vond ik het helemaal niet erg, maar nu als ik erover nadenk ... De migranten in dit land, moeten minstens twee keer zo hard studeren als een autochtoon
Dat de migranten minstens twee keer zo hard moeten studeren als een allochtoon is toch maar de vanzelfsprekendheid zelve! Als migrant hebben ze een enorme achterstand en die moeten ze proberen in te halen door nog harder te werken dan de autochtonen: dit is de enige logische oplossing. Er zijn "inhaallessen" en dergelijke voorzien in het onderwijs, maar naar mijn weten staan de allochtonen daar niet aan te schuiven. Indien ze ertoe verplicht worden bekijken ze het als een straf, dat is ook niet de bedoeling. Of moeten we het niveau van het onderwijs nog veel lager laten zakken tot we op het niveau van allochtonen kunnen lesgeven?

Ik begrijp best dat het voor allochtonen moeilijker is dan voor de autochtonen, maar er zijn er teveel die zo goed als niets doen ipv zich extra in te zetten. Ga maar eens vragen aan de vele op straat rondhangende gasten 's avonds of ze echt niet beter zouden studeren en bijleren tegen de volgende dag... Het aantal schampere opmerkingen en opgestoken middelvingers zullen niet te tellen zijn.
Onze meest vooruitstrevende "pedagogen" hebben in dat verband al een oplossing voor ogen: geen "huiswerk" en zo meer meegeven, dat helpt toch niet, volgens hen, en brengt slechts conflicten teweeg thuis.
Zo hoeven de leerlingen ook 's avonds niets meer uit te steken, en zijn de ouders helemaal op hun gemak. Het kan maar beter en beter worden...
Straks zijn het nog de werkgevers die hun mensen zullen moeten leren lezen en schrijven.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 15:41   #133
frituur oswald
Partijlid

Standaard

[quote=Casca;2382743]

Yuppaaah, en we zijn er weer.

Wat heeft religie te maken met schoolresultaten?

Een statistisch feit. 94 % van de in België verblijvende moslims bekent zich tot het creationisme (6 % beantwoordden de enquête niet). Ga daarmee naar de les biologie.
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 18:05   #134
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Misschien eens opzoeken wat een incentive is ipv de slimmerik uit te hangen.
Toch eventjes een opmerking hier... Circe zal wel weten dat "incentive" de betekenis heeft van "aanmoediging"... En dat is toch een beetje te gortig! Als die mensen naar hier komen - en de derde/vierde generatie mag dringend stoppen met leuteren over de 1st generatie, alsof dat genoeg is om hun nazaten tot in der eeuwigheid te onderhouden - in de wetenschap dat ze hier het ocmw zullen vinden, indien de straten toch niet met goud blijken geplaveid te zijn, dan mogen wij op zijn minst verwachten dat ze binnen een aanvaardbare periode de taal van het land leren! En zonder daar "extra" voor betaald of gepamperd te worden!
Voor de zoveelste keer dezelfde vraag: hoe komt het dat andere allochtonen buiten moslims, hier meestal wel vlug de taal kunnen leren, genoeg om aan de slag te gaan?
Oud 30 januari 2007, 17:48   #135
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Toch eventjes een opmerking hier... Circe zal wel weten dat "incentive" de betekenis heeft van "aanmoediging"... En dat is toch een beetje te gortig! Als die mensen naar hier komen - en de derde/vierde generatie mag dringend stoppen met leuteren over de 1st generatie, alsof dat genoeg is om hun nazaten tot in der eeuwigheid te onderhouden - in de wetenschap dat ze hier het ocmw zullen vinden, indien de straten toch niet met goud blijken geplaveid te zijn, dan mogen wij op zijn minst verwachten dat ze binnen een aanvaardbare periode de taal van het land leren! En zonder daar "extra" voor betaald of gepamperd te worden!
Klaar met het stereotiep geraas?

Mensen nemen de kansen die ze krijgen. Dat is hetzelfde voor autochtonen en allochtonen. Er is dan ook niks dat die mensen tot een 'probleemgroep' maakt. Het probleem is het systeem, de verzorgingsstaat, en tenzij er daar iets aan verandert verandert er niks.

Citaat:
Voor de zoveelste keer dezelfde vraag: hoe komt het dat andere allochtonen buiten moslims, hier meestal wel vlug de taal kunnen leren, genoeg om aan de slag te gaan?
Ik betwijfel de waarheid van die stelling.
Oud 30 januari 2007, 20:04   #136
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeggen dat je de waarheid van de stelling betwijfelt is gemakkelijk, zeg nu ook maar eens waarom je dat doet.
Oud 30 januari 2007, 20:12   #137
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klaar met het stereotiep geraas?

Mensen nemen de kansen die ze krijgen. Dat is hetzelfde voor autochtonen en allochtonen. Er is dan ook niks dat die mensen tot een 'probleemgroep' maakt. Het probleem is het systeem, de verzorgingsstaat, en tenzij er daar iets aan verandert verandert er niks.

Stereotiep geraas = wanneer het gaat over iets wat je niet kunt weerleggen, en als reactie op het steeds maar ontkennen van waarheden die de ogen uitsteken? Je doet/zegt maar wat je niet laten kunt... Zolang die toestanden bestaan zullen we ze blijven bekampen en beschimpen, dat is het minste dat we kunnen doen.

Voor wat betreft "mensen grijpen de kansen die ze krijgen"... Indien je de kans schoon ziet om bvb een pak geld te stelen, dan doe je dat maar als zijnde vanzelfsprekend, als je de kans ziet om een auto open te breken en met de radio te gaan lopen, doe je dat maar, vanzelfsprekend.

Waar je gelijk hebt is het fenomeen van de "verzorgingsstaat" waar misbruiken bijna georganiseerd en aangemoedigd worden: daar moet iets aan veranderen of binnen een aantal jaren is er geen geld meer om het boeltje draaiend te houden, en zo geraakt het probleem ook opgelost.
Oud 30 januari 2007, 21:21   #138
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Stereotiep geraas = wanneer het gaat over iets wat je niet kunt weerleggen, en als reactie op het steeds maar ontkennen van waarheden die de ogen uitsteken?
Het probleem kan niet weerlegd worden. De oorzaken die jullie erin zien echter wel.

Citaat:
Je doet/zegt maar wat je niet laten kunt... Zolang die toestanden bestaan zullen we ze blijven bekampen en beschimpen, dat is het minste dat we kunnen doen.
Met 'ze' bedoel je de problemen, hoop ik?

Citaat:
Voor wat betreft "mensen grijpen de kansen die ze krijgen"... Indien je de kans schoon ziet om bvb een pak geld te stelen, dan doe je dat maar als zijnde vanzelfsprekend, als je de kans ziet om een auto open te breken en met de radio te gaan lopen, doe je dat maar, vanzelfsprekend.
Ik zeg dat hoe je op die kans reageert eerder bepaald wordt door ras/ethniciteit/volk/religie dan door sociaal-economische status.

Je steelt omdat je het geld nodig hebt, je trekt een uitkering omdat je geen job hebt,... niet omdat je moslim bent of omdat je atheïst bent. Ik ontken zeker niet dat er jongeren zijn die zich afzetten tegen de maatschappij en daarvoor legitimatie zoeken in bepaalde teksten van de koran, maar of ze die teksten nu gevonden hadden of niet, krapuul waren ze zowiezo...

Citaat:
Waar je gelijk hebt is het fenomeen van de "verzorgingsstaat" waar misbruiken bijna georganiseerd en aangemoedigd worden: daar moet iets aan veranderen of binnen een aantal jaren is er geen geld meer om het boeltje draaiend te houden, en zo geraakt het probleem ook opgelost.
Een optimist...

Laatst gewijzigd door Casca : 30 januari 2007 om 21:28.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 21:23   #139
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Zeggen dat je de waarheid van de stelling betwijfelt is gemakkelijk, zeg nu ook maar eens waarom je dat doet.
Waarom?

Omdat ik denk dat islamitische allochtonen niet meer integreringsproblemen hebben dan allochtonen met dezelfde sociaal-economische achtergrond.
Oud 2 februari 2007, 16:13   #140
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom?

Omdat ik denk dat islamitische allochtonen niet meer integreringsproblemen hebben dan allochtonen met dezelfde sociaal-economische achtergrond.
Misschien kunnen we er toch rap een paar specifieke vinden;
- bepaalde geschiedenislessen
- bepaalde biologielessen
- moslimmeisjesmeisjes in de turnles, het zwembad
- het moeilijk/niet aanvaarden van vrouwelijke leerkrachten
- het hoofddoekje
- halal eten ipv eten wat de pot schaft
- ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be